Skocz do zawartości
EEKTRONIK2

Grzałka elektryczna w B5FL i B5 zobacz!!

Rekomendowane odpowiedzi

nagrzewnica załącza się dopiero przy 11.
Grzałka elektryczna załącza się gdy sterownik wyłączy świece żarowe, a jak wiemy działają one nawet po uruchomieniu silnika.

Grzałka jest załączona gdy w okienku vaga pojawia się 01, 10, 11.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzałka elektryczna załącza się gdy sterownik wyłączy świece żarowe, a jak wiemy działają one nawet po uruchomieniu silnika.

Grzałka jest załączona gdy w okienku vaga pojawia się 01, 10, 11.

 

zgadza sie tak jest jak napisałeś, a masz moze schemat instalacji po polsku i w całości bo na tym zamieszonym wcześniej nie wszystko widać z opisu.

rozumiem ze sterowanie tymi stopniami grzałki to przewody w 3 przykaźniku :

4 pin 0,5 ws/bl złącze T15s/10

w 1 przekaźniku:

4 pin 0,5 ws/ge złącze T15s/9

i teraz która to jest kostka i gdzie jej szukać? na schemacie pisze ze przy dieselku a w benzynie gdzie to jest? co to za element F268

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale coś się tu nie zgadza, bo np u mnie ciepło leci dopiero po około 3 min, a inni piszą że po 30sek.

Więc jak to rozumieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, ale coś się tu nie zgadza, bo np u mnie ciepło leci dopiero po około 3 min, a inni piszą że po 30sek.

Więc jak to rozumieć

 

mam małą podpowiedz poczytaj na stronie 48 tam jest jak to wszystko działa LUPO u nas jest podobnie jak nie tak samo.

LUPO elementy grzejny

 

gdzie znajde element F268 i J248 albo odpowiednik w benzynie? To nie jest przypadkiem komputer silnika ECU? a F268 to nie idzie gdzieś z klimatronica?

Edytowane przez stinger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nagrzewnica załącza się dopiero przy 11
Nagrzewnica zalacza sie juz przy 01. Ona ma 3 stopnie mocy.

 

W AVB z 2003 roku, gdy silnik mial ponizej ok 50C to za kazdym razem przy ruszaniu z 1nki slyszalem cykanie jakiegos przekaznika. Wg mnie bylo to przelaczenie farelki z max. mocy na mniejsza. Przy wylaczonym ogrzewaniu cykania nie bylo.

 

Podobna sytuacje mialem w lecie przy zalaczonej klimie. Przy ruszaniu klima na chwile sie wylaczala.

Zreszta jest to nawet opisane w instrukcji czy w zeszycie serwisowym do paska.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nagrzewnica zalacza sie juz przy 01. Ona ma 3 stopnie mocy.

 

W AVB z 2003 roku, gdy silnik mial ponizej ok 50C to za kazdym razem przy ruszaniu z 1nki slyszalem cykanie jakiegos przekaznika. Wg mnie bylo to przelaczenie farelki z max. mocy na mniejsza. Przy wylaczonym ogrzewaniu cykania nie bylo.

 

Podobna sytuacje mialem w lecie przy zalaczonej klimie. Przy ruszaniu klima na chwile sie wylaczala.

Zreszta jest to nawet opisane w instrukcji czy w zeszycie serwisowym do paska.

 

poczytaj sobie mój post wyżej i tego PDFa jak to jest w LUPO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam małą podpowiedz poczytaj na stronie 48 tam jest jak to wszystko działa LUPO u nas jest podobnie jak nie tak samo.

LUPO elementy grzejny

 

gdzie znajde element F268 i J248 albo odpowiednik w benzynie? To nie jest przypadkiem komputer silnika ECU? a F268 to nie idzie gdzieś z klimatronica?

 

no dobrze, wszystko fajnie, tylko niech inni nie piszą że jak odpalą auto po nocy na mrozie to po 30 sek wieje im gorące bo to bzdura. Wieje dopiero po około 3 minutach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak odpalą auto po nocy na mrozie to po 30 sek wieje im gorące bo to bzdura. Wieje dopiero po około 3 minutach
Zgadza się :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadza sie tak jest jak napisałeś, a masz moze schemat instalacji po polsku i w całości bo na tym zamieszonym wcześniej nie wszystko widać z opisu.

rozumiem ze sterowanie tymi stopniami grzałki to przewody w 3 przykaźniku :

4 pin 0,5 ws/bl złącze T15s/10

w 1 przekaźniku:

4 pin 0,5 ws/ge złącze T15s/9

i teraz która to jest kostka i gdzie jej szukać? na schemacie pisze ze przy dieselku a w benzynie gdzie to jest? co to za element F268

 

czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć bo chciałbym tą grzałkę podłączyć bo mma ją w aucie ale instalacji brak a mam możliwość zbudowania instalacji tylko nie wiem skad brac sygnały do włączania jej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć bo chciałbym tą grzałkę podłączyć bo mma ją w aucie ale instalacji brak a mam możliwość zbudowania instalacji tylko nie wiem skad brac sygnały do włączania jej.

 

A możesz powiedzieć po jakim czasie u Ciebie bez podpiętej grzałki leci ciepłe powietrze po odpaleniu auta po nocnym postoju??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro moge sprawdzić pamiętaj że mam benzyne i sie dość szybko silnik nagrzewa 2,0 benzynka 115KM. Jutro rano napisze co i jak

 

niestety rano odpaliłem i od razu jechałem więc nie powiem jak szybko leci ciepełko

Edytowane przez stinger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A możesz powiedzieć po jakim czasie u Ciebie bez podpiętej grzałki leci ciepłe powietrze po odpaleniu auta po nocnym postoju??
Hmm, z tego co wiem to w benzynach nie ma grzalek/farelek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale chodzi mi o to, w jakim czasie po odpaleniu auta po nocy na jałowych u osób bez grzałek leci ciepłe powietrze. Czysta ciekawość, bo niektórzy twierdzą że to normalne że po 2.5 min leci cieplutko i nie widza w tym nic niezwykłego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no ale chodzi mi o to, w jakim czasie po odpaleniu auta po nocy na jałowych u osób bez grzałek leci ciepłe powietrze.
W moim 1.8T w automacie niestety musze dlugo czekac na cieple powietrze.

Rok temu przy zewn. ok 0C, 90C na zegarach zobaczylem dopiero po ok 10km jednostajnej spokojnej jazdy - obr. ok 1600-1800rpm.

Przed ostatnimi wakacjami przeplukalem nagrzewnice, co wg mnie nic nie dalo, oraz wymienilem chlodnice wody i oleju.

W tegoroczna zime nie mam jak auta przetestowac, bo ono w kraju a ja na misji ;)

 

---------- Dodano o 12:55 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:41 ----------

 

poczytaj sobie mój post wyżej i tego PDFa jak to jest w LUPO
Przeczytalem.

To co u Ciebie oznacza "11", bo ja mialem na mysli wyswietlane wartosci w VAG-COM przy zakladce dotyczacej nagrzewnicy.

 

Wg pdf, farelka ma 3 stopnie mocy, tak jak napisalem wyzej.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

11 to 3 stopień, 1 stopień 01, drugi stopień 10 i 3 stopień 11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholewcia, cos mi sie korespondencja popieprzyla ;)

 

Zamiast do Ciebie to pytanie zadalem przez omylke do stinge

 

 

11 to 3 stopień, 1 stopień 01, drugi stopień 10 i 3 stopień 11
Nie inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no ale chodzi mi o to, w jakim czasie po odpaleniu auta po nocy na jałowych u osób bez grzałek leci ciepłe powietrze. Czysta ciekawość, bo niektórzy twierdzą że to normalne że po 2.5 min leci cieplutko i nie widza w tym nic niezwykłego

Wyciągnij bezpieczniki, albo wtyczkę od grzałki i sam zobaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyciągnij bezpieczniki, albo wtyczkę od grzałki i sam zobaczysz.

 

Nie bo trzeba rozbierać kokpit na 4 torxach pod kierownicą ;), wole uzyskać odpowiedź od innych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm, z tego co wiem to w benzynach nie ma grzalek/farelek.

 

wcześniej koledzy pisali że niektórzy mają i dlatego pytam jak to jest w benzynkach?

 

Nie bo trzeba rozbierać kokpit na 4 torxach pod kierownicą ;), wole uzyskać odpowiedź od innych

to obiecuje wstac wcześniej i dac Ci znać co i jak u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to obiecuje wstac wcześniej i dac Ci znać co i jak u mnie.

Benzyna łapie temp. szybciej niż diesel.

 

---------- Dodano o 15:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:07 ----------

 

Nie bo trzeba rozbierać kokpit na 4 torxach pod kierownicą ;), wole uzyskać odpowiedź od innych

 

Kiedyś po dołożeniu świec żarowych podgrzewających płyn chłodniczy, zrobiłem test jak szybko nagrzewa się ciecz chłodząca i wnętrze auta ze świecami i bez. Zrób u siebie test z odczytaną temperaturą wnętrza z klimatronika (kanał 01) i będziesz widział ile szybciej powietrze w aucie się nagrzewa w porównaniu do auta bez grzałki, czy nawet auta ze świecami.

Ale od razu Ci powiem, że różnica jest spora - testowałem grzałkę u rodziców w pasku i u szwagra w A6 i różnica jest bardzo wyraźna - grzałka jest super, dlatego w lato postaram się ją domontować. Grzałkę już mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności