Skocz do zawartości
walus501

Napiecie zasilania ABS - błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Tam obok przekaźnika, powinny być dwa bezpieczniki, oznaczone na schemacie S 53 i S 54 po 30A, jeden z nich zasila zawory, które u ciebie nie mają napięcia. Przeglądałeś schematy?

Jeżeli posprawdzałeś przekaźniki, zasilanie, masy, bezpieczniki oraz połączenia to sprawdź powtórnie VAGiem, czy usterki się powtórzą. Jeżeli się powtórzą, to czeka Cie przelutowanie płytek, a jeżeli to nie da rady, to wymiana zespołów.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem ale jeszcze raz je zobacze razem z vagiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj jeszcze masy, przy akumulatorze, na bloku silnika i z tyłu, jak nie pod kanapą, to w lewym boczku bagażnika, zobacz jak idą kabelki od modułu pod kanapą, masowe są koloru brunatnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki. już idę :D

a co to są zimne luty i czy trzeba spuszczać płyn jak chce zdjąć pompę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź no kolego, i zrób jakieś wyraźne zdjęcie, tej Twojej pompie, dobrze? A po co Ci zdejmować pompę? Moze samą elektronikę się uda. Zimne luty występują w "wiekowych" urządzeniach elektronicznych. Miedziana ścieżka na płytce z elektroniką jest łączona lutem z elementem typu rezystorek, kondensator, dioda lub inny półprzewodnik lub cały układ scalony czy procesor. A przy złączu poszczególne piny są wlutowywane w płytkę i łączone cyną. Czasami zdarza się że takie lutowanie bywa "niedogrzane", zwłaszcza przy lutowaniu tzw. falą. Po jakimś czasie prawidłowego funkcjonowania urządzenia, na styku niedogrzanym pojawia się jakaś "korozja" i styk przestaje stykać. Trzeba go wtedy "przelutować" powtórnie. Ot i cała filozofia.

Obejrzyj sobie jeszcze to:

http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=80494

Pompa pewnie nie taka, ale chodzi o sposób.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerypane jak na wojnie....:D

Pytanie kluczowe: miałeś kiedyś kontakt z elektroniką?

Sprawdź te masy, o których pisałem wyżej i jeszcze raz na VAG. Jak powtórzy się to co pisałeś, to trzeba od czegoś zacząć.

Weź te zdjęcia i zacznij szukać tego całego podzespołu po szrotach. Na PW wyślę Ci namiar, skąd ja kupowałem różne rzeczy do Paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie można jej odpinać??

no zrobiłem w CZ 350 1973 rok całą instalacje :P

ale jak idzie wiązka??

od pompy do przekaźnika i od przekaźnika do sterownika czy jak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na schemacie, który mam nadzieję "roztrzaskałeś", przekaźnik ma oznaczenie J 102, jest na str. 70 w rozdziale 13.2. Podeślę Ci jeszcze jeden schemat. Przekaźnik ten włącza pompę ABS, pewnie jest zasilany spod akumulatora, sterowany przez moduł, który u Ciebie jest pod kanapą, a daje zasilanie na pompę ABSu, jak napisałem wyżej. Kolego, ja też tu teoretyzuję, bo z tym rodzajem ABSu nie miałem styczności, nie zajmuję się tym profesjonalnie. Więc wszystko zależy od twojej "inwencji" wiedzy i chęci.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z którego schematu mam korzystać.

 

1: http://images41.fotosik.pl/239/c0e9f42ceef2532b.jpg

 

2: http://images50.fotosik.pl/243/27c9c917ede4fc68.jpg

 

---------- Post added at 10:48 ---------- Previous post was at 23:57 ----------

 

mi się wydaje ze to będzie ten pierwszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby dopasować któryś ze schematów, spróbuj przyjrzeć się przewodom na złączach, np. do modułu sterującego pod kanapą. Te grube przewody miękkie, w gumie, to prawdopodobnie będą od czujników przy kołach, grube czerwone, powinny to być + zasilania, wychodzić spod tych bezpieczników 30A, a brunatne to będą masy. Zobacz na złączu, jakimi cyferkami są oznaczone piny, jakie kolory przewodów i porównaj ze schematem. Podobny zabieg z identyfikacją przewodów możesz zrobić na złączu z przodu przy pompie. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym schemacie w pompie są 4 zawory na koła a na drugim 3 i jeden główny czy coś takiego.

wiem ze ja mam po jednym zaworze na koło czyli schemat pierwszy.

jeszcze będę miał porośle o zidentyfikowanie elementów.

i chyba najpierw trzeba będzie posprawdzać miernikiem czy nie są rozerwane kable??

 

te grube to są właśnie od czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale VAG pokazywał Ci usterki zaworów a nie czujników, myślę że nie ma co ich sprawdzać. Rozepnij złącze z modułu pod kanapą i drugie przy pompie. Zapisz numery pinów i kolory przewodów w tych złączach. Porównaj je z odpowiednimi złączami na schemacie jednym i drugim. Po odpięciu obu złącz, możesz sprawdzić, czy nie mają przebicia do masy. Następnie, jak zidentyfikujesz już, które przewody idą spod kanapy do pompy, możesz spróbować sprawdzić ich ciągłość. Usterka polegająca na zerwaniu ciągłości (przecięciu), występuje raczej rzadko. Jak szarpałem się ze swoim ABSem, też to sprawdzałem, nawet ciągnąłem nowe kabelki (VAG pokazywał na usterkę jednego z czujników), nic to nie dało, uszkodzona była elektronika przy pompie. Najważniejsze mieć koncepcję, później trzeba tylko się jej trzymać.

Aha, które elementy chcesz żeby zidentyfikować?

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trochę dużo tego. interesuje mnie gdzie co jest i co to jest.

Ech.. znasz stronę translate.google.pl ?

 

1. Czujnik na pedale hamulca

2. skrzynka bezpiecznikow

3. stacyjka

4. przekaźnik nad skrzynką bezpiecznikow

5. przekaznik eds

6. skrzynka bezpiecznikow (bezpiecznik)

7. bezpieczniki nad skrzynką bezpiecznikow

8.przekaznik pompy abs

9. przekaznik abs

10. licznik

11. pompa abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie :D

i gdzie sie znajduje:

przekaźnik eds

 

przekaźnik pompy ABS

przekaźnik ABS

a te dwa to sa przekaźniki nr 79 i 179 lub 178??

 

p.s

fajna stronka

dzięki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i gdzie sie znajduje:

przekaźnik eds

 

przekaźnik pompy ABS

przekaźnik ABS

a te dwa to sa przekaźniki nr 79 i 179 lub 178??

Wydaje mi się że te przekaźniki są nad skrzynką bezpieczników, przy ścianie grodziowej

Bez problemu je znajdziesz idąc tropem kolorów kabli :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

79 i 179 znalazłem.

 

a ten eds to gdzie on sie i jak wygląda?

Edytowane przez walus501

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności