Skocz do zawartości
pwlkwcnsk

Wymiana końcówek drążków kierowniczych passat b5 - opis

Rekomendowane odpowiedzi

Nie dokładnie przeczytałem pytanie kolegi i myślałem, że chce wymienić drążek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie odnośnie wymiany końcówki.

Nie mogę jej wyjąć, wychodzi do pewnego momentu i jest stop.

Ściągacz za bardzo nie pomaga.

Na zwrotnicy, przy gnieździe sworznia jest szpilka ściskająca to gniazdo.

Czy ta szpilka może jednocześnie blokować sworzeń końcówki?

 

IMGP2587.jpg

 

Szpilka, o którą pytam.

Edytowane przez MaciekRP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrob zdj bo nie wiadomo o co tobie chodzi

 

 

do wachacza koncowka jewst na stozku a do ramienia maglownicy wkrecana na gwint

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałem zdjęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

srube musisz wybic (lub jak to jest szpilka to wykrecic)

wtedy bez problemu wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkał się ktoś ze szpilką w tym miejscu?

Wybijanie też nie bardzo idzie :sciana

Podważyłem koło, dalej siedzi jakby wspawana.

Robię wszystko według tego filmu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polej pepsi i odczekaj chwile. nakręć nakrętkę na równo ze śrubą i młotkiem w to z całej siły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie z innej beczki, otóż wymieniałem jakiś czas temu prawą końcówkę drążka kierowniczego (na Loemferdera) i po 22 tys. km znów jest do wymiany, i tutaj pytanie, co może powodować przyspieszone zużywanie się końcówki? Na badaniu technicznym 7 tys. km po wymianie mechanik stwierdził, że całe zawieszenie jest w dobrej kondycji. Ktoś, coś? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robię wszystko według tego filmu

Wybij tą poziomą śrubę. Od góry końcówki wkręć śrubę M8, w szczelinę ramienia zwrotnicy wbij delikatnie mały przecinak. Teraz wybijaj końcówkę od góry przez tą śrubę M8 i musi wyjść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam pytanie z innej beczki, otóż wymieniałem jakiś czas temu prawą końcówkę drążka kierowniczego (na Loemferdera) i po 22 tys. km znów jest do wymiany, i tutaj pytanie, co może powodować przyspieszone zużywanie się końcówki? Na badaniu technicznym 7 tys. km po wymianie mechanik stwierdził, że całe zawieszenie jest w dobrej kondycji. Ktoś, coś? :)

 

Może guma była pęknięta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruba nie chce wyleźć bo jest wygięta, walnij młotem kilka razy z wyczuciem, to nie szkło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może guma była pęknięta?

 

Właśnie nie. Guma jest cała, ale luz się pojawił i pionowy i poziomy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie nie. Guma jest cała, ale luz się pojawił i pionowy i poziomy.

Zbieżność była ustawiana? może jakaś podróba ci się trafiła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
srube musisz wybic (lub jak to jest szpilka to wykrecic)

wtedy bez problemu wyjdzie

 

polej pepsi i odczekaj chwile. nakręć nakrętkę na równo ze śrubą i młotkiem w to z całej siły.

 

Wybij tą poziomą śrubę. Od góry końcówki wkręć śrubę M8, w szczelinę ramienia zwrotnicy wbij delikatnie mały przecinak. Teraz wybijaj końcówkę od góry przez tą śrubę M8 i musi wyjść.

 

Śruba nie chce wyleźć bo jest wygięta, walnij młotem kilka razy z wyczuciem, to nie szkło.

 

Pomogło walenie młotkiem, podnoszenie na podnośniku i opuszczanie zwrotnicy, aż w pewnym miejscu wyszła po lekkim puknięciu :) . Być może, że sam podgiąłem tę śrubę próbując wycisnąć końcówkę bez wyjęcia tej śruby.

Załapałem się na problemy z kontrą, ale grzanie, przecinak i w końcu klucz z przedłużką spełniły swoją rolę.

Sama końcówka wyszła i wykręciła się swobodnie.

Zdjęta końcówka (lewa) była MOOG-a i wytrzymała prawie 36 kkm. Prawa z tej samej firmy i o takim samym przebiegu jeszcze jest w porządku. Luz wyszedł na przeglądzie.

Włożyłem końcówkę firmy NK, zobaczymy jak długo pożyje.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymien obydwie koncowki

i oczywiscie ustawienie zbieznosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność po wymianie nie była ustawiana, ale nie zauważyłem żeby opony zużywały się szybciej lub nie równo. Spróbuję wymienić obie (tylko czy ma sens wymieniać końcówkę na której nie ma luzu?) i ustawić zbieżność - zobaczymy ile pojeżdżę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności