Skocz do zawartości
r_afaello

Piszczenie na zimnym silniku - klima

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku dni borykam się z kolejnym już problemem z autkiem.

 

Rano odpalam autko i po ok 5 sekundach włączam klimatronic na auto.

Akurat miałem otwarte drzwi to usłyszałem, że piszczy coś z pod maski. Dźwięk jakby guma tarła o gumę, może jakby ślizgający się pasek (ale pasek chyba wydaje wysoki dźwięk a tu jest trochę niższy).

 

Po chwili zagłusza wszystko wentylator klimy (2 bieg) ale wsłuchując się słyszę to nadal. Wyłączam klimę i pisku niema. Czekam minutkę, włączam i sytuacja się powtarza - pisk.

 

Wsiadam w auto robię jakieś 2 km - wysiadam, sprawdzam nie piszczy.

I tak aż do następnego ranka (lub wychłodzenia zupełnego auta)

Dzisiaj rano zanim włączyłem klimę to dałem silnikowi popracować tak z 3 minutki - włączam klimę - cisza.

 

Uprzedzając pytania.

Akurat minęło mi 12 tyś od wymianu rozrządu, oleju, napinaczy, paska klimy i jakichś rolek (chyba przy klimie - muszę zerknąć do książki).

Więc mam nadzieję że żaden napinacz, rolka lub pasek nie jest źródłem problemu.

Klima chłodzi bdb. Nie nabijałem/robiłem przeglądu jej nigdy (Auto mam od tych kilkunastu tysięcy)

Ja obstawiam:

1. ślizgający się pasek klimy - ale czemu po rozgrzaniu silnika i włączeniu klimy niema problemu?

2. coś ze smarowaniem sprężarki

3. łożysko w sprężarce

 

Rozumiem, że mimo wyłączenia klimy to pasek się obraca i tak a rolka i napinacz pracują a przekazanie napędu do kompresora powoduję jakieś sprzęgiełko które załączane jest dopiero przez klimiatronik.

Więc pomijając większe obciążenie to gdyby to był pasek, rolka lub napinacz to pisk byłby zaraz po włączeniu auta?

- poprawcie mnie jeśli się mylę

 

Nie posiadam kanału. Czy od góry da się jakoś sprawdzić naciąg paska? Który to (od góry patrząc)?

Najgorsze jest to że jak podjadę do mechanika to on tego już nie usłyszy bo silnik będzie ciepły.

Zostawić samochodu nie mogę bo codziennie nim jeżdżę. Więc muszę jakoś sam sobie radzić.

Proszę o jakieś podpowiedzi /sugestie.

 

Ps. Sprawdziłem wentylator (na wyłączonym silniku autodiagnostyka klimy odpaliła wentylator - był cichutki) - wiec to nie on.

Edytowane przez r_afaello
sprawdziem wentylator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwne ze po lekkim rozgrzaniu przestaje piszczeć

pasek jest ostatnim na dole od klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem chyba podobnie.

Przy wlaczonej klimie piszczal, po nagrzaniu przestawal.

Byl zalozony pasek Gates, po wymianie na Meyle przestalo (Contitecha akurat nie mieli) :)

Rozmawialem ze znajomym mechanikiem co moze byc przyczyna.

Pierwsze pytanie bylo jaki pasek.

Wymien pasek klimy i powinno ustapic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymien pasek klimy i powinno ustapic.

Skomplikowana to robota? Dam radę sam to zrobić, nie trzeba ściągać innego paska żeby ten zlazł z rolki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć dolną osłonę silnika i od dołu poluzować napinacz paska (2 śruby na klucz ampulowy) i zdjąć pasek z kół. Montaż w kolejności odwrotnej plus napięcie nowego paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skomplikowana nie jest, ale trzeba poluzować napinacz tego paska aby go zdjąć i od góry raczej tego się nie da zrobić. Kanału nie potrzeba, jakiś delikatny najazd czy coś abyś mógł dostać się pod samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od razu go zmieniać czy może da się go naciągnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek niewiele kosztuje wiec lepiej zmienic od razu ;)

Po co dwa razy grzebac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja mam podobne efekty dźwiękowe na Contitechu (oba paski mam Conti). Podejrzewam kompresor, ale w sumie nie wiem z jakiego powodu miałby tak hałasować przy zimnym silniku. Serwisuję klimę regularnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj usunąłem taka usterkę w moim przypadku dziwne dźwięki wydawał napinacz paska klimatyzacji po wymianie na nowy cisza jak makiem zasiał, zdejmij pasek i pokręć napinaczem i będzie słychać czy to on powoduje piszczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że większość obstawia że to pasek.

Ewentualnie przy okazji wymiany obejrzeć napinacz (ale ma dopiero 12tyś).

Czyli nie powinienem się za wczasu zamartwiać, że to coś w kompresorze (czyli coś drogiego) ? Czy może opisane objawy wcale nie wykluczają poważniejszej usterki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też obstawiam pasek klimatyzacji - dość często paski po założeniu wymagają dociągnięcia - jak wymieniałeś je 12 tys. temu i przez ten czas była cisza a teraz piszczy sugerował bym dociągnąc pasek i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle, że to nie pasek. Miałem dosłownie to samo. Wymieniłem pasek, wymieniłem łożysko agregatu i nic. Ciągle ten pisk. Po kilku może kilkunastu minutach pracy pisk zanikał. W końcu podjąłem takie ryzyko: podniosłem auto na podnośniku takim jak mają serwisy, może być kanał, odpaliłem furę ale przed tem zdjąłem osłonę silnika pod spodem i zacząłem słuchać. Do rzeczy. Okazało się że piszczało DOSŁOWNIE sprzęgło agregatu. Po zdjęciu koła pasowego z agregatu widać było wyślizgane sprzęgło, ktore po prostu nie przylegało całą płaszczyzną. Sposób? W środkukoła napędzającego agregat (nie koło pasowe) znalazłem trzy podkładki o trzech różnych grubościach. Wyjąłem tą najcieńszą i skręciłem wszystko w całość. Pisk jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I chyba też tak będzie trzeba. U mnie zaczęło piszczeć i mówię sobie "za miesiąc zrobię razem z rozrządem". Wymieniłem pasek, napinacz i piszczy dalej, tak jak by właśnie to sprzęgło. A dodam że piszczy tylko na zimnym silniku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam temat. w kwietniu wymieniałem pasek klimy pasek klinowy oraz ich napinacze. od około połowy czerwca zaczął sie problem. odpalam auto wlączam klime (mam climatronic) na 18 stopni auto. piszczy co pół sekundy a potem ciągły pisk około 5 sekund i dalej co chwila piszczy. Przy włączonym silniku i wlaczonej klimie zaglądam pod maske a tam pasek klimy wydaje ciągły pisk gdyz stoi w miejscu a rolki się kręcą. Za mocno napiety czy co ? sam nie wiem. zakładał mi to mechanik. za pasek klimy oraz wszystkie napinacze zgarnął mnie na 650 zł Przed wymianą pasków było wszystko ok. powodem wymiany było to ze pasek klinowy strzelił :D

Help :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A co powiecie koledzy ta na ten filmik? Wina sprężarki, czy może po prostu jakichś wiatraczków w nawiewie?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku obstawiam wentylator dmuchawy i jego łożyskowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w pasku też coś piszczy i to jest taki pisk podobny o tego na filmiku. Tylko u Ciebie są jakby dwa rodzaje pisku, najpierw taki ni to pisk ni to gwizd i to właśnie jest u mnie, a później masz taki łożyskowy pisk, gdzie słychać obroty. Dodam, że u mnie ten pisk dochodzi gdzieś od strony pasażera, dodatkowo żona coś mówiła że ze strony pasażera słabiej grzeje klima i ciepłe powietrze z silnika też słabiej dmucha.

 

Mój kolega powiedział, że jego ojciec ma podobnie w touranie i że to mogą być nastawy klap klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dostać sie do silnika nawiewu,zdejmując schowek pasażera,strzykawka z olejem i nasmarować ośkę wentylatora i przy okazji sprawdzić filtr kabinowy,u mnie przy zapchanym też climatronik wydawał różne piski i nawiew był słaby,temat ostatnio przerabiałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

ostatnio pojawił się problem z dziwnym dźwiękiem dochodzącym od strony alternatora, jest słyszalny na zimnym silniku ale na ciepłym ( niecałe 90 stopni) również, rozrząd, paski i napinacze wymieniane w marcu 2014r. dwukrotnie byłem z tym u mechanika ale akurat wtedy dźwięk ustawał i mechanik patrzył na mnie jak na idiotę, passat b5 110 KM AFN.

Poniżej zamieszczam link do filmiku, czy ktoś moze wie co może być przyczyną tego rzęzienia?

FILM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności