Skocz do zawartości
KrisT

Klimatronik - naprawa silnika klapy regulacji temperatury - błąd 4F7, siłownik V68

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki wielkie KrisT za twój manual, bo dzięki niemu zregenerowałem silniczek V71, dostęp do jednej śruby masakryczny, ale...Polak potrafi :mlask. Niestety stało się cos dziwnego po naprawie, prosiłbym o pomoc kolegów;mianowicie po wyczyszczeniu potencjometru ( syf tam był jak cholera), podłączyłem cały serwomechanizm na sucho pod kostkę, zrobiłem autotest klimy, silniczek pięknie poszedł w oba krańcowe położenia, ale wywaliło dalej 4FA, skasowałem przyciskiem ECON, pokazało się 444, odpaliłem auto , chwilę pochodziło, zgasiłem , znowu autotest i tym razem od razu 444:dobrze. Włożyliśmy ze znajomym silnik V71 w swoje miejsce, pojechałem do miasteczka na zakupy, połowica pogoniła do sklepu, ja z ciekawości znowu autotest i wyskakuje 4FA:zeco. Próbuję skasować błąd ECON-em , nie daje się dalej wyświetla 4FA :devil. Ponieważ nie założyłem jeszcze schowka, lukam na klapę zamkniętego obiegu podczas autotestu, silnik zamyka ją i otwiera w pełnym zakresie, mimo błędu na panelu. Gdy silnik samochodu jest uruchomiony każdorazowe wciśnięcie przycisku obiegu zamkniętego powoduje zamykanie i otwieranie klapy, po wyłączeniu silnika z kluczykiem w stacyjce, też ta klapa działa, lecz jeśli wyciągnę kluczyk i włożę go z powrotem to już nie reaguje na przycisk, muszę uruchomić auto. Generalnie serwomechanizm działa, w związku z tym mam pytanie a właściwie dwa:

-panel klimatronika walnięty?

-czy tym razem trzeba wykasowywać błędy przez VAG( ale nie mam teraz dostępu do kabla)

Ale sięrozpisałem -pozdrawiam, aha jak przyznac punkt?

spróbuj przez VAG jeśli znowu wróci to masz coś namotane w elektryce (przewody)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyskakuje mi błąd 4F8 czy również muszę zabrać się za czyszczenie siłownika jak z manuala V68 czy to już jest jakiś inny? Klima albo chłodzi albo grzeje na maksa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klima albo chłodzi albo grzeje na maksa.
Przetestuj działanie klimy na rozgrzanym samochodzie. Sprawdź moje posty #83 i #85 w tym temacie. Generalne błąd V68 to kod 4F7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w moim pasku nie działa climatronic i jednoczesnie nie działają sterowniki z kierownicy oraz klakson, sprawdzilem bezpieczniki i nie wiem co dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

w moim pasku nie działa climatronic i jednoczesnie nie działają sterowniki z kierownicy oraz klakson, sprawdzilem bezpieczniki i nie wiem co dalej?

Jesli lektura na forum nie pomogla, to udaj sie do jakiegos specjalisty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to mogę zawsze zrobić, interesuje mnie jaki związek mają sterowniki na kierownicy i klakson z "klimatronikiem", może jest jakiś przekaźnik lub bezpiecznik odpowiedzialny za to wspólne podłączenie.Może ktoś wie i może pomóc?

Edytowane przez tnpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki, to mogę zawsze zrobić, interesuje mnie jaki związek mają sterowniki na kierownicy i klakson z "klimatronikiem", może jest jakiś przekaźnik lub bezpiecznik odpowiedzialny za to wspólne podłączenie.Może ktoś wie i może pomóc?
albo masz taśmę w du... albo zwarcie gdzieś na kablach jakbyś podał błędy to by było łatwiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardo dobry opis dzieki.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Pojawiły się u mnie odgłosy tyrkotania (jakby w szprychy roweru włożyć kawałek plastiku) w momencie kiedy włącze nawiew.Odgłosy wydobywają się ewidentnie ze środkoych kratek, nie od strony schowka. Szperam po forum i z tego co piszecie odpowiedzialny za to może być silniczek regulacji klap nawiewu (centralny). Nigdzie nie znalałem informacji jak się do niego dostać, możecie mi pomóc? I czy to wogóle jest to?

 

Dzięki,

Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a ja mam pytanko odnośnie czujnika temperatury zewnętrznej, tzn. czy ma on coś wspólnego z klimatronikiem? Czujnik przy temperaturze zewnętrznej np. +20 stopni pokazuje mi np. -40 stopni i czy przez to może nie działać klimatyzacja?

 

Dzięki! Daniel

Edytowane przez zielik06

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, a ja mam pytanko odnośnie czujnika temperatury zewnętrznej, tzn. czy ma on coś wspólnego z klimatronikiem? Czujnik przy temperaturze zewnętrznej np. +20 stopni pokazuje mi np. -40 stopni i czy przez to może nie działać klimatyzacja?

 

Dzięki! Daniel

tak on jest zepsuty lub przewody są uszkodzone jes z przodu przed chłodnicami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik już wymieniałem i na początku nic nie pomogło, ale po jakimś czasie był okres, że pokazywał dobrą temperaturę i klima działała, a od wczoraj znowu błędnie pokazuje i klima nie działa. Wczoraj jak wymieniłem czujnik to pokazało mi +13 stopni, ale zaraz temperatura spadała do -40 stopni - czy to może być przyczyna przewodów?

z góry dzięki za info!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujnik już wymieniałem i na początku nic nie pomogło, ale po jakimś czasie był okres, że pokazywał dobrą temperaturę i klima działała, a od wczoraj znowu błędnie pokazuje i klima nie działa. Wczoraj jak wymieniłem czujnik to pokazało mi +13 stopni, ale zaraz temperatura spadała do -40 stopni - czy to może być przyczyna przewodów?

z góry dzięki za info!

przewodów lub samego sterownika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki bardzo sprawdze i mam nadzieje, że będzie ok. Pozdrawiam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od paru tygodni walcze z silniczkiem V68, najpierw po czyszczeniu, a potem po wymianie dalej to samo czyli albo LO, albo HI, robiłem adaptacje VAG-iem, wyłączałem akuś na całą noc i dalej to samo, kupiłem inny panel, kurcze to samo. Ale niechcący :mlask kapłem się, że żeby działał owy silniczek wystarczy przekręcić zapłon, wyłączyć i znów zapłon, silniczek śmiga, wprawdzie jest jeden mankament: od LO do 22 jest na minimum, od 22 do HI przesuwa się tak jak ma być czyli o jeden stopień, nie wiem czy ma wpływ na to temp. na zewn.?. Mam 2 panele climatronica oraz 2 silniczki, to samo się dzieje na obu. Przez jakiś czas trzyma pamięć i nie trzeba kombinować stacyjką włącz/wyłącz/włącz ale po paru godzinach już trzeba, koledzy O CO CHODZI :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Od paru tygodni walcze z silniczkiem V68, najpierw po czyszczeniu, a potem po wymianie dalej to samo czyli albo LO, albo HI, robiłem adaptacje VAG-iem, wyłączałem akuś na całą noc i dalej to samo, kupiłem inny panel, kurcze to samo. Ale niechcący :mlask kapłem się, że żeby działał owy silniczek wystarczy przekręcić zapłon, wyłączyć i znów zapłon, silniczek śmiga, wprawdzie jest jeden mankament: od LO do 22 jest na minimum, od 22 do HI przesuwa się tak jak ma być czyli o jeden stopień, nie wiem czy ma wpływ na to temp. na zewn.?. Mam 2 panele climatronica oraz 2 silniczki, to samo się dzieje na obu. Przez jakiś czas trzyma pamięć i nie trzeba kombinować stacyjką włącz/wyłącz/włącz ale po paru godzinach już trzeba, koledzy O CO CHODZI :niekumam

namotane w przewodach coś chyba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
namotane w przewodach coś chyba

kurcze ale jakby było coś namotane to nie działoby się to za każdym razem? A tu wystarczy "pobawić" się stacyjką i spoko ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurcze ale jakby było coś namotane to nie działoby się to za każdym razem? A tu wystarczy "pobawić" się stacyjką i spoko ???
to może w niej leży problem a dokładniej w kablu od niej do sterownika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to może w niej leży problem a dokładniej w kablu od niej do sterownika

chodzi Ci o kabel od stacyjki ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi Ci o kabel od stacyjki ???
tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności