Skocz do zawartości
Domely

Przejściowe problemy z odpalaniem - cofanie paliwa?

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie przy odpiętym też zapalił od strzała z jednego obrotu, ale sprawdzę jutro rano jak dłużej postoi, swoją drogą tak ma palić. Znając jakość wykonania niektórych czujników we wcześniejszych wersjach nie zdziwilbym się, że błędów nie ma a czujnik przekłamuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem, nacudowalem sie jak g...pi osiol :) nawet po wymianie wtryskow przy akcji serwisowej dalej bylo to samo.... wyczytalem ze pompa vacum moze przepuszczac, fakt troche mi spod niej chalapalo paliwem czy olejem, nie wiem, ale byl syf :) wymienilem pompe vacum na ladna uzywana, nic sie nie zmienilo poza tym ze nie mam syfu pod nia :D madry czlowiek doradzil mi zebym zmienil czujnik temperatury plynu (pod pompa vacum wpiety na taka smieszna sprezynke w ksztalcie litery U. Wymienilem czujnik i problem zniknal. Przy minusowej temperaturze walniety czujnik nie przekazuje podobno ze jest minusowa temperatura i daje dawke paliwa przy starcie jak przy plusowej, bo mu sie wydaje ze jst naprzyklad +5 stopni. Zawsze musialem go pompowac z 4 razy na mrozie zeby zapuscil bez problemu, teraz jest ok. SProbujcie, moze macie to samo. Kupilem oryginalny czujnik w serwisie wraz z oringiem (czujnik okolo 150-160zl + 4zl oring) + okolo 1-2 litry plynu chlodniczego ktory przy okazji wyleci :) Ale czunik wymienia sie bardzo szybko, pod warunkiem ze plyn ktory wycieka nie jest cholernie goracy i w łapy nie parzy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie miałem robione już w programie dwie korekty dawki na rozruch i nic to nie dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te błędy same się kasują czy je trzeba kasować kompem ?

Czy wy mówicie o tym samym czujniku (thomeck i arczi741)?

Chyba będzie trzeba pokombinować

Edytowane przez wzlociq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korekta dawki u mnie nic nie dala, dwoch magikow probowalo.... co do czujnika, to ja pisalem o czujniku temperatury plynu chlodzacego, nie czujniki temperatury paliwa.... czujnik temperatury plynu znajduje sie pod pompa vacum, dokladnie pod tylnej jej czescia... z silnika wychodzi taki rozgaleznik plastikowy na plyn, i ta czesc ktora idzie w trone kierowcy (jesli sie nie myle wychodzi tam gumowy waz i ten czujnik temperatury jest zaraz za tym wezem) weza nie musialem odpinac, tylko sam czujnij jest wlozony i zapiety sprzynujacym drucikiem w ksztalcie litery U wiec wyciagniesz go zwyklym plaskim srubokretem lub malymi obcegami.... tylko uwazaj na oring... stary mi zostal w obudowie i musialem go wyciagnac na szybko zeby mi za duzo plynu nie ubylo ktory byl cholernie goracy :D nowy oring zaloz na nowy czujnik i calosc wejdzie w obudowe bez problemu, ni przejmuj sie tym ze bdzie luzny, jak wepniesz sprezynke spowrotem to sie samo zacisnie (ja sie troche martwilem ze za luzne i bedzie mi plyn uciekal, ale jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam paska 1.9 tdi 110koni 1998 r

 

b6 z 1998r??????

 

_zlydzial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mialem ten sam problem, nacudowalem sie jak g...pi osiol :) nawet po wymianie wtryskow przy akcji serwisowej dalej bylo to samo.... wyczytalem ze pompa vacum moze przepuszczac, fakt troche mi spod niej chalapalo paliwem czy olejem, nie wiem, ale byl syf :) wymienilem pompe vacum na ladna uzywana, nic sie nie zmienilo poza tym ze nie mam syfu pod nia :D madry czlowiek doradzil mi zebym zmienil czujnik temperatury plynu (pod pompa vacum wpiety na taka smieszna sprezynke w ksztalcie litery U. Wymienilem czujnik i problem zniknal. Przy minusowej temperaturze walniety czujnik nie przekazuje podobno ze jest minusowa temperatura i daje dawke paliwa przy starcie jak przy plusowej, bo mu sie wydaje ze jst naprzyklad +5 stopni. Zawsze musialem go pompowac z 4 razy na mrozie zeby zapuscil bez problemu, teraz jest ok. SProbujcie, moze macie to samo. Kupilem oryginalny czujnik w serwisie wraz z oringiem (czujnik okolo 150-160zl + 4zl oring) + okolo 1-2 litry plynu chlodniczego ktory przy okazji wyleci :) Ale czunik wymienia sie bardzo szybko, pod warunkiem ze plyn ktory wycieka nie jest cholernie goracy i w łapy nie parzy :D

 

powiedz, a jakie miałeś wskazania temperatury na vagu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego nie sprawdzalem... poprostu postanowilem wymienic to dziadostwo i pomoglo :) z tego co slyszalem to temperature (na liczniku) pokazuje normalnie, gorzej juz jak jest zimny (to mozna sprawdzic tylko vagiem)... moj minivag jaki kupilem na allegro jest taki cudowny, ze ma pelno opcji tylko nie laczy sie z silnikiem ani licznikiem... moge co najwyzej kasowac bledy, lub odczytywac bledy (ale to tez nie we wszystkim). mam zamiar kupic cos innego, ale nie mam pojecia jaki diagnozer lub program nadaje sie do takiej zabawy, moze cos polecicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik temperatury wydaje się mieć sens. Czy Ty miałeś czujnik 4 pin czy 2 pin ?

 

W silniku BMR może być inny. Z tego co wiem jak jest 4 pin to może pokazywać ok na desce a do kompa iść złe info.

 

Jeżeli czujnik ma 2 piny no to raczej byłoby źle na desce.

 

Są dwa numery: 06A 919 501 A i jeszcze 059919501A....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten czujnik temperatury wydaje się mieć sens.

Tylko wówczas, gdy przekłamuje wskazania temperarury. Jeśli pokazuje dobrze to wymiana nic nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w BMA byla jesli dobrze pamietam 4 pin. wiem ze czujnik byl zielony :D na ilosc kabelkow nie patrzylem, po numerze VIN w serwisie sprzedali mi taki jak ma byc. co do wskazan tmperatury, to jesli na kompie pokazuje dobra temperature na zimnym silniku to czujnik razej jest ok....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No gdzieś czytałem, że w wersji 4 pin są "dwa w jednym" dwie termopary, jedna używana na deskę rozdzielczą, druga do sterowania silnikiem ale to może jakas historyjka. W BMR i tak prawdopodobnie jest wersja 2 pin, więc byłoby źle w dwóch miejscach bo tylko jeden sygnał... ale musiałbym się dowiedzieć w ASO jaki mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to spytaj, bo jak jest tak jak mowisz ze w 4pin idzie i na deske i na komputer, to w 2 pin moze jest jeszcze inny czujnik, lub calosc idzie z tego samego co na deske.... bo na desce temperatura (wskazowka) i tak idzie w gore od pewnego momentu jak sie nagrzeje, a tych najnizszych temperatur wogole nie pokazuje :) w wysokich moze byc ok, a przy tych niskich cos tam szwankuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez jest problem z odpalaniem. Ale zamartwiło mnie coś innego po całej nocy nie mogłem odpalić paska ale się udało. Wsiadłem i pojechałem i w czasie jazdy zgasł mi silnik i nie chciał odpalić. Temperatura coś kolo -4-5C. Kiedy temperatura wzrosła do 4C odpalił.

Zacząłem zastanawiać się czy czasem nie wytraciła się woda z ropy i zatkała przewody, jeżeli tak to jak jej się pozbyć?

Chyba ze to coś innego?

Edytowane przez hsv!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po wymianie rozruchu na tej z 11-ma zębami, i muszę powiedzieć ze jestem zadowolony lecz moim zdaniem jeszcze coś go tam dusi ale jest zdecydowanie dużo dużo lepiej, słychać wyraźniej ze rozrusznik dużo szybciej kreci i rozruch jest szybszy. Wymiana faktycznie bezproblemowa można to spokojnie zrobić samemu i tu podziękowania dla mgboczna bo naprawdę opis pomógł. Będę miał chwile to wrzucę filmik jak to teraz wygląda ;) będzie porównanie 10 -cio zębowy a 11-sto zębowy...

Wyżej koledzy wspomnieli o czujniku G62, spróbuje to wymienić i zobaczę jak to będzie wyglądało po wymianie,(bo faktycznie ma to sens) z tego co czytałem inne fora ponoć jak odłączy się czujnik temperatury to temp jest ustawiana na -40"C i daje maksymalna dawkę na rozruch, czy ktoś już to testował? U mnie jest szary czujnik na 2 PIN a numer katalogowy to: 06A 919 501 A w aso 150 zł a z allegro niby orginal kolo 100, co tu wybrać...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co czytałem inne fora ponoć jak odłączy się czujnik temperatury to temp jest ustawiana na -40"C i daje maksymalna dawkę na rozruch, czy ktoś już to testował?

Tak to prawda.

Mam taki czujnik 06A 919 501A 60 zeta + przesyłka jak chcesz.

Edytowane przez waski1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze sprawdź czy masz uszkodzony czujnik, jeśli czujnik pokazuje dobre wartości to wymiana nic nie da. Może się mylę, ale być może zmiana mapy startowej by przyniosła jakąś poprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, od nie dawna zainsteresowałem się tym czujnikiem temp i zacząłem czesciej zwracać uwagę na temp na desce i np. wczoraj taki cykl mieszany kolo 20-25 km i dopiero pod koniec drogi złapał 90 stopni(wydaje mi sie troche dlugo wczesnie mialem octavie to po 5 km w podobnej temp juz mialem 90 na blacie) cały czas było 70 i nagle od razu wskoczył na 90 stopni i tak mnie to zastanowiło, pyzatym grzanie tych świec jest dosyć krótkie koło może 2 sekund przy temp na zew 0"C, i kolejna sprawa to obroty silnika po zimnym starcie przy temp. 0"C to 800 obr/min( nie za mało jakies ssanie czy cos???) i okolo 5-10 sek delikatnie czuje w fotelu takie jakby szarpniecia ale to bardzo delikatnie czuc.

 

To wszystko to tylko może spostrzeżenia, może ktoś się wypowie, doradzi poradzi czy to normalne..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jak odpalałem Auto to długo kręciłem możne z 5 sek i zauważyłem jak już zapalił jakby wibracje jakby coś przerywało dodałem gazu i to znikło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj jak odpalałem Auto to długo kręciłem możne z 5 sek i zauważyłem jak już zapalił jakby wibracje jakby coś przerywało dodałem gazu i to znikło

u mnie to samo... wygląda na to jakby za mało paliwa podawało przy rozruchu i silnik przez chwilę po odpaleniu nie równo pracował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności