razal Zgłoś #501 Napisano 5 Czerwca 2017 Ok. Dobrze wiedzieć. Zastanawiam się czy jest sens zaglądać tam profilaktycznie, skoro nic się nie dzieje. Dzięki Marku za informację... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #502 Napisano 5 Czerwca 2017 Jeśli będziesz tankował normalnego diesla, na pewnych stacjach to możesz spokojnie zapomnieć o pompie do przebiegu 350-400kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KDX Zgłoś #503 Napisano 6 Czerwca 2017 z tym odpowietrzaniem też trzeba uważać - niedawno dowiedziałem się, że nie powinno się odpowietrzać (np. po wymianie filtra) kluczykiem - tylko przez kompa, chodzi o to, żeby pompa nigdy nie pracowała na sucho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #504 Napisano 7 Czerwca 2017 A co za różnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #505 Napisano 7 Czerwca 2017 A co za różnica? Bardzo duża. Kompem uruchamiasz procedurę odpowietrzania a kluczykiem to tak nie bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KDX Zgłoś #506 Napisano 7 Czerwca 2017 jestem po wymianie pompy i wtrysków, wiem od technologa Boscha, że przyczyną znakomitej większości przypadków opiłkowania pomp wysokiego ciśnienia jest nieprawidłowa praca tłoczka pompy wynikająca z niewłaściwego odpowietrzenia - odpowietrzając kluczykiem powodujesz krótką ale jednak pracę pompy wysokiego ciśnienia na sucho, z kompa wymuszasz pracę pompy w zbiorniku i pompy paliwa, czyli bezpieczne z punktu widzenia tłoczka pompy odpowietrzenie, podstawowa sprawa to oczywiście dobry ON + regularna wymiana filtra paliwa, pompy wytrzymują - średnio - do około 400 000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #507 Napisano 7 Czerwca 2017 Kluczykiem powoduje pracę pompy wysokiego cisnienia na sucho? Sory chłopaki ale co wy tu wypisujecie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KDX Zgłoś #508 Napisano 7 Czerwca 2017 dokładnie, dokładnie tak, jakkolwiek by to brzmiało, tak mi powiedzieli i ma to sens - po wyjęciu filtra spada ciśnienie w pompie, odpowietrzając kluczykiem powodujesz, że pompa ze zbiornika nie uzupełnia ciśnienia, tylko wg standardowych nastaw, komp wymusza pracę pompy w zbiorniku i odpowietrzenie a dlaczego uważam, że ma sens - jak odpowietrzałem kluczykiem - kręcił dłużej przy pierwszym starcie po wymianie filtra paliwa, po odpowietrzeniu kompem - odpalał jak przed wymianą filtra, chodzi oczywiście o odpowietrzanie i odpalanie po wymianie filtra paliwa tyle z moich informacji i praktyki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #509 Napisano 7 Czerwca 2017 W silnikach 2.0 z PD po przekręceniu kluczyka, pompa paliwa podaje paliwo. W silnikach z CR pompa w zbiorniku nie podaje paliwa, dlatego trzeba VCDS-em lub ręcznie zalać filtr paliwa. Nic nie trzeba odpowietrzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KDX Zgłoś #510 Napisano 7 Czerwca 2017 ręczne zalanie też, ponoć, nic nie daje dla mnie to trochę magiczne, ale z trzech niezależnych źródeł słyszałem, że odpowietrzanie tylko komputerem, każda inna metoda (a w sumie to jest tylko kluczyk albo zalanie filtra) powoduje niebezpieczeństwo dla pompy paliwa.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #511 Napisano 7 Czerwca 2017 Ale pitolicie - włożenie kluczyka i uruchomienie zapłonu (czyt. kontrolek, nie silnika) nie powoduje uruchomienia pompy HP-CR! Pompa CR jest napędzana od paska rozrządu więc jak sam zapłon ma ją ruszyć? Uruchamia się tylko pompka w zbiorniku. Kilka takich uruchomień może umożliwić napełnienie układu choć najlepiej robi się to komputera, bo pompa pracuje dłużej więc szybciej napełnia układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #512 Napisano 7 Czerwca 2017 Ale pitolicie - włożenie kluczyka i uruchomienie zapłonu (czyt. kontrolek, nie silnika) nie powoduje uruchomienia pompy HP-CR! Pompa CR jest napędzana od paska rozrządu więc jak sam zapłon ma ją ruszyć? Racja nie ruszy ale jak nie odpowietrzysz układu to przy odpalaniu przez chwilę pompa idzie na sucho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #513 Napisano 7 Czerwca 2017 Przeczytaj całość. Uruchamiają kilka razy zapłon jednocześnie odpowietrzasz układ, bo pompa kilka razy poda paliwo. Można sobie odkręcić wężyk powrotny żeby widzieć kiedy to nastąpi. Wydaje się, że takie dzialanie ma sens choć według mnie to pozorna oszczędność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #514 Napisano 8 Czerwca 2017 Radek, serio robisz zamieszanie i w błąd niektórych wprowadzasz. Co do b7 CR: Podczas posiadania auta wymieniłem filtr paliwa częściej niż inni przez całe życie wymienią. Nigdy nie ruszy pompka w baku zapłonem samym. Musisz odpalić samochód. Inaczej nie ma szans. Przerabiałem cały ten temat. Elegancko się napełniał paliwem filterek właśnie przy procedurze z VCDSa. ale później robiłem to w sposób łatwiejszy. Miałem małą banieczkę z ropą, wyczysciłem koszyk, założyłem nowy filterek i zalałem całość ropą. Również odpalał od strzała. ale samym zapłonem nic a nic się nie działo. nawet po 10 razach :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #515 Napisano 8 Czerwca 2017 Ok - sądziłem, że się uruchamia aby wytworzyć wstępne ciśnienie. Mea culpa w takim razie. A podanie, bez dostępu do VCDS'a, 12V na pompkę coś da? Czy jest ona tak osterownikowana, że nie załapie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #516 Napisano 8 Czerwca 2017 Do KDX Zobacz film który podesłałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #517 Napisano 8 Czerwca 2017 Sylwek, to chyba Ty kiedys mi to podsyłaleś... i ja własnie sposobem z tego filmiku zawsze wymieniałem, odpalał wzorowo. A co do podpięcia na szybko pod pompkę 12v na pewno ruszy fajne rozwiązanie jest w CR kangoo naszych autkach w firmie... przy filtrze jest pompka - gruszka taka do naciskania... wygląda jak do lewatywy :) pare ruchów i napompowany filterek nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #518 Napisano 8 Czerwca 2017 Kangoo to wół roboczy - takie rzeczy to nie w lymuzynie. Z drugiej strony, mercedesowski 2.2 CDI, bez pompki w zbiorniku nic sobie nie robi z odpalania na suchym układzie. Trochę pokręcić i pociągać go na lince, i gada. Ale to już prawie 15 letni dostawczak więc znów nie ta kategoria Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniujr Zgłoś #519 Napisano 21 Listopada 2017 On 6/8/2017 at 12:43 PM, Mlody_tm said: fajne rozwiązanie jest w CR kangoo naszych autkach w firmie... przy filtrze jest pompka - gruszka taka do naciskania... wygląda jak do lewatywy pare ruchów i napompowany filterek nowy. w Qashqaiu też to mam (2.0dCi), ale to w sumie renault... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #520 Napisano 22 Listopada 2017 W naszym przypadku wystarczy kilka(naście) razy włączyć(i wyłączyć) zapłon i też napompuje paliwa do puszki z filtrem. Oczywiście można wcześniej zalać filtr paliwem i wtedy mniej razy trzeba włączać zapłon. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach