RAFAL10 Zgłoś #21 Napisano 17 Czerwca 2011 Acha, ok, dzięki za wyjaśnienie, pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #22 Napisano 18 Czerwca 2011 gdy sprawdzam kat to temp płynu chłodacego to 85-88 stopni. do tego turbina mi sie wogóle nie załacza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #23 Napisano 18 Czerwca 2011 Koledzy u mnie problemem był elektrozawór sterujący dynamicznym kątem wtrysku (jakoś tak). Znajduje się on przy napinaczu paska klinowego. U mnie bardzo drżał napinacz (uszkodzona rolka alternatora ze sprzegielkiem) i to powodowało, że się nagrzewał i przepalił się kabelek idący do tego elektrozaworu. Kąt się rozjeżdżał i stąd takie objawy były. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #24 Napisano 19 Czerwca 2011 wogóle tego nie rozumiem bo teraz to mam kat na rozgrzanym silniku w granicach 60. napisz kolego gdzie ten elektrozawór dokładnie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
faust83 Zgłoś #25 Napisano 30 Czerwca 2011 wogóle tego nie rozumiem bo teraz to mam kat na rozgrzanym silniku w granicach 60. napisz kolego gdzie ten elektrozawór dokładnie jest Powinien zawierać się między 48-52. Kąt początku tłoczenia może też się "sam przestawiać" jak uwali się klin koła pasowego rozrządu na wale napędowym. Jak sprawdzisz przewód N108 i będzie OK, to ustaw kąt początku tłoczenia na rozgrzanym silniku w w basic settings na wartość między 48-52. Zrób trochę kilometrów i sprawdź czy ustawiony wcześniej kąt jest taki sam, jeśli jest "mocno" rozjechany to prawdopodobnie do roboty czop wału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #26 Napisano 20 Października 2012 Panowie a czy jak sie kierownicę zapieka to silnik głośno pracuje ? Moj chodzi jak traktor. Turbo czasem jest czasem nie ma. Ale tylko na 10 sekund sie załączy. N 75 i przepływka nowe. Zadnej różnicy na starych i nowych. Jak jade i go na sprzęgle przegazuje do 3500 to turbo ciągnie . Prosze o poradę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #27 Napisano 20 Października 2012 Panowie a czy jak sie kierownicę zapieka to silnik głośno pracuje ? Nie napewno silnik pracuje tak samo Rafał skoro masz nowy N75 i przepływke to czy czysciłes turbine ? sprawdzałeś przewody podciśnieniowe czy są całe czy gruszka w turbo pracuje w całym swoim zakresie ?czy łapiesz notlaufy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #28 Napisano 8 Marca 2013 Witam Dzisiaj w trasie silnik nagle zaczął mi chodzić jak traktor i na jałowych obrotach strasznie drży. Im większe obroty tym drgania mniejsze. Dodatkowo dymi mi na biało spod bagnetu oleju i spod korka wlewu oleju. Jakby minimalnie też stracił moc, mocno go nie goniłem bo miałem jeszcze 80 km do zrobienia, a trzeba go było trzymać powyżej 2000 obr/min aby nie drżał. Spaliny czyste. Masła nie widać, VAG-a podepnę jutro. Od czego zacząć szukać co mogło paść? Uszczelka pod głowicą? Pęknięte pierścienie? Zawieszony wtrysk? Silnik 1.9 TDI AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #29 Napisano 9 Marca 2013 Podpiąłem VAG-a i zero błędów. Po przygazowaniu wali białym dymem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #30 Napisano 9 Marca 2013 Płynu chłodzącego nie ubywa przypadkiem Jak mi padła uszczelka w B3 benzyna to na jałowym chodził na 3 czasami na 4 gary, walił kłęby białego dymu, po dodaniu gazu do wyższych obrotów chodził normalnie, ale z tyłu było biało. Okazało się, że przedmuchało uszczelkę i zalewa płynem pierwszy cylinder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #31 Napisano 9 Marca 2013 Płynu nie ubywa, w zbiorniczku oleju nie widać, w oleju masła czy musztardy też nie. Byłem u eksperta. Diagnoza, pęknięty czwarty tłok. Zatem remont albo przeszczep Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #32 Napisano 9 Marca 2013 Zatem remont Jeśli wał zdrowy i cylindry nieporysowane to chyba jednak lepszy będzie remont. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #33 Napisano 11 Marca 2013 Ciekawe czy zapłon się nie przestawił... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #34 Napisano 2 Kwietnia 2013 No i po operacji. Jak się okazało pękł nie czwarty tłok, ale drugi. Cała główka pękła. Prawdopodobna przyczyna - lejące wtryski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #35 Napisano 27 Listopada 2013 (edytowane) mnie chyba też czeka rozbiórka motoru AFN - chodzi jak traktor, nie ma tej mocy co powinien (chociaż obstawiam słabą pompę wtryskową) i strasznie się trzęsie. Niedawno miałem okazję przejechać się dwoma Pasztetami B5 z silnikiem AFN - tam to dopiero była cisza wewnątrz kabiny. Bardzo głośno jest przy 4 cylindrze, dźwięk jakby dmuchało gdzieś z jego okolicy (wtryski sprawdzane, podkładki nowe). Nie wiem, czy szukać w razie czego słupka od AFN czy z innego motoru np. AVF, AWX? Edytowane 27 Listopada 2013 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
palel Zgłoś #36 Napisano 2 Grudnia 2013 U mnie jak się zatną kierownice w turbinie to przy przyspieszaniu rzuca silnikiem, jest głośniejszy i dużo słabszy - oczywiscie zanim przełączy się w tryb awaryjny. Po czyszczeniu turbiny to tak jakbym wsiadł do innego wozu;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nexttoo Zgłoś #37 Napisano 10 Grudnia 2013 U mnie jak się zatną kierownice w turbinie to przy przyspieszaniu rzuca silnikiem, jest głośniejszy i dużo słabszy - oczywiscie zanim przełączy się w tryb awaryjny. Po czyszczeniu turbiny to tak jakbym wsiadł do innego wozu;) Sam czyściłeś turbinę czy mechanik to robił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach