woys Zgłoś #21 Napisano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Tam obok przekaźnika, powinny być dwa bezpieczniki, oznaczone na schemacie S 53 i S 54 po 30A, jeden z nich zasila zawory, które u ciebie nie mają napięcia. Przeglądałeś schematy? Jeżeli posprawdzałeś przekaźniki, zasilanie, masy, bezpieczniki oraz połączenia to sprawdź powtórnie VAGiem, czy usterki się powtórzą. Jeżeli się powtórzą, to czeka Cie przelutowanie płytek, a jeżeli to nie da rady, to wymiana zespołów. Edytowane 29 Grudnia 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #22 Napisano 29 Grudnia 2009 sprawdzałem ale jeszcze raz je zobacze razem z vagiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #23 Napisano 30 Grudnia 2009 Posprawdzaj jeszcze masy, przy akumulatorze, na bloku silnika i z tyłu, jak nie pod kanapą, to w lewym boczku bagażnika, zobacz jak idą kabelki od modułu pod kanapą, masowe są koloru brunatnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #24 Napisano 30 Grudnia 2009 Oki. już idę a co to są zimne luty i czy trzeba spuszczać płyn jak chce zdjąć pompę?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #25 Napisano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Weź no kolego, i zrób jakieś wyraźne zdjęcie, tej Twojej pompie, dobrze? A po co Ci zdejmować pompę? Moze samą elektronikę się uda. Zimne luty występują w "wiekowych" urządzeniach elektronicznych. Miedziana ścieżka na płytce z elektroniką jest łączona lutem z elementem typu rezystorek, kondensator, dioda lub inny półprzewodnik lub cały układ scalony czy procesor. A przy złączu poszczególne piny są wlutowywane w płytkę i łączone cyną. Czasami zdarza się że takie lutowanie bywa "niedogrzane", zwłaszcza przy lutowaniu tzw. falą. Po jakimś czasie prawidłowego funkcjonowania urządzenia, na styku niedogrzanym pojawia się jakaś "korozja" i styk przestaje stykać. Trzeba go wtedy "przelutować" powtórnie. Ot i cała filozofia. Obejrzyj sobie jeszcze to: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=80494 Pompa pewnie nie taka, ale chodzi o sposób. Edytowane 30 Grudnia 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #26 Napisano 30 Grudnia 2009 może na tych będzie coś widać. Mam gaz i akurat nad pompą idą wiązki wiec trochę przeszkadzają http://images42.fotosik.pl/154/d32a485f56e7d6b1.jpg http://images40.fotosik.pl/238/f51731ad404df4ec.jpg http://images46.fotosik.pl/241/2213853881bc471f.jpg http://images46.fotosik.pl/241/b4aea77429fd009d.jpg http://images42.fotosik.pl/154/8d7bba1b625db145.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #27 Napisano 30 Grudnia 2009 To złącze: http://images46.fotosik.pl/241/b4aea77429fd009d.jpg rozpinałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #28 Napisano 30 Grudnia 2009 tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #29 Napisano 30 Grudnia 2009 Przerypane jak na wojnie.... Pytanie kluczowe: miałeś kiedyś kontakt z elektroniką? Sprawdź te masy, o których pisałem wyżej i jeszcze raz na VAG. Jak powtórzy się to co pisałeś, to trzeba od czegoś zacząć. Weź te zdjęcia i zacznij szukać tego całego podzespołu po szrotach. Na PW wyślę Ci namiar, skąd ja kupowałem różne rzeczy do Paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #30 Napisano 30 Grudnia 2009 to nie można jej odpinać?? no zrobiłem w CZ 350 1973 rok całą instalacje ale jak idzie wiązka?? od pompy do przekaźnika i od przekaźnika do sterownika czy jak?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #31 Napisano 31 Grudnia 2009 (edytowane) Na schemacie, który mam nadzieję "roztrzaskałeś", przekaźnik ma oznaczenie J 102, jest na str. 70 w rozdziale 13.2. Podeślę Ci jeszcze jeden schemat. Przekaźnik ten włącza pompę ABS, pewnie jest zasilany spod akumulatora, sterowany przez moduł, który u Ciebie jest pod kanapą, a daje zasilanie na pompę ABSu, jak napisałem wyżej. Kolego, ja też tu teoretyzuję, bo z tym rodzajem ABSu nie miałem styczności, nie zajmuję się tym profesjonalnie. Więc wszystko zależy od twojej "inwencji" wiedzy i chęci. Edytowane 31 Grudnia 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #32 Napisano 3 Stycznia 2010 Nie wiem z którego schematu mam korzystać. 1: http://images41.fotosik.pl/239/c0e9f42ceef2532b.jpg 2: http://images50.fotosik.pl/243/27c9c917ede4fc68.jpg ---------- Post added at 10:48 ---------- Previous post was at 23:57 ---------- mi się wydaje ze to będzie ten pierwszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #33 Napisano 3 Stycznia 2010 Żeby dopasować któryś ze schematów, spróbuj przyjrzeć się przewodom na złączach, np. do modułu sterującego pod kanapą. Te grube przewody miękkie, w gumie, to prawdopodobnie będą od czujników przy kołach, grube czerwone, powinny to być + zasilania, wychodzić spod tych bezpieczników 30A, a brunatne to będą masy. Zobacz na złączu, jakimi cyferkami są oznaczone piny, jakie kolory przewodów i porównaj ze schematem. Podobny zabieg z identyfikacją przewodów możesz zrobić na złączu z przodu przy pompie. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #34 Napisano 3 Stycznia 2010 na pierwszym schemacie w pompie są 4 zawory na koła a na drugim 3 i jeden główny czy coś takiego. wiem ze ja mam po jednym zaworze na koło czyli schemat pierwszy. jeszcze będę miał porośle o zidentyfikowanie elementów. i chyba najpierw trzeba będzie posprawdzać miernikiem czy nie są rozerwane kable?? te grube to są właśnie od czujników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #35 Napisano 3 Stycznia 2010 (edytowane) Ale VAG pokazywał Ci usterki zaworów a nie czujników, myślę że nie ma co ich sprawdzać. Rozepnij złącze z modułu pod kanapą i drugie przy pompie. Zapisz numery pinów i kolory przewodów w tych złączach. Porównaj je z odpowiednimi złączami na schemacie jednym i drugim. Po odpięciu obu złącz, możesz sprawdzić, czy nie mają przebicia do masy. Następnie, jak zidentyfikujesz już, które przewody idą spod kanapy do pompy, możesz spróbować sprawdzić ich ciągłość. Usterka polegająca na zerwaniu ciągłości (przecięciu), występuje raczej rzadko. Jak szarpałem się ze swoim ABSem, też to sprawdzałem, nawet ciągnąłem nowe kabelki (VAG pokazywał na usterkę jednego z czujników), nic to nie dało, uszkodzona była elektronika przy pompie. Najważniejsze mieć koncepcję, później trzeba tylko się jej trzymać. Aha, które elementy chcesz żeby zidentyfikować? Edytowane 3 Stycznia 2010 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #36 Napisano 4 Stycznia 2010 trochę dużo tego. interesuje mnie gdzie co jest i co to jest. ---------- Post added at 15:29 ---------- Previous post was at 15:29 ---------- http://images50.fotosik.pl/244/ddc3d0d92a9e5f46.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #37 Napisano 4 Stycznia 2010 trochę dużo tego. interesuje mnie gdzie co jest i co to jest. Ech.. znasz stronę translate.google.pl ? 1. Czujnik na pedale hamulca 2. skrzynka bezpiecznikow 3. stacyjka 4. przekaźnik nad skrzynką bezpiecznikow 5. przekaznik eds 6. skrzynka bezpiecznikow (bezpiecznik) 7. bezpieczniki nad skrzynką bezpiecznikow 8.przekaznik pompy abs 9. przekaznik abs 10. licznik 11. pompa abs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #38 Napisano 4 Stycznia 2010 dzięki wielkie i gdzie sie znajduje: przekaźnik eds przekaźnik pompy ABS przekaźnik ABS a te dwa to sa przekaźniki nr 79 i 179 lub 178?? p.s fajna stronka dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #39 Napisano 4 Stycznia 2010 i gdzie sie znajduje:przekaźnik eds przekaźnik pompy ABS przekaźnik ABS a te dwa to sa przekaźniki nr 79 i 179 lub 178?? Wydaje mi się że te przekaźniki są nad skrzynką bezpieczników, przy ścianie grodziowej Bez problemu je znajdziesz idąc tropem kolorów kabli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #40 Napisano 4 Stycznia 2010 (edytowane) 79 i 179 znalazłem. a ten eds to gdzie on sie i jak wygląda? Edytowane 4 Stycznia 2010 przez walus501 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach