Skocz do zawartości
KrisT

Klimatronik - naprawa silnika klapy regulacji temperatury - błąd 4F7, siłownik V68

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Jericho zamiast pisać czy ktoś ma problem po raz pierwszy czy po raz drugi lepiej zrobiłbyś jakbyś odpowiedział prostą odpowiedzią na zadane pytanie albo wogóle się nie odzywał. Forum jest po to żeby pomagać a nie pytać się kogoś czy przeczytał cały temat czy nie! Ja właśnie wróciłem z garażu silniczek odkręciłem ale tego pieprzonego cięgna za nic nie mogłem ruszyć, silniczek przykręciłem z powrotem. Widziałem te zatrzaski, podejrzewam że trzeba je ścisnąć ja próbowałem zagiętymi kombinerkami niestety nie udało mi się, było poniżej zera i nie chciałem nic zbytnio robić na siłe co by czegoś nie urwać. Jeżeli ktoś wie jak zdjąć to cięgno to bardzo proszę o poradę najlepiej z jakimś zdjęciem. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra czy mógłby ktoś na przykładzei tego zdjęcia napisać w którym miejscu jak i za pomocą czego zdjąć to ścięgno? podejrzewam że trzeba ścisnąć te zatrzaski w miejcu jedynki?, dobrze myślę?

k.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NAjpierw odkrecamy 3 sruby na ktorych trzyma sie silniczek, a pozniej manewrujemy nim tak aby ruchome czarne ramie silniczka natrafilo na otwor w kolku nr 2 na zdjeciu.

 

---------- Post added at 22:07 ---------- Previous post was at 22:06 ----------

 

Forum jest po to żeby pomagać a nie pytać się kogoś czy przeczytał cały temat czy nie!
Oczywiscie, ale nie po to by je zasmiecac setki razy tymi samymi pytaniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiscie, ale nie po to by je zasmiecac setki razy tymi samymi pytaniami.

No ja śledze cały temat od samego początku i przeczytałem go jeszcze raz i niestety ja też nie znalazłem informacji dotyczącej wypięcia cięgna

Także gatka o zaśmiecaniu wątku to troche nie namiejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ja śledze cały temat od samego początku i przeczytałem go jeszcze raz i niestety ja też nie znalazłem informacji dotyczącej wypięcia cięgna

Także gatka o zaśmiecaniu wątku to troche nie namiejscu

Czyli rozumiem, ze tekst ze zdjeciami
Po odczepieniu cięgna klapy (to czerwone)
jest dla was dwoch malo jasny jak to wyczepic. Wystarczy spojrzec od dolu na silniczek i wszystko staje sie jasne. Silniczek obok, z niebieskim ciegnem tak samo sie wyciaga. Pozostale dwa maja juz inne ciegna i dostep do nich jest duzo gorszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest dla was dwoch malo jasny jak to wyczepic

No niestyty jesli chodzi o grupe vag to trzeba się dobrze upewnić co i jak się wypina bo już nie jedna wtyczka czy złączka mnie zaskoczyła a nie sztuka coś połamać a dopiero potem się martwić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No niestyty jesli chodzi o grupe vag to trzeba się dobrze upewnić co i jak się wypina bo już nie jedna wtyczka czy złączka mnie zaskoczyła a nie sztuka coś połamać a dopiero potem się martwić
Juz pare rzeczy zdazylem pourywac w passku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juz pare rzeczy zdazylem pourywac w passku

A kto nie:kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He he ja już na wstępie przy wyciaganiu schowka połamałem większość mocowań swoją drogą strasznie mizerne te plasticzki tam są jedno mocowanie tylko przy wykręceniu śruby samo się rozleciało. Kolego Jericho a nie dało się od razu tak napisać? Ja próbowałem wykręcić ten silniczek w nocy przy marnym świetle i na dodatek był mróz jak cholera. Niezauważyłem tego, teraz wszystko jest tak oczywiste he he. Ja spróbuję odkręcić pedał gazu wyciągnąć nadmuch na nogi i dopiero te dwa silniczki bo ten niebieski już całkiem świruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja spróbuję odkręcić pedał gazu wyciągnąć nadmuch na nogi i dopiero te dwa silniczki bo ten niebieski już całkiem świruje.
Przy pedale gazu i za silnikiem nawiewu ja nie dalem rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i już po naprawie, tutaj filmik z silniczkiem przed czyszczeniem

http://www.youtube.com/user/ROTTEN85kb?feature=mhum#p/a/u/0/7Y_7bh4jhgc

 

a tu po naprawie

http://www.youtube.com/user/ROTTEN85kb?feature=mhum#p/a/u/1/3Fluc6AqHfk

 

 

a tu jeszcze filmik z działaniem silniczka klapy regulacji temperatury

http://www.youtube.com/user/ROTTEN85kb?feature=mhum#p/a/u/2/MD1VBSEq-nw

 

który według mnie po czyszczeniu i tak nie działa prawidłowo zwróccie uwagę na to jak przy zwiekszaniu zmniejszaniu temperatury silniczek reaguje tylko przy krańcowych ustawieniach, czy tak powinno być? Nie resetowałem jeszcze climatronica bo czekam na kabel nie wiem czy to coś pomoże niech wypowiedzą sie mądrzejsi co już mieli z tym styczność. Silniczek przyniosłem z powrotem do domu spróbuję jeszcze raz go wyczyścić , mam nadzieję że to coś pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie resetowałem jeszcze climatronica bo czekam na kabel
Do tego nie jest potrzebny kabel. Wystarczy zrobic diagnostyke panela i na koncu skasowac bledy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie po czyszczeniu klapy regulacji temperatury lipa, działa tylko od LO do 20 stopni powyżej ramie ani drgnie chociaż silniczek "jakby drga". Czy mam szukać już nowego.Czy kasowanie Vagiem coś zmieni??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na wstępie chciałbym podziękować autorowi wątku za rozpisanie jak do tego wszystkiego się zabrać. Wykręcenie V68 nie sprawia aż tak wiele kłopotu. Wykręciłem go wkładając tokxa w kombinerki. Kręciłem nimi dotąd aż byłem w stanie wykręcić śrubki palcami. Cięgło schodzi róniez bez problemu. Wystarczy pomanewrować silniczkiem aż zapadki na ramieniu silniczka zrównają się z otworem na cięgle i wtedy cięgło niemal samo wypada.

Niestety w moim przypadku czyszczenie nie przyniosło rezultatu. Silknik reagóle tylko na przełączanie z LO na 18. Dalej już ani drgnie. Wygląda to następująco:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=BlqwWzgcNmc]V68[/ame]

Jakość nie najlepsza ale widać o co chodzi zwłaszcza pod koniec filmiku. Otóż po przestawieniu z LO na 18 ramię przesuwa się płynnie jak podejrzewam do poziomu 18 stopni a potem drgając i nierównomiernie przeskakując ustawia się na poziomie max grzania. Przeczyściłem wszystko nawet dwukrotnie i rezultatów brak. Chyba silniczek dokonał żywota...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Na wstępie chciałbym podziękować autorowi wątku za rozpisanie jak do tego wszystkiego się zabrać. Wykręcenie V68 nie sprawia aż tak wiele kłopotu. Wykręciłem go wkładając tokxa w kombinerki. Kręciłem nimi dotąd aż byłem w stanie wykręcić śrubki palcami. Cięgło schodzi róniez bez problemu. Wystarczy pomanewrować silniczkiem aż zapadki na ramieniu silniczka zrównają się z otworem na cięgle i wtedy cięgło niemal samo wypada.

Niestety w moim przypadku czyszczenie nie przyniosło rezultatu. Silknik reagóle tylko na przełączanie z LO na 18. Dalej już ani drgnie. Wygląda to następująco:

Jakość nie najlepsza ale widać o co chodzi zwłaszcza pod koniec filmiku. Otóż po przestawieniu z LO na 18 ramię przesuwa się płynnie jak podejrzewam do poziomu 18 stopni a potem drgając i nierównomiernie przeskakując ustawia się na poziomie max grzania. Przeczyściłem wszystko nawet dwukrotnie i rezultatów brak. Chyba silniczek dokonał żywota...

raczej powiedział papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
raczej powiedział papa
Już poszło zamówienie na drugi ponoć w 150% sprawny. Jak przyjdzie i go założę dam znać czy wszystko ok. Ten silniczek odpowiada za nastawy temperatury tylko przy grzaniu czy też w klimie przy chłodzeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten silniczek odpowiada za nastawy temperatury tylko przy grzaniu czy też w klimie przy chłodzeniu?
Przy klimie tez. On odpowiada za mieszanie sie cieplego powietrza z zimnym.

 

 

W jakiej temp otoczenia kreciles filmik? Jesli w kabinie bylo mnie jak 18C, to naturalne, ze po wlaczeniu na panelu 18C uklad daje na maxymlane grzanie, bo chce jak najszybciej podgrzac temp w kabinie do wymaganej.

Jak bedziesz mial wiecej niz 18C w kabinie, wtedy w trybie dignostycznym panela gr 11, mozna sprawdzic czy silniczek idzie w polozenie skrajne na maxymalne grzanie.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jakiej temp otoczenia kreciles filmik?
Kurde dałeś mi do myślenia. Samochód stał w otwartym garażu z otwartymi drzwiami a na dworze było około zera... Jeśli faktycznie okazałoby się że silniczek jest ok i będzie działał poprawnie w warunkach powyżej 18 st C to chyba taki sam silniczek jest przy klapie V85 z innym tylko cięgłem a tam też mam błędy.

e10c4ef56bba3e45m.jpg

Tak wygląda ten mechanizm wg etki. I teraz pytanie. Czym różni się obrazek dolny od górnego i ktory mam u siebie w aucie. Bo jeśli dolny to zaznaczone silniczki czyli V85, V70 i V68 mają takie same numery więc można je między sobą wymieniać.

Edytowane przez karolgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam sa one zamienne. Roznia sie ostatnia litera.

Najprosciej to zagrzac silnik i wnetrze i obserwowac wskazania silniczka w grupie 11 na panelu climatronica. 0 max chlodzenie, 255 max grzanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
0 max chlodzenie, 255 max grzanie.
Wydaje się że chyba odwrotnie :) 0 jest na max grzanie.

Ale co ważniejsze dzisiaj podczas jazdy dałem na kanał 1 i kiedy temperatura osiągnęła około 18 stopni przełączyłem na kanał 11 a tam ku mojemu zaskoczeniu następowały zmiany :) Potem jak przełączałem stopnie grzania to też silniczek reagował jak powinien. Także czyszczenie zadziałało i teraz V68 śmiga aż miło.

Pośpieszyłem się tylko z kupnem silniczka ale mam również błędy na V71 i V85 a tam zgodnie z etką są takie same więc może się gdzieś przyda. A jak nie to będę miał na sprzedaż :):):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności