Scoti Zgłoś #1 Napisano 9 Grudnia 2010 Sporo już zostało napisane o tych silnikach lecz nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, który z tych silników ma lepszą elastyczność a co się z tym wiąże lepsze czasy wyprzedzania. Silnik 1.8tsi ma 250Nm a 2.0tdi 320Nm. Różnica spora na korzyść diesla. Jestem bardzo ciekawy jak ta różnica w momencie obrotowym przełoży się w rzeczywistości na koła, ponieważ wiadomo że w dieslu mamy inne przełożenia niż w benzynie. Dla mnie te informacje mają duże znaczenie ze względu na bezpieczeństwo. Wiadomo że na naszych drogach ruch jest bardzo duży więc zapas mocy przyda się na pewno. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #2 Napisano 9 Grudnia 2010 Silnik 1.8tsi 160KM vs 2.0tdi 140KM Max. moment obr., Nm przy obr./min diesel 320 / 1750 - 2500 benzyna 250 / 1500 - 4200 Przyspieszenie do 100km/h diesel 9,8s benzyna 8,5s 1.8TSI można porównać do 170 konnej wersji 2.0TDI i też pokonuje tego Diesla Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #3 Napisano 9 Grudnia 2010 Max. moment obr., Nm przy obr./min diesel 320 / 1750 - 2500 benzyna 250 / 1500 - 4200 Przyspieszenie do 100km/h diesel 9,8s benzyna 8,5s 1.8TSI można porównać do 170 konnej wersji 2.0TDI i też pokonuje tego Diesla A ty nie masz szans z dobrym 105 konnym dieslem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #4 Napisano 9 Grudnia 2010 (edytowane) A ty nie masz szans z dobrym 105 konnym dieslem. Ma szanse, bezdyskusyjnie, 1.4TSI objedzie z każdej strony 1.9TDI 105KM. zapas mocy przyda się na pewno Polecam 2.0 TSI, ten silnik naprawdę pasuje do passata, jazda jest bardzo lekka i przyjemna zwłaszcza z DSG, mocy jest wystarczająco aby poruszać zwinnie się po polskich drogach. Edytowane 9 Grudnia 2010 przez sebek1302 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #5 Napisano 9 Grudnia 2010 Żeby nie było. Co kogo objedzie zostawimy na boku. Oceńmy inne zalety obu aut. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #6 Napisano 9 Grudnia 2010 Ma szanse, bezdyskusyjnie, 1.4TSI objedzie z każdej strony 1.9TDI 105KM. Polecam 2.0 TSI, ten silnik naprawdę pasuje do passata, jazda jest bardzo lekka i przyjemna zwłaszcza z DSG, mocy jest wystarczająco aby poruszać zwinnie się po polskich drogach. Bezdyskusyjnie to ten silnik jest porażką w Passacie. Jeśli chodzi o 2.0 TFSI to silniczek bajka. Super się tym autem jeździ. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #7 Napisano 9 Grudnia 2010 Polecam 2.0 TSI, ten silnik naprawdę pasuje do passata, jazda jest bardzo lekka i przyjemna zwłaszcza z DSG, mocy jest wystarczająco aby poruszać zwinnie się po polskich drogach. A 1.8 tsi nie? Chyba, że mowa o komplecie pasażerów, to się zgodzę, w 1.8 tsi czuć różnicę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #8 Napisano 9 Grudnia 2010 A 1.8 tsi nie? Chyba, że mowa o komplecie pasażerów, to się zgodzę, w 1.8 tsi czuć różnicę. Oczywiście, że daje rade, i wystarcza do passata, na pewno jeździ lepiej od 2.0 TDI 140KM, a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że w manualnych skrzyniach ciut lepiej od 170KM. Natomiast jeśli mowa o zapasie mocy - to 2.0 TSI. Bezdyskusyjnie to ten silnik jest porażką w Passacie. Jeździłeś takim samochodem, czy przeraża cię pojemność tego silnika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #9 Napisano 9 Grudnia 2010 Oczywiście, że daje rade, i wystarcza do passata, na pewno jeździ lepiej od 2.0 TDI 140KM, a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że w manualnych skrzyniach ciut lepiej od 170KM. Natomiast jeśli mowa o zapasie mocy - to 2.0 TSI. Jeździłeś takim samochodem, czy przeraża cię pojemność tego silnika. Poruszam się tym samochodem codziennie ( auto służbowe ). W przypadku czterech osób na pokładzie i bagażu to jest koszmar. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franc_ Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2010 Potwierdzam, że 1.8tsi jest bardziej porównywalny z 170KM TDI więc ma dużo lepsze osiągi niz 140KM TDI. Spalanie za to napewno dużo większe przy dynamicznej jeździe niż w dieslu. Co do osiągów wersji benzynowej to niestety nie są one lepsze niż w mocniejszym TDI. Miałem to okazję przetestować kilkukrotnie z różnymi autami "na trasie" i tylko w A4 i Octavii ten silnik mnie zaskoczył Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #11 Napisano 9 Grudnia 2010 (edytowane) Poruszam się tym samochodem codziennie ( auto służbowe ). W przypadku czterech osób na pokładzie i bagażu to jest koszmar. W takim razie nie jeździłeś chyba 1.9 105KM - jeszcze ta 5-tka skrzynia... Potwierdzam, że 1.8tsi jest bardziej porównywalny z 170KM TDI więc ma dużo lepsze osiągi niz 140KM TDI. Spalanie za to napewno dużo większe przy dynamicznej jeździe niż w dieslu. Co do osiągów wersji benzynowej to niestety nie są one lepsze niż w mocniejszym TDI. Miałem to okazję przetestować kilkukrotnie z różnymi autami "na trasie" i tylko w A4 i Octavii ten silnik mnie zaskoczył W zasadzie różnica między 140KM a 170KM to raczej kosmetyka, a co do 1.8 TSI, to faktycznie powinno się go porównywać z 170KM. Powiem jedno silniki TSI są naprawdę mocna alternatywa dla TDI pod wieloma względami: tańsze w zakupie, dynamiczniejsze, cichsze/kulturalniejsze, mniej kłopotliwe, przeciw jest tylko nieco większe spalanie przy dynamicznej jeździe - co myślę rekompensuje niższa cena zakupu. Edytowane 9 Grudnia 2010 przez sebek1302 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonito Zgłoś #12 Napisano 9 Grudnia 2010 Można jeszcze dodać: TSI są wbrew pozorom znacznie tańsze w eksploatacji niż TDI (odpadają koszty: pompowtrysków, turbosprężarki, głowicy, napędu pompy oleju, które sumują się do kilkudziesięciu tysięcy, jeżeli ktoś ma pecha). Gdybym dzisiaj kupował Passata, to tylko z tym silnikiem Jeździłem wcześniej B5 1.8 turbo (poprzednik tego motoru) i moim zdaniem TDI nie umywa się pod żadnym (droższe, mniejsza elastyczność, większa awaryjność, o tzw. "kulturze pracy" jak w snopowiązałce nie wspominając :manga). bonito Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #13 Napisano 10 Grudnia 2010 Ze wzgledu na silniki tsi kupilem passata, 1.8tsi jest swietna alternatywa dla wszelkich diesli, bardzo lubie benzyniaki ale w tsi udalo im sie pogodzic rozsadne spalanie z swietnymi osiagami. Warto lac ten litr moze dwa wiecej na stacji, dla mnie jazda tsi jest duzo przyjemniejsza od diesla. elastycznosc diesla jest jak dla mnie bezporwnywalnie gorsza, zakres obrotow w benzyniaku jest znacznie szerszy co pozwala przeciagnac bieg w razie potrzeby. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1bandzior1 Zgłoś #14 Napisano 10 Grudnia 2010 Użytkuję na co dzień 2.0 TFSI. Jazda, osiąi, kultura pracy - rewelacja. Przyspieszenie auta (mam automat) jest super. Kolega ma subaru wrx (225KM) - jakoś mi nie odjeżdża. Na pewno nie zamieniłbym na żadnego dizla. Podejrzewam że 170 konny dizel spali w mieście w granicach 10 litrów (zwłaszcza w okresie zimowym). Mój obecnie na poziomie 12 litrów (jeżdżę głównie w mieście). Więc ta różnica nie jest aż tak wielka, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę osiągi obu wersii no i koszt serwisu. Jedynie co mnie wkurza w moim aucie to kaganiec (v-max 215 km/h). Auta z USA tak mają. Ale poprawienie tej wady u tunerów to raptem 300zł, więc nie dużo. A wtedy budzik zamknie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #15 Napisano 10 Grudnia 2010 Podejrzewam że 170 konny dizel spali w mieście w granicach 10 litrów (zwłaszcza w okresie zimowym) Bardzo dobrze podejrzewasz w DSG to nawet 11-12l/100km da się wykręcić zimą. Mój obecnie na poziomie 12 litrów (jeżdżę głównie w mieście) Musisz go oszczędzać, mnie passat z tym motorem w mieście wychodził ok. 15l/100km A wtedy budzik zamknie... Niewiele braknie Po dobrym chipie zamyka budzik z palcem w... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #16 Napisano 10 Grudnia 2010 A ty nie masz szans z dobrym 105 konnym dieslem. Katalogowo 1.4TSI ma do 100km/h 10,5s a 1,9TDI 105 koni ma 12,1s. Do tego TSI maksymalny moment obrotowy w dużo szerszym zakresie. A o prędkości maksymalnej nawet nie będę się rozpisywał. Tak więc albo jesteś ignorantem albo się nie znasz. Trzeba naprawdę uwielbiać dźwięk traktorowatych diesli by wybrać 170 konnego diesla zamiast 160 konnej benzyny 1.8TSI. Inne argumenty są naprawdę wątpliwe. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #17 Napisano 10 Grudnia 2010 Jak tak rewelacyjne 1.8 TSI to trzeba było sobie kupić. Poruszam się codziennie 1.4 i wg mnie jest to porażka przez duże P. Rozumiem, że Kolega bardzo wierzy w to co jest napisane w katalogach. Pozdrawiam. Nie ma co bić piany.Każdy ma prawo do wyrażania własnych opinii. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #18 Napisano 10 Grudnia 2010 Jesli ktos stosunkowo mało jeździ to idealnym silnikiem jest 1.8 TSI. 2.0 TDI sie pierdzieli czasami - głowice, 2masy, pompy oleju, paliwa, pompowtryski, turbo, DPF, oczywiscie TSI tez ma swoje wady, jeszcze nie do końca odkryte. A co do elastycznosci to tdi gorzej sie na obroty wkręca. Benzynka to benzynka. Ale znowusz elastycznosc przemawia na korzysc diesla. Z tym ze róznica w cenie proponuje TSI. Reasumując, moim zdaniem TSI jest lepsze przy niezbyt dużych przebiegach (ok 30 tys/rok), później przemawiają korzysci finansowe. Następny prawdopodobnie będzie TSI. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #19 Napisano 10 Grudnia 2010 Rozumiem, że Kolega bardzo wierzy w to co jest napisane w katalogach. Oczywiście w katalogach kłamią na potęgę, o osiągach auta decyduje wiara w ich możliwości. Jak tak rewelacyjne 1.8 TSI to trzeba było sobie kupić Jak kiedyś będziesz miał przyjemność kupić nowego passka z salonu to chętnie podpowiem co warto kupić, lecz puki musisz cieszyć się z "igły z Niemiec" zachowaj tego typu komentarze dla siebie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #20 Napisano 10 Grudnia 2010 Oczywiście w katalogach kłamią na potęgę, o osiągach auta decyduje wiara w ich możliwości. Jak kiedyś będziesz miał przyjemność kupić nowego passka z salonu to chętnie podpowiem co warto kupić, lecz puki musisz cieszyć się z "igły z Niemiec" zachowaj tego typu komentarze dla siebie. Gratuluję - Pustej Głowy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach