Skocz do zawartości
Gość duudii

[B5] Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)?

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy ja osobiście polecam akumulator Moll Kamina Start. W moim Pasaciku AJM poprzedni wytrzymał 9 lat, ten wynik wszystko mówi. Rok temu zakupiłem identyczny Moll w przedstwicielstwie firmy w Pszczynie (akumulatory te montowane są, m.in. w Porshe). Jestem z tego akumulatora bardzo zadowolony. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polecam akumulator Moll Kamina Start

Jakieś dane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro spojrzę pod maskę więc napiszę dokładnie jaki model. Ja dzwoniłem do MOLL Polska Sp. z O.o. tel./fax (22) 644 25 71; 643 67 67 i tam podali mi namiary na Pszczynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego paska ,silnik ATJ 115 KM rok 2000 kupiłem 3 tyg. temu Varta Silver Dynamic 85 Ah prąd rozruchowy 800 A. A taki zakup dlatego,że poprzedni aku też Varta 80 Ah był od nowości i się kończył (wprawdzie 2 ostatnie zimy stał w garażu zawsze na podładowaniu,jak nie jeździłem i w mrozy nie zostawiłbym na ulicy,bo pewnie bym nie odpalił rano).Z tych aku jestem b.zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podaję dla zainteresowanych parametry akumulatora Moll: typ 580 045 064, pojemność 80Ah, 380A 640A(EN). Ja ze swojego jestem bardzo zadowolony, poprzedni (identyczny), jak już pisałem pracował 9 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rycho, ile trzeba przeznaczyć na taki akumulator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku kosztował ok. 450zł, myślę, że teraz jest trochę taniej. Zaznaczam, że akumulator ten gabarytowo pasuje idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do ATJ-a lub innego 1.9 nie zakładajcie akumy 85Ah. Akumulator bedzie niedoladowany i sie szybko zasiarczy za czym idzie krótka żywotność akumulatora.

Ja w swoim mam 60Ah (o ile dobrze pamietam zalecana wg VW 72Ah) co prawda wersja samochodu Basic ale w zimie przy -20 nie było żadnego problemu z odpaleniem. Do lepszych opcji wyposażenia wystarczy spokojnie 70-77Ah. Nie wkladajcie wiekszych niz przewiduje VW. Możecie sprawdzić to w ETCE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie objawy - samochod zawsze pali dobrze,zimny i cieply.Kontrolka swiec zarowych gasnie po 1 sek, ale rano silnik zanim zapali to kreci ze 3 sekundy (kontrolka swiec takze dluzej sie pali - ok 2-3 sek) i kreci wolniej niz normalnie. Obstawiac aku czy swiece i jak sprawdzic co mam do wymiany? Filtry olej swiece rozrzad itd akurat po serwisie,takze nie w tym przyczyna. Poza tym silnik chodzi idealnie, tylko rano (parkowany pod chmurka) kreci dluzej niz normalnie. Wystarczy jednak ze go odpale na chwile,zgasze i potem caly dzien odpala bez problemu, rano znowu problem.

Co do ewentualnego nowego akumulatora - aktualnie jest to 60Ah 380A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.Kontrolka swiec zarowych gasnie po 1 sek, ale rano silnik zanim zapali to kreci ze 3 sekundy (kontrolka swiec takze dluzej sie pali - ok 2-3 sek)

Zdziwiłbym się gdyby rano, kiedy jeszcze są minusowe temperatury, kontrolka od świec świeciła tyle co w dzień, po jeździe, czy po pierwszym odpaleniu i zgaszeniu. Z tego co wiem, to to jest całkiem normalne. U mnie też tak jest, a jeżdżę jeszcze drugim dieslem, pochodzenia francuskiego, i tam też tak jest.

Ale dla pewności zapytam. Przez całą zimę, przy tych największych mrozach i przy tych mniejszych palił Ci na dotyk i świece gasły po sekundzie? I dopiero teraz się to zmieniło? A akumulator kiedy wymieniałeś i jakiej jest firmy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochod kupilem tydzien temu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja bym obstawiał aku. Pewnie ma już swoje lata. Mój też nie jest pierwszej młodości i w te większe mrozy trzeba było dłużej kręcić i ledwo co kręcił. W końcu się rozładował, a jak go full naładowałem, to auto odpaliło na dotyk. Natomiast z tymi świecami, to tak jak mówię, to jest zupełnie normalne :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko...

Kupiłem Passka B5 2000r ATJ z aku Magneti Marelli 720A 70ah. Natomiast w starym passku VR6 mam aku Varta Dynamic Blue (roczny jeszcze na gwarancji) 680A 74ah.

I teraz pytanko czy jest sens przekładać tą VARTE to nowego auta, czy będzie lepsza czy gorsza do silnika TDI. Zaznaczam że nie wiem ile lat był używany aku z B5, jak na razie nie miałem problemu z odpaleniem.

 

Pozdrawiam...

Edytowane przez Vpuchaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dieslu im wiekszy prad rozruchowy tym lepiej, ale oba maja duzy, jak masz ten nowy mozesz na moje przełozyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja auto kupilem w marcu wiec juz po mrozach

 

auto kreci elegancko wiec nie interesowalem sie jaki jest aku

 

dzis zmienialem filtr pylkowy i obejrzalem co za aku siedzi - zgodnie z wlepka jest 80Ah i na jednym z biegunow wybite jest 06 02, auto jest z 08 02

 

jest szansa ze aku siedzi w aucie od nowosci?

 

jestem troche zdziwiony bo golf III ktorego mialem wczesniej aku wytrzymywaly mi 4 - 5lat max

 

profilaktycznie zmienic przed zima? czy radzicie jezdzic - nie ma zadnych objawow ze cos z nim nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

profilaktycznie zmienic przed zima? czy radzicie jezdzic - nie ma zadnych objawow ze cos z nim nie tak

 

Skoro nie ma niepokojących objawów to jeździć :-)

Sprawdź poziom elektrolitu (jeśli jest obsługowy), ewentualny brak uzupełnij, a jak się zaczną jesienne przymrozki to sprawdź po zimnej nocy napięcie na klemach miernikiem:

12,5V - jest w dobrym stanie, im bliżej 12V tym gorzej - szukać nowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto z 2001 roku i fabryczny akumulator wymieniłem dopiero tej zimy tak ze bardzo możliwe jest to ze masz jeszcze fabryczne aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trochę pewnie chybiłem z tematem, ale to efekt mojego skojarzenia. Już tłumaczę. Mam takie pytanie:

Co to za kabelek/przewodzik/rurka? Pytam tutaj, bo kiedyś przeglądając forum trafiłem na coś takiego, a teraz nie mogę tego znaleźć. Z tego co pamiętam, to to coś podłączało się pod fabryczny akumulator, tylko nie pamiętam w jakim celu. Proszę nie zwracać uwagi na syf przy odpływie, bo wyjmowałem akumulator właśnie w celu przeczyszczenia odpływu wody.

 

Zdjęcie części:

czesc.jpg

Edytowane przez kreska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rurka odprowadza 'gazy' z aku, sprawdz czy tez nie jest zasyfiona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to można ją podłączyć pod każdy akumulator? Bo z fabrycznym mój pasek już się dosyć dawno temu rozstał :D Jeżeli jest aktualnie nieużywany, to syf mu chyba i tak nie straszny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności