sipik Zgłoś #261 Napisano 25 Kwietnia 2014 Moje problemy zostały rozwiązane w serwisie po kilku nieudanych próbach tj. Niby skrzynia. Turbina itp. Za co zapłaciłem w sumie 160 zł po odwiedzinach w serwisie vw usta ustawili mi sprzęgła mokre oraz zmienili ustawienie gruszki turbiny bo ponoć któryś z mechaników ja przestawił. Po zmianach programowych auto chodzi jak żyła. Zapłaciłem jedynie 300 zł. I powiem każdemu szkoda kasy na domoroslych mechaników . Polecam serwis VW naprawdę można źaoszczedzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tj1988 Zgłoś #262 Napisano 20 Maja 2014 Jakby ktoś miał ten problem tylko i wyłącznie na LPG (jak u mnie), to w moim przypadku okazało się, że cewka miała przebicie i przez to pękała cały czas świeca. Taka sytuacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #263 Napisano 20 Maja 2014 Polecam serwis VW naprawdę można zaoszczędzić. Dobre Powinni to w jakiejś reklamie telewizyjnej VW wykorzystać U mnie było szarpanie przy hamowaniu w trybie sport tylko. Zmiana oleju w DSG (G052182A2) pomogła. Przejechałem się jeszcze solidnie na wstecznym dla pewności i znowu spokój. Tryb sport omijam na wszelki wypadek szerokim łukiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzelmo Zgłoś #264 Napisano 21 Maja 2014 Panowie mam taki o to problem - posiadam auto z silnikiem BMN (praktycznie bliźniak BMR) i mam problem z szarpaniem, a raczej "dławieniem się" silnika. Objawia się to tym, że przy spokojnej jeździe przy minimalnie wciśniętym gazie auto dostaje "żabki" (szarpie tak, że strach jechać w korku). Na kompie brak błędów - ostatnio zauważyłem, że "przegazowanie" na wciśniętym sprzęgle pomaga (tak samo jak dynamiczna jazda, ale nie zawsze jest to możliwe). Podczas "czkawki" przegazowanie jest ograniczone do 3tys. obr. (silnik wydaje się być bardzo mułowaty), a jak ona przejdzie to auto daje się "przegazować" do czerwonego pola. Czy ktoś z Was miał podobny problem lub jest mi w stanie pomóc? Pompowtryski wymienione ok. 20tys. km temu, filtr paliwa ok. 15tys. temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shotaro Zgłoś #265 Napisano 1 Czerwca 2014 Mam ten sam problem. Jak stoje w korkach lub auto chodzi na wolnych obrotach kilka minut na parkingu wtedy passat dymi gryzącym białym dymem i jak daje gazu to szarpie nim. Przy zapalaniu rano musi kręcić sekunde dluzej. Sprawdzone już mam: pompowtryski, egr, turbine, płyn chlodniczy nie ubywa nawet mm, olej nie ubywa, DPF wypalony do 1,5%, Brak błędów w komputerze... Nie wiem co dalej sprawdzać..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #266 Napisano 12 Lipca 2014 Mnie też szarpie o okolicach 1800 obrotów. We wtorek jadę na diagnostykę, Jak mi znajdą przyczynę to się podzielę. Wie ktoś co się w naszych dieslach dzieje w okolicach 1800 obrotów, że właśnie wtedy szarpie i prycha? Początek zmiany geometrii sprężarki (zakładając delikatne przyspieszanie)?. Mnie się pogarsza po depnięciu gazu. Jak jeżdżę delikatnie to prycha spokojnie koło 1800, jak mu przycisnę i potem jadę delikatnie to prycha tak, że szarpnie dwa razy. Poza tym mam wrażenia słuchowe że utrzymując prędkość na w/w obrotach silnik cały czas delikatnie prycha. Na granicy słyszalności, ale jednak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chriso Zgłoś #267 Napisano 13 Lipca 2014 sprawdź czy nie masz zablokowanego EGR w pozycji otwarty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #268 Napisano 13 Lipca 2014 poczytaj caly watek. U nie przeszlo. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #269 Napisano 16 Lipca 2014 (edytowane) Byłem wczoraj na logach dynamicznych. Autu się awaria odwidziała w drodze do mechanika (trochę jazdy autostradą). Logi nic nie pokazały, wszystko w normie, jedyne co wyszło jak auto raz kichnęło to pokazało, że zawór przy turbinie zamknął się do ok 5 %. Inne parametry bez zmian. Oczywiście po wizycie u mechanika auto ochoczo sobie poprychało i jechało dalej. Normalnie odgłosy były tylko przy przyspieszaniu, ale nawet podczas jazdy na tempomacie przy ok 1800 obrotów po dłuższym czasie słychać lekki odgłos takiego "pompowania", podobny do odgłosu jaki wydaje sprężarka gdy sie zdejmie nogę z gazu. Jakieś pomysły co to może być? Ew. które bloki następnym razem pomierzyć? Zauważyłem, że jak się objawia awaria, to na biegu jałowym samochód spala 0,7 L/H natomiast jak jest spokój to 0,6L/H... Tak przy okazji, czy Wam też po uruchomieniu silnika turbina przy przyspieszaniu 1 i 2 bieg świszczy? Tzn. jedynka gaz świst, dwójka gaz świst, trójka gaz cisza i potem już cały czas cisza praca w normie. Edytowane 16 Lipca 2014 przez Antares Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #270 Napisano 18 Lipca 2014 Jezeli jest to u ciebie uzaleznione od temperatury zewnetrznej tak jak u mnie bylo. Po wymianie przepustnicy, wyczyszczeniu czujnika doladowania I odlaczeniu klap w bloku silnika wszystkie objawy ustapily I lepiej jedzie. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #271 Napisano 18 Lipca 2014 Dzisiaj mi zaglądają w turbinę i zobaczę co tam wymodzą. Biorąc pod uwagę temperaturę zewnętrzną to powiem, że chyba im cieplej tym mniej problemów, ale może być bez znaczenia. Może też mi się wydaje, ale jak ma zacząć szarpać, to samochód inaczej jedzie. Mam wrażenie, że silnik zachowuje się troszkę mniej kulturalnie. Chwilowo zdaję się na speca od VW i będę oczekiwał powrotu Laleczki do zdrowia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #272 Napisano 20 Lipca 2014 Witam, mam następujące problemy z autem: 1. czarny dym z rury przy ryszaniu 2. pojawia się świst od ok 2,5 tys do 4tys plus nierównomiernie przyśpiesza 3. lekko dymi przy energicznym przyśpieszaniu 4. same obroty na 1 bez dodowania gazu idą do 1-1,5 tyś obrotów. wymieniony zaworki od turbo i egr będę wymieniał rurę intercooler-dolot (pociło sie na łączeniu). 1.podejrzewam, żę gdzieś jeszcze może być dziura na przewodach - jakie sprawdzić? 2. wymienić uszczelkę gdzieś na dolocie? 3. jak sprawdzić szczelność intercoolera? 4. inne pomysły? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #273 Napisano 21 Lipca 2014 Ja bym stawiał na elementy za turbiną. Może dostaje zbyt mało powietrza w stosunku do paliwa i dlatego kopci. Spróbuj osłuchać czy nie słychać syku uciekającego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #274 Napisano 21 Lipca 2014 właśnie słychać dodatkowy syk od 2,5 tyś gdzieś do 3-3,5tyś obrotów...tylko jak sprawdzić lokalizację ? na oko? może być że turbo siada? czy może dymić przez jakiś czas dodatkowo na czarno jak zmieniłem rurę intercooler-kolektor? a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #275 Napisano 21 Lipca 2014 Musi się wypowiedzieć ktoś bardziej kumaty w dieslu, ja mam swojego od 2 tygodni, ale może spróbuj w dwie osoby poszukać - jedna słucha druga macha gazem. Ew. woda z mydłem i polać po przewodach - jak będzie się pienić to masz nieszczelność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
symeks Zgłoś #276 Napisano 21 Lipca 2014 Panowie apropo syczenia przy przyspieszaniu, wpiszcie w wyszukiwarkę chłodnica spalin. Nie wiem czy to to ale może pomoże rozwiązać problem. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #277 Napisano 25 Lipca 2014 Odstawiłem Laleczkę do mechanika i przeszło Panie i Panowie. Na logach nic nie wyszło, ale spec wiedział gdzie pogrzebać i teraz auto śmiga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek84 Zgłoś #278 Napisano 26 Lipca 2014 Co było przyczyną?? Wszyscy napewno są ciekawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antares Zgłoś #279 Napisano 26 Lipca 2014 Jeśli u wszystkich to była lub jest ta sama awaria to będzie zabawnie. Logi dynamiczne pokazywały że wszystko w normie łącznie z ładowaniem. Turbinę trzeba było wystroić do fabrycznych wartości. Straciła je można powiedzieć z dnia na dzień. Teraz silnik "ma dół" i ciągnie w całym zakresie obrotów, przestał też prychać i szarpać okazjonalnie. Jak ktoś będzie potrzebował to mogę podać namiar na speca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #280 Napisano 28 Lipca 2014 Ja się uporałem z problemem szarpania. W moim "cudeńku" szarpało w chwili gwałtownego przyspieszania, przy delikatnym operowaniu gazem nie było tego problemu. Dzisiaj troszkę się pobrudziłem ale ZNALAZŁEM!!! Obmacawszy niemal wszystkie przewody podciśnienia odkryłem że przyczyną był ułamany jeden króciec tegoż czujnika: Nie wiem co to i po co ale pospawałem plastikiem by dotrzeć do sklepu z częściami i DZIAŁA!!! Na końcówce tego węża było mnóstwo sadzy, wie ktoś czemu tak jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach