Skocz do zawartości
shared

Głośna praca silnika, brak mocy AFN.

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Jechałem dzisiaj B4 AFN i w pewnym momencie silnik zaczął pracować dużo głośniej (prawie jak traktor), ale że to było w mieście i krótki okres czasu to pomyślałem, że się przesłyszałem. Jednak na trasie pojawiać mi się to zaczęło częściej i bez znaczenia czy na niskich czy wysokich obrotach, nie 'dziala' przy tym turbo i brakuje mocy. Silnik pracuje raz normalnie raz głośno. Gdy trzymam równo obroty, to przez kilkanascie sekund silnik chodzi coraz głośniej, jakby miał duże obciążenie, turbo nie slychać, potem pracuje normalnie, turbinka zaczyna gwizdać przez kilka sekund i nabiera mocy i znowu głośna praca, turbina nie 'ciagnie' i tak non stop. Niestety kabelka do VAGa nie mam przy sobie:( Silnik odpala normalnie, bez zmian. Jakieś propozycje? :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez shared

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień samochód !!!

_pomysl

Edytowane przez Majcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coz za wyszukana porada :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jajacek pomyliles watki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Propozycje dwie

- posprawdzaj węże

- jak zasugerowałeś najlepszym wyjściem jest podpięcie pod VAG

 

A w ramach rozrywki w temacie proponuję dla forumowicza "jajacek" noworocznego bana :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć problem z takim magicznym zaworkiem N75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja pierwsza mysl n75 - to bedzie pierwsza rzecz ktora jutro sprawdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaryzykuję także sugestię aby zwrócić uwagę na przepływkę powietrza przy filtrze, choć mogę się mylić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to akurat chyba proste do wyeliminowania, po prostu ja odlacze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zimny silnik pracuje normalnie, zrobiłem 20km i na razie wszystko w porządku. Coraz bardziej myślę, że to przepływka, ale niestety samochód jak na złość nie chce się w domu 'zepsuć' :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba go podpiąć pod VAG'a to może wtedy "powie" co go boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy kolego rozwiazałes problem bo u mnie to samo , auto odpala normalnie, pali normalnie a chodzi jak stary transit i muł, jak cholera:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może być przestawiony rozrząd lub niewłaściwie ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku. Trzeba podpiąć komputer i VAG-iem sprawdzić grupę 004. Najpiej jedź do jakiegoś pompiarza i niech sprawdzi kompem co jest źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grupe 04 mówisz, ale kat wtrysku to chyba w grupie 000 w kolumnie 2 ? a co mówisz jest w kolumnie 004 ? kat wtrysku był ok a rozrzad ustawiony tez ok mógł sie tak sam przestawic ? a jeszcze jedno pytanie czy jak razrzad sie o zabek przestawi to auto odpala normalnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grupie 000 w kolumnie 2 też jest kąt wtrysku, ale w grupie 004 jest podane w stopniach obrotu wału i jest wartość zadana i rzeczywista. Można sprawdzić, czy się zmienia jak trzeba.

Od kiedy tak się dzieje? Tak nie powinno być. Nie miałem doświadczenia z przestawionym rozrządem. Ale objawy, które opisujesz: głośna praca i brak mocy, na pierwszym miejscu jak dla mnie stawiają rozrząd. Trzeba zacząć od tego sprawdzać.

Jeśli masz możliwość sam podpiąć VAG-a, to sprawdź rzeczywisty początek wtrysku w grupie 004. Wartość ta jest odbierana z czujnika wzniosu iglicy z wtryskiwacza (chyba na 3 cylindrze).

W tym temacie: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10985, jest wykaz prawidłowych wartości dla logów statycznych jak i dynamicznych, także dla silnika AFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grupie 004 może nie być widać przestawienia kąta wtrysku, natomiast sprawdza się tam działanie zaworu regulacji początku wtrysku N108 (log dynamiczny).

Podstawa to grupa 000 w basic settings i od tego trzeba zacząć sprawdzanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz juz mam w grupie 0000 w 2 kolumnie kat wtrysku 170 . niewiem czy on sie sam przestawia. czy macie jakis namiar do postów na forum o tym jak sie ustawia kat wtrysku ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisz jak to sprawdzasz, bo może coś źle robisz. Nagrzany silnik to podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ormo, napisz dlaczego akurat trzeba to sprawdzać w Basic Settings i dlaczego w grupie 000. Jesteś bardziej w temacie, dlatego pytam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za długi elaborat musiałbym pisać. W 000 wskaznie jest dokładniejsze niż przeliczone na stopnie w grupie 004. A dlaczego w basic settings - komputer musi "olać" sygnał z czujnika temperatury paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności