Skocz do zawartości
Major

Podświetlane nawiewy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Paszteta B6 3C z 2010 roku i nie znalazłem czegoś do czego mógłbym, wyjścia z kratek połączyć.

Zatem zostało mi tylko podłączenie się do zapalniczki,jak sugerowali mi koledzy z forum.

Jest super:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nie znajdziesz ponieważ B6 nigdy nie wyjeżdżały z fabryki z podświetlanymi kratkami nawet w opcji. Ta pojawiła się dopiero w B7 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam Paszteta B6 3C z 2010 roku i nie znalazłem czegoś do czego mógłbym, wyjścia z kratek połączyć.

Zatem zostało mi tylko podłączenie się do zapalniczki,jak sugerowali mi koledzy z forum.

Jest super:)

albo przełącznika świateł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawiewy zrobione. Ostatecznie podłączyłem się pod zapalniczkę. Dorobiłem przy jej gniazdku dodatkową wtyczkę, dzięki czemu można całą nową instalację rozłączyć bez jej rozbierania (zapalniczki oczywiście :-))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zdemontować tylko radio, panel klimy, i popielniczkę. Na prawą stronę sobie przeciągniesz bez problemu od pasażera. Od kierowcy za licznikiem jakimś sztywnym drutem przeciągniesz wiązkę. Robisz instalację pod popielniczkę i składasz wszystko do kupy. Tyle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też (prawie) zrobiłem. U mnie obeszło się bez demontażu radia i klimy. Wystarczyło zdjąć osłonę plastikową tunelu po stronie pasażera, wziąć cienki drut i przeprowadzić przewód. Do lewego nawiewu kabel poszedł faktycznie za zegarami. Tak było najłatwiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Dziś dotarła do mnie przesyłka z podświetlanymi kratkami nawiewów. Wizualnie i mechanicznie w stanie idealnym, mam też nadzieje że po podłączeniu wszystko zagra. Ale właśnie z racji tego, że żaden ze mnie elektryk mam kilka pytań. Kratki kupiłem wraz z wiązką (140 zł) jak ktoś będzie chciał to dam namiar. Wiązka moja ma nr 3AA971315 i zakończona jest czterema kostkami w tym jedna posiada gniazdo i od niego odchodzą odcięte dwa przewody- tak jak to widać na fotce. Jak już sprawdziłem wszystkie kostki idealnie pasują w gniazda które zespolone są z kratkami. I teraz mam pytanie:

1. czy istotnym jest w która boczną kratkę podepnę kostkę skrajną czy niema to znaczenia?

2. czy muszę dosztukować przewody do czwartej kostki z gniazdem aby starczyło mi na podpięcie pod zapalniczkę?

3. z racji tego że z gniazda czwartej kostki wychodzą dwa przewody fioletowy i brązowy to czy możecie mi wskazać którym z nich mam się wpiąć pod konkretny przewód od zapalniczki? Jak dobrze pamiętam do zapalniczki przychodzi kostka z trzema przewodami. Niestety ich kolorów nie pamiętam.

kratki1.JPG

kratki2.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za info:ok.

Temat cały przeczytałem i wiem że opisany jest sposób podłączenia tych kratek łącznie ze zmianą pinów w kostkach żeby wszystkie zaświeciły. Ale z dalszej treści postów wynika np. że nie wszyscy użytkownicy musieli robić podmiany pinów, że nie sztukowali przewodów itp.

Z racji tego że żaden ze mnie elektryk, a lubię pomajstrować przy samochodzie przed każdym takim zabiegiem chcę się przygotować bardzo dobrze- chyba nie ma w tym nic złego.

Więc będę wdzięczny jeśli ktoś udzieli mi konkretnej informacji na zadane wyżej pytania może być nawet na Priv. Pozdro i z góry dzieki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nic nie przekładałem , najpierw wszystkie podłaczyłem tak jak masz to na fotce na dywanie, podałem 12v z zasilacza i jak zaswieciły to wiedzialem że nie trzeba nic przekładac. zrób podobnie, nie koniecznie w aucie. do zapalniczki idą 3 przewody plus, minus, i plus do zarówki , podpinasz sie do plusa po żarówce, ktory to nie pamietam ale łatwo to sprawdzić, wystarczy probowka z żaróweczką i i dojdziesz który przewod jest ktory. z plusa od żaróweczki do zapalniczki i minusa ciagniesz dwa przewody do gory za radiem i panelem klimy tak aby ci wyszły pod srodkowym nawiewem spinasz do tej twojej dużej kostki i gotowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i podświetlane kratki na pokładzie. Trochę mi zajęło ich zamontowanie ok 2 h ale warto było. Efekt super no i funkcjonalność wzrosła. Ogólnie gdyby ktoś jeszcze się wahał jak je zamontować to tak w telegraficznym skrócie:

- demontaż mieszka skrzyni biegów wraz z ramką z guzikami

- wyjęcie radia (nie odpinałem z niego instalacji gdyż starczyło mi miejsca aby wsadzić za niego rękę i przeciągnąć przewód

- demontaż climatronica również bez odłączania przewodów

następnie:

- wyjęcie czarnych kratek (nie wiem jak pozostali ale ja chyba wszystkie swoje zniszczyłem) mega ciężko było mi je wyjąć

- do ori wiązki dosztukowałem około 50 cm przewodu. Jak sprawdziłem na zasilaczu w domu plusem okazał się być przewód koloru popielatego zaś minusem koloru brązowego. Zaznaczam że u mnie wiązka była dwu pinowa i żadnych przewodów przy kratkach nie musiałem przekładać aby wszystkie świeciły. Po prostu ori wiązkę podłączyłem i wszystko grało!!

- przy pomocy giętkiego druta rozprowadziłem wiązkę wypuszczając wtyczki na zewnątrz przez otwory. Przewód który był przedłużeniem przepuściłem za radiem i za climatronikiem

- po tym przystąpiłem do podłączenia się do napięcia zapalniczki. Z racji tego że do zapalniczki przychodzi wtyczka z trzema przewodami to przy pomocy próbnika na 24v ustaliłem który to plus na żarówkę a który masa. I jak się okazało plus na żarówkę to przewód koloru popielatego skrajny zaś masa to najgrubszy z tych trzech przewodów koloru brązowego usytuowany poprzeciwległej stronie. Samo podłączenie wykonałem w sposób następujący. Naciąłem wskazane przewody o obwiązałem je przewodami wychodzącymi z wiązki i każde z osobna zabezpieczyłem taśmą izolacyjną.

- jak już się upewniłem że wszystko działa powkładałem kratki w swoje miejsca uważając by nie przyciąć przewodu i tyle.

Niestety zdjęć nie robiłem gdyż jak sie zabrałem za robotę to robiło się już późno i jakość zdjeć byłaby marna. Aha i oczywiście do radia podłączyłem wyjście aux i tym o to sposobem mogę słuchać i słuchać MP3.

Edytowane przez Adriano007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Adriano007 napisał:
tak w telegraficznym skrócie

Generalnie wszystko to zostało już w tym temacie opisane ze sto razy, ale i Twój skrót telegraficzny niech będzie małym krokiem dla człowieka, ale wielkim skokiem dla ludzkości :P

Adriano007 napisał:
mi zajęło ich zamontowanie ok 2 h

No to się kolego przy tym chyba straszliwie bawiłeś. Mi to zajęło ze 30 min, a też robiłem to pierwszy raz :P

Adriano007 napisał:
ja chyba wszystkie swoje zniszczyłem

Człowiek-demolka ;) Z tego co wiem, to wychodzą gładko i chyba nikt tu nie pisał, że miał problemy z wyjęciem. Moim zdaniem w B5 dużo trudniej wyjąć kratki niż w B6. Ja swoje sprzedałem później i wróciło mi się jakieś 40% ;)

A poza tym wszystkim, to gratuluję montażu, bo prezentują się o niebo lepiej niż oryginalne czarne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pojechałeś po bandzie:krzeslem

 

Teraz Adrian nic nie wymodzi i nic nie napisze:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie wszystko to zostało już w tym temacie opisane ze sto razy, ale i Twój skrót telegraficzny niech będzie małym krokiem dla człowieka, ale wielkim skokiem dla ludzkości

Opis ten przede wszystkim stworzyłem dla osób które nie grzebią przy elektryce w swoich samochodach wręcz nie mają zielonego pojęcia co i jak.

Mi to zajęło ze 30 min, a też robiłem to pierwszy raz

Szacun dla Ciebie:brawo Niestety ja zacząłem późno, a że garaż mam wąski i nie dam rady otworzyć drzwi z jednej i drugiej strony na oścież do prac przystąpiłem na podwórku używając tylko latarki w iphon-ie 4 :hyhy

Człowiek-demolka

Zawsze jak coś robię przy samochodzie to staram się to robić spokojnie, ostrożnie i z wyczuciem aby niczego nie zniszczyć jednak w tym wypadku po prostu inaczej się nie dało. Kratki za chiny nie chciały wyjść. Jak zacząłem je podważać śrubokrętem to odspajała się mi ramka wokół nich-dramat. Gdybym był delikatnie się z nimi obchodził to pewnie jeszcze bym siedział w samochodzie. Co do kratek a Audi A4 B5 - swego czasu jeździłem taką sztuką i pamiętam że tam wyjmowałem kratki przy pomcy dwóch prętów z z haczykami na końcu każdego. W tym dzisiejszym przypadku również zaopatrzyłem siew takie pręty-haczyki jednak nie było za co je zaczepić. Z drugiej strony może uda się jej jeszcze uratować ale to już muszę sprawdzić w dzień. Pozdro

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Teraz Adrian nic nie wymodzi i nic nie napisze

Spoko spoko jeszcze coś na pewno napiszę:fajny

Ogólnie jestem zdania że każda taka instrukcja powinna być w miarę jak najdokładniej napisana by potomni mieli jasność co i jak robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie jest sprawa . Kupiłem nawiewy z passata , rok produkcji nawiewów to luty 2015 wiec juz maja troszkę inne wejścia i nie da tu sie pomylić plus z minusem bo wtyk wchodzi w złącze tylko jedna strona i kabel który zasila cała instalacje ma takie same wyjście czyli 2 pinowe wiec te wejście zasilające uciąłem żeby podłączyć sie pod zapalniczkę . Ale ze nie mogłem sie dzis dobrać do zapalniczki gdyż nie moge zdjąć obudowy mieszka to tylko zdjąłem prawa pokrywę nie od bezpieczników i moim oczom ujrzal sie kabel który wchodzi do nawiewów . Tak jakby moje nawiewy były podświetlane ( czyli maja wiązkę poprowadzona ) ale nie maja nawiewów z dioda . Jest to możliwe ??? Widziałem jakiś kabel który wchodzi do prawego nawiewu . Jak dobrze wyczytałem to na wtyczce był kod 1KO 907 543 E . Prosze o pomoc czy moge rozwalić sam klips tego kabla zeby połączyć sie z nowymi nawiewami czy to do czegoś innego kabel idzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jakby moje nawiewy były podświetlane ( czyli maja wiązkę poprowadzona ) ale nie maja nawiewów z dioda . Jest to możliwe ???

Po mojemu nie jest. Przynajmniej fabrycznie. B6 wszystkie szły bez podświetlenia i dopiero w B7 było takowe, więc albo coś musisz mieć kombinowane, albo Twoja pomyłka przy ocenie sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bede miał czas to wyjmę kratki i powiem wam jak było . Ale ruszając kratka to wlasnie do niej wchodził ten kabel i miał takie same wejście jak przed liftowe kratki b7 . Patrząc po numerze który podałem to wyskakuje czujnik temperatury wewnątrz chyba ... O co chodzi to nie wiem ... Mam tylko problem jak dobrać sie do kabelków popielniczki gdyż muszę zdjąć plastiki wokół lewarka a boje sie ze je połamie ... Wgl nie chcą mi one zejść :/ ale wyrwałem ładne ubranie kratki nawiewu z 2015 r , które wokół pokrętła maja świecący plastik :) piękne !!!! I nie da sie w nich pomylić plus z minusem wiec lewe połączenie !! Tylko zastanawia mnie gdzie fabrycznie miały wpięcie do zasilania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj założyłem nawiewy podświetlane z b7 do swojej b6 trwało to jakąś godzinkę bez większych problemów..wyciągnąłem stare nawiewy, przeciągnąłem kable nie wyciągając zegarów ani schowka. Drutem przeciągnąłem kable wykorzystując schowki na bezpieczniki z obu stron. Wiązka kończyła się dużą kostką którą obciąłem i przedłużyłem kabelki. Poprowadziłem je do zapalniczki i podpiąłem pod dwa skrajne kable cienki szary i gruby brązowy (albo środkowy i skrajny cienki, byle by nie pod dwa grube)..poskładałem do kupy i jest super :) Nie miało za dużego znaczenia czy lewa wtyczka będzie z lewej a prawa z prawej.. pozdrawiam

 

20170117_163452[1].jpg

20170117_163441[1].jpg

Edytowane przez lukasinsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę wyjąć kratki bo przez idiotyczny uchwyt do telefonu (montowany właśnie do kratek) powypadały mi listewki z mocowań. Powinno się to dać naprawić - ale pod warunkiem że nie uszkodzę samych kratek. Przeczytałem uważnie cały wątek ale poza stwierdzeniami że to proste, że pociągnąć i ew. pomóc sobie śrubokrętem  - nie ma żadnych wskazówek. Czy są jakieś zaczepy, gdzie, na co uważać itd.

Z góry dzięki za podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz ściągę z ELSA:

N80-10320.png.8b870096a0321e4321d346531426308a.png

Wsuwasz łyżkę od dołu, a później na górze. Zakładasz w odwrotnej kolejności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności