Skocz do zawartości
Gość piki

DSG - skrzynia marzenie!

Rekomendowane odpowiedzi

zakup całej nowej (cena) + montaż

25 tys

 

 

koszty naprawy przedział OD DO

Poza ASo do 5-7 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i koszt wymiany oleju co 60 tys to jaka cena w jakimś pewnym serwisie albo w ASO z olejem zakupionym przez siebie?

Koszt wymiany w serwisie to 700-750 pln z olejem. Sam nie kupuj bo wyjdzie cię drożej. Trwa to jakieś 2 godzinki, przed wymianą dobrze jest trochę pojeździć, żeby olej i skrzynia miały odpowiednią temperaturę. Inaczej będą ci marnować wachę na podnośniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako ze przerabiałem wszystkie te tematy a mam dokładnie ten sam silnik to już Ci pisze

Skrzynia nowa 26800 + montaż około 1 k

Olej w ASO z wymianą do 850 zł

Skrzynia poza ASO z minimum pół roczną gwarancją to koszt 4600 PLN (w tym jest nowy olej, filtr, demontaż/montaż)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerabiałeś tzn. co się stało i co zakupiłeś? z aso czy z poza aso? i jak się sprawuje po wymianie? możesz opisać pokrótce jak to wyglądało w Twoim przypadku ? jaki przebieg jakie problemy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie skrzynia poleciała na amen, zaczeło się juz przy 90 tyś dożyła do 140 tyś

wina była pół na pół, gdyż od nowości delikatnie poszarpywała a ja ze swojej strony wcale jej nie oszczedzałem

jak juz auto było na lawecie to były szybkie decyzje,

ASO nie chciało pójść na dobra wolę, ani na czesciowe pokrycie kosztów, ale zasugerowało gościa który bardzo dobrze ogarnia DSG

pojechałem do niego, fakt jest niesamowity, zwalił skrzynie obejrzał, pokazał zmielone wałki/sfrezowane koło na wałku i decyzja o wymianie na używkę, koszt 4600 PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak sprawuje się ta skrzynia w pasatach benzynowych mowa dokładnie o 1.8 tsi 160KM 2010r Ewentualnie 2.0 200KM z tego co wyczytałem to w benzyniakach jest DSG 7 a w dieslach DSG 6 (dolewa się olej) no i ta w dieslach jest mniej awaryjna ? Jest jakaś reguła?

Edytowane przez mati102

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Także Panowie patrzmy na to obiektywnie, vw b6,b7 ma swoje wady i zalety, skrzynia dsg sprawuje się fajnie jeśli chodzi o odczucia kierowcy, zwłaszcza jak masz 170km, ale jej jakość wykonania i awaryjność jest po prostu fatalna a koszty naprawy bardzo wysokie.

Ja mam 162 tys i skrzynia sprawuje się bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy jest jakaś różnica pomiędzy dwumasa do dsg 140KM a 170KM ? wymieniłem dwumasa na regenerowanego i glosniej chałasował niż stary, to go wywaliłem i kupiłem nowego luka i itak słychac jakiś hałas coś w stylu szumiącej rolki nad lewym kołem, ale tak samo niesie sie nad prawym kołem. (rozrzad 35tys km temu kompletny a wielorowkowy 4tys km z napinaczem) Poza tym przy minimalnym dawaniu i puszczaniu gazu tak do 1tys obrotów jak schodzi spowrotem na 800 obrotów to słychać metaliczny dźwięk. Czy to znaczy, że ten dwumas też jest do wywalenia? Przecież jest nowy. Rozwarzam jeszcze opcje, że może sprzedali mi od 140km i jest jakas różnica? Prosze o pomoc bo dostane z garem wkońcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie padla skrzynia dsg w pasacie 2008 my 2009. Symbol skrzyni lqt silnik 170ps. Przebieg 81 tys auto krajowe. Objawy takie ze nie zawsze wchodzi wsteczny. Po zczytaniu kodu bledu ok decyzja jest dobra wola wymiana mechatroniki na koszt aso. Niestety bylem pare dni temu na takiej kontroli juz przed samym zamowieniem czesci i w trakcie tej procedury stwierdzili takze uszkodzenie sprzegiel w skrzyni i aby wymienic mechatronic procedury maja takie ze w pierwszej kolejnosci musza wymienic te sprzegla. A na to musza znowu sprawdzac czy jest dobra wola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wczoraj jak dotarłem do domu zauważyłem dziwne odgłosy wydobywające się z passata

z " piękną skrzynią DSG " mianowicie objawia się to CHRABOTANIEM na P, N, na 800 obr. od strony lewego koła

Przy 1000 obrotach i powyżej, odgłos chrabotania cichnie !! tak samo po przełączeniu na jazde R, D, S, również objaw cichnie. Z jazdą nie ma problemu z przełożeniami.

Dziś rano odpaliłem autko i spokój nic zero chrabotania, lecz po przejechaniu trasy do pracy i przełączeniu na P odgłosy znów się wydają

 

Dodam 2.0 TDi 170km BMR przebieg 150 tys.

Koło dwumasowe było wymieniane około 20 tyś temu na ubezpieczeniu VAGAS jak

i mechatronika ( wcześniej szarpała, i było słychać zgrzytanie między przełączania biegów na zimno według ASO Zgrzytanie było winą mechatroniki )

 

Trudno mi jest się określić czy to wina koła dwumasowego, czy też skrzynia się KOŃCZY,

 

Może któryś z posiadaczy auta z ta skrzynią przechodził już coś takiego,

Edytowane przez michuwlkp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a czy jest jakaś różnica pomiędzy dwumasa do dsg 140KM a 170KM ? wymieniłem dwumasa na regenerowanego i glosniej chałasował niż stary, to go wywaliłem i kupiłem nowego luka i itak słychac jakiś hałas coś w stylu szumiącej rolki nad lewym kołem, ale tak samo niesie sie nad prawym kołem. (rozrzad 35tys km temu kompletny a wielorowkowy 4tys km z napinaczem) Poza tym przy minimalnym dawaniu i puszczaniu gazu tak do 1tys obrotów jak schodzi spowrotem na 800 obrotów to słychać metaliczny dźwięk. Czy to znaczy, że ten dwumas też jest do wywalenia? Przecież jest nowy. Rozwarzam jeszcze opcje, że może sprzedali mi od 140km i jest jakas różnica? Prosze o pomoc bo dostane z garem wkońcu.

 

 

od 140 i 170 są zupełnie inne dwumasy

 

Witam,

Wczoraj jak dotarłem do domu zauważyłem dziwne odgłosy wydobywające się z passata

z " piękną skrzynią DSG " mianowicie objawia się to CHRABOTANIEM na P, N, na 800 obr. od strony lewego koła

Przy 1000 obrotach i powyżej, odgłos chrabotania cichnie !! tak samo po przełączeniu na jazde R, D, S, również objaw cichnie. Z jazdą nie ma problemu z przełożeniami.

Dziś rano odpaliłem autko i spokój nic zero chrabotania, lecz po przejechaniu trasy do pracy i przełączeniu na P odgłosy znów się wydają

 

Dodam 2.0 TDi 170km BMR przebieg 150 tys.

Koło dwumasowe było wymieniane około 20 tyś temu na ubezpieczeniu VAGAS jak

i mechatronika ( wcześniej szarpała, i było słychać zgrzytanie między przełączania biegów na zimno według ASO Zgrzytanie było winą mechatroniki )

 

Trudno mi jest się określić czy to wina koła dwumasowego, czy też skrzynia się KOŃCZY,

 

Może któryś z posiadaczy auta z ta skrzynią przechodził już coś takiego,

 

Kończy Ci się dwumasa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od 140 i 170 są zupełnie inne dwumasy

 

 

 

Kończy Ci się dwumasa ;)

 

AGAIN ?? no to ciekawe co ASO na to :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po 30 tyś się nówka z ASO skończyła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AGAIN ?? no to ciekawe co ASO na to :)

znane są przypadki ze po 10 kkm dwumasa pada. masz gwarancję na naprawe to wymienią ponownie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AGAIN ?? no to ciekawe co ASO na to :)

 

Więc tak panowie:

 

Byłem wczoraj w ASO BERDCHOWSKI gdzie było wymieniane koło dwumasowe i usłyszałem że to jak najbardziej normalna praca koła dwumasowego i że według nich wszystko jest OK.

 

Jeden z doradców stwierdził że słychać faktycznie, lecz poszedł po szefów gdyż oni są osobami decydującymi i stwierdzili iż jest okey.

Że koło dwumasowe musi zacząć pukać by stwierdzić że nadaje sie na reklamacje.

 

a według mnie nie jest okey gdyż cały czas słychać raz mocniej raz ciszej. Więc poprosiłem o wypisanie tego na protokole że stwierdzili iż nic nie dolega kołu dwumasowemu.

 

Lecz cały czas nie pokoi mnie te chrabotanie i żężolenie więc dziś po pracy postanowiłem iż podjadę do innego ASO co oni stwierdzą na to.

Edytowane przez michuwlkp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie mów, że niedawno wymieniałeś koło dwumasowe na gwarancji w innym ASO. W ogóle nic nie sugeruj.

Wiadomo ku.wa ku.wie głowy nie urwie.

 

Choć mogą z nadgorliwości i tak sprawdzić historię napraw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam 2.0 TDi 170km BMR przebieg 150 tys.

Masz pecha normalnie, mój paszczak dobija właśnie 290 tyś km przebiegu i koło dwumasowe oryginał, nie wymieniane jeszcze (odpukać) nie stuka , działa prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz pecha normalnie, mój paszczak dobija właśnie 290 tyś km przebiegu i koło dwumasowe oryginał, nie wymieniane jeszcze (odpukać) nie stuka , działa prawidłowo.

 

to nie " pech " kolego poprostu w nie odpowiednim serwisie był serwisowany :)

Edytowane przez michuwlkp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz pecha normalnie, mój paszczak dobija właśnie 290 tyś km przebiegu i koło dwumasowe oryginał, nie wymieniane jeszcze (odpukać) nie stuka , działa prawidłowo.

 

szacunek i czapki z głów :bry2

masz od nowości el passo? może poprzedni właściciel wymieniał i ci nie wspomniał? prawie 300K na dwumasie? chyba na 150K są zrobione, tak mi się kiedyś o uszy obiło! Styl jazdy pewnie grzecznego aniołka ;) nie trąbią na ciebie po trasie??? :cool

 

swoją drogą mnie zaczęła skrzynia szarpać w trybie sport i tylko podczas wyhamowywania np. przed światłami? 250tyś. przebiegu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz od nowości el passo? może poprzedni właściciel wymieniał i ci nie wspomniał? prawie 300K

Nie mam go od nowości, ale mam całą historie z ASO i nie ma wzmianki na temat wymiany dwumasy, auto sprowadzone z Niemiec do końca serwisowane w ASO. Poprzedni właściciel wymieniał turbo razem z DPF, wiec myslę ze była by wzmianka na temat dwumasy, tym bardziej, że auto kupiłem tuż po gwarancji. Jeśli chodzi o mój styl jazdy to wręcz przeciwnie, wskazówka obrotomierza często widzi 4 tyś obr/min.

Edytowane przez sylwek1972

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności