1robert Zgłoś #41 Napisano 5 Grudnia 2010 do EDS trzeba mieć: inną pompę, inny moduł sterujący, inne wtyczki (więcej kabli) i kilka kabli dorzucić może jeszcze coś pominąłęm ale to na pewno - piszę dla theves z B4 przed połową 95 roku - tak jak pisałem sam się zastanawiałem do tego trzeba przyjąć że może coś a allegro kupimy uszkodzone, coś przy przekładce się ukręci , urwie i trochę czasu na uruchomienie... (odpowietrzenie) jak kto ma czas to polecam przy nowszym theves będzie chyba łatwiej bo moduł jest na pompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #42 Napisano 14 Listopada 2012 Witam Odgrzebuję kotleta, aby nie zakładać nowego wątku. Mam AFN-a w budzie VR6 '94. Toretycznie mam ABS+EDS i mam kilka pytań. Kontrolka ABS działa u mnie odwrotnie, Po uruchomieniu, zapala się na stałe po około 1,5 sekundy i świeci ciągle. Jak kontrolka świeci to ABS działa, jak nie świeci to nie działa. Podobno moduł z lamoką jest z innego zamochodu i wtedy tak działa. Z tego co czytałem to tylne hamulce odpowietrza się na włączonym zapłonie i płyn sam ma lecieć. U mnie nie leci, trzeba pompować hamulcem. EDS nie działa. Co jest nie tak z tym układem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #43 Napisano 14 Listopada 2012 Z tego co czytałem to tylne hamulce odpowietrza się na włączonym zapłonie i płyn sam ma lecieć. U mnie nie leci, trzeba pompować hamulcem. coś zle doczytałeś. owszem przy absie odpowietrza się na zapłonie włączonym. ale... najlepiej odpowietrza się w dwie osoby. jedna pompuje trzy razy i trzyma wciśnięty pedał a druga odkręca odpowietrznik. i tak z 2, 3 razy. zaczynasz od najdalszego koła od pompy czyli tylne prawe, potem tylne lewe, potem przednie prawe i przednie lewe. przy każdym kole powtarzasz opisane czynności. o absie i edesie nie pomogę bo nie miałem niestety styczności z vrkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #44 Napisano 14 Listopada 2012 Masz do wymiany kontrolkę, pisałem o tym tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/113903-Odwrotnie-dzialajaca-kontrolka-ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #45 Napisano 14 Listopada 2012 coś zle doczytałeś. owszem przy absie odpowietrza się na zapłonie włączonym. ale... najlepiej odpowietrza się w dwie osoby. Wiem jak się odpowietrza. Na żadnym samochodzie się jeszcze nie spotkałem aby pompa tłoczyła płyn, ale w instrukcji jest to jasno napisane. Stąd moje pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #46 Napisano 14 Listopada 2012 Stąd moje pytanie. Nie w Twoim roczniku.... ...tak miały betrójki z elektrycznym wspomaganiem, u Ciebie jest podciśnieiowe i odpowietrzasz jak np. w Żukach. Co do kontrolki to chyba już wiesz... ....up. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #47 Napisano 14 Listopada 2012 Co do kontrolki to napisałem to tylko aby upewnić się że nie ma związku z EDS-em. Pytanie główne to jak zdiagnozować co padło w EDS-ie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #48 Napisano 14 Listopada 2012 Pytanie główne to jak zdiagnozować co padło w EDS-ie? Wnioskując z zasady działania EDS to powinna być jakaś dodatkowa pompa która wytwarza ciśnienie płynu...jeśli pompa to musi mieć silnik jeśli jest jakiś silnik to najlepiej podać mu bezpośrednio zasilanie..jak sprawny to pozostaje elektronika-sterownik. Zdał by się schemat EDS z tych lat to byłoby łatwiej coś wywnioskować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #49 Napisano 14 Listopada 2012 Daj zdjęcie Twojej pompy, może go po prostu nie ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #50 Napisano 14 Listopada 2012 podłączając vaga i wchodząc w ABS wyskoczy ci info jaką masz pompę i czy ma EDS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #51 Napisano 15 Listopada 2012 Zdjęcia zamieszczam, wychodzi 6 przewodów. VAG Number 3A0 907 379 ABS ITTAE 20 GI V00 Jak dobrze doczytałem to nie ma to EDS-u? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #52 Napisano 18 Listopada 2012 pompy z EDS (w starszej wersji) miały 4 sekcje a nie 3 wiec miały 8 przewodów (na pewno 8 a nie 6 zaworów) reszta pompy była na oko taka sama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #53 Napisano 20 Października 2013 Witam. Pozwolę sobie odgrzebać temat. Jako że zbliża się zima muszę ogarnąć układ ABS/EDS w swoim Passacie. Przy włączeniu zapłonu słychać pompę hamulcową jak nabija ciśnienie, przy czym świeci się kontrolka ABS. Po nabiciu ciśnienia kontrolka gaśnie. Podczas próby drogowej ABS nie działa Mierzyłem rezystancję czujników i wychodzi na to że wszystkie są OK. Próbowałem odczytać kody migowe, wyjmując i wkładając bezpiecznik (wg zaleceń), ale kontrolka nic nie pokazuje... Zauważyłem że podczas dłuższego postoju razem z kontrolką ABS zapala się czerwona lampka w zegarach, i pompka dłużej nabija. Po nabiciu ciśnienia obie gasną. Co mam jeszcze sprawdzić? Wiem że muszę ogarnąć najpierw ABS aby EDS działał poprawnie. Mój pacjent to Passat G60 syncro z '89r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #54 Napisano 20 Października 2013 Niby wszystko okey, z tą kontrolką ręcznego też. Kombinuj jeszcze z bezpiecznikiem. Na wyłączonym zapłonie wyjmij bezpiecznik kontrolek, włącz zapłon i dopiero włóż bezpiecznik. Teoretycznie jeśli nie ma ABSu to kontrolka nie powinna zgasnąć. Poszukaj na forum wydruku z diagnostyki wtyczki sterownika ( z WKiŁ) punkt z kręceniem kołami można ominąć. Oporność mierzyłeś na wtyczkach pod maską i kanapą czy na wtyczce sterownika? Czy układ ABS/EDS masz ori czy dokładany bo może sam sterownik jest od samego ABSu lub coś jest źle poskładane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #55 Napisano 20 Października 2013 Kombinuj jeszcze z bezpiecznikiem. Na wyłączonym zapłonie wyjmij bezpiecznik kontrolek, włącz zapłon i dopiero włóż bezpiecznik. Tak właśnie robiłem. Gdyby wyskoczył jakiś błąd wiedziałbym na czym stoję, a tak rozpoczyna się walka z wiatrakami Poszukaj na forum wydruku z diagnostyki wtyczki sterownika ( z WKiŁ) punkt z kręceniem kołami można ominąć. Tu nie mam pojęcia o czym piszesz Oporność mierzyłeś na wtyczkach pod maską i kanapą czy na wtyczce sterownika?Czy układ ABS/EDS masz ori czy dokładany bo może sam sterownik jest od samego ABSu lub coś jest źle poskładane? Rezystancja mierzona we wtyczce czujników (wszystkie 4szt). Może trzeba sprawdzić czy sygnał dochodzi do samego sterownika? ABS/EDS jest ori, nawet we wlepce jest napisane że posiada ABS/EDS Cała nadzieja w Tobie Lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #56 Napisano 20 Października 2013 Poczytaj też TUTAJ. Wiem że sterowniki sa inne więcej pinów ale coś może sie pokryje. Spróbuj jeszcze najprostszą metodą, odłączaj wtyczki na pompie i włączaj zapłon, kontrolka musi w pewnym momencie nie zgasnąć. Na mruganie kodów spróbuj jeszcze włożyć bezpiecznik po tkim przekręceniu kiedy nie włacza sie rozrusznik a słychać pstryknięcie bezpiecznika X-kontakt, czyli w chwili kiedy zaczyna już działać sprężyna odbijająca, kombinuj też ze stopniem kiedy kontrolki sie nia zapalają ale działa już radio, musi w pewnym momecie zacząć mrugać-tzn. zapala sie ona i po chwili gaśnie i znów po chwili zaczyna mrugać....przejżyj przekażniki na skrzynką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #57 Napisano 23 Października 2013 Odpiąłem kostkę od pompy i kontrolka się świeci, ale nie pokazuje blink kodów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #58 Napisano 28 Października 2013 ale nie pokazuje blink kodów Który bezpiecznik wyjmujesz i czy np. po jego wyjęciu nie działają kontrolki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #59 Napisano 30 Października 2013 Który bezpiecznik wyjmujesz i czy np. po jego wyjęciu nie działają kontrolki? Bezpiecznik z pozycji nr 16 o nominale 15A. Po jego wyjęciu nie zapala się żadna kontrolka, więc to na pewno ten. Próbowałem zdiagnozować ABS poprzez złącze OBD1, podając ,,masę'' na niebieską wtyczkę i też nic. Nic tzn że przy podaniu masy kontrolka świeci, ale jak rozłączę zworkę kontrolka gaśnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #60 Napisano 30 Października 2013 Sprawdź pod kanapą ilu pinowy jest sterownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach