Skocz do zawartości
KrisT

Klimatronik - naprawa silnika klapy regulacji temperatury - błąd 4F7, siłownik V68

Rekomendowane odpowiedzi

V70 też można wyciągnąć bez demontażu deski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
V70 też można wyciągnąć bez demontażu deski

A mógłbyś objaśnić jak to zrobić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby wyciągnąć V70 dwie śrubki odkręcamy od strony schowka tak jak przy v68,jeszcze lepsze dojście do nich jest jak mamy odkręcony też v68.Aby odkręcić trzecią śrubkę trzeba wyciągnąć klimatronik radio i ramkę z półką.Ponieważ u mnie kosz pod radio jest integralny z deską przeciąłem tylną ściankę kosza zprawej strony od góry do dołu .Ponieważ plastik ścianki jest mięki odginamy go na lewastronę i mamy dobry dostęp do trzeciej śrubki.Po naprawie ściankę znitowałem płaskowniczkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aby odkręcić trzecią śrubkę trzeba wyciągnąć klimatronik radio i ramkę z półką.Ponieważ u mnie kosz pod radio jest integralny z deską przeciąłem tylną ściankę kosza zprawej strony od góry do dołu .

A jaki masz układ klimatronic na górze i radio 1 DIN??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na górze mam klimatronik ,pod nim radio beta i na dole płkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z błędem 4F7 wiec zabrałem się do rozbiórki siłownika V68.

Po zdjęciu dekielka okazało sie że gad różni się od tego na zdjęciu KrisT-a

Potencjometr jest biały i przylutowany czyli nie rozbieralny.Zdemontowałem kołnierzyk oczyściłem,poskładałem i d..a błąd dalej jest.Takie nowe dziadostwo w serwisie kosztuje ok 500zł na allegro nie znalazłem ustrojstwa o takich numerach jak moje.Spotkał sie już ktoś z takim cyrkiem??Numer tego ustrojstwa to 0 132 801 116

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdjęciu dekielka okazało sie że gad różni się od tego na zdjęciu KrisT-a
Przed liftem sa inne. Mam wolny z czerwona wajcha od przedliftowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinałem dziś dwa nowe i bład dalej jest,może to cos innego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpinałem dziś dwa nowe i bład dalej jest,może to cos innego ??

A moze nie ten silniczek wyciągasz? :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moze nie ten silniczek wyciągasz?

No stary nie jest ze mną aż tak źle :))czerwone cięgło.

Błąd błędem ale czemu klima nie chłodzi jak wąż pod maską jest aż zaszroniony??

Nie moge tego zkumać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błąd błędem ale czemu klima nie chłodzi jak wąż pod maską jest aż zaszroniony??

Nie moge tego zkumać

Kiedy wymieniałeś filtr kabinowy?

Może głupie pytanie ale ostatnio widziałem hodowlę pieczarek i innych grzybków na gnijących liściach i innym badziewiu znajdującym się na parowniku klimy. Brak filtra kabinowego = całkowicie zasyfiony parownik = brak przepływu powietrza przez kanaliki parownika czyli brak klimatyzacji.

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr jest nowiutki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wąż jest calutki zaszroniony czy tylko jego część? A może klapka spadła z cięgna i puszcza ciepłe powietrze z nagrzewnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może klapka spadła z cięgna i puszcza ciepłe powietrze z nagrzewnicy?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=26022#post26022

http://img66.imageshack.us/f/img78455ed.jpg/

http://img66.imageshack.us/f/img78476zm.jpg/

Próbowałeś może wyhaczyc cięgno i zobaczyc czy przy ręcznej zmianie polożenia klapki zaczyna chłodzic?

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód jest zimny od filterka w strone środka,drugi ciepły.Ciegło nie spadło wymieniałem silniczek v-68,próbowałem też ręcznie przestawiać,bez efektu:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód musi być zimny na całej swej długości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje jeszcze jak sugeruje Danek podpiąć inny panel klimatronica może tu tkwi problem

 

---------- Post added at 12:13 ---------- Previous post was at 12:13 ----------

 

czyli może być to wina filterka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być wina filterka, bo przewód musi być cały zimny a nie tylko do filtra czy od filtra. Zasada jest taka - jeden przeód lodowaty - drugi przewód ciepły. Normalna zasada działania. To jak w kaloryferze - dopływ jest gorący a odpływ letni :D Oczywiscie w klimie z tymi temperaturami jest inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobilem tak jak w opisie i nadal nic blad jest dalej, wydaje mi sie ze do wymiany jest ten silnik ale zadnej tam filozofi nie ma, ale dziwnie sie zachowuje bo jak steruje temperatura to silniczek kreci tylko do oporu do konca w jedna i w druga strone a powinno stopniowo isc chyba tak, ma ktos jakis pomysl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tą metodą jak w temacie przeczyściłem już 3 silniki mianowicie V68, V70 i V71 i wszystkie działają jak należy (swoją drogą niezły syf był na tych "ścieżkach" jak i tym rysiku - dlatego wywalało tyle błędów i nie działały jak należy). Został mi tylko V85 ale już niedługo się za niego zabieram. Polecam tą metodę bo wszystkie nastawniki są tak samo zbudowane. Dzięki temu można zaoszczędzić sporo kasy ja zaoszczędziłem już na 3 sztukach. Wielkie dzięki autorowi tematu :) pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności