Skocz do zawartości
shared

Głośna praca silnika, brak mocy AFN.

Rekomendowane odpowiedzi

Acha, ok, dzięki za wyjaśnienie, pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdy sprawdzam kat to temp płynu chłodacego to 85-88 stopni. do tego turbina mi sie wogóle nie załacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie problemem był elektrozawór sterujący dynamicznym kątem wtrysku (jakoś tak). Znajduje się on przy napinaczu paska klinowego. U mnie bardzo drżał napinacz (uszkodzona rolka alternatora ze sprzegielkiem) i to powodowało, że się nagrzewał i przepalił się kabelek idący do tego elektrozaworu. Kąt się rozjeżdżał i stąd takie objawy były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wogóle tego nie rozumiem bo teraz to mam kat na rozgrzanym silniku w granicach 60. napisz kolego gdzie ten elektrozawór dokładnie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wogóle tego nie rozumiem bo teraz to mam kat na rozgrzanym silniku w granicach 60. napisz kolego gdzie ten elektrozawór dokładnie jest

Powinien zawierać się między 48-52.

 

Kąt początku tłoczenia może też się "sam przestawiać" jak uwali się klin koła pasowego rozrządu na wale napędowym. Jak sprawdzisz przewód N108 i będzie OK, to ustaw kąt początku tłoczenia na rozgrzanym silniku w w basic settings na wartość między 48-52.

Zrób trochę kilometrów i sprawdź czy ustawiony wcześniej kąt jest taki sam, jeśli jest "mocno" rozjechany to prawdopodobnie do roboty czop wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy jak sie kierownicę zapieka to silnik głośno pracuje ?

Moj chodzi jak traktor. Turbo czasem jest czasem nie ma. Ale tylko na 10 sekund sie załączy. N 75 i przepływka nowe. Zadnej różnicy na starych i nowych. Jak jade i go na sprzęgle przegazuje do 3500 to turbo ciągnie . Prosze o poradę :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a czy jak sie kierownicę zapieka to silnik głośno pracuje ?

Nie napewno silnik pracuje tak samo Rafał skoro masz nowy N75 i przepływke to czy czysciłes turbine ? sprawdzałeś przewody podciśnieniowe czy są całe czy gruszka w turbo pracuje w całym swoim zakresie ?czy łapiesz notlaufy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj w trasie silnik nagle zaczął mi chodzić jak traktor i na jałowych obrotach strasznie drży.

Im większe obroty tym drgania mniejsze. Dodatkowo dymi mi na biało spod bagnetu oleju i spod korka wlewu oleju.

Jakby minimalnie też stracił moc, mocno go nie goniłem bo miałem jeszcze 80 km do zrobienia, a trzeba go było trzymać powyżej 2000 obr/min aby nie drżał. Spaliny czyste.

Masła nie widać, VAG-a podepnę jutro.

Od czego zacząć szukać co mogło paść?

Uszczelka pod głowicą?

Pęknięte pierścienie?

Zawieszony wtrysk?

 

Silnik 1.9 TDI AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem VAG-a i zero błędów.

Po przygazowaniu wali białym dymem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płynu chłodzącego nie ubywa przypadkiem :?:

Jak mi padła uszczelka w B3 benzyna to na jałowym chodził na 3 czasami na 4 gary, walił kłęby białego dymu, po dodaniu gazu do wyższych obrotów chodził normalnie, ale z tyłu było biało. Okazało się, że przedmuchało uszczelkę i zalewa płynem pierwszy cylinder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie ubywa, w zbiorniczku oleju nie widać, w oleju masła czy musztardy też nie.

Byłem u eksperta. Diagnoza, pęknięty czwarty tłok.

Zatem remont albo przeszczep :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zatem remont

Jeśli wał zdrowy i cylindry nieporysowane to chyba jednak lepszy będzie remont.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy zapłon się nie przestawił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po operacji.

Jak się okazało pękł nie czwarty tłok, ale drugi. Cała główka pękła.

Prawdopodobna przyczyna - lejące wtryski.

LH.JPG

Przód_m.jpg

RH.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie chyba też czeka rozbiórka motoru AFN - chodzi jak traktor, nie ma tej mocy co powinien (chociaż obstawiam słabą pompę wtryskową) i strasznie się trzęsie. Niedawno miałem okazję przejechać się dwoma Pasztetami B5 z silnikiem AFN - tam to dopiero była cisza wewnątrz kabiny. Bardzo głośno jest przy 4 cylindrze, dźwięk jakby dmuchało gdzieś z jego okolicy (wtryski sprawdzane, podkładki nowe).

Nie wiem, czy szukać w razie czego słupka od AFN czy z innego motoru np. AVF, AWX?

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak się zatną kierownice w turbinie to przy przyspieszaniu rzuca silnikiem, jest głośniejszy i dużo słabszy - oczywiscie zanim przełączy się w tryb awaryjny. Po czyszczeniu turbiny to tak jakbym wsiadł do innego wozu;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nexttoo
U mnie jak się zatną kierownice w turbinie to przy przyspieszaniu rzuca silnikiem, jest głośniejszy i dużo słabszy - oczywiscie zanim przełączy się w tryb awaryjny. Po czyszczeniu turbiny to tak jakbym wsiadł do innego wozu;)

 

Sam czyściłeś turbinę czy mechanik to robił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności