Wojciechpop Zgłoś #101 Napisano 14 Października 2010 (edytowane) Witam!Śledzę forum od kilku tygodni i uważam, że wykonujecie koleżanki i koledzy kawał niezłej roboty. Dla średnio zaawansowanych i dysponujących czymś więcej niż wkrętak i młotek to kompendium wiedzy na temat ich "synka". Wiele informacji, wiedzy, porad pozwala cieszyć się możliwością pielęgnacji, większych mniejszych napraw swojego ulubieńca. Dobra dość wazeliny, do sedna. Mam problem z czujnikiem poziomowania, wartości napięć: przód - 4,65 (nie zmienia się - prawdopodobnie uwalony czujnik), tył - 0,75 (przy przechylaniu - zmiana wartości). Dodam, że zawias obniżony. Kolego Wojciechpop, czy byłbyś skłonny pozbyć się czujnika z półeczki i za ile? Czy dostosowania napięć do żądanych dokonać można jedynie modyfikacją ramion? Proszę o wyrozumiałość Po kolei: chętnie się pozbędę, ale - czy rzeczywiście problemem jest czujnik? A nie przyczyną jest obniżenie "zawiechy"? Tobie też (podobnie jak Mazio) zaproponuję zamianę przedniego z tylnym. Jeżeli chodzi o napięcia w czujnikach to napięcie śię zmienia podczas ruchu ramienia (taka zasada działania tego czujnika). Jeżeli napięcie rzeczywiście się nie zmienia - to może być czujnik. Ale zrób podmiankę. Jeżeli to czujnik - to skóry z Ciebie nie zedrę . Ps. Z tyłu tak czy inaczej masz zbyt małe napięcie. Ale możliwe też jest, że jak będzie sprawny przedni - to i napięcie zmieni się na tylnym (wzrośnie). EDIT: Acha, jeszcze jedno. Zwróć uwagę czy dobrze masz poskładany czujnik wraz z łącznikiem. Powinno być tak jak na tym zdjęciu (ramię czujnka skierowane w tył auta): http://www.passatplus.de/umbauten/lwr/lwr_hinten-04.jpg bo jeżeli miałeś robioną "zawiechę" - może to ktoś źle poskładał do "kupy"??!! (nie twierdzę że tak jest - ale sprawdzić chyba należy). Gdy ramię czujnika jest do przodu, wtedy napięcie wskazywane przez czujnik będzie nieprawidłowe (niskie). Edytowane 14 Października 2010 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek11 Zgłoś #102 Napisano 14 Października 2010 Dzięki za szybką reakcję. Przyznam się już trochę grzebałem. Po pierwotnej diagnozie kabelkiem napięcia: przód - 0,65V (bez zmian przy przechylaniu), tył 1,7V (zmiany przy przechylaniu), zdjąłem przedni czujnik - próba reanimacji (jak widać nieudana) i zmiana napięć po założeniu czujnika na te w poprzednim poście. Ps. Z tyłu tak czy inaczej masz zbyt małe napięcie. Ale możliwe też jest, że jak będzie sprawny przedni - to i napięcie zmieni się na tylnym (wzrośnie). Możesz mieć rację, że po wymianie czujnika przedniego napięcie na tylnym powróci do normy (oby!). Proponuję przeniesienie rozmowy dotyczącej ewentualnej transakcji na PW. Dodam jeszcze, że przy obecnych napięciach, po wykasowaniu błędów - poziomuje, niestety przy napięciu 4,65V z przodu, światła praktycznie "leżą". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #103 Napisano 14 Października 2010 Dzięki za szybką reakcję.Przyznam się już trochę grzebałem. Po pierwotnej diagnozie kabelkiem napięcia: przód - 0,65V (bez zmian przy przechylaniu), tył 1,7V (zmiany przy przechylaniu), zdjąłem przedni czujnik - próba reanimacji (jak widać nieudana) i zmiana napięć po założeniu czujnika na te w poprzednim poście. Możesz mieć rację, że po wymianie czujnika przedniego napięcie na tylnym powróci do normy (oby!). Proponuję przeniesienie rozmowy dotyczącej ewentualnej transakcji na PW. Dodam jeszcze, że przy obecnych napięciach, po wykasowaniu błędów - poziomuje, niestety przy napięciu 4,65V z przodu, światła praktycznie "leżą". Darek znalazłem jeszcze tańsze czujniki : http://allegro.pl/audi-a3-a4-a6-a8-czujnik-poziomu-xenon-przod-i1259969730.html http://allegro.pl/sterownik-czujnik-xenon-vw-audi-4b0907503-i1254451442.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek11 Zgłoś #104 Napisano 14 Października 2010 Darek znalazłem jeszcze tańsze czujniki :http://allegro.pl/audi-a3-a4-a6-a8-c...259969730.html http://allegro.pl/sterownik-czujnik-...254451442.html Pierwsza aukcja - spóźniłem się, jest już zakończona Drugą widziałem wcześniej, mam trochę obaw. Sorry za OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazio Zgłoś #105 Napisano 14 Października 2010 Gdy ramię czujnika jest do przodu, wtedy napięcie wskazywane przez czujnik będzie nieprawidłowe (niskie). co do niskiego napięcia to się nie zgodzę. Ja mam do przodu ramię: i napięcie wskazuje mi prawidłowe- 2,6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #106 Napisano 14 Października 2010 a podliczył ktoś dokładnie ile go wynioslo samopoziomowanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #107 Napisano 14 Października 2010 a podliczył ktoś dokładnie ile go wynioslo samopoziomowanie ? jak kupowalem zderzak pod spryski to koles chcial 400 za komplet bez okablowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #108 Napisano 14 Października 2010 jak kupowalem zderzak pod spryski to koles chcial 400 za komplet bez okablowania kurna to tyle co Ty za przerobienie lamp dałeś mozesz zdzwonic się z tym gosciem czy jeszcze aktualne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #109 Napisano 14 Października 2010 a podliczył ktoś dokładnie ile go wynioslo samopoziomowanie ? mnie około 450pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #110 Napisano 15 Października 2010 co do niskiego napięcia to się nie zgodzę. Ja mam do przodu ramię:[ATTACH]38268[/ATTACH] i napięcie wskazuje mi prawidłowe- 2,6 No to masz źle podłączone (masz obniżoną zawiechę) i dlatego może napięcie być dobre (może). Tak czy inaczej przy tak podłączonym łączniku skuteczność samopoziomowania jest "niewielka". Ruch ramienia czujnika pod wpływem obciążenie (odciążenia) auta jest znikomy. ---------- Post added at 08:41 ---------- Previous post was at 08:23 ---------- kurna to tyle co Ty za przerobienie lamp dałeś mozesz zdzwonic się z tym gosciem czy jeszcze aktualne ? Tutaj masz na tył (komplet): http://allegro.pl/vw-passat-b5-fl-czujnik-poziomu-xenonow-tylny-4b0-i1237871319.html http://allegro.pl/czujnik-poziomu-swiatel-tyl-vw-passat-b5-01-05-i1274294844.html a tutaj na przód (tez komplet): http://allegro.pl/czujnik-poziomu-swiatel-przod-vw-passat-b5-a4-i1274294382.html No i zamkniesz się w 4 stówkach (ja jak kupowałem to takich kompletów nie było). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #111 Napisano 15 Października 2010 (edytowane) No i zamkniesz się w 4 stówkach (ja jak kupowałem to takich kompletów nie było). Wojtku raczej się nie zamknie bo potrzebny do pełni szczęścia jest jeszcze sterownik tu jest ale za 170pln: http://allegro.pl/sterownik-swiatel-audi-a4-a6-a8-4z7-907357-i1246937758.html tu za 149pln: http://allegro.pl/audi-a4-a6-a8-sterownik-zasiegu-reflektorow-4z7-i1264896033.html a tu najtaniej za 100pln: http://allegro.pl/modul-swiatel-i-zawieszenia-audi-allroad-4z7-i1265299286.html Edytowane 15 Października 2010 przez Mr. X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #112 Napisano 15 Października 2010 (edytowane) zapominacie że jeszcze trzeba kupić http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4ff422171189e68.html kolejne 400zł w Twoim wątku Mr. X się doczytałem Edytowane 15 Października 2010 przez kamilb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #113 Napisano 15 Października 2010 (edytowane) Bartku - oczywiście wiem to doskonale. Ale cały czas rozmawiamy o czujnikach i znalazłem na alledrogo kompletne (nawet z wtyczkami). Jeszcze też potrzebna będzie wtyczka do sterownika, kabelki, piny, bezpiecznik kilka godzin wolnego czasu , moze kilka browarków. zapominacie że jeszcze trzeba kupićhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4ff422171189e68.html kolejne 400zł w Twoim wątku Mr. X się doczytałem My z Bartkiem tę kwotę przekazaliśmy na "przelew" i zrobiliśmy sami wiązki elektryczne od początku do końca lub odwrotnie . Bo w oryginale sterownik jest w bagażniku a my mamy obok przekaźników. Edytowane 15 Października 2010 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #114 Napisano 15 Października 2010 zapominacie że jeszcze trzeba kupićhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...171189e68.html kolejne 400zł ja Ci wiązkę za 300pln zrobię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #115 Napisano 15 Października 2010 ja Ci wiązkę za 300pln zrobię A ja za 299 . Licytujemy dalej hihihihi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #116 Napisano 27 Października 2010 Potwierdzam juzTrzeba, trzeba wyjac te plastikowe dziadostwo. No właśnie że nie trzeba tego dziadostwa wyciągać, tylko odbezpiecza się tak jak w przypadku dużych bezpieczników i już można wsadzać lub wyciągać piny. Dziś akurat zakładałem mały bezpiecznik i doszedłem że to się też odbezpiecza, a również na początku chciałem wszystko wyjąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #117 Napisano 30 Października 2010 ja Ci wiązkę za 300pln zrobię A tak na poważnie to jakie by były koszty zrobienia takiej wiązki narazie jestem na etapie sprysków ale już intensywnie myśle o samopoziomowaniu co do sprysków to dzisiaj zrobiłem część elektryczną a za tydzień mechaniczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #118 Napisano 31 Października 2010 A tak na poważnie to jakie by były koszty zrobienia takiej wiązki narazie jestem na etapie sprysków ale już intensywnie myśle o samopoziomowaniu co do sprysków to dzisiaj zrobiłem część elektryczną a za tydzień mechaniczna zależy ile kto się ceni i od tego czy dostarczył byś piny czy wchodziło by to wszystko w cenę ze zrobieniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #119 Napisano 31 Października 2010 zależy ile kto się ceni i od tego czy dostarczył byś piny czy wchodziło by to wszystko w cenę ze zrobieniem Daj znać na pw jakie piny są potrzebne i ew jak by to wyglądało bez moich pinów Narazie to i tak się wypłukałem na spryski i lampke od W8:dolamam a planów to mam co niemiara :hehe Własnie wczoraj niespodziewanie zakupiłem lustro fotochrom i chyba niedługo udeze do ciebie co do montazu bo widze ze u ciebie w paszczaku jest to co najlepsze:wazuuup Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek11 Zgłoś #120 Napisano 1 Listopada 2010 Witajcie! Reaktywowałem poziomowanie! (dzięki Wojtek) Zdemontowałem uszkodzony czujnik, zamontowałem sprawny(dzięki Wojtek), wykasowałem błędy i działa (ślepia w dół i do góry). Najdziwniejsze, że napięcia z czujników są poza normą (przód 1,7V, tył 1,07V). Trochę w święta pojeździłem, żadnych błędów. Nie sprawdzałem świateł na stacji diagnostycznej. Dziękuje kolegom za porady, jak wyskoczą błędy zrobię korektę ramion i adaptację a na razie .... hula. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach