Skocz do zawartości
Gość Thommas

B6: 2.0 TFSI 200KM vs. 2.0 TDI 170KM - który wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

mialem okazje poscigac sie moim 170KM TDi z 2.0TFSi, jezdzic TFSi tez mi sie udalo juz dwa czy trzy razy :) wiec spokojnie moge obietywnie stwierdziz ze jesl ichodzi o osiagni 170KM TDi nie ma szans z 200KM TFSi, w ogole sam fakt roznicy 30KM ludzie to bardzo duza różnica!!!

 

Bardzo interesujący pościk-muszę sam zrobić takie porównanie(po przejażdżce Q7 4,2TDI, troche będzie ciężko z mocą :P).

 

Byłbym bardzo ciekawy jak wygląda konfrontacja pomiędzy TFSi, a TDI z chipem na ok.200km :593:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki

więc po koleji

 

1.) kłęby czarnego dymu w Passacie 170KM nie istnieją bo do Passatow montują DPF i jest czysto ja kw benzynie, zero czarnych bąków!!! nawet przy ostrej jeździe NIC, czyli sprawa zamknięta.

 

2.) gaśnięcie silnika, eeeee nie wiem o co chodzi, mi NIGDY INE ZGASŁ SILNIK! ani zimny ani cieply, odpalał odrazu a gasł wtedy gdy ja go wyłączałem, tylko i wyłącznie. Nie widziałem też nigdzie tutaj podobnego problemu na forum od zadnego Usera, wiec albo akurat z tą Octavią jest coś nie tak, albo ten koleś jeździ nie potrafi :),

 

3.) że rwie jak głupi silnik od pierwszej chwili i zrywa przyczepnoś :przestraszony: ? ze diesel? eeee no juz teraz to mi gacie opadły z wrazenia :hyhy: jesli juz cos mozna zarzucic to ze jak chcesz nagle przyspieszyc nie trzymajac na obrotach TDi to pojawia sie niewielki problem TurboDziury, czyli zupelnie w drugą stronę !!!! zanim złapie kopa jest chwila spokoju, no chyba ze wlacze tryb sportowy na automacie w DSG lub gdy trzymam na obrotach w trybie manualnym, to rwie odrazu, jednak to chyba normalne przy mocnych autach co? ja bylbym zly gdyby nie rwał, to bylby problem :) nie chce zeby mu rwał niech wezmie 140KM lub 105KM diesla :rotfl: ,,, jednak rwanie kół jak szalony to raczej zaleta ale przypisał bym ją jako cechę dużo mocniejszego TFSi,,,,,

 

dla mnie koleś bredzi, z autopsji wiem ze to co on wypisuje ma się nijak do mojego Passata 170KM TDi,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! . jak ktos potrafi i lubi jezdzic szybko po zakretach to nigdy nie kupi auta z silnikiem diesla z 3 powodów : 1. krótki zakres uzytecznych obrotów , do tego bardzo ostra granica miedzy obrotami efektywnymi, a kompletnym brakiem ciągu (w zwiazku z tym spore problem z wszczeleniem się we własciwe obroty przy redukcjach ) , 2. zupełnie niepotrzebny, na niskich biegach, nadmiar momentu obrotowego, który na dodatek jest rozwijany w spektakularny sposób , 3. do tego najwiekszy problem turbodiesli : niemozliwość równoczesnego hamowania i dodawania gazu . dla mnie kazdy, nawet najmocniejszy, doładowany diesel to niestety tylko silnik do szybkiej jazdy po prostej na 3 ostatnich biegach i idealne rozwiazanie do ciagniecia przyczepy. 2.0 TFSI jest o wiele szybszy ,ale moim zdaniem jego przewaga polega na tym, ze tym silnikiem da sie jezdzic szybko po zakretach , a w 2.0 TDI to koszmar . dlatego ja nie miałbym zadnych wątpliwości , gdyby było mnie stac to tylko 2.0 TFSI :_) co najwazniejsze , Panie i panowie nie wierzcie w te niutonometry , bo moment obrotowy silnika daje głownie poczucie dobrego ciągu , ale koni mechanicznych i faktycznej wartości momentu obrotowego przekazywanego na koła niestety nie zastąpi .( dlatego właśnei 1.8 T pomimo tylko 210 NM jest szybsze od 1.9 TDI 130 KM z ponad 300 , 2.0 TFSI jest szybsze od 2.0 TDI) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! . jak ktos potrafi i lubi jezdzic szybko po zakretach to nigdy nie kupi auta z silnikiem diesla z 3 powodów : 1. krótki zakres uzytecznych obrotów , do tego bardzo ostra granica miedzy obrotami efektywnymi, a kompletnym brakiem ciągu (w zwiazku z tym spore problem z wszczeleniem się we własciwe obroty przy redukcjach ) , 2. zupełnie niepotrzebny, na niskich biegach, nadmiar momentu obrotowego, który na dodatek jest rozwijany w spektakularny sposób , 3. do tego najwiekszy problem turbodiesli : niemozliwość równoczesnego hamowania i dodawania gazu . dla mnie kazdy, nawet najmocniejszy, doładowany diesel to niestety tylko silnik do szybkiej jazdy po prostej na 3 ostatnich biegach i idealne rozwiazanie do ciagniecia przyczepy. 2.0 TFSI jest o wiele szybszy ,ale moim zdaniem jego przewaga polega na tym, ze tym silnikiem da sie jezdzic szybko po zakretach , a w 2.0 TDI to koszmar . dlatego ja nie miałbym zadnych wątpliwości , gdyby było mnie stac to tylko 2.0 TFSI :_) co najwazniejsze , Panie i panowie nie wierzcie w te niutonometry , bo moment obrotowy silnika daje głownie poczucie dobrego ciągu , ale koni mechanicznych i faktycznej wartości momentu obrotowego przekazywanego na koła niestety nie zastąpi .( dlatego właśnei 1.8 T pomimo tylko 210 NM jest szybsze od 1.9 TDI 130 KM z ponad 300 , 2.0 TFSI jest szybsze od 2.0 TDI) Pozdrawiam

Zgadzam się z UKi. Jak kroś chce pojeździć to powinien zdecydować się na benzynkę. 100km/h na drugim biegu to jest frajda i te obroty ponad 8000rpm. Czasem tęsknię za moim poprzednim autem. At to se ne wrati jak mówią Czesi.:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik Tfsi VW jest nowoczesną jednostka i ma lepsze osiągi jak diesel 2l 170km VW.Silnik ten przegrywa starością konstrukcji i w zasadzie 170km to kres jego możliwości.Nie stawiał bym jednak diesla na pozycji przegranej ,gdyż nowoczesny diesel np.BMW o podobnej mocy nie ustąpi pola benzynie VW.Przyjmując do porównania dwa silniki którym potrzeba podobną ilośc paliwa BMW wystawiło by diesla3- 3,5l który zjada takiego Passata na dzien dobry.Moim zdaniem celował bym w diesla gdyż sprawnosc tych silnikow jest dużo lepsza .I jednak radzę poczekać na silnik CR w Passacie, bo ten niestety powoli odchodzi do lamusa o czym przekonuje Audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to nie wiem jak odczuwasz tą różnicę? Jeździłem tym i tym i różnica była cholerna od 0-100 przy 100km/h ponad długość auta a potem to tylko się oddalał. To samo jeżeli chodzi o odejście (2.5tyś.obr. i rura). Także różnica jest i to spora, przy wyprzedzaniu

Długość samochodu to niecałe 5m. Przy prędkości 100km/h tę odległość przejeźdża się w 0,18s - czy to jest duża różnica, niech każdy sobie sam oceni. Nie wiem czy mając taką przewagę zdecydowałbym się wyprzedzać widząc nadjeżdżajacy z przeciwka samochód, no chyba, że należałbym do elitarnego klubu sportowego bmw-adidas ;).

 

Jasne , silnik 2.0TFSI po samym chipie standardem jest 240-250KM, ale mówię tutaj o standardowym 2.0TFSI 200KM i 2.0TDi 170+program na około 200KM.

Mimo wszystko dla mnie silnik benzynowy z turbiną jest o wiele przyjemniejszy niż diesel, przede wszystkim cichy i bardzo elastyczny, ale to takie moje odczucia i nikomu ich nie narzucam ;). Dieslem jeździłem tylko z uwagi na względy ekonomiczne.

Post przeniesiony z http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14022 / Duży

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy mając taką przewagę zdecydowałbym się wyprzedzać widząc nadjeżdżajacy z przeciwka samochód, no chyba, że należałbym do elitarnego klubu sportowego bmw-adidas .

Nie chodzi mi tutaj o ściganie się na drodze publicznej i wyprzedzanie kogoś "na chama". Chodzi o sam fakt, iż czuć na trasie dużą różnicę między dwoma samochodami.

 

Mimo wszystko dla mnie silnik benzynowy z turbiną jest o wiele przyjemniejszy niż diesel, przede wszystkim cichy i bardzo elastyczny, ale to takie moje odczucia i nikomu ich nie narzucam

W trasę wolę diesla. Cały czas 5 bieg chcę kogoś wyprzedzić lekko gaz , sam idzie a nie benzyna, redukcja rura i 15L spalania.

 

Post przeniesiony z http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14022 / Duży

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W trasę wolę diesla. Cały czas 5 bieg chcę kogoś wyprzedzić lekko gaz , sam idzie a nie benzyna, redukcja rura i 15L spalania.

Przemek, mam wrażenie, że nie jeździłeś 2,0TSI - to auto zachowuje sie dokładnie tak jak to opisałeś, ciągnie już dołu i nie trzeba za każdym razem redukować biegu :).

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie pamietam juz czy to moj 1 post czy nie, ale od paru miesiecy przegladam to forum.

 

Obecnie mam passata CC 2.0 tsi chip na okolo 230KM, wczesniej mialem skode octavie II 2.0 TDI 140 zrobiona na niecale 250KM (na forum.octaviaclub.pl jeszcze gdzies opis mojego auta jest).

W zwiazku z tym, ze octavia jezdzilem na poczatku bez chipa, pozniej z chipem, a nastepnie z wymienionym turbo i wydechem, to mniej wiecej mam porownanie mocy w tych silnikach.

 

TSI OGROMNA przewaga jesli chodzi o cisze tego silnika nie ma

TSI przewaga w sprincie do 100 (nawet w porownaniu do octavii z wymieniona turbina, po prostu tu nie zapinam 3 biegu aby osiagnac 100km/h a w occie mialem duzego laga) - przewaga jakies 0.2-0.4 sekundy

TDI przewaga w spalaniu w miescie w TDI ciezko przekroczyc 7.5l w tsi srednia z miasta to okolo 11l w trasie roznica 8 TDI, 10.5 TSI (przy ciaglym 180 km/h)

komfort przyspieszania na trasie podobny tu i tu

 

W TDI srednia spalania NIGDY nie podskakiwala mi powyzej 9 litrow w jakiejkolwiek konfiguracji auta, w TSI to generalnie jak pojade tyle spali moze byc to 7.5 moze byc to 15

 

Jedzilem rowniez 2.0 265KM (ale to tylko pare kilometrow) i wyraznie pozniej wstaje turbina niz w mojej wersji, w moim tsi auto przyspiesza juz od 1800 obr, da sie jechac od 1500 delikatnie w TDI (po wymianie turbiny na wieksza, turbo wstawalo mi od 2500 wczesniej jazda byla bezsensu, bo jezdzilo to masakrycznie)

 

po przejechaniu okolo 100kkm skoda i okolo 15kkm passatem mimo wszystko stwierdzam, ze dieslem mi sie lepiej jezdzilo.... najlepiej takie 3.0TDI byloby ok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale Panowie,

nie ma co porównywać w ten sposób tych silników!

TFSI to motor dla ludzi z zacięciem sportowym a

TDI jest dla lubiących spokojną, ekonomiczną jazdę PRZY OKAZJI dający też (170KM) dość dobre osiągi.

Mnie cieszy właśnie spalanie na poziomie 5,5 - 6,0 l/100km i duży zasięg, innych może bawić dynamiczna jazda TFSI ale okupiona wyższymi kosztami paliwa.

Wybierając trzeba sobie odpowiedzieć, jaką jazdę preferujemy!

Moje zdanie jest niezmienne. TDI. Sportowego auta z Passata nie zrobimy. Jest za to dobry na długie dystanse przy dość dobrych parametrach przelotowych.

Nie ma sensu pakowanie niewiadomo jak mocnych silników bo poprostu buda nie jest zaprojektowana z myślą o wyczynie.

Do sportu są inne auta - oczywiście wtedy tylko BENZYNA!! ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie TFSI-radość z jazdy.TDI-ekonomika,ale i zapach ropy oraz klekot beee.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W bogatej firmie pracowałes, skoro stać was było na jeżdżenie 2.0 TFSI, a co więcej na różnorodnosc floty i wybieranie pomiędzy dieslem a benzyną
i teraz wszyscy będziecie rozmieniać każdego na drobne?

Posty odbiegające nawet o odrobine od głównego wątku będą kasowane z upomnieniem.

 

P.S. Nie masz sie czemu dziwić, że kolega ma taki dostęp...w firmie w której pracuje mamy ok.6000szt różnego rodzaju aut i jest to na porządku dziennym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W bogatej firmie pracowałes, skoro stać was było na jeżdżenie 2.0 TFSI, a co więcej na różnorodnosc floty i wybieranie pomiędzy dieslem a benzyną

Duża korporacja, nie będę robić kryptoreklamy :).

A od pewnego grade'u jest tak, że manager wybiera sobie silnik.

 

A żeby nie odbiegać od wątku, to 2,0TSI biorąc pod uwagę cenę zakupu i utrzymanie jest niewiele droższy od 2,0TDI 170KM przy przebiegach średnich jakie były na poziomie 30-40k km rocznie. Łatwiej też było negocjować ceny wyjściowe dla silników benzynowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może w leasingu tak ,jak bierze się na firmę. Dla normalnego Kowalskiego kupowanie używanego 2.0TFSI a 2.0TDI to niebo a ziemia. Niektórzy narzekają ,że im spala 7L w trasie to już dużo to co mówić jakby mieli benzynę :D. Chociaż 70% właścicieli TDI lubi zaniżać swoje spalanie żeby czuć się lepiej.

Jakby nie było 2.0TFSI wygrywa we wszystkim prócz spalania :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Duża korporacja, nie będę robić kryptoreklamy .

Ach... jak zawsze skromny jestes :D

 

 

Cieszę się Panowie, że doszlismy to porozumienia i uznalismy, że benzyna wygrywa.

Pomimo, że jestescie użytkownikami klekotów ;)

Benzyna to mniejsze koszty użytkowania (serwis, niższa podatnosc na złe paliwo etc...)

Konflikt tragiczny jest wtedy, gdy jeździ się czesto na krótkich odcinkach miejskich. Wówczas diesel mało pali, ale jest wiecznie niedogrzany i zapycha się DPF. TFSI zas zużywa ogromne ilosci benzyny i to w dodatku PB98. Kolegę empirystę mogę zaspokoić tym, że jeżdżę czasem po miescie i wiem ile muszę tankować, nawet podczas spokojnej jazdy :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem poprzednio. Ja wolę TDI z powodów o których już wspomniałem. Jednakże oczywiście, tak jak napisał Automaniak, na krótkie trasy wyłącznie benzyna!! Jasne, że będzie duuże spalanie, ale silnikowi generalnie nic nie będzie, natomiast tdi - zaczną się prędko problemy zwłaszcza z dpf'em.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytam ten temat i czytam i taki wniosek chyba na koniec mam.

 

sam szukam teraz passata b6 w 2.0TDI 170KM w skrzyni manualnej(dlaczego nie DSG nie bede pisal ale chce manuala) do tej pory jezdzilem samymi mocnymi benzynami moze nie byly to nowe auta ale silniki raczej zdrowe 2.016v,vr6 itp. i myślę sobie tak

jeśli ktoś ma dylemat czy kupic tfsi czy tdi to wystarczy odpowiedziec sobie na kilka waznych pytan:

1.czy stac cie na to zeby tankowac benzynę

2.czy oczekujesz chociaż odrobinę emocji podczas jazdy paskiem

to dwa podstawowe pytania jesli odpowiedzi sa twierdzace to kup tfsi

 

jesli

szukasz auta ktore

1." w miarę" jedzie

2. mało pali

kup TDI

kazdy z tych dwoch silnikow ma wady i zalety i po to wlasnie silnikow jest wiele zeby kazdy sobie wybral cos dla siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B6: 2.0 TFSI 200KM vs. 2.0 TDI 170KM - który wybrać?

 

Moja odpowiedź jest prosta.

Jeżeli chcesz mieć mocniejsze auto wybierz 200 konne, jeżeli słabsze wybierz 170 konne.

Natomiast jeżeli chcesz dowiedzieć się o zaletach i wadach silników Otto i/lub Diesla to załóż nowy wątek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można sprecyzować to jeszcze tak:

 

200KM - minimalnie mocniejsze, za to o wieeele większe spalanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
200KM - minimalnie mocniejsze, za to o wieeele większe spalanie

No nie powiedziałbym, że minimalnie, widać nie jeździłeś TFSI 200KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności