Skocz do zawartości
lookas76

Dziurawa chłodnica

Rekomendowane odpowiedzi

Dziekuję wszystkim, chłodnica już zamówiona z eurocarparts. Jesze mam tylko jedno pytanie, który kupić płyn do chłodnicy? G12 czy G12 plus plus. Po prostu nie jestem pewien, który jest ok. Pozdraiwam
kup sobie w aso ten plyn niewiele oszczedzisz kupujac na ebay bo do tego musisz doliczyc koszty przesylki wiesz ze rzezbia zdrowa za poczte tutaj bedziesz czekal kilka dni i pewnosci nie masz co kupujesz czy to g12 ++ i puzniej znow ewentualne problemy z chlodzeniem a tak dostaniesz od reki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobie racja, nie ma co oszczedzac pare funtow a pozniej czekac na kota w worku. Pracuję do piątku, więc w sobote pojade do dilera i kupię. Na razie cały czas dolewam wody destylowanej/dionizowana? (de-ionized-układ będę miał wypłukany). Nie cieknie tak mocno, ale ponad pol litra dziennie muszę wlać, w sensie że robię około 20km dziennie do ro i z powrotem. I właśnie jak u kolegi Siwego, tak samo mam skorodowaną chłodnicę. Jak swoją wyciągnę, też zrobię fotki. Więc do soboty. Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, obiecałem że napiszę jak wyglądała stara chłodnica, o krótkie fotostory:

CIMG5659_800x600.JPG

CIMG5660_800x600.JPG

CIMG5661_800x600.JPG

Jak widać lewa i prawa strona chłodnicy skorodowana. W ostatnim tygodniu przed wymianą dolewałem prawie litr wody dziennie.

CIMG5662_800x600.JPG

 

Widać, że wcześniej była zatykana jakimś preparatem.

CIMG5670_800x600.JPG

 

A o to nowa chłodnica, miała trochę uszkodzone "żeberka" ale rurki w nich wyglądały nienaruszone:

CIMG5675_800x600.JPG

CIMG5676_800x600.JPG

CIMG5679_800x600.JPG

CIMG5680_800x600.JPG

 

Nie dokładnie wszystkie elementy mocowania były takie same jak w starej chłodnicy, więc chłodnicę klimatyzacji zamontowałem za pomocą opasek zamiast śrub. Po prostu nie miałem innej możliwości.

CIMG5682_800x600.JPG

 

Kiedy zmontowałem z powrotem prawie wszystko oprócz zderzaka, ale belkę już przykręciłem, zacząłem wlewać G12 2 butelki. Trochę gęsty, więc po chwili zauważyłem, że płyn mi zaczyna uciekać podchłodnicą. WTF. Okazało się, że z drugiej strony chłodnicy (od silnika) też był taki otwór spustowy zakręcony kapslem na krzyżak i on był niedokręcony. Ale się zagotowałem. Szybka łapanka płynu do miski, ale i tak straciłem 400 ml G12. Znowy wymontowałem chłodnicę i dokręciłem ten "kapsel" był z on uszczelką i zakręcając go chyba popełniłem błąd bo powinienem przesmarować uszczelkę olejem zamiast przykręcać na sucho. Znowu skręcanie wszystkiego, zalanie płynu itd. Wlałem 2600 ml G12 i ok. 2 litrów wody destylowanej. Cały układ ma ok. 6 litrów, więc następny bład bo pewnie zostawiłem 1.5 litra wody w bloku silnika (zapomniałem). Trudno. Mineło parę dni i znów zauważyłem, że pojawia się mała plama pod przednim zderzakiem z prawej strony patrząc na auto. Szukałem pod maską, ciężki dostęp więc trudno mi było ustalić skąd jest wyciek, zwłaszcza jak to była nie duża plama powstała przez 12 godzin. Pewnie ta uszczelka puszcza, znów rozbieranie mnie czeka. W mordę...

 

Mam prośbę, kiedy odczepiałem węże z chłodnicy, są takie zabezpieczenia - zawleczki. Kiedy dolną ściagałem pękła mi w połowie bo była mocno zardzewiała. Czy może ktoś ma numer katologowy tej zawleczki, musze zamówić. Wąż się trzyma, zabezpieczony tylko połówką tej zawleczki, ale z tego węża wycieku nie ma.

 

Pozdrawiam i dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj opaske zaciskowa skrecana i bedzie ok nie musisz kombinowac z orginalana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę:

untitled.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje:) to jest wlasnie ta druga 1JO 121 142

Edytowane przez Leo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daj opaske zaciskowa skrecana i bedzie ok

Myślisz ze zwykła opaska zda egzamin na szybkozłączce? Bo ja szczerze wątpię ze taka opaska utrzyma waz na miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pozwólcie że zapytam. Mam chłodnicę 8D2 121 215 AT i jak to u większości bywa przekorodowała i cieknie. Chciałem zamienić na zamiennik Nissens skoro piszecie że lepsze jak gnijące oryginały. Problem w tym ,że wszędzie nissens występują o grubości 32 mm. a ja mam 24 mm bo to jest AT. Czy mogę władować tą grubszą czy mam uparcie szukać 24 mm. Czy występuje w ogóle Nissens o gr 24 mm i gdzie mogę go kupić?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

jak w większości postów w tym wątku tak i u mnie problem dotyczy chłodnicy wody o nr 8d0 121 251 at.

po 1. w necie chłodnice o ty oznaczeniu są różnych wymiarów tzn +/- 3mm na długości i szerokości i od 22 do 24 mm gruba? czy to istotne?

po 2. gdzie można takową chłodnicę kupić w warszawie?

po 3. czy ktoś może podać ewentualne zamienniki?

po 4. piszecie tu o firmowych chłodnicach valeo, nrf, nissens itd. jak się dostać do jakiegoś katalogu on line albo gdzie w warszawie takie sprzedają żeby iść i za gotówkę kupić?

po 5. w intercarsie sprzedają chłodnice 32mm grubą to raczej nie będzie pasowała do samochodu z klima bo już nie zostanie miejsce dla chłodnicy klimy? czy to prawda że chłodnica z oznaczeniem at na końcu jest do samochodów bez klimy? bo ja mam at i climatronik a silnik jak w opisie? czy to prawda że chłodnica at ma tylko 2 otwory a nie 3? co zrobić z tym 3 otworem ewentualnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat 3 tyg. temu.Szukałem zamiennika chłodnicy ...AT o gr 23mm.Większość chłodnic jest o gr.32mm.Kupiłem chlodnicę firmy NRF w firmie Gabrat w Gdańsku o gr.32 mm pasuje bez problemu.Chłodnice są produkowane w Holandii.Odradzono mi chłodnicę firmy Valeo.Moja chłodnica wytrzymała tylko 8lat.Wymieniałem chłodnicę ok. 2 godzin bez większych trudności.Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ma się do węży do chódnicy górny i dolny bardzo ciężko je było ściągnąć tak jak by były wklejane czy jak wcisnę i założę zawleczkę to nie będzie leciało ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie będzie-to normalne, że zastane węże schodzą ciężko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też bardzo ciężko było ściągnięcie węży.Nie dałem nowych oringów,do tej pory nic nie cieknie.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy to dziurawa chłodnica? miałem taką sytuację: podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka, żeby dolać płynu chłodzącego i rzeczywiście zbiornik wyrównawczy był prawie pusty, weszło ponad 1 litr.

od tamtej pory minęło 2 tygodnie i wszystko jest ok. Codziennie robię około 50km w korkach i nic się nie dzieje. nie widzę też żadnych wycieków.

Czy uważacie że nadszedł czas na wymianę chłodnicy wody czy to może coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponawiam zapytanie, czy ktoś z Was miał podobną sytuację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć, że ja miałem. Co prawda przyczyną był zamontowany dogrzewacz, ale może być podobnie i u Ciebie, że jak się dobrze nagrzeje to, któryś wąż zaczyna puszczać, bo sparciał na przykład.

Zobacz tu jak to u mnie wyglądało:

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1119252&postcount=281

Do tego posty 284 i 290.

Poziom oleju mam nadzieje sprawdziłeś? Z wydechu nie idzie para nadmiernie na ciepłym silniku?

Wyciek może być wszędzie, któraś opaska może puszczać, chłodnica, wąż. Jeśli nie ma żadnych objawów walniętej UPG, to nie zostaje nic innego jak dobrze rozgrzać auto i szukać czy gdzieś nie kapie-czasem bywa tak, że płyn skapuje na ciepłe elementy silnika i odparowywuje, więc nie widać, że mokro jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z olejem wszystko w porządku, z silnikiem też

dzisiaj dokładnie sprawdzałem przewody gumowe, wszystko suche, obawiam się, że to może początki korozji chłodnicy i że niedługo czeka mnie jej wymiana (wg mechanika to czuły punkt w paskach)

pytanie tylko czy czekać aż ubytki płynu zaczną się nasilać czy wymieniać chłodnicę już teraz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chłodnica puszcza, to będą i ślady. Póki nie zobaczysz, że to na pewno ona to nie wymieniaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem chlodnicę firmy NRF w firmie Gabrat w Gdańsku o gr.32 mm pasuje bez problemu.

 

Również polecam NRF - po demontażu w/w firmie nieszczelnej oryginalnej chłodnicy (8D0 121 251 AT) uprzejmy Pan pokazał mi co jest tego przyczyną że te ORI tak padają. Konstruktorzy pod gumową nakłądką/uszczelką aluminiowej konstrukcji zastosowali stalowy pas na brzegu ( od strony podjeść wężownic ) który ulega rozszczelnieniu / korozji.

Koszt chłodnicy NRF 285,- brutto + wymiana 115,- ( G12 miałem swój )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - u mnie problem jest, więc potrzebuję Waszej bezcennej pomocy :) A dokładniej kogoś, kto ma ETKĘ pod ręką :)

 

Historia moja jest taka: auto miało dzwona w przód. Chłodnica oberwała. Jakiś matoł składając auto do kupy... zalepił dziurę żywicą :/ W niedzielę na działce wpadłem w dołek i walnąłem chłodnicą w kamień, przez co całe klejenie puściło i teraz się leje woda. Problem jest taki, ze po tamtej naprawie ktoś najwyraźniej pozrywał naklejki z chłodnicy i nie mam zielonego pojęcia jaki ma ona fabryczny numer.

 

Jakby ktoś z ETKĄ mógł pomóc, to będę wdzięczny :) Oczywiście numer nadwozia podam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności