Skocz do zawartości
Scoti

Silnik 1.8tsi 160KM vs 2.0tdi 140KM

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo już zostało napisane o tych silnikach lecz nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, który z tych silników ma lepszą elastyczność a co się z tym wiąże lepsze czasy wyprzedzania. Silnik 1.8tsi ma 250Nm a 2.0tdi 320Nm. Różnica spora na korzyść diesla. Jestem bardzo ciekawy jak ta różnica w momencie obrotowym przełoży się w rzeczywistości na koła, ponieważ wiadomo że w dieslu mamy inne przełożenia niż w benzynie. Dla mnie te informacje mają duże znaczenie ze względu na bezpieczeństwo. Wiadomo że na naszych drogach ruch jest bardzo duży więc zapas mocy przyda się na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik 1.8tsi 160KM vs 2.0tdi 140KM

 

Max. moment obr., Nm przy obr./min

 

diesel 320 / 1750 - 2500

benzyna 250 / 1500 - 4200

 

Przyspieszenie do 100km/h

diesel 9,8s

benzyna 8,5s

 

1.8TSI można porównać do 170 konnej wersji 2.0TDI i też pokonuje tego Diesla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Max. moment obr., Nm przy obr./min

 

diesel 320 / 1750 - 2500

benzyna 250 / 1500 - 4200

 

Przyspieszenie do 100km/h

diesel 9,8s

benzyna 8,5s

 

1.8TSI można porównać do 170 konnej wersji 2.0TDI i też pokonuje tego Diesla

 

A ty nie masz szans z dobrym 105 konnym dieslem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ty nie masz szans z dobrym 105 konnym dieslem.

Ma szanse, bezdyskusyjnie, 1.4TSI objedzie z każdej strony 1.9TDI 105KM.

zapas mocy przyda się na pewno

Polecam 2.0 TSI, ten silnik naprawdę pasuje do passata, jazda jest bardzo lekka i przyjemna zwłaszcza z DSG, mocy jest wystarczająco aby poruszać zwinnie się po polskich drogach.

Edytowane przez sebek1302

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było. Co kogo objedzie zostawimy na boku. Oceńmy inne zalety obu aut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma szanse, bezdyskusyjnie, 1.4TSI objedzie z każdej strony 1.9TDI 105KM.

 

Polecam 2.0 TSI, ten silnik naprawdę pasuje do passata, jazda jest bardzo lekka i przyjemna zwłaszcza z DSG, mocy jest wystarczająco aby poruszać zwinnie się po polskich drogach.

 

Bezdyskusyjnie to ten silnik jest porażką w Passacie.

 

Jeśli chodzi o 2.0 TFSI to silniczek bajka. Super się tym autem jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam 2.0 TSI, ten silnik naprawdę pasuje do passata, jazda jest bardzo lekka i przyjemna zwłaszcza z DSG, mocy jest wystarczająco aby poruszać zwinnie się po polskich drogach.

A 1.8 tsi nie? Chyba, że mowa o komplecie pasażerów, to się zgodzę, w 1.8 tsi czuć różnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A 1.8 tsi nie? Chyba, że mowa o komplecie pasażerów, to się zgodzę, w 1.8 tsi czuć różnicę.

Oczywiście, że daje rade, i wystarcza do passata, na pewno jeździ lepiej od 2.0 TDI 140KM, a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że w manualnych skrzyniach ciut lepiej od 170KM. Natomiast jeśli mowa o zapasie mocy - to 2.0 TSI.

Bezdyskusyjnie to ten silnik jest porażką w Passacie.

Jeździłeś takim samochodem, czy przeraża cię pojemność tego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, że daje rade, i wystarcza do passata, na pewno jeździ lepiej od 2.0 TDI 140KM, a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że w manualnych skrzyniach ciut lepiej od 170KM. Natomiast jeśli mowa o zapasie mocy - to 2.0 TSI.

 

Jeździłeś takim samochodem, czy przeraża cię pojemność tego silnika.

 

Poruszam się tym samochodem codziennie ( auto służbowe ). W przypadku czterech osób na pokładzie i bagażu to jest koszmar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że 1.8tsi jest bardziej porównywalny z 170KM TDI więc ma dużo lepsze osiągi niz 140KM TDI. Spalanie za to napewno dużo większe przy dynamicznej jeździe niż w dieslu. Co do osiągów wersji benzynowej to niestety nie są one lepsze niż w mocniejszym TDI. Miałem to okazję przetestować kilkukrotnie z różnymi autami "na trasie" i tylko w A4 i Octavii ten silnik mnie zaskoczył ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poruszam się tym samochodem codziennie ( auto służbowe ). W przypadku czterech osób na pokładzie i bagażu to jest koszmar.

W takim razie nie jeździłeś chyba 1.9 105KM ;) - jeszcze ta 5-tka skrzynia...

Potwierdzam, że 1.8tsi jest bardziej porównywalny z 170KM TDI więc ma dużo lepsze osiągi niz 140KM TDI. Spalanie za to napewno dużo większe przy dynamicznej jeździe niż w dieslu. Co do osiągów wersji benzynowej to niestety nie są one lepsze niż w mocniejszym TDI. Miałem to okazję przetestować kilkukrotnie z różnymi autami "na trasie" i tylko w A4 i Octavii ten silnik mnie zaskoczył

W zasadzie różnica między 140KM a 170KM to raczej kosmetyka, a co do 1.8 TSI, to faktycznie powinno się go porównywać z 170KM. Powiem jedno silniki TSI są naprawdę mocna alternatywa dla TDI pod wieloma względami: tańsze w zakupie, dynamiczniejsze, cichsze/kulturalniejsze, mniej kłopotliwe, przeciw jest tylko nieco większe spalanie przy dynamicznej jeździe - co myślę rekompensuje niższa cena zakupu.

Edytowane przez sebek1302

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze dodać: TSI są wbrew pozorom znacznie tańsze w eksploatacji niż TDI (odpadają koszty: pompowtrysków, turbosprężarki, głowicy, napędu pompy oleju, które sumują się do kilkudziesięciu tysięcy, jeżeli ktoś ma pecha).

Gdybym dzisiaj kupował Passata, to tylko z tym silnikiem Jeździłem wcześniej B5 1.8 turbo (poprzednik tego motoru) i moim zdaniem TDI nie umywa się pod żadnym (droższe, mniejsza elastyczność, większa awaryjność, o tzw. "kulturze pracy" jak w snopowiązałce nie wspominając :manga).

bonito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze wzgledu na silniki tsi kupilem passata, 1.8tsi jest swietna alternatywa dla wszelkich diesli, bardzo lubie benzyniaki ale w tsi udalo im sie pogodzic rozsadne spalanie z swietnymi osiagami. Warto lac ten litr moze dwa wiecej na stacji, dla mnie jazda tsi jest duzo przyjemniejsza od diesla. elastycznosc diesla jest jak dla mnie bezporwnywalnie gorsza, zakres obrotow w benzyniaku jest znacznie szerszy co pozwala przeciagnac bieg w razie potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję na co dzień 2.0 TFSI. Jazda, osiąi, kultura pracy - rewelacja. Przyspieszenie auta (mam automat) jest super. Kolega ma subaru wrx (225KM) - jakoś mi nie odjeżdża.

Na pewno nie zamieniłbym na żadnego dizla. Podejrzewam że 170 konny dizel spali w mieście w granicach 10 litrów (zwłaszcza w okresie zimowym). Mój obecnie na poziomie 12 litrów (jeżdżę głównie w mieście). Więc ta różnica nie jest aż tak wielka, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę osiągi obu wersii no i koszt serwisu.

Jedynie co mnie wkurza w moim aucie to kaganiec (v-max 215 km/h). Auta z USA tak mają.

Ale poprawienie tej wady u tunerów to raptem 300zł, więc nie dużo. A wtedy budzik zamknie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam że 170 konny dizel spali w mieście w granicach 10 litrów (zwłaszcza w okresie zimowym)

Bardzo dobrze podejrzewasz w DSG to nawet 11-12l/100km da się wykręcić zimą.

Mój obecnie na poziomie 12 litrów (jeżdżę głównie w mieście)

Musisz go oszczędzać, mnie passat z tym motorem w mieście wychodził ok. 15l/100km

A wtedy budzik zamknie...

Niewiele braknie ;) Po dobrym chipie zamyka budzik z palcem w...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ty nie masz szans z dobrym 105 konnym dieslem.

 

Katalogowo 1.4TSI ma do 100km/h 10,5s a 1,9TDI 105 koni ma 12,1s. Do tego TSI maksymalny moment obrotowy w dużo szerszym zakresie. A o prędkości maksymalnej nawet nie będę się rozpisywał. Tak więc albo jesteś ignorantem albo się nie znasz.

 

Trzeba naprawdę uwielbiać dźwięk traktorowatych diesli by wybrać 170 konnego diesla zamiast 160 konnej benzyny 1.8TSI. Inne argumenty są naprawdę wątpliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tak rewelacyjne 1.8 TSI to trzeba było sobie kupić. Poruszam się codziennie 1.4 i wg mnie jest to porażka przez duże P.

 

Rozumiem, że Kolega bardzo wierzy w to co jest napisane w katalogach.

 

Pozdrawiam.

 

Nie ma co bić piany.Każdy ma prawo do wyrażania własnych opinii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos stosunkowo mało jeździ to idealnym silnikiem jest 1.8 TSI. 2.0 TDI sie pierdzieli czasami - głowice, 2masy, pompy oleju, paliwa, pompowtryski, turbo, DPF, oczywiscie TSI tez ma swoje wady, jeszcze nie do końca odkryte. A co do elastycznosci to tdi gorzej sie na obroty wkręca. Benzynka to benzynka. Ale znowusz elastycznosc przemawia na korzysc diesla. Z tym ze róznica w cenie proponuje TSI. Reasumując, moim zdaniem TSI jest lepsze przy niezbyt dużych przebiegach (ok 30 tys/rok), później przemawiają korzysci finansowe.

 

Następny prawdopodobnie będzie TSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, że Kolega bardzo wierzy w to co jest napisane w katalogach.

 

Oczywiście w katalogach kłamią na potęgę, o osiągach auta decyduje wiara w ich możliwości.

 

Jak tak rewelacyjne 1.8 TSI to trzeba było sobie kupić

 

Jak kiedyś będziesz miał przyjemność kupić nowego passka z salonu to chętnie podpowiem co warto kupić, lecz puki musisz cieszyć się z "igły z Niemiec" zachowaj tego typu komentarze dla siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście w katalogach kłamią na potęgę, o osiągach auta decyduje wiara w ich możliwości.

 

 

 

Jak kiedyś będziesz miał przyjemność kupić nowego passka z salonu to chętnie podpowiem co warto kupić, lecz puki musisz cieszyć się z "igły z Niemiec" zachowaj tego typu komentarze dla siebie.

 

Gratuluję - Pustej Głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności