AndrzejP4 Zgłoś #41 Napisano 17 Stycznia 2015 Nie dokładnie przeczytałem pytanie kolegi i myślałem, że chce wymienić drążek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekRP Zgłoś #42 Napisano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany końcówki. Nie mogę jej wyjąć, wychodzi do pewnego momentu i jest stop. Ściągacz za bardzo nie pomaga. Na zwrotnicy, przy gnieździe sworznia jest szpilka ściskająca to gniazdo. Czy ta szpilka może jednocześnie blokować sworzeń końcówki? Szpilka, o którą pytam. Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez MaciekRP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #43 Napisano 5 Kwietnia 2016 zrob zdj bo nie wiadomo o co tobie chodzi do wachacza koncowka jewst na stozku a do ramienia maglownicy wkrecana na gwint Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekRP Zgłoś #44 Napisano 5 Kwietnia 2016 Dodałem zdjęcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #45 Napisano 5 Kwietnia 2016 srube musisz wybic (lub jak to jest szpilka to wykrecic) wtedy bez problemu wyjdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekRP Zgłoś #46 Napisano 5 Kwietnia 2016 Spotkał się ktoś ze szpilką w tym miejscu? Wybijanie też nie bardzo idzie :sciana Podważyłem koło, dalej siedzi jakby wspawana. Robię wszystko według tego filmu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anim Zgłoś #47 Napisano 5 Kwietnia 2016 polej pepsi i odczekaj chwile. nakręć nakrętkę na równo ze śrubą i młotkiem w to z całej siły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simekdg Zgłoś #48 Napisano 5 Kwietnia 2016 A ja mam pytanie z innej beczki, otóż wymieniałem jakiś czas temu prawą końcówkę drążka kierowniczego (na Loemferdera) i po 22 tys. km znów jest do wymiany, i tutaj pytanie, co może powodować przyspieszone zużywanie się końcówki? Na badaniu technicznym 7 tys. km po wymianie mechanik stwierdził, że całe zawieszenie jest w dobrej kondycji. Ktoś, coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #49 Napisano 5 Kwietnia 2016 Robię wszystko według tego filmu Wybij tą poziomą śrubę. Od góry końcówki wkręć śrubę M8, w szczelinę ramienia zwrotnicy wbij delikatnie mały przecinak. Teraz wybijaj końcówkę od góry przez tą śrubę M8 i musi wyjść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #50 Napisano 5 Kwietnia 2016 A ja mam pytanie z innej beczki, otóż wymieniałem jakiś czas temu prawą końcówkę drążka kierowniczego (na Loemferdera) i po 22 tys. km znów jest do wymiany, i tutaj pytanie, co może powodować przyspieszone zużywanie się końcówki? Na badaniu technicznym 7 tys. km po wymianie mechanik stwierdził, że całe zawieszenie jest w dobrej kondycji. Ktoś, coś? Może guma była pęknięta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #51 Napisano 5 Kwietnia 2016 Śruba nie chce wyleźć bo jest wygięta, walnij młotem kilka razy z wyczuciem, to nie szkło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simekdg Zgłoś #52 Napisano 5 Kwietnia 2016 Może guma była pęknięta? Właśnie nie. Guma jest cała, ale luz się pojawił i pionowy i poziomy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedpol Zgłoś #53 Napisano 5 Kwietnia 2016 Właśnie nie. Guma jest cała, ale luz się pojawił i pionowy i poziomy. Zbieżność była ustawiana? może jakaś podróba ci się trafiła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekRP Zgłoś #54 Napisano 5 Kwietnia 2016 srube musisz wybic (lub jak to jest szpilka to wykrecic)wtedy bez problemu wyjdzie polej pepsi i odczekaj chwile. nakręć nakrętkę na równo ze śrubą i młotkiem w to z całej siły. Wybij tą poziomą śrubę. Od góry końcówki wkręć śrubę M8, w szczelinę ramienia zwrotnicy wbij delikatnie mały przecinak. Teraz wybijaj końcówkę od góry przez tą śrubę M8 i musi wyjść. Śruba nie chce wyleźć bo jest wygięta, walnij młotem kilka razy z wyczuciem, to nie szkło. Pomogło walenie młotkiem, podnoszenie na podnośniku i opuszczanie zwrotnicy, aż w pewnym miejscu wyszła po lekkim puknięciu . Być może, że sam podgiąłem tę śrubę próbując wycisnąć końcówkę bez wyjęcia tej śruby. Załapałem się na problemy z kontrą, ale grzanie, przecinak i w końcu klucz z przedłużką spełniły swoją rolę. Sama końcówka wyszła i wykręciła się swobodnie. Zdjęta końcówka (lewa) była MOOG-a i wytrzymała prawie 36 kkm. Prawa z tej samej firmy i o takim samym przebiegu jeszcze jest w porządku. Luz wyszedł na przeglądzie. Włożyłem końcówkę firmy NK, zobaczymy jak długo pożyje. Dziękuję wszystkim za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #55 Napisano 6 Kwietnia 2016 wymien obydwie koncowki i oczywiscie ustawienie zbieznosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simekdg Zgłoś #56 Napisano 6 Kwietnia 2016 Zbieżność po wymianie nie była ustawiana, ale nie zauważyłem żeby opony zużywały się szybciej lub nie równo. Spróbuję wymienić obie (tylko czy ma sens wymieniać końcówkę na której nie ma luzu?) i ustawić zbieżność - zobaczymy ile pojeżdżę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach