1robert Zgłoś #81 Napisano 9 Lutego 2010 wiesz schemat wygląda na dobry - kilku rzeczy po prostu np. w aucie nie ma i tyle więc ich nie znajdziesz - schemat najczęściej obejmuje najbogatszy wariant układu Wracając do masy przy module to wg. tego schematu który pokazałeś masy masz brązowy (pin 1) i brązowo- czarny (pin 19). powiem ci tyle - jak mi padł ABS to mocno się na siedziałem a mam z elektryką trochę doświadczenia.. pomogła dopiero możliwość podmiany elementów bo komp wskazywał na całkiem co innego niż było.. a problem też był od strony zasilania... skąd ty jesteś Waluś?? (co to WU?) jak nie masz doświadczenia i dostępu do części to żeby dać sobie z tym radę to musisz się bardzo przyłożyć.. i sporo czasu poświęcić.. swoja drogą coś się nauczysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #82 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) EDL jest blokadą elektroniczną, nie blokuje fizycznie mechanizmu różnicowego, tylko koło, które obraca się znaczaco inaczej, od innych kół, za pomocą hamulca. Jeżeli na schemacie nie ma lokalizacji to prawdopodobnie jest sprzężony. Edytowane 9 Lutego 2010 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #83 Napisano 9 Lutego 2010 ok to zwracam honor... - fizycznie nie spotkałem się z EDL w pasku - Woys - dałoby się takie coś dołożyć do auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #84 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) Raczej nie da się dołożyć samego EDL:). Ale patrzę na Twój samochód, jezeli on jest z 95. to powinieneś to mieć "w kupie" z ABS - em. Powinno to się nazywać ABS/EDL Teves 20 GI. No chyba, ze trafiło Ci się coś innego, niż to: http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=18487&d=1256939303 Edytowane 9 Lutego 2010 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #85 Napisano 9 Lutego 2010 ja mam starszy ABS - do 08/95r był abs z sterownikiem z tyłu a ten z rysunku ma sterownik przy pompie po 08/95. z tego co mi się wydaje to są układy teves z edl i bez, ale mogę sie mocno mylić a temat mnie ciekawi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #86 Napisano 9 Lutego 2010 No tak, jak masz sterownik pod kanapą to znaczy, że to jest prawdopodobnie jakiś wczesniejszy model ale prawdopodobnie też z EDL. Jak chcesz to wyślę Ci na maila książkę pt.: Volkswagen Passat Official Factory Repair Manual 1995-1997. Jest tam coś na te tematy ale plik jest spory ~12 mega, więc musisz mieć solidne konto, żeby to przeszło albo trzeba będzie "sztukować". ---------- Post added at 14:51 ---------- Previous post was at 13:54 ---------- Praca EDL jest daleko bardziej wyrafinowana, niż blokowanie koła przy buksowaniu. On ma utrzymywać samochód w linii jazdy przy większych szybkościach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #87 Napisano 9 Lutego 2010 To nie jest EDL tylko EDS i były dwie odmiany układu Teves: z i bez EDS. Ja właśnie mam ten ABS jak na zdjęciu z linku woysa. Wydaje mi się, że nie mam EDS, ale jak mogę to sprawdzić? Ktoś wie? A i ten układ, co na zdjęciu to jest bez EDS. Mam ten sam schemat w książce WKŁ i podpisane jest tak, jak bez EDS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #88 Napisano 9 Lutego 2010 To nie jest EDL tylko EDS Spotkałem się z terminem EDL - Electronic Differential Lock ale z EDS-em nie. Również w literaturze, którą wyżej wymieniłem, nie ma żadnego EDS-a. Możesz trochę nam przybliżyć temat kolego? Mam również książkę WKŁ ale ona ma mnóstwo "białych plam" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1793 Zgłoś #89 Napisano 9 Lutego 2010 dobra rada to sprawdź ładowanie, napewno będzie za duże, więc wymień regulator napięcia Pozdrawiam: Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #90 Napisano 9 Lutego 2010 I wtedy mi zadziała abs? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #91 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) moim zdaniem.. oczywiście mogę się mylić to EDS to to samo co EDL tylko po angielsku blokada jest "lock" a po niemiecku "sperre" lub "sperrung". tylko że nie wiem czy koledze Wojtkowi o to chodziło chodziło. Wg nazwy EDL czyli Electronic Differential Lock - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego - blokuje mechanizm różnicowy przy znacznym poślizgu jednego z napędzanych kół (przynajmniej coś w tym stylu oczywiście jeśli się nie mylę). Może jest to realizowane przez przyhamowanie jednego z kół choć coraz bardziej mnie to ciekawi - poszukam. - sprawdziłem - wikipedia podaje że właśnie tak to działa jak mi się wydawało - jeśli jedno z kół obraca się 100 obr na minutę więcej niż drugie to EDL przyhamowywuje to które za szybko się kręci. Myślę ze ma to sens przy silniejszych silnikach ale nadal nie jest to system taki jak ESP czyli nie jest to system stablilizacji toru jazdy (oczywiście jeśli się nie mylę ) rozbudować prosto się raczej nie da bo wg opisów jest inna pompa - 2 elekrtrozawory więcej i trochę inny schemat - mało różnic ale np złączka na pompie będzie inna i dochodzi jeden przekaźnik (przy starszym Tevesie MK IV) Edytowane 9 Lutego 2010 przez 1robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #92 Napisano 10 Lutego 2010 1robert dobrze to wyjaśnił. Pewnie obie nazwy są poprawne: EDS z niemieckiego i EDL z angielskiego. Działa to na zasadzie przyhamowania koła, które się szybciej obraca. Dzięki temu moment obrotowy przekazywany do mechanizmu różnicowego zaczyna obracać koło drugie (które ma większą przyczepność). Nie jest to system kontroli trakcji (ESP). Przydaje się to np. podczas próby wjazdu na krawężnik, albo ruszenia z miejsca na śliskiej nawierzchni: jedno koło stoi na lodzie, a drugie na czymś, co ma większą przyczepność. Gdy się doda gazu, to koło na lodzie się obraca, a to drugie stoi w miejscu. Dzięki EDS to drugie zacznie się też obracać i pojazd może ruszyć miejsca. Nic nowego tu nie napisałem, ale myślę, że już wiadomo będzie o co chodzi z EDS/EDL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #93 Napisano 10 Lutego 2010 pewnie tego systemu nie mam ale spróbuje jeszcze raz wymienić przekaźniki. Jak w temacie mam błąd napięcie zasilania, czy to może mi rozładować akumulator przez 2 dni nieodpalając auta ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #94 Napisano 10 Lutego 2010 Spotkałem się z terminem EDL - Electronic Differential Lock ale z EDS-em nie Nie było EDL tylko EDS, ma to każdy passat vr6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #95 Napisano 11 Lutego 2010 Nie było EDL tylko EDS, ma to każdy passat vr6 Panie Tomaszku, to oświeć pan nas, co to jest ten EDS, dlaczego on występuje tylko w vr6? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #96 Napisano 11 Lutego 2010 Mam taki dziwny problem z ABS. Czasem przy odpaleniu i podgazowaniu kontrolka ABS się zapala i nie gaśnie, po wyłączeniu silnika i odpaleniu, ale juz bez dodawania gazu kontrolka gaśnie, ale w czasie jazdy się czasem zapali ale zgaśnie i ABS działa. Najgorsze jest przy przechodzeniu na gaz, wtedy kontrolka się zapali i już nie zgaśnie. Może źle instalacja gazowa podpięta? Czasem chwilę przed zapalaniem sie kontrolki ABS gdzieś z okolic kierownicy słychać jakieś dziwne odgłosy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #97 Napisano 11 Lutego 2010 Panie Tomaszku, to oświeć pan nas, co to jest ten EDS, dlaczego on występuje tylko w vr6? Nie napisałem że występuje tylko w vr6 EDS w 35i to nieudana blokada mechanizmu różnicowego, steruje tym pompa absu blokując koło które traci przyczepność. Zabiera toto dużo mocy i destrukcyjnie wpływa na trwałość mechanizmu różnicowego(padające różnicówki w vr6). Było na forum milion razy, np parę dni temu tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=72919 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #98 Napisano 11 Lutego 2010 EDS to to samo co EDL tylko po angielsku blokada jest "lock" a po niemiecku "sperre" lub "sperrung". Panie Tomaszku, to będzie to co Robek wyzej napisał. Ja mam książki po angielsku, bo jakoś do niemieckiego nie mam serca i dlatego posługuję sie terminem EDL. Ale jedno i drugie robi to samo. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #99 Napisano 16 Lutego 2010 Witam Problem z ABS rozwiązany wymieniłem jeszcze raz przekaźniki i bah! działa a Tyle co się z tym namęczyłem ;/ ---------- Post added at 18:30 ---------- Previous post was at 13:10 ---------- Mam pytanie: bo u mnie po przekręceniu zapłonu gasnie kontrolka to na pedale czuć takie stukniecie jedno. I jak juz zgaśnie i odpalam samochód ona znowu się zapala i po chwili gaśnie znowu z jednym stuknięciem w pedał. Czy u Was jest tak samo?? ---------- Post added at 18:30 ---------- Previous post was at 18:30 ---------- Mam pytanie: bo u mnie po przekręceniu zapłonu gasnie kontrolka to na pedale czuć takie stukniecie jedno. I jak juz zgaśnie i odpalam samochód ona znowu się zapala i po chwili gaśnie znowu z jednym stuknięciem w pedał. Czy u Was jest tak samo?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #100 Napisano 21 Lutego 2010 raz jest tak ze zapali się i zgaśnie a raz ze nie zgaśnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach