Skocz do zawartości

Peterr79

  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Peterr79

  • Urodziny 10.05.1979

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Piasechusettes

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2003
  1. To ja mam podobne efekty dźwiękowe na Contitechu (oba paski mam Conti). Podejrzewam kompresor, ale w sumie nie wiem z jakiego powodu miałby tak hałasować przy zimnym silniku. Serwisuję klimę regularnie.
  2. OK z tymi drzwiami pasażera, ale co w przypadku gdy ktoś nie ma zamka od strony pasażera Musi być inny sposób.
  3. do viking (dwa posty wyżej) 4FA to błąd silniczka klapy zamykającej obieg wewnętrzny. Miałem z tym potężną awarię, bo ta klapa się zawiesiła i parowało mi auto. Przez VAG zresetowałem cały Climatronic do ustawień fabrycznych i zaczęła działać. Teraz sporadycznie występuje mi błąd tej klapy i kasuję przez autotest klimy (naciśnięcie obiegu zamkniętego + econ). 318 oznacza mało czynnika R134a. Proponuję jak najszybciej udać się do serwisu klimatyzacji. Jeśli do tego błędu dochodzi bulgot zamiast normalnego syczenia spod maski to na 100% masz mało czynnika. A bez czynnika sprężarka robi szybko kaputt
  4. A u mnie przy silniku AVF jest skrzynia FRK (6G). Niestety po wpisaniu w ETKA numeru nadwozia, nie ma takiej opcji w typach handlowych. Typ handlowy to 3B6162 a wg numeru nadwozia powinien być inny Mi to nie przeszkadza, tym bardziej, że typ handlowy 6162 był produkowany w okresie w którym wyprodukowano moje auto.
  5. Wniosek z tego, że albo nie ma odpowiedniego napięcia (zaśniedziałe styki, zsunięta blaszka) albo się ciekłe kryształy pomiędzy warstwami rozpłynęły (ale o czymś takim jeszcze nie słyszałem). Bez rozebrania i sprawdzenia z miernikiem chyba się nie obejdzie ameba. Ja stawiam na brak dobrego styku.
  6. Najpierw sprawdź czy zamyka się klapa na obieg zamknięty. Zdejmij osłonę z podszybia (tą która przykrywa zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego i akumulator) i dostań się do filtra przeciwpyłkowego. Żeby zdjąć osłonę musisz najpierw zsunąć uszczelkę. Później wyjmij filtr przeciwpyłkowy i będziesz przy otwartej klapie obiegu zamkniętego widział wiatrak (wygląda trochę jak sprzęt do wyciskania cytrusów Włącz zapłon i ustaw wiatrak np. na 2. Sprawdź czy się kręci. Potem wciśnij obieg zamknięty. Idź i zobacz czy klapka się zamknęła (nie powinno być widać wiatraka). Jeśli się klapa zamyka, to znaczy że silnik działa tylko elektronika zwariowała i trzeba ją zresetować. Ja bym zaczął od znalezienia kogoś z VAGiem i resetu całego Climatronic'a ale jeśli lubisz wydawać kaskę to spoko niech psują. Może przy okazji jeszcze coś zepsują.
  7. Dokładnie tak. Tylko przy włączonym zapłonie. Latarka (nawet taka z jedną LED) zaświecona w sensor wieczorem powinna ściemnić lusterko. A jak nie ma latarki to tak jak pisze Przemek. Światełko zaciemnia lusterko prawe na czarno A w dzień trzeba paluchem dobrze zasłonić ten czujnik który jest od strony szyby. Ściemniacz działa tylko jak do tego czujnika dociera mało światła albo wcale. Mnie tylko wpienia środkowy zagłówek. Czasem zasłania czujnik, szczególnie jak ktoś ma światła ustawione, jedno na Maroko, a drugie na Kaukaz, to wali po oczach jak jedzie blisko za mną.
  8. Ja wymieniłem dwumasę bo miałem stado mrówek pod stopą przy wciskanu sprzęgła i auto przy ruszaniu czasem się telepało. Poza tym na biegu jałowym miałem duże drgania całego auta (burza w butelce z wodą). Te mrówki to było łożysko sprzęgła. A drgania budy i poszarpywanie przy ruszaniu to była właśnie dwumasa. Włożyłem komplet SACHS. Nie ma znaczenia czy Sachs czy Luk, bo często się zdarza, że w puedłku LUK'a znajdziemy dwumasę SACHS'a i odwrotnie. A to trzęsienie budą? Może poduszki pod skrzynią i silnikiem? Najpierw zacznij od najtańszych elementów. A dwumasa nieźle ssie kieszeń.
  9. czerwoczerwo przeczytaj mój post z przyklejonego o kodach błędów Cimatronic. Też miałem problemy z klapą. Spróbuj najpierw spotkać się z kimś kto ma VAG i przywrócić ustawienia fabryczne klimy. U mnie pomogło. A niewiele brakowało i rozebrałbym bez potrzeby. Wg mnie wiedzą w serwisie co jest grane i sami by zresetowali klimę najpierw bez grzebania a Tobie by pozostało zapłacić 1600 za "naprawę". Poszukaj sobie dobrego warsztatu który robi tylko VW i tam naprawiaj. Nie jedź do ASO bo drą niemiłosiernie, chyba, że zależy Ci na kompletnej historii serwisowej, wtedy trzeba płacić za pieczątkę . Niektóre rzeczy można kupić tylko w ASO, ale na szczęście 95% części ma zamienniki OEM.
  10. Ja miałem problem z błędem 4FA (czyli błędem klapy obiegu zamkniętego jeśli dobrze pamiętam). Klapa się nie otwierała w 100% tylko poruszała się w obie strony w zakresie od 20% do 80% otwarcia. Reset za pomocą odłączenia AKU na noc, nie zadziałał. Pomogło za to podłączenie VAG i funkcja "przywróć ustawienia fabryczne". Po kliknięciu przywracania, zrobiła się konkretna wichura, wszystkie klapy przełączały się w skrajne położenia (chyba żeby sobie komputer ustalił zakresy działania) i błąd klapy nie powrócił. A objawem błędu wewnątrz były zaparowane szyby i "falujący" odgłos wiatraka. Miałem też błąd 318 opisany na forum jako błąd zaworu ciśnieniowego. Ten błąd z kolei był spowodowany znacznym ubytkiem czynnika R134a i sprężarka się nie załączała. Po napełnieniu klimy okazało się, że w obiegu mam dziurę (konkret dziura bo po jednym dniu wszystko z klimy wypłynęło/wysyczało). Dziura powstała na wężu łączącym spręzarkę ze skraplaczem (chłodnicą). Oryginalnie była tak zamontowana, że opierała się o dolny brzeg (rant) filtra/osuszacza. Od drgań przetały się i wąż i filtr. Wymiana (zarobienie nowego węża tym razem dłuższego, żeby omijał filtr, sam filtr + rozmontowanie i zamontowanie) kosztowało niecale 500 pln. Napełnienie było w ramach naprawy. Teraz "lodówa" działa jak trzeba. Robiłem to w Warszawie przy ul. Puławskiej 470. Super warsztat. Wiedzą o klimatyzacjach więcej niż producenci Nadal nie wiem jednak co oznacza tajemniczy błąd 513. Jak klima działa normalnie to błędu nie ma. Ale jak nawiew działa w trybie ECON to ten błąd się pojawia i nie daje się skasować. Kasuje się tylko w w trybie AUTO, ale dopiero po jakimś czasie działania klimy.
  11. Sprawdziłem. Faktycznie. Po przekręceniu dżojstika w pozycje L lub R podgrzewanie się wyłącza. Uff. Wszystko w porządku. W instrukcji (mam niemiecką) nie jest to jednoznacznie opisane.
  12. Niestety nie. W upale zauważyłem to po raz pierwszy. Też miałem takie pierwsze skojarzenie, że to własnie się od upału nagrzało. Ale za jakiś czas tego samego dnia, (temp spadła do 20) jechałem, ale słońce już nie prażyło i było tak samo, lustra gorące jak patelnia. Poza tym teraz, jak rano wsiadam do auta, to mam lustra zaparowane i nawet jak nie pociągnę dżojstika w stronę ikonki "ogrzewanie" same się odpalają, suszą pięknie, ale i działają aż do wyłączenia zapłonu (jadę do pracy ok. godziny). Wcześniej miałem Citroena, i tam np. ogrzewanie tylej szyby wyłączało się samo po 15 minutach, a w Pasku nie miałem jeszcze okazji żeby przetestować ogrzewanie tylnej szyby. Jak już pisałem wcześniej przetestuję lusterka czy w pozycji L albo R się wyłączą.
  13. Nie wiem czy mój model tak ma czy tak ma być. U mnie lusterka grzeją zawsze po włączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury zewnętrznej. Odkryłem to niedawno, jak mi ptak zbombardował lustro i czyściłem na światłach w 30 stopniowym upale. Czy da się to jakoś wyłączyć czy tak mam jeździć do przepalenia mat? Dziś sprawdzę czy po przełączeniu dżojstika na ustawianie lusterka L albo R się wyłączy.
  14. Marecek Nie musisz w to wierzyć, ale taka sytuacja miała miejsce. Nie chcesz czytać, nie czytaj. To nie są bzdury tylko fakty. Źle napisałem. 100% wiarygodności, bo rozmawiałem z ojcem gościa. Tak BTW ten "znajomy" to brat mojej żony Trzy tygodnie później odjechali jego Passatem spod bloku w Bydgoszczy. O. Ale miał AC. A "patentu" nie miał. Dlatego naprawdę warto mieć to "coś" właśnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności