vw99 Zgłoś #1 Napisano 16 Maja 2010 Witam nie wiem czy temat już był jestem zdesperowany trochę bo nie wiem co to może być szwagier ma passata b5 1.9 tdi AJM 115 koni sedan na autostradzie poleciał 210 i miał ponad 5 tyś obrotów ja mam kombi też z identycznym silnikiem nawet oznaczenie AJM 115 koni i na 1,2,3 biegu idzie na ponad 5 prawie 6tyś obrotów na 4 biegu lekko ponad 4 tyś obrotów a na 5 biegu ma 4 tyś obrotów max 190km/h na liczniku i więcej nie chce iść Proszę o pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #2 Napisano 16 Maja 2010 Może miales inną skrzynie biegów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_e36 Zgłoś #3 Napisano 16 Maja 2010 teoretycznie max prędkość w kombi to 196km/h ale może trzeba przeczyścić zawór ERG możesz sobie poczytać http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10967&highlight=erg Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #4 Napisano 16 Maja 2010 na 1,2,3 biegu idzie na ponad 5 prawie 6tyś obrotów Czyli katujesz silnik max 190km/h na liczniku i więcej nie chce iść A czego Ty chcesz wymagać od silnika 115PS Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw99 Zgłoś #5 Napisano 17 Maja 2010 Wczoraj go sprawdziłem tylko na 1,2,3 biegu na codzien nie katuje silnika a czy po wgraniu mapy na 140 koni zmieni się to ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #6 Napisano 17 Maja 2010 Hmmm...ja na starym turbo miałem tak że po dłuższym okresie jazdy miejskiej mimo że PSJ-a nie uprawiam to gdy wyskoczyłem na trasę to V-max też był w granicach 190, jednak po chwili jazdy, zwolnieniu przypuścmy do 120 dawałem mu w kitę i spokojnie bujał się 210. Muszę zobaczyc jak to teraz wygląda. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #7 Napisano 17 Maja 2010 idzie na ponad 5 prawie 6tyś obrotów "idzie na ponad 5 prawie 6tyś obrotów" z tego wynika co innego.. ja swoim nigdy nie wkraczam na czerwone pole, a o ile mnie pamięć nie myli powyżej 4,7 sie zaczyna. poza zarzynaniem silnika sensu w tym nie ma. mniejsza o to, tak jak kolega wczesniej wspomniał sprawdz turbawkę lub druga opcja, ze silnik juz ma swoje najlepsze lata za sobą.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #8 Napisano 17 Maja 2010 (edytowane) "idzie na ponad 5 prawie 6tyś obrotów" ciekawe bo mapy sie kończą w granicy chyba 5tyś więc po co tak ciągać furange. edit: poprawka mapa sie kończy przynajmniej u mnie na starym sofcie 4450. Edytowane 17 Maja 2010 przez emate Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #9 Napisano 17 Maja 2010 Mi się wydaje że jak się kupi nowsze auto to nie bedzie zaraz jechało 250km/h, miałem wcześniej Golfa 3 1.9TD i jechało 180km/h a tym moim jechałem 190km/h na samym początku jak go kupiłem a to było ponad rok temu i nie wiem czy w polsce jest potrzeba prędkość ponad 200km silnik juz ma swoje najlepsze lata za sobą.. tak jak napisał wotek, a według mnie szkoda silnika przy takich obrotach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #10 Napisano 17 Maja 2010 Temat trochę mnie rozbawił.. Od Passata 1.9 TDI nie można wymagać prędkości ponad 200, trzeba po prostu zmienić auto, albo wersje silnikową. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #11 Napisano 17 Maja 2010 (edytowane) Przepraszam, ale się nie zgodzę. Mój AFN Variant na pusto, z dobrym paliwkiem osiągnął na niemieckim autobahnie prędkość wg. GPS 207 km/h. Było to co prawda okupione wyciem wręcz motoru, rozpędzanie się zajęło chwilę, ale się dało. Więc oczekiwać można, kwestia tylko po co, skoro użyteczny zakres prędkości w Polsce to mniej więcej 50 - 140, a w tym zakresie paszczaki z dieslem radzą sobie doskonale, a nawet lepiej. Edytowane 17 Maja 2010 przez carl0s Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #12 Napisano 17 Maja 2010 Passata 1.9 TDI nie można wymagać prędkości ponad 200, trzeba po prostu zmienić auto, albo wersje silnikową 1.9TDI może spokojnie polecieć ponad 200 tylko jeszcze zależy ile KM na to 1.9 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #13 Napisano 17 Maja 2010 Mój poleciał 210km/h z dwoma osobami na pokładzie + dodatkowo jeden komplet kół 16" + jeden komplet opon zimowych Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #14 Napisano 17 Maja 2010 A ja przypominam że to nie wątek o vmax. EOT panowie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #15 Napisano 17 Maja 2010 AJM 115 koni i na 1,2,3 biegu idzie na ponad 5 prawie 6tyś obrotów Kolego nie wiem kto robił Ci soft, ale to jest niezły hardcore po prostu hah Bo z tego co dobrze pamietam odcinka jest ustawiona fabrycznie na 4.8k bądź 5.2k (ale chyba 4.8 jak dobrze pamiętam). Biorąc błąd licznika - max 5tys na obrotomierzu może zobaczysz jakimś cudem. Tak więc jak widziałeś 6 - moje gratulacje, ecu musiało być fajnie pomodzone A odnośnie problemu... pooglądaj seryjne wykresy z hamowni i będziesz wiedział dlaczego Twoje TDI nie chce iść tak ochoczo powyżej 4tyś obr. Bo powyżej 4tyś moc spada jak głupia. Dlatego diesel nie jest do ciągnięcia na obrotach (chyba, że był robiony program, wtedy 4.4-4.5tyś można ładnie ciskać jeszcze zależy od wydajności pompy, ale dobry tuner wszystko ogarnie i zrobi jak należy by korzystać z mocy jak najdłużej). Acha - i takie kręcenie dla zdrowego silnika powyżej 4tyś nie jest jakieś mordercze. Wręcz wskazane raz na jakiś czas. Tylko przypomnę, że "dla zdrowego" ! Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #16 Napisano 17 Maja 2010 Nie twierdze że 1.9 nie poleci 200, tylko że te 200 to mocno wymęczone będzie i bez sensu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #17 Napisano 17 Maja 2010 (edytowane) Po co to głupie pytania po co? na co? może chłopak ma prywatny tor za stodołom .... Kolega zauważył że coś jest nie tak i stara sie zlokalizowac problem a tu takie wywody. Skoro kręci się na niskich biegach a na piątce nie daje rady to pewnie troszke koni się rozbiegło , jednak nie ma się co smucić tylko przydał by się pomiar na hamowni i dobra diagnostyka . Denerwuje mnie gadanie ludzi którzy gdzieś tam usłyszeli że pow 3tys obr to żyłowanie.... jeżeli samochod jest sprawny to nie ma powodu żeby korzystać z całego zakresu obr , wiadomo że nie cały czas ale w zależnosci od potrzeb na drodze . ps powodzenia Edytowane 17 Maja 2010 przez misiek 528 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #18 Napisano 17 Maja 2010 Po co to głupie pytania po co? na co? może chłopak ma prywatny tor za stodołom ....Kolega zauważył że coś jest nie tak i stara sie zlokalizowac problem a tu takie wywody. Skoro kręci się na niskich biegach a na piątce nie daje rady to pewnie troszke koni się rozbiegło , jednak nie ma się co smucić tylko przydał by się pomiar na hamowni i dobra diagnostyka . Denerwuje mnie gadanie ludzi którzy gdzieś tam usłyszeli że pow 3tys obr to żyłowanie.... jeżeli samochod jest sprawny to nie ma powodu żeby korzystać z całego zakresu obr , wiadomo że nie cały czas ale w zależnosci od potrzeb na drodze . ps powodzenia Passat diesel to nie jest wyścigówka, 115 koni spokojnie starcza do poruszania się płynnie w normalnych warunkach eksploatacji, i skoro wg. książki paszczak ten pojedzie 196, a koledze jedzie 190, to chyba logiczne jest, że wszystko jest ok, tylko oczekiwania są za wysokie? Śmieszy mnie to za każdym razem - podawanie absurdalnych wartości, i jeszcze robienie z tego problemu. Widzisz: problemem może nie być samochód w tej sytuacji, a raczej jego właściciel - gorąca głowa 190km/h i jeszcze za mało, "bo kolegi idzie 10 więcej". Dostrzegasz ironię? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #19 Napisano 17 Maja 2010 (edytowane) od kiedy to v-max z książki serwisowej równa sie rzeczywistej prędkości maksymalnej, tak samo jak w książce ma 130KM a na hamowni ponad 140KM Ja myśle że zależy to od kierowcy niektórym wystarcza że samochód odpali i jeżdzi dopóki coś się nie urwie , inni wolą żeby mimo wieku i przebiegu był w pełni sprawny. W razie potrzeby nie bać się czy dojade, czy nie za daleko tylko siadać i jechać. Skoro zdrowy egzemplaż rozwija 210 a dla ciebie 190 jest jak najbardziej ok to po co bawić sie w diagnostyke Edytowane 17 Maja 2010 przez misiek 528 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #20 Napisano 17 Maja 2010 Nie skumałeś widzę ani słowa z tego co napisałem. Trudno, mi się nie chce drugi raz tego samego powtarzać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach