nogman Zgłoś #221 Napisano 5 Października 2013 Tez bardzo sie zdziwilem jak mi zaczal szarpac po wylaczeniu. I teraz pytanie czy powinno sie wylaczac jadnoczesnie EGr I klape czy to sa dwie osobne rzeczy(sterowniki) I czy mozna/powinno sie jakos programowo wylaczyc ta klape. Ma ktos jakas wiedze na ten temat. pzdr I dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marecki78s Zgłoś #222 Napisano 12 Października 2013 (edytowane) U siebie wymieniłem i EGR i przepustnice (obie części nowe) i dalej szarpie. Wyłączenie na chwilę kostek egr'a oraz przepustnicy nic nie dało. Zapaliła się jedynie kontrolka check engine... Zauważyłem jedynie słabsze szarpanie (naprawdę delikatne) w sytuacji, gdy na dworze temp. była bliska zeru st. C. Edytowane 12 Października 2013 przez Marecki78s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tj1988 Zgłoś #223 Napisano 12 Października 2013 Od jakiegoś tygodnia autem zaczęło szarpać przy ciepłym silniku od ok. 1500-2500 obrotów. Powyżej idealnie. Na zimnym idealnie. Oprócz tego jak go przygazuje na luzie to spada czasem do 500 obrotów i wtedy też nim szarpie jakby chciał zgasnąć, ale za chwile sam wskakuje na 800/900 i jest ok. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie... Pomysły? EDIT: Passek B5 1.8 T - wiem że temat dotyczący B6/B7, ale po co zakładać nowy jak tu się zmagacie z podobnym problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #224 Napisano 13 Października 2013 Od jakiegoś tygodnia autem zaczęło szarpać przy ciepłym silniku od ok. 1500-2500 obrotów. Powyżej idealnie. Na zimnym idealnie. Oprócz tego jak go przygazuje na luzie to spada czasem do 500 obrotów i wtedy też nim szarpie jakby chciał zgasnąć, ale za chwile sam wskakuje na 800/900 i jest ok. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie... Pomysły? EDIT: Passek B5 1.8 T - wiem że temat dotyczący B6/B7, ale po co zakładać nowy jak tu się zmagacie z podobnym problemem. Przewody, swiece, sonda, czujnik temp silnika - do sprawdzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tj1988 Zgłoś #225 Napisano 17 Października 2013 wymiana swiec na razie wystarczyla. btw:mam nadzieje ze poprzedni wlasciciel robil wszystko w aso bo oryginalne swiece byly lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidK Zgłoś #226 Napisano 18 Października 2013 Niestety mój optymizm wyrażony w poście nr 218 był zbyt wczesny i zbyt duży... Problem powrócił. Dodatkowo silnik jakby głośniej zaczął pracować. Odstawiłem autko do warsztatu, panowie stwierdzili, że uszczelka pod kolektorem wydechowym jest do wymiany. (Stąd głośna praca oraz sonda dokonywała błędnego pomiaru co skutkowało przerywaniem przy 5 000 obr/min.) Przystąpiono do wymiany wspomnianej uszczelki, jak się jednak okazało po rozebraniu owego kolektora to w nim leży problem. Mianowicie ma malutkie pęknięcia. Nowy kolektor to koszt w okolicach 5 000 złotych ponieważ jest on na stałe zintegrowany z dwoma katalizatorami. Ponieważ cena skutecznie odwiodła mnie od zakupu nowego kolektora stary został pospawany. Wykasowano błędy w komputerze i na razie jest ok. Silnik pracuje ciszej i nie przerywa podczas przyspieszania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrykus21 Zgłoś #227 Napisano 20 Grudnia 2013 Mam pytanie też mam problem z szarpaniem a mianowicie przy gwałtownym przyśpieszeniu jadąc na 5 biegu gdy redukuję na 4 pojawia się szarpnięcie co to może być??Pasek w automacie zwykła skrzynia nie tiptronic. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #228 Napisano 20 Grudnia 2013 Napisałeś już w 5 innych wątkach to i do B6 trzeba się władować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierowca Zgłoś #229 Napisano 22 Grudnia 2013 Nie miałem czasu wcześniej napisać wiec piszę teraz.Zaprowadziłem auto do mojego mechanika i kazałem się zająć problemem.Okazało się,ze jakiś czujnik temperatury pokazywał temperaturę nawet 130 stopni na przepływomierzu.Trzeba było rozpiąć kostkę,wyczyścić i wszystko jest ok już pół roku.Musi być dobry elektryk bo mechanik był u trzech kolegów i dopiero u trzeciego komputer znalazł usterkę.Koszt zero zł bo mechanik mówi,że jeździł moim autem,na moim paliwie,a,że cały czas do Niego jeżdżę to usługa gratis.Także panowie radze wstrzymać się z wymianami części bo ja czujnik ciśnienia doładowania i przepływomierz dzięki elektrykowi wymieniłem niepotrzebnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #230 Napisano 22 Grudnia 2013 Mozesz opisac jak na kompie sprawdzili ze byla temperatura 130st i ktora wtyczke przeczysciles ta od przeplywomierza czy ta od czujnika temperatury? Ktorego czujnika bo to tez wazne sa dwa jeden przy chlodnicy a drugi kolo bloku silnika. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4x4 Zgłoś #231 Napisano 24 Grudnia 2013 Cześć Przeczytałem cały wątek i mam te same obiawy czyli: samochód szarpie przy ruszaniu najczęściej z 1ki i 2ki (sprzęgło puszczone) i ma to miejsce przy dodawaniu gazu - są to 2 lub 3 szarpnięcia po sobie i dalej ciągnie płynnie. Słychać jakby mielenie / szuranie podczas szarpnięć. Zakres obrotów ok 1800-2000. Czasem jadąc na 3ce i puszczając gaz i schodząc z obrotów i ponownie dodając też można zaobserwować pojedyńcze szarpnięcie (zdławienie). Nie występuje to zawsze (czasem auto rusza normalnie czasem jakby ktoś na ułamek sekundy chwycił za zderzak) a przeważnie jak jest ciepło na zewnątrz. W temp. bliskich 0*C przez całą zeszłą zimę był spokój, teraz znowu się stabilizuje bo temperatury spadają, a jak tylko temp zew podejdzie pod +10*C zaczyna się poszarpywanie. Samochód to skoda octavia 2,0 tdi BMM 8V 4x4. Wyeliminowane: - haldex (wpierw myślałem że napęd) - całkowicie odłączony do testów - przełożona przepływka - czyszczony egr, przepustnica, doloty - sprawdzona szczelność węży - logi dynamiczne i statyczne wzorowe - turbo ładuje ok - logowane wtryski - ok - wymieniona listwa elektr. wtryskiwaczy - dpf wypala się ok (8-12% obecnie) - wymienione filtry, oleje - błędów brak Nie wiem czego już szukać, albo to jakiś czujnik temperaturowy (bo dlaczego jak niskie temperatury to auto jeździ płynnie) albo mapy. Auto jeździ na 4 różnych mapach. W styczniu chcę wgrać nowy soft (ale o tych samych parametrach), jak to nie pomoże to nie wiem. Kolega ma to samo auto, ma zrobiony program na 170 i u niego jeździ płynnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #232 Napisano 24 Grudnia 2013 Moze pojsc krokiem "Kierowcy" z postu wyzej I przeczyscic ta wtyczke o czujnika temp. Czy wie ktos jak sprawdzic tempereature na przeplywce, ktora grupa w VAGu? Pozdr I Wesolych swiat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierowca Zgłoś #233 Napisano 25 Grudnia 2013 CześćPrzeczytałem cały wątek i mam te same obiawy czyli: samochód szarpie przy ruszaniu najczęściej z 1ki i 2ki (sprzęgło puszczone) i ma to miejsce przy dodawaniu gazu - są to 2 lub 3 szarpnięcia po sobie i dalej ciągnie płynnie. Słychać jakby mielenie / szuranie podczas szarpnięć. Zakres obrotów ok 1800-2000. Czasem jadąc na 3ce i puszczając gaz i schodząc z obrotów i ponownie dodając też można zaobserwować pojedyńcze szarpnięcie (zdławienie). Nie występuje to zawsze (czasem auto rusza normalnie czasem jakby ktoś na ułamek sekundy chwycił za zderzak) a przeważnie jak jest ciepło na zewnątrz. W temp. bliskich 0*C przez całą zeszłą zimę był spokój, teraz znowu się stabilizuje bo temperatury spadają, a jak tylko temp zew podejdzie pod +10*C zaczyna się poszarpywanie. Samochód to skoda octavia 2,0 tdi BMM 8V 4x4. Wyeliminowane: - haldex (wpierw myślałem że napęd) - całkowicie odłączony do testów - przełożona przepływka - czyszczony egr, przepustnica, doloty - sprawdzona szczelność węży - logi dynamiczne i statyczne wzorowe - turbo ładuje ok - logowane wtryski - ok - wymieniona listwa elektr. wtryskiwaczy - dpf wypala się ok (8-12% obecnie) - wymienione filtry, oleje - błędów brak Nie wiem czego już szukać, albo to jakiś czujnik temperaturowy (bo dlaczego jak niskie temperatury to auto jeździ płynnie) albo mapy. Auto jeździ na 4 różnych mapach. W styczniu chcę wgrać nowy soft (ale o tych samych parametrach), jak to nie pomoże to nie wiem. Kolega ma to samo auto, ma zrobiony program na 170 i u niego jeździ płynnie. Kolego u mnie czujnik temperatury pokazywał 130 stopni na przepływomierzu co jest niemożliwe bo spłynąłby.Tez w niskich temperaturach było ok.Mechanik pojechał do kolegi elektryka,doszli do tego,wyczyścili kostkę czujnika i wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel28 Zgłoś #234 Napisano 26 Grudnia 2013 u mnie szarpał na wysokich obrotach zrobilem 200 km postawiłem pod blokiem by wziac klucze do garazu i samochód juz nie odpalil co to może byc??pomocy koledzy ---------- Dodano o 21:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:27 ---------- dodam ze nie wyskakują żadne błędy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lammel Zgłoś #235 Napisano 28 Grudnia 2013 Koledzy gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik temperatury o którym mowa? Jak go czyścicie? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lammel Zgłoś #236 Napisano 2 Stycznia 2014 Co taki spokój? Podpowiecie mi z tym czujnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #237 Napisano 2 Stycznia 2014 Spokój bo jest chlodno na dworze i nikomu nie szarpie, temat pewnie ożyje na wiosne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marecki78s Zgłoś #238 Napisano 7 Stycznia 2014 Nie miałem czasu wcześniej napisać wiec piszę teraz.Zaprowadziłem auto do mojego mechanika i kazałem się zająć problemem.Okazało się,ze jakiś czujnik temperatury pokazywał temperaturę nawet 130 stopni na przepływomierzu.Trzeba było rozpiąć kostkę,wyczyścić i wszystko jest ok już pół roku.Musi być dobry elektryk bo mechanik był u trzech kolegów i dopiero u trzeciego komputer znalazł usterkę.Koszt zero zł bo mechanik mówi,że jeździł moim autem,na moim paliwie,a,że cały czas do Niego jeżdżę to usługa gratis.Także panowie radze wstrzymać się z wymianami części bo ja czujnik ciśnienia doładowania i przepływomierz dzięki elektrykowi wymieniłem niepotrzebnie. 120-130 st. C, to prawidłowa temperatura pracy elektrody, którą mierzy termistor. Mowa tutaj o przepływomierzu. Może koledze chodzi o czujnik G42 (czujnik zasysanego powietrza)? Jego wartość można znaleźć w bloku "air intake temp." (nie wiem który numer). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #239 Napisano 8 Stycznia 2014 A mozesz powiedziec gdzie znajduje sie ten czujnik G42. Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #240 Napisano 8 Stycznia 2014 nogman z tego co mi google wypluło to jest to czujnik ciśnienia doładowania i szukaj go na rurze dolotowej, u mnie jest nie widoczny patrzac od góry silnika. W każdym bądz razie z tego co pamietam powienien byc na rurze odącej od interculera w kierunku EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach