Skocz do zawartości
KrisT

Klimatronik - naprawa silnika klapy regulacji temperatury - błąd 4F7, siłownik V68

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje się że chyba odwrotnie 0 jest na max grzanie.
Oczywiscie. Moj blad ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Ostatnio moja klima zaczęła zbyt mocno grzac, diagnoza wywaliła jakże często widywany błąd 4F7 czyli usterka silnika/siłownika (ozn.-V68) klapy regulacji temperatury. Jest to bardzo częsta przyczyna niedomagania klimy w passatach powodująca kłopoty z uzyskaniem ustawionej w klimatroniku temperatury.

 

KrisT, czy problem polegał na tym, że nawet przy ustawieniu temp 18st, nadmuch nagrzewa i jedynym rozwiązaniem jest obniżenie temp do LO?

U siebie mam taki problem, że mam właściwie dwa nastawy:

LO - zimno

18st lub więcej - grzeje jak głupia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U siebie mam taki problem, że mam właściwie dwa nastawy:

LO - zimno

18st lub więcej - grzeje jak głupia.

Rozbierz silniczek, przeczyść zgodnie z przepisem na pierwszej stronie wątku i powinno działać.

A druga sprawa z jaką ja miałem problem to nie właściwe warunki testowania sprawności silniczka. Zrób tak: Jak będziesz gdzieś jechał to daj ECON+niebieski kwadracik+zmniejszanie nawiewu. Potem czerwonym kwadracikiem na kanał 1. Wcześniej ustaw grzanie na 18 stopni. Poczekaj aż auto się nagrzeje do 19-20 stopni i daj na kanał 11. Jak wartość na tym kanale zacznie rosnąć od 0 w górę to znaczy że silniczek działa. Jak w aucie będzie poniżej 18 stopni to zawsze będzie grzał na maksa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karolgr tego się właśnie obawiałem. Test przeprowadzę, ale coś czuję, że będę musiał się do tego dobrać. Niestety z braku garażu, będę musiał z tym poczekać aż się zdecydowanie ociepli.

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sławek, jeszcze jedno. Jak będziesz robił test i wchodził w tryb diagnostyczny wciskając econ niebieski kwadrat i zmniejszenie nawiewu to ustaw wcześniej temperaturę na 19, bo wchodząc w ten tryb do diagnozy i naciskając m.in. niebieski kwadracik zmieniasz temp o jeden w dół. Jak będziesz miał na panelu 18 i wejdziesz w diagnozę to jednocześnie przestawisz na LO i d..a z testu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, chyba musiałem coś źle zrobic. Bo wykonując po kolei Twoje wskazówki, temperatura, która miała rosnąc do uzyskania 19-20 żeby póxniej przełączyc się na kanał 11, u mnie spadała z 15 aż do 10ciu i niżej.

Tak więc chyba zrobiłem to o czym właśnie napisałeś. Jutro spróbuję jeszcze raz.

Na piątek umówiłem się na wymianę kompletnego rozrządu, filtrów, oleju itp w serwisie tylko dla grupy VAG więc przy okazji zagaję z tematem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ponownie jak napisałeś i chyba du...a.

O ile po złapaniu temperatury 19,5 na kanale 1 było ok, jak przełączyłem się na 11, nie pokazała się wartość 0 tylko chyba 34 i stało to w miejscu.

Po tym jak regulacją siły nawiewów sprowdziłem to do 0, dalej stało bez ruchu.

Wniosek z tego, że silniczek nie działa tak jak powinien i widzi tylko dwa nastawy, chłodzi/grzeje. Czeka mnie zabawa w wyjmowanie ustrojstwa, póki co muszę poczekać na dłuższe dni i wyższe temp.

Dzięki za wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

......a dzisiaj przy temperaturze na zewnątrz +8C jeszcze większa du...a :)

Okazuje się, że pomimo przeprowadzonej diagnostyki i wykrytej niesprawności, klimatronik działa poprawnie i reaguje na zadawane temperatury :hmm

Pewnie nie ma to związku, ale dzisiaj wymieniali mi kompletny rozrząd z filtrami i olejem.

Tak jak pewnie nie ma to związku, ale dziwnym zbiegiem po powyższym serwisie, prawy kierunek miga mi jak oszalały, pomimo tego, że nic z elektryki nie było odpinane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawy kierunek miga mi jak oszalały
żarówka spalona lub przełącznik awaryjek wariuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki dla autora postu. U mnie także silniczek V68 naprawiony. Przed czyszczeniem potencjometr skokowo zmieniał opór i wariował, a po czyszczeniu wszystko ok. Ogrzewanie działa już jak trzeba. Martwi mnie tylko czemu nadal na vagu wyskakuje mi błąd silniczka V68? Kasowałem go już kilka razy a on i tak mi się wyświetla ponownie. Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny manual, wielkie dzięki. Na dniach zamierzam zrobić porządek z V68 i V70. Możecie podpowiedzieć jak zlokalizować V70? Jaki kolor cięgna ma na przykład?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki kolor cięgna ma na przykład?
Jeśli się nie mylę to ma kolor niebieski i znajduje się tuż przed v68, ale dostęp może być nieco gorszy niż do v68.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki! Naprawę mam już za sobą. Rzeczywiście dostęp do V70 nieco trudniejszy, ale po wyjęciu panelu od klimy i półeczki można się do niego dobrać. Operacja zakończona pełnym sukcesem - wszystko hula. Wielkie dzięki dla autora wątku za wzorową instrukcję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile czasu zajęło Wam wyjęcie, naprawa i składanie tego siłownika V68 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile czasu zajęło Wam wyjęcie, naprawa i składanie tego siłownika V68 ?
Samo czyszczenie silniczka jest stosunkowo szybkie. Najwięcej czasu zajęło mi oddzielenie czarnego kółeczka od niebieskiej prowadnicy (zapomniałem fachowego nazewnictwa :) ) Trzeba uważać żeby nie popsuć bo potem po złożeniu może za lekko chodzić i też przekłamywać.

Całość roboty oceniam na max godzinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile czasu zajęło Wam wyjęcie, naprawa i składanie tego siłownika V68 ?

 

Mi z kolei cały proces czyli częściowy demontaż deski, wymontowanie V68 i V70, naprawa silniczków, złożenie wszystkiego do kupy, adaptacja na vagu i przetestowanie zajęło około 4 godzin. Z tym, że najwięcej czasu zajął mi demontaż i późniejszy montaż V70 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy po operacji czyszczenia wyświetla Wam nadal błąd? Bo mi cały czas wyświetla błąd silniczka V68, mimo że go kasowałem, a ogrzewanie działa teraz prawidłowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy po operacji czyszczenia wyświetla Wam nadal błąd? Bo mi cały czas wyświetla błąd silniczka V68, mimo że go kasowałem, a ogrzewanie działa teraz prawidłowo

 

U mnie błąd nie powrócił. Spróbuj skasować błędy, zrobić nastawy podstawowe i adaptacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie ma błędów ale grzeje za bardzo przy 20 stopniach nie da sie wysiedziec w samochodzie ;/

 

I pojawił się kolejny (chyba) problem. Otóż gdy jest ciepło w samochodzie - załóżmy że nagrzał się od słońca - to zimne powietrze leci tylko dół i na szybę a nie dmucha nic przez środkowe nawiewy.

 

Kiedy ustawię temperaturę na LO i potem wrócę do 18st to wtedy zaczyna wiać ze środka.

 

Czy muszę coś dodatkowego rozbierać gdy będę naprawiał v68 ??

Edytowane przez GrzesiuS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie KrisT za twój manual, bo dzięki niemu zregenerowałem silniczek V71, dostęp do jednej śruby masakryczny, ale...Polak potrafi :mlask. Niestety stało się cos dziwnego po naprawie, prosiłbym o pomoc kolegów;mianowicie po wyczyszczeniu potencjometru ( syf tam był jak cholera), podłączyłem cały serwomechanizm na sucho pod kostkę, zrobiłem autotest klimy, silniczek pięknie poszedł w oba krańcowe położenia, ale wywaliło dalej 4FA, skasowałem przyciskiem ECON, pokazało się 444, odpaliłem auto , chwilę pochodziło, zgasiłem , znowu autotest i tym razem od razu 444:dobrze. Włożyliśmy ze znajomym silnik V71 w swoje miejsce, pojechałem do miasteczka na zakupy, połowica pogoniła do sklepu, ja z ciekawości znowu autotest i wyskakuje 4FA:zeco. Próbuję skasować błąd ECON-em , nie daje się dalej wyświetla 4FA :devil. Ponieważ nie założyłem jeszcze schowka, lukam na klapę zamkniętego obiegu podczas autotestu, silnik zamyka ją i otwiera w pełnym zakresie, mimo błędu na panelu. Gdy silnik samochodu jest uruchomiony każdorazowe wciśnięcie przycisku obiegu zamkniętego powoduje zamykanie i otwieranie klapy, po wyłączeniu silnika z kluczykiem w stacyjce, też ta klapa działa, lecz jeśli wyciągnę kluczyk i włożę go z powrotem to już nie reaguje na przycisk, muszę uruchomić auto. Generalnie serwomechanizm działa, w związku z tym mam pytanie a właściwie dwa:

-panel klimatronika walnięty?

-czy tym razem trzeba wykasowywać błędy przez VAG( ale nie mam teraz dostępu do kabla)

Ale sięrozpisałem -pozdrawiam, aha jak przyznac punkt?

Edytowane przez arczi741

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności