kris22bln Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) Zaczniemy od listy częsci i schematów elektrycznych poziomowania nadwozia 4Z7 907 357 - sterownik regulacji zasięgu reflektorów [1](szt 1) 4B0 907 503 - czujnik poziomu przód i tył (szt 2)[4 i 15] 8D0 941 299 B -zespół regulacji ustawienia świateł przód -prawa strona ( szt 1)[6] 3B0 505 465 - łącznik stabilizatora tył (szt 1)[10] 3B0 505 573 - uchwyt łącznik stabilizatora (szt 1)[12] 3B0 941 291 - blacha- wspornik ( szt 1)[5] 3B0 505 575 A - blacha-wspornik (szt1)[13] N 104 343 01 -śruba z łbem walcowym M5x10(szt 2)[8] N 011 183 12 - nakrętka 6k samozabezp. M6 (szt 2)[7 i 16] N 023 002 8 - nakrętka 6k samozabezp. AM6 (szt 2)[17] Schematy elektryczne,rozmieszczenie przekazników ukłony dla kolegi JurekW, za udostępnienie powyższych schematów Plan 105.2 sterwonik regulacji,czujniki ,podłączenie obd D-zapłon-rozrusznik E1 -włącznik świateł G76 -czujnik poziomowania tylni lewy G78 -czujnik przedni prawy J431 -sterownik regulacji poziomowania s8 -bezpiecznik w skrzynce bezpieczników T3x -kostka 3 pin czarna ,prawy słupek A T4y -kostka 4 pin obok słubka B lewa strona T10s -kostka 10 pin różowa T15x -kostka 15 pin czarna prawy słupek A T16 kostka 16 pin ,blisko ręcznego hamulca ,połączenie OBD T20-kostka 20 pin sterownik regulacji A2 połączenie plusa 15 A51 połączenie 56 A76 połączenie OBD N2 połączenie 1 k.samopo. N3 połączenie 2 k.samopo Plan 105.3 C-alternator J104 -sterownik od Abs z Eds J431 -sterownik sampoziomowania T3x -kostka 3pin czarna ,prawy słupek A T6k kostka 6 pin ,czerwona prawy słupek A T10j -kostka 10 pin lampy prawej T10k -kostka 10 pin lampy lewej T10s -kostka 10 pin różowa lewy słupek A T10t -kostka 10 pin czerwona lewy słupek A T10w kostka 10 pin siwa prawy słupek A T15y kostka 15 pin czarna prawy słupek A T20 kostka 20 pin -sterwonik regulacji 44 -masa lewy słupek A A17 -połączenie 61 A127 -połączenie (tylni lewy sensor abs) * -tylko dla samochodów z nawigacją Wiąska elektryczna = okablowanie VW Aso oferuje w sprzedaży wiązke elektryczną o nr 3BO 971 397 ,ale niestety nie jest ona za tania i kompletna i trzeba samemu dorabiać kable do czujników,silniczków itd . Można samemu zrobić wiązke lub zaopatrzyć się w gotową firmy KUFATEC http://www.kufatec.de/shop/ Koszt wiązki wynosi 90 euro jakość wykonania za tą cene pozostawia wiele do życznia, Sprawe części i okablowania mamy już za sobą więc przejdzmy do montażu Zaczełem od najbrudniejszej roboty czyli zamontowaniu czujników poziomowania nadwozia.Przed montażem należy zaopatrzyć się w nitownice i jakiegoś specyfiku do konserwacji nadwoznia. Przedni czujnik -strona kierowcy odkręcamy koło i co widzimy? dwie piękne dziurki które przygotowała nam już fabryka do zamontowania wspornika,przykładamy blache wkładamy dwa nity i nitujemy.Jak blacha jest już na fest przykręcamy czujnik a potem łącznik zapinamy na zawieszeniu. Tylni czujnik -lewa strona Tu będziemy mieli troche więcej do zrobienia ,zaczniemy od zdjęcia plastykowej osłony nadwozia odkręcamy 4 dzięsiątki i jedną srubke na środku.Teraz będziemy musieli zdrapać troche konserwacji nadwozia by dostać się do dziur na śruby.Najlepiej zakonserwować czymś te miejsca i jak wyschnie przykręcamy wspornik i łącznik do tylniej belki. Przyszedł czas na położenie wiązki Zaczynamy od tyłu odkręcamy lewy boczek w bagażniku i przykręcamy sterownik Odkrecamy lewy próg ,wyciągamy boczki i podnosimy siedzisko tylniej kanapy,w zaznaczonym miejscu na zdjęciu puszczamy kabel do tylniego czujnika po przewodzie od abs. Puszczamy wiązke do przodu w progu odkręcamy dolny plastik na lewym słubku ,domontujemy plastik pod kierownicą,odkręcamy skrzynke bezpieczników i luzujemy listwe z przekaznikami Odkręcamy obudowe skrzynki komputera na podszybiu i przez nią przebijemy sie od środka do przodu z kablami Można puścić wiązke inaczej ale ten sposób wydawał się najszybszy ,a tak po za tym to była tylko przymiarka czy wogóle będzie to chodziło,puszczamy dalej wiązke do lamp i przedniego czujnika Kabelek położony,można zacząć podpinać Kauftec wypuścił także wiązki jednego koloru (może z oszczędności :lol2) ale są one opisane więc niema problemu. Nie licząc kabli od czujników i lamp pozostało nam 7 kabelków do podłączenia Niebieski przewód na T10B PIN1 Ten kabel podłaczamy w skrzynce komputera w czarnej kostce t10b na pin1,Klema 61 ( daje sygnał na załaczenie samopoziomowania przy odpaleniu ) Siwy przewód DIAGNOSESTECKER PIN7 Zlącze OBD Podłaczamy się w pin 7 we wtyczce diagnostycznej Brązowy kabel masse Przykręcamy kabel masowy na lewym słubku Niebieski przewód PIN1 WIWA RELAIS GALA SIGNAL Podłaczamy się w pin1 od przekaznika wycieraczek -niebiesko biały przewód (u mnie przekaznik nr 389) lub bieżemy z radia sygnał gala lub z skrzynki komfortu Żółty przewód SICHERUNG S8 Musimy zrobić bezpiecznik 5A dla samopoziomowania W skrzynce bezpieczników jest wolne miejsce nr 8 Rozbieramy skrzynke bezpieczników wpinamy w wolne miejsce żółty kabel s8 a w drugi pin musimy doprowadzić plus po zapłonnie,czyli cofamy się do listwy przekazników i szukamy klemy x75 z niej ciągniemy przewód i wpinamy w 2 wolnym pin,wkładamy bezpiecznik 5 amper. Żółto zielony przewód SICHERUNG S20 Tym kablem wpinamy się w bezpiecznik nr 20 jak na załączonym zdjęciu Należy także wymienic bezpieczniki od świateł z 10A na 15A Na Końcu podłaczamy pod vaga wykonujemy test lamp i cieszymy się samopoziomowaniem cdn Edytowane 22 Marca 2010 przez kris22bln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 16 Marca 2010 Przenoszę do warsztatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2010 dobra robota Krystian, jak będę wszystko podłączał to porobię więcej fotek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2010 Gratulacje kolego:ok Możesz mi napisać jak umieścić ten dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników? Próbowałem go tam wsadzić ale jest jakieś zabezpieczenie i zdaje się że bez odblokowania nie wejdzie kabelek, a żeby odblokować to chyba trza by wszystkie bezpieczniki wyjąć, tak gdzieś czytałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2010 jak umieścić ten dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników? Próbowałem go tam wsadzić ale jest jakieś zabezpieczenie i zdaje się że bez odblokowania nie wejdzie kabelek, a żeby odblokować to chyba trza by wszystkie bezpieczniki wyjąć, tak gdzieś czytałem. chodzi Ci o bezpiecznik czy o instalację pod bezpiecznik? jeśli o instalację to rzeczywiście bez odblokowania plastikowego zabezpieczenia nie da rady wsunąć złączek od tyłu w gniazdo bezpiecznika z tego co pamiętam jest tam taka różowa szyna blokująca ewentualne wysunięcie się złączek (oprócz ich blaszanych języczków) z gniazd bezpiecznikowych, którą się przesuwa a po obsadzeniu gniazda bezpiecznika nową instalacją należy tą szynę przesunąć na jej pierwotne miejsce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #6 Napisano 17 Marca 2010 (edytowane) dobra robota Krystian, jak będę wszystko podłączał to porobię więcej fotek Bartek, zastanawiam się nad jedną rzeczą. Krystian miał gotową wiązkę a my będziemy ją "rzeźbili" więc w zasadzie on nie miał wyboru by coś zmieniać. Ale czy nie lepiej sterownik umieścić gdzieś z przodu auta, a na tył pociągnąć tylko trzy przewody do tylnego czujnika?? Praktycznie wszystkie przewody podłącza się z przodu auta. Po co ciągnąć np. aż 8 przewodów z lamp (silniczków krokowych) do sterownika na tył. Masę czy też zasilanie podłącza się również z przodu auta!! Wtyka diagnostyczne też jest z przodu. A z tyłu jest tylko czujnik. Nie podejrzewam że zmiana umieszczenia sterownika z tylu na przód pociągnie za sobą jakieś problemy ze sterowaniem (ekektryczne lub elektroniczne). A ile mniej przy takiej okazji przewodów i ile mniej zbędnego ich ciągnięcia. Rozumiem że w oryginale tak jest ale przy dokładaniu jest wg mnie to dużo prostsze rozwiązanie. Co Ty na to Bartku no i pozostali zainteresowani również?? Panowie, chciałem zapodać że działa już link (przez długi czas strona nie była dostępna) do niemieckiej strony z montażem samopoziomowania http://www.planet-passat.de/umbauten/xenon-nachruestung/ Edytowane 17 Marca 2010 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #7 Napisano 17 Marca 2010 czy nie lepiej sterownik umieścić gdzieś z przodu auta, a na tył pociągnąć tylko trzy przewody do tylnego czujnika?? Co Ty na to Bartku no i pozostali zainteresowani również?? hmm w sumie masz rację można z produ zamontować gdzieś w okolicy skrzynki bezpiecznikowej ---------- Post added at 16:04 ---------- Previous post was at 16:01 ---------- Panowie, chciałem zapodać że działa już link (przez długi czas strona nie była dostępna) do niemieckiej strony z montażem samopoziomowania http://www.planet-passat.de/umbauten...-nachruestung/ żeby ktoś to jeszcze sensownie przetłumaczył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #8 Napisano 17 Marca 2010 żeby ktoś to jeszcze sensownie przetłumaczył Sensownie czy nie sensownie ale następne (kolejne) już wskazówki do wykonania montażu. Brak tam jeszcze wszystkich fotek (a pisał ten gość że są na tamtejszym forum), ale może niemiecki admin weźmie się do pracy i uzupełni. Skoro strona ruszyła to może i resztę powrzuca. Bartek zrób tak: pobierz i zainstaluj sobie pasek narzędzi google Toolbar: http://www.google.com/toolbar/ie/index.html#tbbrand=GZEV A później spróbuj przetłumaczyć kolejne strony. Nie jest to tłumaczenie techniczne ale coś można złapać w miarę jak się mniej więcej wie o co chodzi . Ale zamotałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #9 Napisano 17 Marca 2010 Możesz mi napisać jak umieścić ten dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników kolega Bartek ladnie to wytlumaczyl Ale czy nie lepiej sterownik umieścić gdzieś z przodu auta, a na tył pociągnąć tylko trzy przewody do tylnego czujnika dokładnie po co ciągnąc tyle kabli żeby ktoś to jeszcze sensownie przetłumaczył znam tą strone ,ten sam sposób montazu jak moj czyli gotowy kabelek wiecej sie z tamtad nie dowiecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #10 Napisano 17 Marca 2010 Nie licząc kabli od czujników i lamp pozostało nam 7 kabelków do podłączenia Krystian napisałeś, że jest 7 kabli a opisałeś 6, gdzie podłączyłeś ten 7 kabelek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #11 Napisano 17 Marca 2010 Krystian napisałeś, że jest 7 kabli a opisałeś 6, gdzie podłączyłeś ten 7 kabelek? w sobote uzepelnie opis do konca ,7 idzie do tacha ,ale ja niemam fisu wiec go nie podpielem ,chodzi o komunikat spalonej zarowki .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #12 Napisano 6 Kwietnia 2010 Kriss, możesz jeszcze tylko porobić zdjęcia jak to jest odpięte do przednich lamp? ogólnie 1klasa robota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #13 Napisano 12 Kwietnia 2010 G78 -czujnik przedni prawy czy tu nie powinno byc lewy? czy wiesz ew jak sprawdzic czy czujnik jest OK? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki_M Zgłoś #14 Napisano 15 Kwietnia 2010 koledzy wymieniłem lewy przedni czujnik .podłaczyłęm pod vagcoma i bład od czunika znikną leczy wywala mi taki błąd: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 4B0 907 357 Component and/or Version: LEUCHTWEITEREGLER D003 Software Coding: 00015 Work Shop Code: WSC 00028 1 Fault Found: 01539 - Headlights Not Adjusted 35-00 - - Co jest nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #15 Napisano 15 Kwietnia 2010 koledzy wymieniłem lewy przedni czujnik .podłaczyłęm pod vagcoma i bład od czunika zniknąleczy wywala mi taki błąd: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 4B0 907 357 Component and/or Version: LEUCHTWEITEREGLER D003 Software Coding: 00015 Work Shop Code: WSC 00028 1 Fault Found: 01539 - Headlights Not Adjusted 35-00 - - Co jest nie tak? A przeprowadziłeś adaptację xenonów W poniższym temacie kolega Charakterek opisał, jak to przeprowadzić: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54069&highlight=samopoziomowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki_M Zgłoś #16 Napisano 15 Kwietnia 2010 wielkie dzięki kolego Krawcol82.pozycjonowanie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #17 Napisano 15 Kwietnia 2010 u meni czujnik byl jednak walniety juz dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #18 Napisano 18 Kwietnia 2010 sory za OT: ale czy ktoś coś takiego widział? i testował? http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #19 Napisano 24 Kwietnia 2010 czy ktoś coś takiego widział? i testował?http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=78 już było poruszane to na forum aczkolwiek ja wychodzę z założenia, że jak mam dać 360pln to niewiele drożej wyszły mnie części do ori samopoziomowania poza tym nie wiadomo czy ten zestaw jest do zastosowania ze standardowymi silniczkami regulacji zasięgu reflektorów czy i również z krokowcami zastosowanymi w lampach po lifcie, jeśli tylko (a tak właśnie myślę) ze zwykłymi to mając ori reflektory bi-xenonowe do 3bg i tak trzeba było by rzeźbić by wymienić silniczki z krokowców na zwykłe - więc dochodzi dodatkowy koszt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość goldpedro Zgłoś #20 Napisano 24 Kwietnia 2010 szacun niezla robota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach