Skocz do zawartości
lookas76

Dziurawa chłodnica

Rekomendowane odpowiedzi

ja na szybko kupiłem ava.nie wiem co to za firma(niemiecka),ale w kartonie kagera.zapłaciłem z rabatem równo 300.były też tańsze,ale koreańskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczepiam się pod temat.

 

Szykuje się u mnie wymiana chłodnicy, nie jest skorodowana, nie cieknie nic ale jest zamulona, temp płynu spada do 80st podczas jazdy.

 

Mechanik polecił NISSENS. Znalazłem do mnie (1.8T, 99r, APU, klima, automat) modele:

- 60499

- 60499A

 

Czym one się różnią? Ile takie cudo kosztuje i gdzie to kupić najtaniej? Czy opłaca się rozejrzeć za innymi firmami? (chłodnice nissens są chyba drogie? )

 

Pozdr,

Michał

Ja wymieniałem chłodnicę oryginalną ze znaczkiem VW po 3 latach od kupna nowego paska

bo zaczęła przeciekać. Od tamtego czasu mam wątpliwości co do jakości części VW.

Zrobiłem tak: w ASO spytałem o koszt - 1000 zł + robocizna. Udałem się więc do zwykłego sklepu mot. i tam zamówiłem chłodnicę podróbkę za 300 zł. Przy odbiorze swoją starą porównałem z zamówioną. Zwrócić uwagę na grubość gdyż przy takiej samej szer. i wysokości grubość może być inna. Czy takie same uchwyty do mocowania. Dokupić blaszki z gwintami jeśli się różnią. Może też być niepotrzebny otwór na czujnik - dokupić najtańszy i zaślepić. Wymieniłem sam przy pomocy forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Thx, z tego co się orientowałem powinna pasować NISSENS 60499.

 

Dla zainteresowanych:

- 60499A to to samo co 60499, tyle, że już wypadło z produkcji i w sklepach jest droższe

- cena u mechanika: 530, cena w hurtowni NISSENS: 430 z wysyłką, cena w sklepie w małym miasteczku na wschodzie: 380 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. w jaki sposób odłaczyc przewody chyba olejowe od chłodnicy wody. passat 130km silnik AVF skrzynia automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem wczoraj mialem stluczke z zajaczkiem :) przy 120km/h wpadl mi z prawej strony i polamal zaslepke plastikowa od ucha holowniczego gdy wyskoczylem z autka slyszalem syk jak by powietrza czy mozliwe ze uszkodzona zostala chodnica od klimy??? bo jest male wgniecenie na niej od tego poloamanego plastkiu. Jak sprawdzic czy uklad jest caly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się pod temacik.

Mam ten sam problem co kolega lookas76 miał. Chłodnica jest skorodowana z lewej strony patrząc od przodu auta i cieknie sobie ładnie:) Spojrzałem na numer seryjny jaką mam i na nalepce widnieje taki o to numer: 8D0 121 251 AT. Znalazłem ten numer w sklepie internetowym dla AVB, AVF i AWX. Co ciekawe, że te chłodnice są dla aut bez klimatyzacji?! A ja mam klimę (+climatronic) i tą chłodnicę. Znowuw tym sklepie chłodnice do aut z klimą są z końcówka P. Znowu dla numeru z końcówką AT ta chłodnica pasuje do Skody SuperB z klimą i bez. Zgłupiałem.

 

Proszę o poradę.

Tu są linki:

Lista: http://www.carcooling.co.uk/catalog/VW_Passat_VI_00_05-1276-1.html

AVB bez klimy: http://www.carcooling.co.uk/products/Radiator_VW_Passat_VI_1896_cc_2000_05_09_00_08_05_1_9_TDi_Turbo_Diesel_Manual_vehicles_without_A_C_630_397_24mm_12Ai369-53297-1276.html

 

AVB z klimą: http://www.carcooling.co.uk/products/Radiator_VW_Passat_VI_1896_cc_2000_05_09_00_08_05_1_9_TDi_Turbo_Diesel_Manual_vehicles_with_A_C_630_397_32mm_12Ai345-52993-1276.html

 

AVB Skoda SuperB: http://www.carcooling.co.uk/products/Radiator_Skoda_Superb_1896_cc_2002_03_05_02_01_03_1_9_TDi_Turbo_Diesel_Manual_vehicles_with_or_without_A_C_630_397_24mm_3U_3_038_319_12Ai369-53291-86.html

 

No i jak to jest?

 

Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i jak to jest?
Do AVB tak jak piszesz montuje się chłodnice o nr.8D0 121 251 AT i w ETCE nie jest napisane że bez klimatyzacji, ten nr. jest oznaczony jako "chłodnica wody" montowana do aut z silnikami ALZ,AWT,AZM,AVB,AVF,AWX,AWM i ALT. Owszem oznaczenie 8D0 121 251 P dotyczy klimatyzacji co nie eliminuje chłodnicy z końcówką AT. Poza tym do aut można zainstalować zamienniki 8D0 121 100 jak i N 905 445 01 i także są polecane jako zamienniki do chłodnic z końcówką AT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki:) Czyli spokojnie mogę brać tą, co jest w tym sklepie niby napisane, że bez klimatyzacji? I oringi do czujnika również? czy coś jeszcze będę potrzebował przy wymianie?

Edytowane przez Leo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica do aut z klimą jest węższa ale skoro miałeś założoną z końcówką AT to powinna pasować.

Masz tu zrzut z ETKi

 

chlodnica.th.jpg

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ta z koncówka P jest łatwiej dostępna. Czyli ta z AT jest dedykowana do mojego wozu? I ta AT jest węższa niż z końcówką P w/g rozmiarów podanych w tym sklepie co podałem.

Core size : 630 - 397 - 32 mm

OE part number : 8D0.121.251 P

 

Core size : 630 - 397 - 24 mm

OE part number : 8D0.121.251 AT

Edytowane przez Leo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co powiesz na to?? http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Vo...ba0c68c5b&RADD

Dedykowana pod Twój wózek.

 

Rozmiary się zgadzają. Chyba się zdecyduję. Jeszcze pytanko, czy jakieś uszczelki/oringi będę musiał dokupić potrzebne przy wymianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jakieś uszczelki/oringi będę musiał dokupić potrzebne przy wymianie?

Ja przed wymianą kupiłem 2 O ringi (są na wężach podłączanych do chłodnicy), ale przy wymianie stwierdziłem że te ori na wężach są jeszcze w dobrym stanie i poskładałem na starych ( trzyma już 3 lata). :)

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm, ta z koncówka P jest łatwiej dostępna. Czyli ta z AT jest dedykowana do mojego wozu? I ta AT jest węższa niż z końcówką P w/g rozmiarów podanych w tym sklepie co podałem.

Core size : 630 - 397 - 32 mm

OE part number : 8D0.121.251 P

 

Core size : 630 - 397 - 24 mm

OE part number : 8D0.121.251 AT

 

Leo, wymieniałem chłodnice mam ten sam silnik co Ty. Też miałem starej numer z końcówką AT, ta chłodnica jest z tych cieńkich, i na pewno pasuje do auta z klimą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję wszystkim, chłodnica już zamówiona z eurocarparts. Jesze mam tylko jedno pytanie, który kupić płyn do chłodnicy? G12 czy G12 plus plus. Po prostu nie jestem pewien, który jest ok. Pozdraiwam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz G12, Cena nawet w ASO nie jest taka straszna, z tego co czytałem kiedyś na forum to coś około Ł 10, ale nie jestem pewny, a nie mogę znaleźć tego posta na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dziekuje. Podjadę do dilera od razu uszczelki kupię. Na ebayu znalazłem tylko G12 plus plus za L3.50. I to się miesza poł na pół z wodą (najlepiej destylowaną) prawda? I nasz cały układ chłodniczy ma pojemność ok. 6 litrów. Sorry za głupie pytania, ale jestem lewy w tych sprawach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na ebayu znalazłem tylko G12 plus plus za L3.50. I to się miesza poł na pół z wodą (najlepiej destylowaną) prawda?

Tutaj Masz coś o tych płynach =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=61315&highlight=G12

Chociaż tak szczerze mówiąc kupowałem kiedyś w Polsce G 12 i był to koncentrat, a w ASO już niby nie sprzedają G12. Teraz już sam nie wiem czy dobrze pamiętam, czy to na 100% było G12 a nie G12+. :hmm Ale jak spytasz w ASO to na 100% powiedzą czy mają czy nie mają G12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówią koledzy, poczytaj na forum jest. A G12 już raczej nie kupisz w ASO, weszło po nim G12 z plusami - wg tego co wyczytałem to jest to samo, tylko ulepszone czy cuś.

 

Wrzucę parę fotek. Twoja Leo wyglądała podobnie? :)

Dziwny wygląd jak na 6 letnią chłodnie, myślę że tu zadziałały środki do mycia silnika (sam nie myłem, ale może właściciel przedemną) - co myślicie?

DSC03210.JPG

DSC03212.JPG

DSC03214.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwny wygląd jak na 6 letnią chłodnie, myślę że tu zadziałały środki do mycia silnika (sam nie myłem, ale może właściciel przedemną) - co myślicie?
Może to co powiem będzie mało popularne i wywołam tym burzę ale, to normalne. Może inaczej, bo wiem że nie wszystkim w ten sposób rozszczelniły się chłodnice, wyszła jakaś felerna partia tychże. U mnie podobnie wyglądała tylko najwięcej wykwitów miała z boku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności