rogalik17 Zgłoś #281 Napisano 29 Stycznia 2013 A według mnie odpowiedź jest prosta-każde TDI w B5FL wyprodukowane na Europę, gdzie występują zimy, ma tę grzałkę, pod warunkiem, że nie ma jeszcze dogrzewacza na świecach żarowych Ja mam u siebie fabrycznie zamontowaną grzałkę i dogrzewacz z trzema świecami, tak więc nie jest to wybór albo to albo tamto. ps. Auto zostało wyprodukowane na rynek austryjacki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #282 Napisano 30 Stycznia 2013 Jaki masz alternator? I czy wiesz jak sterowane są te dogrzewacze-czy tak samo z tych samych przekaźników, czy masz dodatkowe, czy włączają się równocześnie, czy niezależnie? No i ostatnie, czy masz pewność, że fabrycznie obydwa były założone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #283 Napisano 30 Stycznia 2013 No i ostatnie, czy masz pewność, że fabrycznie obydwa były założone?ETKA pokazuje albo pierwsze albo drugie rozwiazanie. Nie ma nic mowy, ze wystepowaly razem. Zostaje rozkodowanie kodow wyposazenia danego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogalik17 Zgłoś #284 Napisano 30 Stycznia 2013 Wydaje mi się że jest to fabryczne rozwiązanie przynajmniej tak wygląda. W skrzynce ECU mam 3 przekaźniki od podgrzewania dwa są takie same jeden jest większy. Fabrycznie alternator 120A, akumulator 380 Amperow (80 Amperogodzin). W kodach wyposażenia nie ma nic o dogrzewaczu czy grzałce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #285 Napisano 31 Stycznia 2013 :hmm Według tego co mi wyszło po kodach z VIN'u takiego rozwiązania jak grzałka jednak niemam,a co jest ciekawszeniby mam webasto,którego nie mam na 100%. Sprawdziłem dzisiaj rano-nawiew na szybę,wentylator na 3'ci zakres i po 30 sekundach leciało letnie powietrze.Na dworze +1 Sam już nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #286 Napisano 31 Stycznia 2013 :hmmWedług tego co mi wyszło po kodach z VIN'u takiego rozwiązania jak grzałka jednak niemam,a co jest ciekawszeniby mam webasto,którego nie mam na 100%. Sprawdziłem dzisiaj rano-nawiew na szybę,wentylator na 3'ci zakres i po 30 sekundach leciało letnie powietrze.Na dworze +1 Sam już nie wiem Patryk, ja też nie mam w kodach wyposażenia grzałki a fizycznie jest zamontowana. U mnie ktoś sobie to dołożył u dealera przy odbiorze samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #287 Napisano 1 Lutego 2013 U mnie ktoś sobie to dołożył u dealera przy odbiorze samochodu.W benzynach chyba nie ma takiej grzalki, a szkoda, bo moje AWT za dlugo nabiera temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #288 Napisano 1 Lutego 2013 Właśnie mnie to dziwi...Lustra grzane,dupy grzane,spryski też :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasters Zgłoś #289 Napisano 1 Lutego 2013 Ja mam zakupiony w Polsce w 2005 roku i nie posiadam tej grzałki nie widnieje też w wyposażeniu na wlepce bagażnika. Jednak nie mogę narzekać autko bardzo szybko się nagrzewa i na szybę leci ciepłe powietrze już po kilku minutach nawet przy minusowych temp. a dodam że nie mam też podgrzewaczy płynu... Sam nie wiem jak to jest czyżby spaliny podgrzewały czy coś innego??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #290 Napisano 2 Lutego 2013 A skąd ta pewność, że nie masz podgrzewaczy płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #291 Napisano 2 Lutego 2013 Wystarczy sprawdzić czy kabelki do nich zasówają-widać je Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasters Zgłoś #292 Napisano 2 Lutego 2013 A skąd ta pewność, że nie masz podgrzewaczy płynu Bo o ile się orientuję to podgrzewacz ze świecami powinien się znajdować nad czujnikiem g62 lub w jego okolicach gdzieś przy wejściu do nagrzewnicy a ja tam nie mam tego ustrojstwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #293 Napisano 15 Lutego 2013 Panowie przeczytałem cały wątek i nie bardzo rozumiem schemat (nie widac wszystkich wyjaśnienie/ ucięta strona) czy ktoś posiada schemat po polsku w całości? Konkretnie chodzi mi o to skąd wziąć sygnał sterujący/ włączający grzałkę w odpowiednie pozycje. ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #294 Napisano 15 Lutego 2013 skąd wziąć sygnał sterujący/ włączającySygnał ten podawany jest ze sterownika silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #295 Napisano 16 Lutego 2013 Zobaczcie jak u mnie to wygląda: Autko stało całą noc na polu. Rano temp -1 stopień. Na filmiku pierwsze odpalenie po nocy. Temp 1.5 stopnia (patrzeć na drugą temp od góry - to ta od czujnika na kablu) włożona do kratki nawiewu szyby. Odpalamy auto i chodzi na wolnych obrotach cały czas. Początkowa temp 1.5 stopnia z nawiewu, po 2.5 min już dmucha temp 20 stopni. Filmik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #296 Napisano 17 Lutego 2013 (edytowane) dziś byłem rano sprawdzić Vagiem MS Blocks i 016 po odpaleniu auta (oczywiście ogrzewanie HI na szyby i 4 kreski) załącza się na początku w 3 rubryce 01, nie wiem jak długo jest bo nie liczyłem, ale coś koło pół minuty-minuty?? Później włącza się 10, też jest coś koło tego czasu, po tym włącza się 11 i w tym momencie po chwili czuć wyraźna różnicę ciepła powietrza w porównaniu z 10. Czy mam tą farelkę?? Edytowane 17 Lutego 2013 przez nex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #297 Napisano 17 Lutego 2013 dziś byłem rano sprawdzić Vagiem MS Blocks i 016 po odpaleniu auta (oczywiście ogrzewanie HI na szyby i 4 kreski) załącza się na początku w 3 rubryce 01, nie wiem jak długo jest bo nie liczyłem, ale coś koło pół minuty-minuty?? Później włącza się 10, też jest coś koło tego czasu, po tym włącza się 11 i w tym momencie po chwili czuć wyraźna różnicę ciepła powietrza w porównaniu z 10. Czy mam tą farelkę?? Masz http://forum.vw-passat.pl/threads/95336-Grzalka-elektryczna-w-B5FL-i-B5-zobacz!!?p=1172388&viewfull=1#post1172388 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #298 Napisano 17 Lutego 2013 Dzięki, a pytanie, Ci którzy jej nie mają ile muszą czekać na ciepło od odpalenia auta?? Jeżeli ja np po 2.5 min mam 20 stopni z kratki, Ci bez nagrzewnicy będą te 20 stopni miec po 5? 10? min? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #299 Napisano 18 Lutego 2013 Sygnał ten podawany jest ze sterownika silnika. tyle wiem a dokładniej które to wejscie na schemacie ? skąd weziąść sygnał który kabelek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #300 Napisano 18 Lutego 2013 Ja nie rozumiem tylko jednego, niektórzy piszą tu że po 30 sek po odpaleniu auta czują ciepło - przecież to niemożliwe bo najpierw załączają się świece żarowe. 00 - 01 -10 i dopiero na końcu 11 a to jest po 2.5-3 min. Nie za bardzo kumam jak można wczesniej czuć ciepło skoro nagrzewnica załącza się dopiero przy 11. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach