Skocz do zawartości
walus501

Napiecie zasilania ABS - błąd

Rekomendowane odpowiedzi

wiesz schemat wygląda na dobry - kilku rzeczy po prostu np. w aucie nie ma i tyle więc ich nie znajdziesz - schemat najczęściej obejmuje najbogatszy wariant układu

Wracając do masy przy module to wg. tego schematu który pokazałeś masy masz brązowy (pin 1) i brązowo- czarny (pin 19).

powiem ci tyle - jak mi padł ABS to mocno się na siedziałem a mam z elektryką trochę doświadczenia..

pomogła dopiero możliwość podmiany elementów bo komp wskazywał na całkiem co innego niż było.. a problem też był od strony zasilania...

skąd ty jesteś Waluś?? (co to WU?) jak nie masz doświadczenia i dostępu do części to żeby dać sobie z tym radę to musisz się bardzo przyłożyć.. i sporo czasu poświęcić.. swoja drogą coś się nauczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EDL jest blokadą elektroniczną, nie blokuje fizycznie mechanizmu różnicowego, tylko koło, które obraca się znaczaco inaczej, od innych kół, za pomocą hamulca. Jeżeli na schemacie nie ma lokalizacji to prawdopodobnie jest sprzężony.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to zwracam honor... - fizycznie nie spotkałem się z EDL w pasku - Woys - dałoby się takie coś dołożyć do auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie da się dołożyć samego EDL:). Ale patrzę na Twój samochód, jezeli on jest z 95. to powinieneś to mieć "w kupie" z ABS - em. Powinno to się nazywać ABS/EDL Teves 20 GI.:)

No chyba, ze trafiło Ci się coś innego, niż to:

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=18487&d=1256939303

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam starszy ABS - do 08/95r był abs z sterownikiem z tyłu a ten z rysunku ma sterownik przy pompie po 08/95.

z tego co mi się wydaje to są układy teves z edl i bez, ale mogę sie mocno mylić a temat mnie ciekawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak masz sterownik pod kanapą to znaczy, że to jest prawdopodobnie jakiś wczesniejszy model ale prawdopodobnie też z EDL. Jak chcesz to wyślę Ci na maila książkę pt.: Volkswagen Passat Official Factory Repair Manual 1995-1997. Jest tam coś na te tematy ale plik jest spory ~12 mega, więc musisz mieć solidne konto, żeby to przeszło albo trzeba będzie "sztukować".

 

---------- Post added at 14:51 ---------- Previous post was at 13:54 ----------

 

Praca EDL jest daleko bardziej wyrafinowana, niż blokowanie koła przy buksowaniu. On ma utrzymywać samochód w linii jazdy przy większych szybkościach.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest EDL tylko EDS i były dwie odmiany układu Teves: z i bez EDS. Ja właśnie mam ten ABS jak na zdjęciu z linku woysa. Wydaje mi się, że nie mam EDS, ale jak mogę to sprawdzić? Ktoś wie? A i ten układ, co na zdjęciu to jest bez EDS. Mam ten sam schemat w książce WKŁ i podpisane jest tak, jak bez EDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie jest EDL tylko EDS

Spotkałem się z terminem EDL - Electronic Differential Lock ale z EDS-em nie. Również w literaturze, którą wyżej wymieniłem, nie ma żadnego EDS-a. Możesz trochę nam przybliżyć temat kolego?

Mam również książkę WKŁ ale ona ma mnóstwo "białych plam"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1793

dobra rada to sprawdź ładowanie, napewno będzie za duże, więc wymień regulator napięcia

Pozdrawiam:

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wtedy mi zadziała abs?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem.. oczywiście mogę się mylić to EDS to to samo co EDL tylko po angielsku blokada jest "lock" a po niemiecku "sperre" lub "sperrung".

tylko że nie wiem czy koledze Wojtkowi o to chodziło chodziło.

 

Wg nazwy EDL czyli Electronic Differential Lock - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego - blokuje mechanizm różnicowy przy znacznym poślizgu jednego z napędzanych kół (przynajmniej coś w tym stylu oczywiście jeśli się nie mylę). Może jest to realizowane przez przyhamowanie jednego z kół choć coraz bardziej mnie to ciekawi - poszukam.

 

- sprawdziłem - wikipedia podaje że właśnie tak to działa jak mi się wydawało - jeśli jedno z kół obraca się 100 obr na minutę więcej niż drugie to EDL przyhamowywuje to które za szybko się kręci.

 

Myślę ze ma to sens przy silniejszych silnikach ale nadal nie jest to system taki jak ESP czyli nie jest to system stablilizacji toru jazdy (oczywiście jeśli się nie mylę ;) )

 

 

rozbudować prosto się raczej nie da bo wg opisów jest inna pompa - 2 elekrtrozawory więcej i trochę inny schemat - mało różnic ale np złączka na pompie będzie inna i dochodzi jeden przekaźnik (przy starszym Tevesie MK IV)

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1robert dobrze to wyjaśnił. Pewnie obie nazwy są poprawne: EDS z niemieckiego i EDL z angielskiego. Działa to na zasadzie przyhamowania koła, które się szybciej obraca. Dzięki temu moment obrotowy przekazywany do mechanizmu różnicowego zaczyna obracać koło drugie (które ma większą przyczepność). Nie jest to system kontroli trakcji (ESP). Przydaje się to np. podczas próby wjazdu na krawężnik, albo ruszenia z miejsca na śliskiej nawierzchni: jedno koło stoi na lodzie, a drugie na czymś, co ma większą przyczepność. Gdy się doda gazu, to koło na lodzie się obraca, a to drugie stoi w miejscu. Dzięki EDS to drugie zacznie się też obracać i pojazd może ruszyć miejsca. Nic nowego tu nie napisałem, ale myślę, że już wiadomo będzie o co chodzi z EDS/EDL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie tego systemu nie mam ale spróbuje jeszcze raz wymienić przekaźniki.

Jak w temacie mam błąd napięcie zasilania, czy to może mi rozładować akumulator przez 2 dni nieodpalając auta ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spotkałem się z terminem EDL - Electronic Differential Lock ale z EDS-em nie

Nie było EDL tylko EDS, ma to każdy passat vr6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie było EDL tylko EDS, ma to każdy passat vr6

Panie Tomaszku, to oświeć pan nas, co to jest ten EDS, dlaczego on występuje tylko w vr6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki dziwny problem z ABS. Czasem przy odpaleniu i podgazowaniu kontrolka ABS się zapala i nie gaśnie, po wyłączeniu silnika i odpaleniu, ale juz bez dodawania gazu kontrolka gaśnie, ale w czasie jazdy się czasem zapali ale zgaśnie i ABS działa. Najgorsze jest przy przechodzeniu na gaz, wtedy kontrolka się zapali i już nie zgaśnie. Może źle instalacja gazowa podpięta? Czasem chwilę przed zapalaniem sie kontrolki ABS gdzieś z okolic kierownicy słychać jakieś dziwne odgłosy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panie Tomaszku, to oświeć pan nas, co to jest ten EDS, dlaczego on występuje tylko w vr6?

Nie napisałem że występuje tylko w vr6 ;) EDS w 35i to nieudana blokada mechanizmu różnicowego, steruje tym pompa absu blokując koło które traci przyczepność. Zabiera toto dużo mocy i destrukcyjnie wpływa na trwałość mechanizmu różnicowego(padające różnicówki w vr6). Było na forum milion razy, np parę dni temu tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=72919

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EDS to to samo co EDL tylko po angielsku blokada jest "lock" a po niemiecku "sperre" lub "sperrung".

Panie Tomaszku, to będzie to co Robek wyzej napisał. Ja mam książki po angielsku, bo jakoś do niemieckiego nie mam serca i dlatego posługuję sie terminem EDL. Ale jedno i drugie robi to samo.:) Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Problem z ABS rozwiązany

wymieniłem jeszcze raz przekaźniki i bah! działa :D

a Tyle co się z tym namęczyłem ;/

 

---------- Post added at 18:30 ---------- Previous post was at 13:10 ----------

 

Mam pytanie: bo u mnie po przekręceniu zapłonu gasnie kontrolka to na pedale czuć takie stukniecie jedno. I jak juz zgaśnie i odpalam samochód ona znowu się zapala i po chwili gaśnie znowu z jednym stuknięciem w pedał. Czy u Was jest tak samo??

 

---------- Post added at 18:30 ---------- Previous post was at 18:30 ----------

 

Mam pytanie: bo u mnie po przekręceniu zapłonu gasnie kontrolka to na pedale czuć takie stukniecie jedno. I jak juz zgaśnie i odpalam samochód ona znowu się zapala i po chwili gaśnie znowu z jednym stuknięciem w pedał. Czy u Was jest tak samo??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raz jest tak ze zapali się i zgaśnie a raz ze nie zgaśnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności