emigrant Zgłoś #101 Napisano 30 Stycznia 2010 Witam! Jestem właśnie po wymianie termostatu(oryginał) wymieniłem go wczoraj i wybrałem się sprawdzić jak z nagrzewaniem auta. I jak dla mnie rewelacja ledwo wyjechałem z miasta około 4km przy temp. zewnętrznej 2stopnie i już było prawie 90 stopni wyjechałem na obwodnice i ledwo wrzuciłem piątkę i było 90 stopni. Wcześniej po przejechaniu 15 km nie łapał temperatury jedynie na autostradzie udawało mi się go nagrzać. Tak ze jeżeli ktoś ma problem z nie dogrzanym autem to polecam wymienić termostat. Ja kupiłem oryginalny ale Wahler to też dobra firma produkują na pierwszy montaż miałem go kiedyś w Golfie i było wszystko ok. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #102 Napisano 30 Stycznia 2010 Tak ze jeżeli ktoś ma problem z nie dogrzanym autem to polecam wymienić termostat. Polecam czytać ze zrozumieniem. Pojęcie niedogrzanego auta jest bardzo, ale to bardzo ogólne. Kwestii jest wiele. Jak już mówiłem, w aucie może być ciepło nawet z uszkodzonym termostatem, jeśli reszta układu będzie sprawna. A to, że dłużej się będzie nagrzewać, i nie osiągnie na zimnie 90 stopni, to już jest inny problem - w tym przypadku problem termostatu. Wypowiedzi kolejnych Osób, które chwalą się, że wymieniły termostat i im pomogło, NIE POMAGAJĄ nikomu, bo nie wnoszą nic nowego do tematu. Ja osobiście chciałbym żeby ktoś opisał jakoś rzetelnie w jednym miejscu przypadłości climatronica, jako że ja takowego nie posiadam i się na nim nie znam, a wiem że on też trochę usterek miewa. Osobiście orientowałem się już dziś w zakładzie zajmującym się nagrzewnicami, i tylko potwierdzili moją rozwlekłą teorię z przed kilku postów. Dodam jeszcze tylko, że powiedzieli że moja nagrzewnica jest jeszcze nie zupełnie zatkana, i kilka rurek ma drożność... Dlatego jeszcze grzeje w ogóle. Ale jak spróbuję ją przedmuchać, to może całe ciśnienie pójść przez te drożne rurki, i nic czyszczenie nie da. Cóż, spróbuję się do tego dobrać, a jeśli nie, to trzeba się przygotować na rozkręcanie auta i wyjmowanie nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #103 Napisano 30 Stycznia 2010 Napisał Eltom ...Jak już mówiłem, w aucie może być ciepło nawet z uszkodzonym termostatem,... +++++++++++++++++++++ Tak, ale tylko w lipcu i sierpniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #104 Napisano 30 Stycznia 2010 Napisał Eltom...Jak już mówiłem, w aucie może być ciepło nawet z uszkodzonym termostatem,... +++++++++++++++++++++ Tak, ale tylko w lipcu i sierpniu. Zależy od temperatury powietrza, osiąganych prędkości, stylu jazdy... Bla bla bla... Jak będziesz deptać go mocno po mieście, to bankowo się zagrzeje silnik, tyle tylko, że później. I wcale nie tylko latem. Pomyśl, skoro cisnąc go po mieście, tak mocno się grzeje, że otwiera termostat nawet w zimie, to dlaczego miałby Ci się nie zagrzać nawet na pełnym obiegu? A że długo to zajmie, no to wiadomo. Ale to już moim zdaniem czcze gadanie nie związane z tematem jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skandaluzja Zgłoś #105 Napisano 30 Stycznia 2010 kolego co z ta fotką?Byłbym wdzieczny gdybys w wolnej chwili ją wkleił odnosnie tych swiec w AVF.Powiem Ci ze przeczytałem na forum audi ze mte swiece były i owszem ale w silnikach na pompie a nie na PD.Ale moze masz racje ze są i u nas.Tylko daj tą fote bo jesli sa to zaczne poszukiwania u siebie.Pozdrawiam ---------- Post added at 13:52 ---------- Previous post was at 13:44 ---------- Ponownie witam i jak juz pisałem wczesniej,po wymianie termostatu mam wreszcie cieplo w pazdzierzu.Druga sprawa ze na HI nie ma zadnej eufori poprosu cieplo i tyle ,nie goraco.Wiec cos jeszcze jest nie chalo.Druga sprawa to zwróccie uwage na temostat oryginalny jakie ma temp pracy.Zamyka duzy obieg w temp 87 stopni czyli jak kazdy,ale otwarcie pełne jest przy 102 stopniach!!!!Podczas gdy wszystkie do tej pory które miały robiły to chyba o ile pamietam przy 92 lub 95 stopniach(ludzka pamiec jest zawodna)I powiem ze to jest naprawde do odczucia.Jakby nie było przytrzymuje temp o 10 stopni wiecej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #106 Napisano 30 Stycznia 2010 Ja próbowałem się dziś dobrać do węży od nagrzewnicy. Kupiłem nawet zapas płynu i środki do przepłukania. I poległem. Znacznie mocniejszy czuję się w rozbieraniu konsoli. W wolnym czasie wyciągnę kokpit i wymiana konsoli. Życie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek555 Zgłoś #107 Napisano 30 Stycznia 2010 Kolega ma problem w swoim passacie a mianowicie;silnik temperature łapie w normie dość szybko i do 90stopni ,ale gdy włączy ogrzewanie na bieg 4 spada temperatura silnika do prawie 0 ,rano np gdy jego odpali i włączy od razu ogrzewanie przejedzie nawet 200km to temperatura podniesie się o grubość wskazówki,co moze być przyczyną nie dogrzania silnika. Jest to Passat 1,9tdi ,ja podejrzewam termostat ale ,jak by to był termostat to by nie chciał nabierać temp przy wyłączonym ogrzewaniu ,może to zapowietrzony układ? Podpowiedzcie coś. U mnie to był termostat. Takie same objawy. Pocieszeniem jest to ,że jeżeli u kolegi to czujnik a nie termostat to koszt wymiany termostatu we własnym zakresie to 36 zł (koszt termostatu) oraz płyn (ale niekoniecznie jeżeli wyłapie się cały płyn) . wymiana termostatu to około 40 min. pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #108 Napisano 30 Stycznia 2010 Sorki że nie dałem tych fotek wcześniej ale nie wyrobiłem się i dopiero dziś zrobiłem zdjęcia! Pierwsze to widok z daleka i widać tylko jedną świecę, a na drugim wyraźnie widać wszystkie trzy (oczywiście fajki widać) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #109 Napisano 1 Lutego 2010 Cytat:Napisał PrZeMoL Cytat: Napisał marwitko cały czas 90 [...] czy stoi czy jedzie hmmm jestes pewien? tak jestem pewien 100% wczesniejsza moja wiedza mowila ze na dluzszym postoju np 15 minut, temperatura ma prawo spasc i jest to normalne. moze jednak jest inaczej nie mowie ze nie i jeszcze jedno - porownujecie po ilu km nagrzewa sie Wam silnik. pan X po 10 kilometrach w temp -10 i srednio 1500 obr silnika osiaga temp dopiero 80st przy nawiewie do kabiny na max a pan Y w temp -2 i obrotach do 3000 przy zmianie biegu osiaga 90st po 3 kilometrach przy wylaczonym ogrzewaniu kabiny. dogadajcie sie na temat warunkow porownywania i wtedy piszcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #110 Napisano 1 Lutego 2010 Tak wyglądają te świece fotki są parę tematów wcześniej. http://img190.imageshack.us/img190/6232/wiece.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skandaluzja Zgłoś #111 Napisano 1 Lutego 2010 dzieki koledzy za te fotki,jutro sprawdze co i jak.Pozdrawiam.A i dzis na 16km przy około 100km/h temp -10 na zewnatrz oczywiscie 2 bieg climatronika i temp ustawiona na 25stopni ,silnik zagrzal sie do 85 stopni ale cieple powietrze odczuwalne juz mialem przy niecalych 60 stopniach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadeusz9a Zgłoś #112 Napisano 2 Lutego 2010 Witam W moim autku silnik osiąga temperaturę 80 st. a przy szybkiej jeżdzie max 83 - 84. Wcześniej jak pamiętam wskazówka cały czas pokazywała 90 stopni. Przeglądam watki od dłuższego czasu i nie mogę znaleźć informacji, która pomogłaby śmiało podejść do wymiany termostatu w 1,9 tdi silnik 1z. Gdyby ktoś mógłby coś napisać lub podać link do postu jeżeli już jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radar Zgłoś #113 Napisano 2 Lutego 2010 (edytowane) Sorki że nie dałem tych fotek wcześniej ale nie wyrobiłem się i dopiero dziś zrobiłem zdjęcia!Pierwsze to widok z daleka i widać tylko jedną świecę, a na drugim wyraźnie widać wszystkie trzy (oczywiście fajki widać) Cześć, zaciekawiło mnie to bo mam taki sam motor jak Ty i ja tych świec nie mam... zadzwoniłem do serwisu i Pan po VIN mi to potwierdził, ale powiedział, że występowały AVF z tymi świecami, ja podejrzewam, że po którymś roku... ja modelowo mam juz 2004r. VW po prostu zastosowało inne rozwiązanie dogrzewania motoru, lecz nie wiem jakie, Pan z serwisu też nie wiedział. Może ktoś z Was ma taką wiedze? Edytowane 2 Lutego 2010 przez Radar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #114 Napisano 2 Lutego 2010 Witam wszystkich borykających się z problemami dotyczącymi ogrzewania,niedogrzewania sie silnika,spadkami temp,bulgotaniem itp itd ogólnie układem chłodzenia.W moim pasku miałem własnie te problemy zero ogrzewania,niemogacy zagrzac sie silnik i spadki temp.Po wielokrotnym przewertowaniu wszystkich wątków,spisałem wszystkie porady i zaczałem sprawdzac:aha nadmienie ze 2x wymieniałem czujnik temp i termostaty Wahlera 1.dolałem plynu na max i odpowietrzyłem układ i przeczysciłem kruciec przy zbiorniku wyrównawczym - niestety zadnej poprawy:( 2.zablokowałem wentylator(gumką recepturka) by sprawdzic czy WISKO działa - jest ok działa i po zablokow dalej bez zmian:( 3.wymieniłem filtr kabinowy,sprawdziłem klapki ogrzewania zimno/ciepło czy sie nie blokuja i przeczysciłem nagrzewnice - dalej bez zmian:( 4.wymieniłem 3 swiece od podgrzewania płynu chłodzacego(wszyst 3 spalone orginały jak wyjechały z fabryki) i SUKCES:D:D:D ogrzewanie wreszcie jest i to jak w saunie,mechanik powiedział ze płyn prosto po podgrzaniu przez nie idzie prosto w nagrzewnice i to zrobiło robote. 5.powrót ogrzewania mnie ucieszył ale tylko w czesci bo zwróciłem uwage na to ze autko dalej ciezko zagrzac i na postoju temp spada a weze od chłodncy oba zimne czyli TERMOSTAT- wymiana termostatu tym razem na orginał(zamiennik ok 40zl wymieniłem 2x a orginał ok 120zł) 6. Kupiłem załozyłem i FURORA:D:D:D autko po odpaleniu(temp na zewnatrz ok -10st) chodzi 3minuty jade 3km 1,5-2tys obrotów predkosc 60-70km/h Łapie temp 90st a ogrzewanie trzeba wyłaczyc bo mozna sie udusic. Mam nadzieje ze moja epopeja komus pomoze i tak jak mnie zwróci entuzjazm i ostatnia rada jak TERMOSTAT TO ORGINAŁ bo szkoda kasy i nerwów. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #115 Napisano 3 Lutego 2010 Popieram, sam wymieniłem termostat jakieś 2tygodnie temu na Wahlera, rano przy -20 jadąc ok 80km/h na 4 biegu silnik nie dał rady się zagrzać do 90st. No i na postoju zaczyna zara spadac temperatura. Musze jeszcze sprawdzić czy u mnie są te świece do podgrzewania G12. No i muszę zainwestować w termostat oryginał. Koledzy nie kupować zamienników, od razu dołożyć i mieć problem z głowy. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #116 Napisano 3 Lutego 2010 ja wymieniłem na ten sam termostat co ty w sobotę. Wcześniej jak jechałem i było -5 temperatura potrafiła mi spaść a na postoju to już była masakra. Teraz jak wejdzie 90 stopni to nawet jak się zatrzymam przy -6 i dam hight ciepło to ani drgnie Nagrzewa też się szybciej. Ten termostat otwiera się przy 87 stopniach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #117 Napisano 4 Lutego 2010 wymienilem wczoraj na wahlera a zakupilem go od DANIELLOSA z allegro. silnik nabiera dos szybko 90 i trzyma mi na postoju 90 . takze chyba wahler godny polecenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki104 Zgłoś #118 Napisano 4 Lutego 2010 Ja również kupiłem w grudniu termostat Wahlera od Daniellossa z Allegro. I jest OK. Temperatura na zegarach 90* C po ok 5-6 km przy temp. zewnętrznej -8 *C. Robiłem również długą nocną trasę w czasie mrozów -20/-25 *C i również było OK. Nie zmarzłem . Tylko na takim mrozie w czasie postoju (CPN) wskazówka lekko drgnęła w dół przy właczonym ogrzewaniu. W czasie normalnej jazdy temp. na VAG w Instruments i Engine od 88 do 91 *C. Na blacie zawsze 90. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #119 Napisano 4 Lutego 2010 To ja juz niewiem co do termostatu wahlera to ja wymieniłem 2 i dalej sie nie zagrzewał a jak sie juz zagrzał to nie trzymał temp dopiero orginał z ASO pomógł,wiec nie wiem o co chodzi chyba zalezy to od egzemplarza jaki któremu pasuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #120 Napisano 4 Lutego 2010 ja tez polocam TEGO DANIELLOSSA Z ALLEGRO. na czesci czekalem dobe kupywalem juz u niego 2 raz i towar bardzo dobreej jakosci , nie jakas chinszczyzna;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach