1bandzior1 Zgłoś #41 Napisano 15 Grudnia 2010 Szczerz mówiąc ja w swoich poprzednich wszystkich autach też miałem klimatronic. Też te pokrętłą w passacie nie podobały mi się wcale. Ale jednak rozsądek wziął górę- i postawiłem na stan techniczny auta. Teraz kompletnie mi to nie przeszkadza-nie zwracam na to uwagi. W pasku jest fajne radio z dużym wyświetlaczem, nawigacją i to bardziej skupia moją uwagę. Poza tym fajnie podświetlony cały środek... więc nie ma co narzekać. Brak klimatronica nadrabia pozostałe wyposarzenie, na które nie ma co narzekać. Ale na co się zdecydujesz - twoja sprawa. Moja propozycja - czu USA czy Europa - ważne żeby 2.0 TFSi... Nie rozczarujesz się. Ok.7,5 do 100 ....to się czuje, zwłaszcza gdy na światłach obok ciebie staje jakiś wypasiony sportowy wóz...a tu jakiś niepozorny passat go wyciana... super.... A jak ci mocy zabraknie - max. 1500 zł i masz bez problemu moc podniesioną do 250 KM...ale po co.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #42 Napisano 15 Grudnia 2010 Auta z USA nie wykluczam, ale żeby chciaż ta klima była automatyczna... Po pierwsze rażą mnie pokrętła w tej klasie samochodu, a po drugie obecnie mam klimę automatyczną i nie chciałbym schodzić na manual (choćby i CLIMATIC ). Nie jest źle, my mielismy taką przesiadkę z climatronic w b5fl i teraz climatic w b6. Nie ma tragedii. Mogłoby byc ale nie jest niezbędne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #43 Napisano 16 Grudnia 2010 Powodzenia życzę, 1.8 tsi na jazdach jest w ręcz nierealne u VW Spróbuj także w salonach skody i seata, inne auta, ale mniej więcej zobaczysz o co chodzi. Tylko zastanawia mnie "nowy Passat". W motorze wg. ich testów miał o około sekunde gorsze przyspieszenie niż Superb... B6 miało identyczne czasy, czyżby B7 utyło wyraźnie? Rzeczywiście masz rację podzwoniłem dzisiaj po salonach w wielkopolsce i nigdzie nie mają 1.8tsi i w najbliższym czasie nie planują mieć. Widać wyraźnie że promowany jest silnik 2.0tdi 140KM czemu dziwię się bardzo ponieważ 1.8tsi zbiera same pochlebne opinie i zapewne chętnych na jazdę testową byłoby dużo. Jeśli chodzi o test w motorze to również go czytałem i faktycznie passat 2.0tdi 140KM do 100km/h przyspiesza w 11,1 a superb 10,1 chociaż według danych katalogowych powinno być 10,3 dla skody i 10sek dla vw. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #44 Napisano 16 Grudnia 2010 Tak jak mówiłem, próbuj w skodzie i seacie, mi udało się trafić na 1.8 tsi w octavi, tylko, że z dsg. A co do przyspieszeń, może skoda więcej posmarowała bo jakby Passat utył to raczej niezła wpadka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #45 Napisano 18 Grudnia 2010 Oto test potwierdzający że silnik 1.8tsi jest jednak mniej elastyczny od 2.0tdi 140KM http://www.autocentrum.pl/raporty-z-jazd/nowy-passat-nadjezdza/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #46 Napisano 18 Grudnia 2010 Oto test potwierdzający że silnik 1.8tsi jest jednak mniej elastyczny od 2.0tdi 140KM http://www.autocentrum.pl/raporty-z-...sat-nadjezdza/ heheheheh Jestem pewien ze 1.8tsi pozamiata 140tdi przy kazdej predkosci. Jeden wywod przypadkowego dziennikarza ma byc wyrocznia? Test oznacza zrobienie porownania lub pomiaru. Elastycznosc? 1500-6500 vs 2000-4000rpm, jak dla mnie ten pierwszy jest "elastyczniejszy". Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #47 Napisano 18 Grudnia 2010 Posiadam od nowości(11.2006) Passata Variant 2.0TDI 170Ps z DSG. Na dziś mam 247tyś przebiegu. Średnie spalanie 7,5l(80% długie trasy 140-180km/h). Do tej pory wymieniałem: -Przycisk ręcznego (300zł) -Silnik wycieraczek tył (400zł) -Wtryski (4500zł) -Koło dwumasowe (3200zł) Regularnie serwisuje w ASO co 15tyś (żadnych longlifów) Wcześniej miałem Opla Vectre 2.0 16V 136Ps z 1999r, przez 7 lat zrobiłem 360tyś i nigdy mnie nie zawiodła, jedyne co wymieniłem to silniczek krokowy bo falowały obroty na luzie(koszt 100zł) Sam koszt paliwa przy takich przebiegach na korzyść Diesla, szkoda tylko że dwa razy poważnie i kosztownie mnie zawiódł Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #48 Napisano 18 Grudnia 2010 Oto test potwierdzający że silnik 1.8tsi jest jednak mniej elastyczny od 2.0tdi 140KM http://www.autocentrum.pl/raporty-z-...sat-nadjezdza/ Dusząc 1.8 TSI na 1500obr/min, a cisnąć 2.0 TDI + DSG na KICK DOWN'IE, to może i TDI będzie szybszy. TSI ma 2 razy taki zakres obrotów użytecznych jak TDI. TSI możemy na dwójce pociągnąć od 20km/h do 80km/h, a diesla uzytecznie od 30 do 60km/h. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wicker Zgłoś #49 Napisano 18 Grudnia 2010 (edytowane) Oto test potwierdzający że silnik 1.8tsi jest jednak mniej elastyczny od 2.0tdi 140KM http://www.autocentrum.pl/raporty-z-...sat-nadjezdza/ Do tych wszystkich testów podchodziłbym z dużym wyrachowaniem. Nie od dziś wiadomo że testy są "komponowane" przed przemądrzałych redaktorów, którzy dostaną auto na przejażdżkę i po kilku kilometrach mają napisać esej. Ma to się nijak z prawdą, ani tymbardziej co tutaj piszesz. TSI możemy na dwójce pociągnąć od 20km/h do 80km/h, a diesla uzytecznie od 30 do 60km/h. Dokładnie tak! Sam obecnie użytkuję diesla i mam porównanie. Wystarczy raz przejechać się nawet 1.4 TSI żeby poczuć różnicę. Znalazłem gdzieś na necie takie porównanie (co prawda Skoda Yeti, ale mam nadzieję że w pełni miarodajne) - dane pochodzą oczywiście z hamowni. Ewidentnie widać że diesel od 4 tys obr. traci "parę"... Dane są dla 170 KM TDI a dla 140 KM pewno byłoby nieco gorsze. ============================ == Skoda Yeti 2.0TDI 170: == ============================ moment obtorowy na kolach [NM]_______________predkosc na biegach [km/h] ---------------------------------------_________-------------------------- bieg......1.......2........3......4.......5........6_______bieg........1.......2......3.......4......5.......6 obroty ____________________________________obroty 1000......2264...1176...755....523....412....345_________1000.......8......16.....25.....37.....47.....56 1500......4381...2276...1461...1011...797....667________1500......13.....24.....38.....55.....70.....84 2000......5112...2656...1705...1180...930....778________2000......17.....33.....51.....73.....93.....111 2500......5112...2656...1705...1180...930....778________2500......21.....41.....64.....92.....116....139 3000......4893...2542...1632...1129...890....745________3000......25.....49.....76.....110....140....167 3500......4601...2390...1534...1062...837....700________3500......30.....57.....89.....129....163....195 4000......4308...2238...1437....995...784....656_________4000......34.....65.....102....147....186....223 4500......3651...1897...1218....843...664....556_________4500......38.....73.....114....165....210....251 ============================ == Skoda Yeti 1.8TSI 160: == ============================ moment_obtorowy_na_kolach_[NM]______________________predkosc_na_biegach_[km/h] -----------------------------------------________________-------------------------- bieg......1........2........3.......4.......5.......6______bieg.......1.......2.......3......4......5.......6 obroty ____________________________________obroty 1000......2527...1399....985....736.....581....486______________1000......8......15.....21.....29.....36.....43 1500......3716...2058...1448...1083....855....715______________1500......12.....23.....32.....43.....54.....65 2000......3716...2058...1448...1083....855....715______________2000......17.....30.....43.....57.....72.....87 2500......3716...2058...1448...1083....855....715______________2500......21.....38.....53.....71.....90.....108 3000......3716...2058...1448...1083....855....715______________3000......25.....45.....64.....86.....109....130 3500......3716...2058...1448...1083....855....715______________3500......29.....53.....75.....100....127....151 4000......3716...2058...1448...1083....855....715______________4000......33.....60.....85.....114....145....173 4500......3716...2058...1448...1083....855....715______________4500......37.....68.....96.....129....163....195 5000......3419...1893...1333....996....787....658______________5000......42.....75.....107....143....181....216 5500......3196...1770...1246....931....735....615______________5500......46.....83.....118....157....199....238 6000......2750...1523...1072....801....633....529______________6000......50.....90.....128....172....217 Edytowane 18 Grudnia 2010 przez Wicker Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Festexx Zgłoś #50 Napisano 18 Grudnia 2010 No to zapraszam 2,0 TDI na rywalizację na światłach oj dostanie po dupie aż miło ! Ostatnio wycykałem 2,0 TDI 170 KM bez najmniejszych problemów, więc sorry ale nawet taki mocny diesel nie ma szans z tą benzynką. Jak ktoś chętny to na światłach zapraszam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #51 Napisano 18 Grudnia 2010 Jak ktoś chętny to na światłach zapraszam następny mistrz prostej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Festexx Zgłoś #52 Napisano 18 Grudnia 2010 No z czym do ludzi ? człowieku paski 140 KM to zamiatam jak chce bez najmniejszego oporu i pisknięcia ! No sorry ale klekotem mnie nie dogonisz chyba, że sobie 200 KM zrobisz. No i jedna zasadnicza różnica wsiądź sobie do paska TSI, to zobaczysz jaka błoga cisza panuje w środku Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #53 Napisano 18 Grudnia 2010 widzisz,różnica między nami jest taka,że ja nie muszę przed nikim uciekać ani nikogo gonić,ale twój wiek wyjaśnia fascynację ruszania z piskiem spod świateł,ale 160km to nie jest dobry wybór do need for speed.Widzę,że zrobiłem mały OT. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Festexx Zgłoś #54 Napisano 18 Grudnia 2010 No zrobił bo niepotrzebnie wtrącasz swoje iście zgredowe uwagi. Więc ja mówie jak ktoś chce fajnie pojeździć niech bierze 1,8 TSI. U mnie średnie spalanie 60% trasa 40% miasto około 8,7 l/100 km. P.S. Kolego Azrael skoro taki mądry i stary jesteś to zachowaj swoje uwagi dla Siebie a nie obrażasz kogoś pisząc " kolejny mistrz prostej". To że jesteś dziadkiem nie moja wina a tak na marginesie to 1,8 TSI po hamowni ma 181 KM więc objedzie każde TDI w Passacie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #55 Napisano 19 Grudnia 2010 Odbiegając troche od tematu. Ile średnio spali 2.0TFSI z automatem. Robie 60tyś rocznie i zastanawiam sie obecnie nad powrotem do benzynki. 2.0TDI 170Ps z DSG średnio mi 7,5ON pali i troche mnie rozczarował(zrobiłem nim już prawie 250tyś) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #56 Napisano 19 Grudnia 2010 Przy takich przebiegach chyba nie ma co się zastanawiać nad benzyną? Do tego 2.0 tsi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #57 Napisano 19 Grudnia 2010 Odbiegając troche od tematu. Ile średnio spali 2.0TFSI z automatem. Robie 60tyś rocznie i zastanawiam sie obecnie nad powrotem do benzynki. 2.0TDI 170Ps z DSG średnio mi 7,5ON pali i troche mnie rozczarował(zrobiłem nim już prawie 250tyś) Jak 2.0 TDI 170KM + DSG pali ci 7,5l/100km, to 2.0 TSI spali przy takiej samej jeździe ok. 10l/100km. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1bandzior1 Zgłoś #58 Napisano 19 Grudnia 2010 U mnie na chwilę obecną w 2.0 TFSI ok. 12.5-13,0 litra (100% miasto). Trasa około 9 litrów przy normalnej jeździe( 140-160, czasami szybciej). Bez problemu w trasie można zejść do 8...ale po co.... Dodam że skrzynia 6 biegów tiptronic. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P_R_O_T_E_Z_A Zgłoś #59 Napisano 19 Grudnia 2010 To i tak ładnie u mnie w manualu 6 stopniowym, tfsi na kompie pokazuje 14l po mieście ale mrozy po -20 itp Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #60 Napisano 19 Grudnia 2010 To że jesteś dziadkiem nie moja wina Pewnie,że nie Twoja, ale też nim zostaniesz ani się nie obejrzysz,więc troche pokory (świadczy inteligencji). A tak na marginesie dzięki takiemu postepowaniu jak to które opisujesz to wiesz chyba jak mówią na włascicieli VW. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach