pavel1990 Zgłoś #141 Napisano 28 Listopada 2014 Witam, przeczytałem cały temat od deski do deski i dalej nie wiem co może być przyczyną moich problemów. Pacjent to B5 1.9 PD ATJ. Kiedy temperatura na dworku w ok 10stopni wszystko jest ok. Problem pojawia się kiedy spadnie poniżej tej temperatury. Autko ciężko pali. Po odpaleniu przez chwilkę przydymi na siwo i śmierdzi mocno spalinami. Spaliny śmierdzą okropnie i gryzą w oczy. Problem wystepuje bez względu na to czy w baku rezerwa czy zalany po korek. Problem jest o tyle dziwny że czasem przy temp +3st czy też poniżej 0st odpali lepiej niż np przy +5st. Filtr paliwa wymieniany tydzień temu. Już zeszłej zimy były male problemy ale jakoś zima zleciała i zapomniałem o tym. Autko ma moc, dobrze przyspiesza, nie szarpie, nie dymi. Oleju w wyrównawczym nie ma, na bagnecie też go nie przybywa. Spalanie w normie. Po zgaszeniu nie ma problemu z ponownym odpaleniem. Nie badałem autka VAGiem bo obecnie nie mam takiej możliwości. Pompkę w baku słychać po przekreceniu zapłonu. Przekaźnik świec też działa. Poniżej kilka filmików jak autko odpala. Jeśli ktoś miał podobny problem prosze napisać co było przyczyną. https://www.youtube.com/watch?v=9P9BkmlzKrg https://www.youtube.com/watch?v=LGt7Osr8kGo https://www.youtube.com/watch?v=lF0dkkccKI8 https://www.youtube.com/watch?v=LoNrZqhhOM4&feature=youtu.be Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #142 Napisano 28 Listopada 2014 W moim autku przy chłodnych dniach też zaczął ciężko palić, przyczyną był zły kont wtrysku /za późny wtrysk, który powstał po wymianie paska rozrządu/. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #143 Napisano 28 Listopada 2014 Też miałem problemy swego czasu ze złym odpalaniem mojego Passka. Nawet gdy stał w garażu przez noc i temperatury były dodatnie cieżko palił i długo kręcił... Ostatnio stał tydzień w garażu nie ruszany i jak chciałem odpalić w ogóle nie było kręcenia rozrusznikiem, zdechł aku. Pojechałem kupiłem nowy (Centre Future) i teraz pali jak złoto. Dzisiaj stał na dworzu było -10 i byłem w szoku jak pięknie odpalił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobereq1212 Zgłoś #144 Napisano 30 Listopada 2014 jak bys mial padniety jakis czujnik by pokazalo na vagu spróbuj naładować aku. i zobacz jesli nie sprawdz przewody paliwowe a najbardziej te od pompy do wtryskow i zwrotny oczywiscie czyste filtry to podstawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
8RyL4N7 Zgłoś #145 Napisano 30 Listopada 2014 (edytowane) Witam wszystkich wybaczcie że dołączam do czyjegoś posta ale potrzebuję pilnie pomocy dobrego fachowca. Mianowicie do rzeczy, mam paska B5 1999r 1.9 tdi 90KM kombi, problem tkwi w odpalaniu ponieważ bardzo ciężko pali zarówno zimny jak i ciepły jak po stii kolo 5 minut, bo jak wyłączam silnik i od razu zapalam to zaskakuje na dotyk. Zmieniana pompa wtryskowa, filtr paliwa, założyłem zaworek zwrotny na przewód paliwowy, świece też sprawdzone.... i nadal jest to samo. w lato jak temp jest sporo na + to aż tak bardzo nie irytuje bo zakręci 4 obroty rozrusznik i pali ale w zimę właśnie jak teraz temp -4 czy więcej to już jest dramat. Wyczytałem w innym poście że podobny miał ktoś problem i zmieniał vacum pompe ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie no i jeszcze mam zapewne uszkodzony czujnik temp silnika zamierzam go wymienić w dniu jutrzejszym i jeszcze zapewne spróbuję zwiększyć dawkę paliwa przy odpalaniu... Czy ktoś ma jakiś pomysł??? BARDZO PILNA SPRAWA Odpalanie tak jak u poprzedniego kolegi Bardzo bym prosił o odpowiedź na priv jeśli będzie ktoś znał odpowiedź Edytowane 30 Listopada 2014 przez 8RyL4N7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #146 Napisano 30 Listopada 2014 Podepnij VAGa, to ci pokaże co go boli. Ale tak myślę, że może czujnik temperatury płynu wariuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
8RyL4N7 Zgłoś #147 Napisano 1 Grudnia 2014 po podpięciu kompa nie pokazuje błędów żadnych ale dla pewności wymienie ten czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #148 Napisano 1 Grudnia 2014 gdzie jest i ktory to czujnik w ajm? za co odpowiada konkretnie, chce go odpiąć i sprawdzić jak odpali? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandzor Zgłoś #149 Napisano 2 Grudnia 2014 (edytowane) Witam po odpieciu czujnika temperatury cieczy auto lepiej mi odpala wiec kupilem zamiennik za 30zl lecz poprawy nie ma. Wsadzilem czujnik do zamrarzalnika... po godzinie czasu szybko podpiolem go do kostki i auto odpalilo na dotyk. Zgasilem silnik i podlaczylem czujnik drugi co byl w ukladzie i juz ciezko auto odpalic. Kupic oryginalny czujnik czy sprobowac zwiekszyc dawke startowa paliwa? Silnik afn... temperatura otoczenia dodatnia. Edytowane 2 Grudnia 2014 przez bandzor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #150 Napisano 2 Grudnia 2014 Sprawdź na Vag-u jakie wartości widzą czujniki:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavel1990 Zgłoś #151 Napisano 3 Grudnia 2014 Koledzy wymiana czujnika temperatury cieczy pomogła. Ja miałem objawy jak na filmie kilka postów wyżej. Wygladało jakby sie paliwko cofało a to było spowodowane tym czujnikiem g62 własnie. Był uszkodzony i ECU widząc błędną temp dawał za małą dawkę rozruchową. Po wymianie obroty po odpaleniu idą na ponad 1000, troszke dlużej świeczki grzeją i zapala idealnie. Ci z Was którzy mają takie objawy jak miałem niech zdejmą wtykę z tego czujnika przed odpaleniem po nocy. Wtedy ECU myśli że jest -40st i zwiększa dawkę. To że czujnik pokazuje dobrze na zagarach nie oznacza że podaje dobre wartości do ECU. Poniżej film jak jest po wymianie czujnika. Pozdrawiam Było tak: Jest tak: https://www.youtube.com/watch?v=n6NsyLEsyxs&feature=youtu.be Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #152 Napisano 3 Grudnia 2014 hmm w AHU po odłączeniu kostki ecu widzi -30st Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandzor Zgłoś #153 Napisano 4 Grudnia 2014 Własnie te filmiki sklonily mnie do wymiany czujnika ale zamiennik za 3 dychy nie poprawil odpalania. Musze sprobowac na oryginalnym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavel1990 Zgłoś #154 Napisano 4 Grudnia 2014 Ja też muszę kupić ori, mam zalożoną ori używkę na próbę i rano pali super ale jak dziś było +5 to dość długo świeczki grzały a nie powinny wcale. czyli dawka za duża i tak dziwnie zapalił. A i na zegarach wskaźnik wariuje. Przynajmniej dało mi to pewność że to właśnie ten czujnik i nie pozostaje mi nic innego jak wybrać się do ASO po ori. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #155 Napisano 4 Grudnia 2014 Własnie te filmiki sklonily mnie do wymiany czujnika ale zamiennik za 3 dychy nie poprawil odpalania. Musze sprobowac na oryginalnym Ja też muszę kupić ori, mam zalożoną ori używkę na próbę i rano pali super ale jak dziś było +5 to dość długo świeczki grzały a nie powinny wcale. czyli dawka za duża i tak dziwnie zapalił. A i na zegarach wskaźnik wariuje. Przynajmniej dało mi to pewność że to właśnie ten czujnik i nie pozostaje mi nic innego jak wybrać się do ASO po ori. Pozdrawiam Panowie maja VAG-a? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandzor Zgłoś #156 Napisano 4 Grudnia 2014 Na vaga wpadam do kumpla ale na razie go nie na w domu moze w weekend bedzie to podlacze i sprawdze. Lecz ostatnio na vagu nie pokazalo bledu czujnika temperatury ogolnie zadnego bledu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #157 Napisano 4 Grudnia 2014 Na vaga wpadam do kumpla ale na razie go nie na w domu moze w weekend bedzie to podlacze i sprawdze. Lecz ostatnio na vagu nie pokazalo bledu czujnika temperatury ogolnie zadnego bledu.... Nie chodzi o to czy pokazuje błąd czujnika tylko trzeba porównać temperatury płynu, powietrza i paliwa przed odpaleniem na zimnym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #158 Napisano 4 Grudnia 2014 Nie chodzi o to czy pokazuje błąd czujnika tylko trzeba porównać temperatury płynu, powietrza i paliwa przed odpaleniem na zimnym silniku. Tak jak kolega Ci podpowiada.Bledu nie musi byc zadnego, a czujnik podaje wartosci do ECU i na wskaznik na deske.Po nocy sprawdz temperature czujnika cieczy.Tryb serwisowy to chyba ECON + temperatura(-) + nawiew (-).Kanaly przelaczasz temperatura (+) lub (-). Jezeli wskazania beda OK to sprawdz swiece.Wykrec je i sprawdz pod akumulatorem na zewnatrz.Kazda po kolei.Kazda ma sie zarzyc na czerwono od razu.No moze na bialo.Jak to sprawdzisz i bedzie OK to bedziemy myslec dalej co jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba86 Zgłoś #159 Napisano 5 Grudnia 2014 witam też bym chciał sprawdzić ten czujnik temp cieczy to jest ten G62 przez climatronik wiem że coś się przyciska ECON plus coś jeszcze mógłby ktoś krok po kroku napisać jak w to wejść żeby rano sprawdzić czy nie ma przekłamania do ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandzor Zgłoś #160 Napisano 5 Grudnia 2014 (edytowane) Na pozycji 24 jest ponad 80 stopni na zimnym silniku. Pozycje w climatroniku sa inne niz podawane w internecie wiec nie wiem dokladnie jaki czujnik jest na pozycji 24. Dodam ze po odlaczeniu czujnika temperatura jest nadal 82. Reszta temperatur wydaje byc sie poprawna. Jutro jak sie uda podepne pod vaga. Swieczki nowki bosha, paliwo sie nie cofie. Jeszcze musze podmienic czujnik polozenia wału bo mozliwe ze tez szwankuje. Naciskajac przyciski sily nawiewu zwieksza lub zmniejsza sie temperatura widoczna na zdjeciu. Edytowane 6 Grudnia 2014 przez bandzor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach