Skocz do zawartości
kris22bln

samopoziomowanie ,poziomowanie xenonow passat 3bg

Rekomendowane odpowiedzi

części do ori samopoziomowania

masz moze jakies kontakty ;) bo tez poszukuje takowego

 

---------- Post added at 09:41 ---------- Previous post was at 09:40 ----------

 

acha no i jak zalatwiles sprawe z okablowaniem? kupione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
już było poruszane to na forum aczkolwiek ja wychodzę z założenia, że jak mam dać 360pln to niewiele drożej wyszły mnie części do ori samopoziomowania

poza tym nie wiadomo czy ten zestaw jest do zastosowania ze standardowymi silniczkami regulacji zasięgu reflektorów czy i również z krokowcami zastosowanymi w lampach po lifcie, jeśli tylko (a tak właśnie myślę) ze zwykłymi to mając ori reflektory bi-xenonowe do 3bg i tak trzeba było by rzeźbić by wymienić silniczki z krokowców na zwykłe - więc dochodzi dodatkowy koszt

 

Bartku jak zaawansowane jest Twoje samopoziomowanie? Ja zacząłem tworzyć wiązkę/i ;-). Ten kabelek, który nabyłem drogą kupna-sprzedaży (10-cio żyłowy - wszystkie żyły koloru czarnego) okazał się całkiem całkiem. Ma opisane wszystkie przewody średnio co 2 cm na całej długości cyferkami od 1 do 10. Więc nie bedzie problemów z podłączeniem :-) . Sterownik wrzucę (jak się zmieści) koło kompa. Od tyłu pociągnę tylko trzy przewody od czujnika. Dorobiłem (z wkrętaka) "narzędź" do demontarzu pinów ISO (miałem trudności przy montarzu tempomatu z jego usunięciem - teraz nie będzie tego problemu przy wymianie pinów idących do silniczków krokowych). Kupiłem też taśmę izolacyjną (z meszkiem a`la VW) i super wychodzą wiązeczki, coś jak "oryginał" ;-) . Przegląd już zrobiłem i pan na stacji nic nie mówił że brakuje samopoziomowania, jedynie poobniżał mi wiązki świateł na tyle, że widzę w nocy wszystko ale jedynie na 10 m przed autem ;-) .

 

---------- Post added at 09:41 ---------- Previous post was at 09:39 ----------

 

masz moze jakies kontakty ;) bo tez poszukuje takowego

 

---------- Post added at 09:41 ---------- Previous post was at 09:40 ----------

 

acha no i jak zalatwiles sprawe z okablowaniem? kupione?

 

Łukasz, graty zbieramy już od dawna (głównie na alledrogo), ale też i w serwisie. Okablowanie postanowiliśmy "wyrzeźbić" sami - efekty wkrótce, zobaczymy jakie??!! ;-)

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Okablowanie postanowiliśmy "wyrzeźbić" sami - efekty wkrótce, zobaczymy jakie??!!

moze mi nie uwierzysz ale spodziewalem sie takiej odpowiedzi ;) chociaz wolalbym zebys powiedzial ze znalazles/liscie tania za 150zl ;)

mam nadzieje ze zrobisz taki manual z ta wiazka zebym dal sobie rade ;)

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartku jak zaawansowane jest Twoje samopoziomowanie?

 

Wojtku na razie w lesie, wykańczam mieszkanie i nie mam czasu się ogarnąć w temacie samopoziomowania.

Auto przeszło przegląd bez samopoziomowania więc nie mam ciśnienia ale przed latem będę chciał i tak je wykonać, póki co zmieniłem tylko ściemniacz zegarów od wersji z xenonami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki jest koszt takiego czujnika bo moj ma złamane ramie i chcialbym zakupic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ramie ok 80zl; to co idzie do wahacza

a czujnik ok 300 ostatnio wymeinialem to chyab 340zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmieniłem tylko ściemniacz zegarów od wersji z xenonami

a zrobi ktoś zdjęcie - jak takowy wygląda??? ;)

dzięx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobs ty leniu :P

 

8bb35d75f89a852cm.jpg

tak to wygląda :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czujnik ok 300 ostatnio wymeinialem to chyab 340zl

Kupiłem czujnik na przód w ubiegłym tygodniu w ASO VW-koszt to 270zł brutto... W ASO Skoda ten sam czujnik 260zł brutto... Ale w VW dostałem rabat :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie 270 czujnik i reszta to wymiana i ustawienie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem w moim pasku normalne swiatla, teraz zalozylem lampy xenonowe ale nie moge podlaczyc regulacji wysokosci. w normalnych lampach byly 3 kabelki a teraz sa 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mialem w moim pasku normalne swiatla, teraz zalozylem lampy xenonowe ale nie moge podlaczyc regulacji wysokosci. w normalnych lampach byly 3 kabelki a teraz sa 4

W bi-xenonie jest zupełnie inny silniczek od regulacji wysokości świateł-poszukaj na forum ,bo temat wielokrotnie był poruszany. Poziomowanie z kabiny nie będzie Tobie działać z oryginalnym bi-xenonem niestety...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jeszcze nie tak zle jutro podjade do groblewskiego i zakupie...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Juliusza:

 

Bo w lampach z xenonem (3BG) są silniczki krokowe (mają 4 wyprowadzenia). Zwykła regulacja z poziomu kierowcy przy pomocy potencjometra tak jak napisał Tomek nie będzie działała.

Przeczytaj ten wątek - dowiesz się więcej:

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35145

 

 

 

 

tak to wygląda

Uzupełnię Pawła wypowiedź, że nr katalogowe tego regulatora są następujące:

3B0 941 333 D 01C podświetlenie czerwone,

3B0 941 333 B 01C podświetlenie zielone.

http://www.passatplus.de/umbauteile/schalter/3B0941333D01C.jpg

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mialem w moim pasku normalne swiatla, teraz zalozylem lampy xenonowe ale nie moge podlaczyc regulacji wysokosci. w normalnych lampach byly 3 kabelki a teraz sa 4

Musisz przerobić silniczki. Inaczej nie pójdzie. A dokładnie wymienić silniczki. Ja jestem na etapie kończenia takiej przeróbki z krokowych na zwykłe. Nie jest to bardzo skomplikowane ale troszkę napracować się trzeba. Porównując to z kasą jaką biorą inni to jak ktoś potrafi majsterkować warto to zrobić. Koszt ok 70 - 100 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[/url]

 

Schematy elektryczne,rozmieszczenie przekazników

c039e5e93a150eeam.png16946b09fc7e6e11m.png 76fe9cb8156e4f99m.png

ukłony dla kolegi JurekW, za udostępnienie powyższych schematów

 

Plan 105.2 sterwonik regulacji,czujniki ,podłączenie obd

D-zapłon-rozrusznik

E1 -włącznik świateł

G76 -czujnik poziomowania tylni lewy

G78 -czujnik przedni prawy

J431 -sterownik regulacji poziomowania

s8 -bezpiecznik w skrzynce bezpieczników

T3x -kostka 3 pin czarna ,prawy słupek A

T4y -kostka 4 pin obok słubka B lewa strona

T10s -kostka 10 pin różowa

T15x -kostka 15 pin czarna prawy słupek A

T16 kostka 16 pin ,blisko ręcznego hamulca ,połączenie OBD

T20-kostka 20 pin sterownik regulacji

A2 połączenie plusa 15

A51 połączenie 56

A76 połączenie OBD

N2 połączenie 1 k.samopo.

N3 połączenie 2 k.samopo

 

Plan 105.3

C-alternator

J104 -sterownik od Abs z Eds

J431 -sterownik sampoziomowania

T3x -kostka 3pin czarna ,prawy słupek A

T6k kostka 6 pin ,czerwona prawy słupek A

T10j -kostka 10 pin lampy prawej

T10k -kostka 10 pin lampy lewej

T10s -kostka 10 pin różowa lewy słupek A

T10t -kostka 10 pin czerwona lewy słupek A

T10w kostka 10 pin siwa prawy słupek A

T15y kostka 15 pin czarna prawy słupek A

T20 kostka 20 pin -sterwonik regulacji

44 -masa lewy słupek A

A17 -połączenie 61

A127 -połączenie (tylni lewy sensor abs)

* -tylko dla samochodów z nawigacją

 

 

 

Niebieski przewód PIN1 WIWA RELAIS GALA SIGNAL

Podłaczamy się w pin1 od przekaznika wycieraczek -niebiesko biały przewód (u mnie przekaznik nr 389) lub bieżemy z radia sygnał gala lub z skrzynki komfortu

0f87f9cb0d585238m.jpg

 

 

.

 

Żółto zielony przewód SICHERUNG S20

 

Tym kablem wpinamy się w bezpiecznik nr 20 jak na załączonym zdjęciu

1d7fe948e13cbeb8m.jpg

 

 

Pytanie chyba przede wszystkim do Krystiana, ale może inni też pomogą.

Graty mam już w komplecie. Zacząłem robić wiązki no i przyszedł czas na podpięcie tego wszystkiego, oczywiście nic nie chcę popsuć więc lepiej zapytać ;-) .

Oto moje pytania:

1. Czy V-signal (ze schematu Nr.105/3) kostka podłączeniowa T20 pin 13 - to samo co sygnał gala? (w schemacie podłączony jest on do sensora ABS). Sygnał gala z tego co się orientuję daje wyższe napięćie wraz ze wzrostem prędkości jazdy. Z kąd go wziąść opisał doskonale Krystian.

2. Gdzie połączyć przewód z kostki T20 pin 11 (ze schematu Nr.105/2)?

3. Gdzie połączyć przewód z kostki T20 pin 17 (ze schematu Nr.105/2)? - podłączenie 56

Podejrzewam że jeden z nich - to informacja o przepalonym palniku, a drugi to opisane podłączenie w opisie Krystiana do bezpiecznika nr 20 (jak na załączonym zdjęciu). Proszę o informację który to który no i gdzie tego bezpiecznika nr 20 szukać (pytanie czysto do Krystiana). Z góry dzieki Panowie. Widać już światełko w tunelu, ale droga jeszcze daleka ;-)

Pozdro

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy V-signal (ze schematu Nr.105/3) kostka podłączeniowa T20 pin 13 - to samo co sygnał gala?

 

tak jest :) ja chyba będę go szukał koło navi

resztę podłączeń o które pytasz mogę podać Ci jutro bo mam rozpiskę u teściów co gdzie podłączyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bezpiecznika nr 20 szukać

bezp. nr 20 w skrzynce bezp. od strony kierowcy

informacja o przepalonym palniku

mozna ,takze T32 pin 21 z tacha.

pozdrawiam

 

---------- Post added at 23:08 ---------- Previous post was at 23:00 ----------

 

Steckverbindung 32fach -T32b-, grün zielona wtyczka tacha

 

1 - nicht belegt

2 - Lesespule für Wegfahrsicherung -D2-, Anschluss 1

3 - nicht belegt

4 - Daten-BUS (CAN), Abschirmung für Eingangssignale

5 - W-Leitung

6 - Geber für Scheibenwaschwasserstand -G33-

7 - Kontrollleuchte für Bremsbelag -K32-

8 - Daten-BUS (CAN), High-Eingangssignal, Komfortelektrik/ Zentralverriegelung/ Infotainment

9 - Daten-BUS (CAN), Low-Eingangssignal, Komfortelektrik/ Zentralverriegelung/ Infotainment

10 - nicht belegt

11 - Signal für Fahrzeugstandzeit

12 - Klimaanlagenabschaltung

13 - Steuergerät für ABS mit ESP -J104- (Handbremskontrolle)

14 - Kontrollleuchte für Stabilitätsprogramm -K155-

15 - nicht belegt

16 - nicht belegt

17 - Lesespule für Wegfahrsicherung -D2-, Anschluss 2

18 - Geber für Ölstand und Öltemperatur -G266-

19 - Daten-BUS (CAN), High-Eingangssignal

20 - Daten-BUS (CAN), Low-Eingangssignal

21 - Lampenausfall

22 - Zentralsteuergerät für Komfortsystem -J393-, Kontaktschalter für Diebstahlwarnanlage -F120-

23 - Abruftaste für Multifunktionsanzeige -E86- oben (die Anzeige schaltet rückwärts)

24 - Abruftaste für Multifunktionsanzeige -E86- unten (die Anzeige schaltet vorwärts)

25 - Speicherschalter für Multifunktionsanzeige -E109-- Reset

26 - Temperaturfühler für Außentemperatur -G17-

27 - Daten-BUS (CAN), High-Ausgangssignal

28 - Daten-BUS (CAN), Low-Ausgangsssignal

29 - Daten-BUS (CAN), Abschirmung für Ausgangssignale

30 - Radio/ Navigation - Clock

31 - Radio/ Navigation - Data

32 - Radio/ Navigation - EnableGruß Robin

Edytowane przez kris22bln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak jest :) ja chyba będę go szukał koło navi

resztę podłączeń o które pytasz mogę podać Ci jutro bo mam rozpiskę u teściów co gdzie podłączyć

Ja poszukam go przy kostce która wchodzi do radia (ja mam Gammę V). Pozostałe połączenia to:

1. przewód z kostki T20 pin 17 (ze schematu Nr.105/2) - podłączenie 56 do bezpiecznika w skrzynce bezpieczników nr 20 (czyli do "Światło mijania prawe, regulacja zasięgu świateł") - czy tak? Ze zdjęcia Krystiana wydaje mi się że to jest co innego - ale może mi się tylko wydaje.

2. przewód z kostki T20 pin 11 (ze schematu Nr.105/2) do zielonej wtyczki tacha T32 pin 21 - informacja o przepalonum palniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtku nie wiem jak do Twojego auta ale do mojego bardziej pasował by schemat oznaczony jako 61/1, 61/2 i 61/3, mamy auta z 2001 roku lecz ja z początku roku więc schemat, z którego korzystał Krystian może pasować do Ciebie o ile masz auto wyprodukowane po maju 2001

na schemacie 61/2 właśnie pin nr 11 ze sterownika aLWR podłączony jest jak napisał Krystian pod pin nr 21 zielonej wtyczki T32b tacho

pin nr 17 ze sterownika aLWR można podłączyć pod punkt 56 skrzynki bezpiecznikowej lub bezpośrednio pod włącznik świateł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności