Skocz do zawartości
kris22bln

samopoziomowanie ,poziomowanie xenonow passat 3bg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ja do Was z pytaniem odnosnie wyjęcia pinów z gniazda bezpieczników.

Otoz wkładając śrubokret od czoła z "tyłu" powinienem wyciagnac kabel z pinem, tak??

 

Kolego Wojciechpop niezły przyrząd :) pozycz :gwizdze

 

f3bba698452f.thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otoz wkładając śrubokret od czoła z "tyłu" powinienem wyciagnac kabel z pinem, tak??

 

nie

oprócz języczków blokujących pina jest jeszcze blokada wszystkich pinów z boku skrzynki bezpiecznikowej, którą należu przesunąć a dopiero później odgiąć języczek pina i go wysunąć

analogicznie aby obsadzić wolne miejsce pinem należy ów blokadę zwolnić a następnie osadzić pina i blokadę zamknąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ta blokade to mozesz na zdjeciu (jakimś) pokazac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ta blokade to mozesz na zdjeciu (jakimś) pokazac?

 

niestety nie ale jest ona chyba koloru różowego i zobaczysz ją jak otworzysz klapkę od tyłu skrzynki (tam gdzie wchodzą do niej kable)

ta blokada to taka jakby kratka blokująca ewentualne wysunięcie się pinów, którą trzeba przesunąć w bok by móc wysunąć piny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. dzieki jutro bede szukał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok. dzieki jutro bede szukał

 

napreno znajdziesz, a odsunąć zabezpiecznie jest najlepiej jakimś cieniutkim śrubokręcikiem (do ścianki puszki bezpiecznikowej)

poznasz bo w tej ramce zabezpieczającej będzie taki rowek na śrubokręt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te listwy prowadzace to sa od duzych bezpieczników, ja natomiast chce wyjac z tej gornej listwy.

Czy ten rozowy plastik trzeba zdjac? (oby nie :zeco )

67e5856eab0c.thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te listwy prowadzace to sa od duzych bezpieczników, ja natomiast chce wyjac z tej gornej listwy.

Czy ten rozowy plastik trzeba zdjac? (oby nie :zeco )

67e5856eab0c.thumb.jpg

 

No właśnie z tego co pamiętam niestety trzeba je wyjąć... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam juz :bezzebow

Trzeba, trzeba wyjac te plastikowe dziadostwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem z ustawieniem samo poziomowania:

zmieniłem zawieszenie, pasek poszedł w dół (sprężyny eibach -35mm). ostatnio zauważyłem ze nie za każdym razem mam samo poziomowanie. A jak jest to po jakimś czasie. Patrzyłem w vagu i napięcie mam 0,72v i 0,75v. w/g tego co pisaliście:

 

u mnie problem był z za dużym napięciem na czujniku przednim (było ponad 4,5V) a z tego co podał Krystian powinno być między 2,3 - 2,8V, na tylnym między 1,9 - 3,3V

 

to będzie wina napięcia, czyli czeka mnie kombinowanie z cięgłami?? dobrze rozumuje??

dodam tylko ze próbowałem adaptacji na kanale 00015 i 00007 to udało mi się tylko zakodować na 00007 i teraz nie mogę innej ustawić

 

ps. w Basic Setting w blokach 001 oraz 002 za każdym razem pojawia mi się error

Edytowane przez mazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to będzie wina napięcia, czyli czeka mnie kombinowanie z cięgłami?? dobrze rozumuje??

Raczej nie będziesz miał innego wyjścia - jak będziesz chciał mieć "samopoziomowanie". Jeżeli w Basic Setting w blokach 001 oraz 002 masz error - to sytacja bardzo podobna do Bartka (Mr. X). A skoro zmieniłeś zawieszenie i to wylazło - więc na 100 % musisz kombinować z cięgłami.

Kup sobie cośc takiego:

http://allegro.pl/przegub-kulowy-ciegno-barylkowe-m6-6-kpl-4-szt-i1261983879.html

+ np pręt gwintowany M6 (lub dłuższe śruby M6) i metodą prób ustaw sobie długość cięgieł (skróć je na początku w porównaniu do oryginałów o około 30 mm) sprawdzając napięcie na VAG-u - przedziały znasz.

No i musisz później przeprowadzić procedurę adaptacyjną wg tych wskazówek:

http://www.forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=860682&postcount=27

Jeżeli przyjęło Ci kodowanie 00007 to jest OK.

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i sprawa trochę się posypała...., wjechałem na kanał, i zacząłem podnosić lewą stronę, zauważyłem że tylko jedna wartość napięcia się zmienia(ta druga, wyszła na 1,65V), niestety pierwsza pozostała bez zmian- jak było 0.72V tak zostało. Po odkręceniu przedniego cięgła zauważyłem że jak bym nie obracał "rączką" to napięcie wskazywało od 0,56V - 0,72V. Po odłączeniu czujnika napięcie wskazywało 0,2V. Wychodzi teraz na to, że chyba mam zepsuty czujnik- czy może szukać gdzie indziej przyczyny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i sprawa trochę się posypała...., wjechałem na kanał, i zacząłem podnosić lewą stronę, zauważyłem że tylko jedna wartość napięcia się zmienia(ta druga, wyszła na 1,65V), niestety pierwsza pozostała bez zmian- jak było 0.72V tak zostało. Po odkręceniu przedniego cięgła zauważyłem że jak bym nie obracał "rączką" to napięcie wskazywało od 0,56V - 0,72V. Po odłączeniu czujnika napięcie wskazywało 0,2V. Wychodzi teraz na to, że chyba mam zepsuty czujnik- czy może szukać gdzie indziej przyczyny??

No to rzeczywiście sprawa się skomplikowała.

Szukać trzeba zacząć od czujnika. Proponuję zamień tył z przodem (lub na odwrót ;-) ) i wtedy sprawdź napięcia.

Wyeliminujemy lub potwierdzimy niesprawność czujnika.

Jakie błędy Ci VAG pokazuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie błędy Ci VAG pokazuje?

pokazuje mi błąd:

01539 - Headlights Not Adjusted

35-00

a więc wychodzi że nie mam przeprowadzonej regulacji xenonów. Jutro postaram się zamienić ten czujnik i wtedy się okaże czy jest walnięty.

Ps. myślałem że są dwa różne czujniki?? ale skoro piszesz że takie same to tylko podmiana wchodzi w rachubę:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pokazuje mi błąd:

01539 - Headlights Not Adjusted

35-00

a więc wychodzi że nie mam przeprowadzonej regulacji xenonów. Jutro postaram się zamienić ten czujnik i wtedy się okaże czy jest walnięty.

 

niestety sterownik samopoziomowania jest ubogi jeśli chodzi o błędy, przeważnie pokazuje, że nie zakończono regulacji

 

Ps. myślałem że są dwa różne czujniki?? ale skoro piszesz że takie same to tylko podmiana wchodzi w rachubę

 

dokładnie oba czujniki sa takie same a różnica jest tylko w uchwytach i ramionach montażowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie oba czujniki sa takie same a różnica jest tylko w uchwytach i ramionach montażowych

Potwierdzam co zasugerowałem wcześniej i potwierdzam potwierdzenie Bartka - są takie same ;-).

Jakby co - to mam ich aż trzy: dwa w aucie, jeden na półce ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc okazał się walnięty przedni czujnik. Po wymianie wszytko hula jak trzeba:manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a więc okazał się walnięty przedni czujnik. Po wymianie wszytko hula jak trzeba:manga

Dobrze że tylko czujnik (z drugiej strony to dodatkowy wydatek). Najważniejsze, że autko hula :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Śledzę forum od kilku tygodni i uważam, że wykonujecie koleżanki i koledzy kawał niezłej roboty. Dla średnio zaawansowanych i dysponujących czymś więcej niż wkrętak i młotek to kompendium wiedzy na temat ich "synka". Wiele informacji, wiedzy, porad pozwala cieszyć się możliwością pielęgnacji, większych mniejszych napraw swojego ulubieńca.

Dobra dość wazeliny, do sedna.

Mam problem z czujnikiem poziomowania, wartości napięć: przód - 4,65 (nie zmienia się - prawdopodobnie uwalony czujnik), tył - 0,75 (przy przechylaniu - zmiana wartości).

Dodam, że zawias obniżony.

Kolego Wojciechpop, czy byłbyś skłonny pozbyć się czujnika z półeczki i za ile?

Czy dostosowania napięć do żądanych dokonać można jedynie modyfikacją ramion?

Proszę o wyrozumiałość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z czujnikiem poziomowania, wartości napięć: przód - 4,65 (nie zmienia się - prawdopodobnie uwalony czujnik), tył - 0,75 (przy przechylaniu - zmiana wartości).

widzę ze sytuacja podobna jak u mnie, tylko wartości napięcia miałem inne. U mnie po wymianie czujnika sprawa się rozwiązała- więc i u Ciebie będzie tak samo.

Czy dostosowania napięć do żądanych dokonać można jedynie modyfikacją ramion?

Proszę o wyrozumiałość

tutaj chyba tylko modyfikacja ramion wchodzi w rachubę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności