Skocz do zawartości
lookas76

Dziurawa chłodnica

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wczoraj montowałem do 3BG zamiast cienkiej o oznaczeniu 8D0121251AT:

NRF 58259

http://allegro.pl/show_item.php?item=2984888732

 

Mimo że trochę grubsza, pasuje bez problemu. Też zastanawiałem się jaką kupić bo nie chciałem najtańszej, a z kolei oryginał trochę drogi. Firma NRF specjalizuje się w chłodnicach i co do jakości wykonania nie mam zastrzeżeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wczoraj montowałem do 3BG zamiast cienkiej o oznaczeniu 8D0121251AT:

NRF 58259

http://allegro.pl/show_item.php?item=2984888732

 

Mimo że trochę grubsza, pasuje bez problemu. Też zastanawiałem się jaką kupić bo nie chciałem najtańszej, a z kolei oryginał trochę drogi. Firma NRF specjalizuje się w chłodnicach i co do jakości wykonania nie mam zastrzeżeń.

Potrzebuje chłodnicy do swojego Możesz mi powiedzieć czy ta ma oba złącza na zatrzaski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potrzebuje chłodnicy do swojego Możesz mi powiedzieć czy ta ma oba złącza na zatrzaski?
najlepiej to sprawdź numer na chłodnicy bo z tego co pamiętam to były montowane do AVB dwa rodzaje ,ja jak u siebie zmieniałem to spodziewałem się "pierwszej" a była ta druga

 

---------- Dodano o 20:20 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:18 ----------

 

auto ma mi jeszcze długo służyć więc nie chce kupić badziewia. jaką chłodnicę kupić
w sumie to odpowiedz na twoje pytanie to jest post wcześniej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy chłodnia Nissens o numerze 60229 będzie pasowała do paska 2004r. avf manual?

Wg katalogu wychodzi mi ze tak, ale widzę że są jeszcze jakieś inne numery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

JA zakładałem ostatnio NRF i mogę polecić. I miałem ją sporo taniej na allegro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też zmieniałem 2 miesiące temu na nrf - cena w sklepie motoryzacyjnym to 255zł ( na zamówienie na nastepny dzień).

więc polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, ojciec ma passka B5 AFN, nr vin wvwzzz3bzwe213953, auto ma klimę, manualna skrzynia biegów. Pytanie jest takie czy chłodnica "wody" którą muszę wymienić, ma posiadać wejście na czujnik temperatury? Rozumiem że oba króćce(przyłącza) mają być na "zatrzaski". Niestety nie mam możliwości zobaczenia w tym momencie stąd moje pytanie. Sprawdzając w etka wyskakuje kilka pasujących chłodnic a która na pewno będzie ok to ciężko mi określić :dodupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak afn to ma czyjnik wiec chłodnica ma być z otworem do którego producent dodaje zaslepkę bo paski po 2000 r maja juz czujnik w dolnym wezu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak afn to ma czyjnik wiec chłodnica ma być z otworem do którego producent dodaje zaslepkę bo paski po 2000 r maja juz czujnik w dolnym wezu.

Dziękuję za odpowiedź :kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy mogę liczyć na Kolegów, którzy mają smykałkę do samodzielnych napraw i podpowiedzą mi jak krok po kroku wymienić chłodnicę wody. Czy muszę wyjąć obie (klima) i spuszczać czynnik chłodzący i co trzeba rozkręcić by nowa chłodnica znalazła się na właściwym miejscu. Dodam że mój silnik to AVF z klimatronikiem i w automacie.

Proszę o wyrozumiałość. Jacek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz ściągnąć cały przód z belką włącznie.

Później jak masz przy chłodnicy kranik (prawy dolny róg patrząc z przodu samochodu na zamontowaną chłodnicę) to spuszczasz kranikiem płyn, a jak nie masz kranika to ściągasz prawy dolny wąż przy chłodnicy i też płyn zleci.

Dalej odkręcasz chłodnice klimatyzacji od chłodnicy płynu chłodzącego i ją odchylasz (niczego od tej chłodnicy klimatyzacji nie odkręcasz).

Zawieś sobie chłodnice klimatyzacji na sznurkach przywiązując do karoserii - masz pewność, że nic się nie urwie.

 

Jak to zrobisz to dalej wykręcasz chłodnicę - oczywiście po odłączeniu od niej węży (węże łączą się na szybkozłączki i łatwo to ściągnąć).

 

Dalej zakładasz nową chłodnicę i wszystko w odwrotnej kolejności.

Dobrze jest oringi na wężach posmarować troszkę olejem.

Zalej układ płynem i zapal silnik. Niech trochę pochodzi i pewnie będzie trzeba uzupełnić poziom płynu.

 

Co do chłodnicy to nie oszczędzaj. Ja kupiłem Nissena (chyba tak się pisze) i jestem zadowolony. Nic nie śmierdzi bo te chińskie jak się chłodnica rozgrzeje to plastikiem potrafi strasznie śmierdzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Czy mogę liczyć na Kolegów, którzy mają smykałkę do samodzielnych napraw i podpowiedzą mi jak krok po kroku wymienić chłodnicę wody. Czy muszę wyjąć obie (klima) i spuszczać czynnik chłodzący i co trzeba rozkręcić by nowa chłodnica znalazła się na właściwym miejscu. Dodam że mój silnik to AVF z klimatronikiem i w automacie.

Proszę o wyrozumiałość. Jacek.

na następny raz wystarczy poszukać bo jest instrukcja w warsztacie B5 :Phttp://forum.vw-passat.pl/threads/73502-Demontaz-zderzaka-wymiana-chlodnicy-foto-3bg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na następny raz wystarczy poszukać bo jest instrukcja w warsztacie B5 :Phttp://forum.vw-passat.pl/threads/73502-Demontaz-zderzaka-wymiana-chlodnicy-foto-3bg

 

Kolego Adamie, szukałem na forum wpisując "wymiana chłodnicy" i nic nie znalazłem, Twoja podpowiedź była trafiona i za nią dziękuję, tylko ktoś kto zakładał ten wątek nie użył polskich znaków i foto story jest pod adresem ....WYMIANA CHLODNICY. Może zmienić tytuł dla prawidłowej pisowni ?!.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja także polecam chłodnicę firmy Nissens ( tak się to pisze:) ). Z zamienników jest zdecydowanie najlepsza, niektórzy mówią, że lepsza od oryginału i mogą mieć rację.

Dodam jeszcze, że przy odpowietrzaniu ważne jest aby nie zakręcać korka zbiorniczka wyrównawczego, włączyć ogrzewanie na full, poczekać aż termostat "puści" i kontrolować stan płynu.

Edytowane przez maxiKaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Adamie, szukałem na forum wpisując "wymiana chłodnicy" i nic nie znalazłem, Twoja podpowiedź była trafiona i za nią dziękuję, tylko ktoś kto zakładał ten wątek nie użył polskich znaków i foto story jest pod adresem ....WYMIANA CHLODNICY. Może zmienić tytuł dla prawidłowej pisowni ?!.

 

poprawione ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Czy mogę liczyć na Kolegów, którzy mają smykałkę do samodzielnych napraw i podpowiedzą mi jak krok po kroku wymienić chłodnicę wody. Czy muszę wyjąć obie (klima) i spuszczać czynnik chłodzący i co trzeba rozkręcić by nowa chłodnica znalazła się na właściwym miejscu. Dodam że mój silnik to AVF z klimatronikiem i w automacie.

Proszę o wyrozumiałość. Jacek.

 

Nie zapomnij kupić chłodnicy do automata, bo ta ma w sobie chłodnicę oleju skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też chwalę Nissensa założyłem miesiąc temu i wszystko jest ok. Nie musisz sciągać całej belki. Wystarczy zderzak i podporę taką plastikową. Mi chyba przysłali chłodnicę do automata zamiast do manuala ale jako że nic nie cieknie zostawiłem 2 otwory niepodłączone i nic z tym nie robiłem. Uważaj bo przy chłodnicach są dwa rodzaje mocowań chłodnicy klimy. Jedne na wkręty a drugie na kołki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie właśnie wymontowałem swoja chłodnice i zauważyłem że miałem Wadę fabryczną. Otóż przy mocowaniu kabelka zasilającego od wentylatora jest taki metalowy klips. Ten klips przy drganiach ociera o chłodnice i robi w niej po jakimś czasie dziurę. Nie wiecie jak to można by udowodnić że to wada fabryczna? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie właśnie wymontowałem swoja chłodnice i zauważyłem że miałem Wadę fabryczną. Otóż przy mocowaniu kabelka zasilającego od wentylatora jest taki metalowy klips. Ten klips przy drganiach ociera o chłodnice i robi w niej po jakimś czasie dziurę. Nie wiecie jak to można by udowodnić że to wada fabryczna?
Kamil ....

Wersja B6 to jedna cała wada fabryczna...

Nie lepiej energię wykorzystać na udowodnienie jakieś "fajnej" wady fabrycznej , np. wadliwego mechanizmu pompy olejowej ? :)

 

A tak na poważnie - nie jesteś w stanie tego udowodnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności