Skocz do zawartości
Gość Thommas

B6: 2.0 TFSI 200KM vs. 2.0 TDI 170KM - który wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego biorąc wszystko powyższe pod uwagę oraz fakt niezbyt dużych przebiegów, jakie robię zakupiłem benzynowego Passata. :) Oczywiście nie jest to silnik wolny od wad i jest skomplikowany, jak diabli, ale ryzyko niespodziewanej awarii nieco mniejsze. ;)

 

Dlatego biorąc wszystko pod uwagę zakupiłem Passata w Dieslu z silnikiem Common Rail :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic do benzyny:] Ale ja wybrał bym diesla. Po prostu lubię ten moment obrotowy.:] I ogólnie silniki diesla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lChciał bym stanąć obok 2,0 TFSI podczas -30st mrozu i zobaczyć jak odpala .

Witam

moje 2.0 TSI stało przez tydzień bez ruszania wysoko w górach na mrozie w dzień -20 a w nocy powyżej -30 jak przyszło do odpalenia nie było większego problemu. Odpalenie od pierwszego razu choć z rury strzeliła sadza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czego chcieć więcej na chwilę obecną? ;)

 

napędu na 4łapy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec ... nawet po takiej cenie która mówisz auto z silnikiem diesel będzie się zwracać po 2 latach a nie po 4 w przypadku różnicy ceny 2.4 tys (bo taka jest dokładnie różnica)

 

to zależy ile kto jeździ, mi wychodził ok. 20 000 km, niektórzy robią to nawet w pół roku.

 

Pozdrawiam i myślę ze wybrał byś prawidłowo - benzyna

 

wiesz, ten wątek ma pomóc innym wybrać samochód na podstawie argumentów obiektywnych, a moje są bardziej subiektywne.

zresztą nie chodzi, żeby przekonywać do swoich wyborów, tylko wypisać wszystkie za i przeciw i zostawić wybór innym.

A spalanie jest obiektywnie na pewno na duży plus dla 2.0 TDI (vs 2.0 TSI) biorąc pod uwagę obecne ceny nowych samochodów.

Edytowane przez sebeq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

każdy następny post z ,,wycieczkami osobistymi'' lub z innym łamaniem regulaminu forum,zostanie usunięty i nagrodzony przez administrcję. Blop

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, każdy kto jezdzi dieslem bedzie chwalił diesla to samo posiadacze passat-ów z silnikiem benzynowym beda chwalic "benzyniaki". Prawda jest taka że do puki potencjalny nabywca nie sprawdzi osobiście i nie porówna bedzie miał mętlik w głowie :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem obecnie posiadaczem trzech VW. Mam i benzyniaka i diesle. Miałem wcześniej też Volkswageny zarówno benzyniaki i TDI na pompowtryskiwaczach. Tak więc mam szeroką skalę porównawczą. Powiem obiektywnie jako właściciel obu typów silnika, że CR zwłaszcza 170 to inna bajka. Nie ma porównania do TDI PD i innych starych diesli a benzynka przy nim tez blado wypada. Jeśli ktoś mówi, że z pod maski CR wydobywa się klekot czy coś w tym stylu to opcje są dwie. Albo nie jechał common railem, albo słoń nadepnął mu na ucho... Poza tym CR naprawdę mało pali nawet w stosunku do innych TDI, nie bierze oleju, ma lepszą elastyczność i kulturę pracy bardziej podobną do benzyny. Najważniejsze jednak jest to, że są znacznie mniej awaryjne (aby nie powiedzieć bezawaryjne bo podniosą łby "niewierni"). Pierwsze CR-y mają już nakręcone ponad 300k km i nie ma z nimi najmniejszych problemów. Mam kolegę, który ma firmowego CR 170 i z wyjątkiem spraw eksploatacyjnych nie robił nic z wyjątkiem amortyzatorów przy przebiegu 220k km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli ktoś mówi, że diesel jest bardziej awaryjny i ma problemy z rozruchem zimą to chyba ma pojęcie o ursusie C-330.

 

W tej całej dyskusji jak to w życiu prawda jest po środku.

 

Ani wybór tdi 170km ani tsi200km nie jest lepszy lub gorszy tylko obie opcje mają plusy i minusy - tsi jest szybsze, tdi bez porównania tańsze w eksploatacji. Oczywiście z naciskiem na tdi-cr które jest bezawaryjne. Ja wybrałem tdi tylko dlatego że trafił mi się okazyjnie CR i nigdy bym nie zmienił go na tsi. Natomiast wybierając między tdi PD a TSI - chyba bym wolał TSI z uwagi na te pompowtryski.

 

Ogólnie dyskusja jest jałowa w sumie ; tsi - masz na plus moc na minus spalanie i odwrotnie masz z tdi. Inne różnice to raczej jakieś majaczenia niedowartościowanych.

 

pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyprzedzanie jest znacznie "bezpieczniejsze" gdy posiadamy więcej mocy!

No i też trzeba dodać - CO ma więcej mocy? :fajny Czy 2.0TFSI czy 2.0TDI :bry2 A większośc myli moment obrotowy z mocą silnika :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, puenta jest jak zawsze ta sama:

 

przy nowych autach:

 

jeździsz głównie trasy, stukasz km na tyle by zwrócił się diesel - bez sentymentów bierzesz klekota, oszczędzasz kasę itp.

 

mało tras lub po prostu mało km - wątpliwe jest zwrócenie kosztów dopłat do diesla - tylko benzyna i koniec.

 

a takie pytanie z ciekawości do dieslowców:

 

jeśli koszty zakupu, jazdy byłby identyczne jak w benzynie, spalanie na tym samym poziomie itp. to też wolelibyście diesle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
każdy następny post z ,,wycieczkami osobistymi'' lub z innym łamaniem regulaminu forum,zostanie usunięty i nagrodzony przez administrcję. Blop

 

 

 

Już raz prosiłem a Tutaj w temacie dalej:

 

temat jest do dupy
Temat na kilka stron a g... z niego wynika
Fiata Pande sobie kupcie - dziady
Mam "w głębokim poważaniu" to czy ciebie stać
kulturze jaka prezentujesz na forum sam jesteś ...
A Wasze wywody, ze diesel to scierwo a benzyna to afrodyzjak, ktory sprawia, ze tryskacie ejakulatem za kazdym razem jak wrzucice dwojke, to sobie opowiadajcie 17 letnim kolegom albo na autokracie.pl
Co do wypowiedzi pana Rogowskiego - 4 dychy na karku, ale widze ze jakis powazny uraz ma do diesla (vide stopka) - nie wiem, moze urodzil sie bogato i jezdzil samymi lux furami i teraz troszeczke w glowie sie poprzestawialo
jeeez, co za meskie pizzdy po tym swiecie chodza
Trzeba posiadaj wiecej rozumu
Zapodawaj dalej swoje madrosci - troche sie posmiejemy.
A G.... prawda
że jak coś pierd....nie,
szczególnie dotyczy to porównania z silnikiem benz. 6-cio lub 8-mio cylin

 

 

I wystarczy Panowie,argumentować chyba nie ma sensu,następny post ,,w takim stylu''

i odpoczynek od forum gwarantowany.

 

Posty odbiegające nawet o odrobine od głównego wątku będą kasowane z upomnieniem.

 

// temat otwarty Blop

 

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, osobiście wybrałem benzynę. Spalanie mnie nie przeraża, a przyjemność z jazdy niesamowita. Nie mam porównania ze 170 konnym passatem, ale mam ponad 140 koni w Seacie Cordobie i pomimo wysokiego Nm nie zamieniłbym na żadnego diesla. Pozdrawiam Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec guru pytanie i zarazem wypowiedz prosze o wypowiedz guru Blopik (Robert wypowiedz się na temat bo sam szaraczkiem smigałeś )a nie chcę aby ktoś myślał ze zmyślam

Edytowane przez romeo9999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem obiektywny :lol

pkt1

sam miałem 1.8T w japońskiej benzynce i fraaaaaaja jest (oczywiście RWD) :D

pkt2

przynajmniej ja tak mam,że diesel pali mi połowę tego co benzyna :lol

diesel (9miasto 7trasa)

benzyna (16miasto 14trasa)

Oczywiście ja posiadam ciężkkkkkkką stopę i lżejszej wcale nie zamierzam :haha

 

Tytuł tematu brzmi--2.0TDi 170KM czy 2.0TFSI 200KM

 

Dla mnie żaden :lol bo mój ideał to chyba:

1.6 TD lub 1.4 Benzyna--ok 100KM na miasto

3.2 lub 3.6 4x4 Benzyna--ok 250KM-300KM na trasy

 

Na dzień dzisiejszy,czy prowadzę 140KM TDI czy 160KM benzyna--bez znaczenia--jeździ się podobnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no troche zaszalałeś z tym spalaniem

 

2012-07-18-089.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no troche zaszalałeś z tym spalaniem

 

[ATTACH=CONFIG]87244[/ATTACH]

 

Ja mam średnie w cr 170 km 7,8 L jazda normalna raz wolno raz szybko.

Pewnie po chipie by wyszło ze 190 km. Tylko że jakoś straciłem wiarę w sens chipa w takim aucie. Po pierwsze nie wierze w te hamownie bo jakoś dziwnie zawsze Ci na hamowni wyjdzie że Ci podnieśli że HO HO ŁO JEZU ALE CI PODNIEŚLI. Jeszcze nie słyszałem zeby komuś źle wyszło na hamowni po chipie :)

Druga sprawa no cholera każdy kto się chipował z dieslem musi wyłożyć grubą kasę na dwumasę.

Jakby miał 140 bym się pewnie zaciął ale 170km mi wystarcza w zupełności.

pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no troche zaszalałeś z tym spalaniem

 

:lol daj szaraka na trzy dni,to myślę że 14L/100km braknie :lol jest moc, to wykorzystywanie

jej w pełnym zakresie obrotów silnika=duże spalanie ;)

 

Wracając do tematu,to możemy 10000000postów tu napisać,a auta z tymi dwoma silnikami (2.0TFSI vs 2.0TDI) wiele się nie różnią.

Diesel mniej pali ale koszty utrzymania auta lekko większe,benzyna więcej pali ale kultura pracy silnika (uturbiona benzynka) osobiście bardziej mi pasi, przy małej ilości rocznie przejechanych kilometrów--wygrywa benzyna a przy bardzo dużej jednak diesel itp.itd.

Każdy ma swoje własne preferencje i nich kupuje co mu odpowiada,

napinanie się że ten lepszy a tamten gorszy,poprostu jest ..... głupie

 

Od 8lat śmigam TDI i następna będzie na bank turbo-doładowana benzyna (poprostu diesel już mi się znudził),

nooo chyba że jakieś BMW-5 3.0D w xdrive to....kto wie,coś z 320CDI też bym brał,choć pewnie

na widok Passka R36 w benzynce ........ ehhh możemy tak bez końca :lol :haha

 

Druga sprawa no cholera każdy kto się chipował z dieslem musi wyłożyć grubą kasę na dwumasę.

 

poczytaj na forum (jest tego pełno) co zrobić/jak jeździć/jaki program zapodać aby dwumasie nic nie było ;)

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amen Robercie :aniolek: hyhy:

 

Mam w domu dwa paski, swojego TFSI (>240KM) i TDI (170KM) i zgadzam sie w 100% z przedmówcą, nie da sie wskazać faworyta. Jednemu zależy na osiągach, innemu na spalaniu itd...Zależy kto, co oczekuje od auta. Ja stawiam na automat w V6 :ok hehehe :P Topic ihmo z pupy :dodupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A ja przewertowałem temat oraz forum i nadal nie wiem na co się zdecydować :) Jedno jest pewne ... B6 w kombi :) to tak na marginesie.

 

Wracając do tematu. Wolelibyście TDI ~ 190 km po chipie czy serie TSI 200 km? A właśnie jak z tymi silnikami TSI? podobno te z początku produkcji różnią się od tych późniejszych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności