Skocz do zawartości
Passek2.0DPF

Usunięcie DPF-a w Passacie

Rekomendowane odpowiedzi

Michał nie pisz bzdur...wytłumacz mi dlaczego każdy BKD jaki do tej pory do mnie przyjechał na moda miał Euro4 i żadnego DPFa? Takie auto kupił mój dobry kolega...w Briefie wbite Euro4 a oprócz KATa nic innego nie było, tak więc mylisz się.

 

Moze być tak że zepsute aut z DPFem nie przejdzie przeglądu - jak np. Ople,Fiat...w tych autach DPFy są półprzepuszczalne i jak padnie np. EGR to za samochodem z DPFem unosi się czarny dymek...

 

Jak umrzesz to i tak w Twoich płucach będzie więcej toneru drukarskiego niż sadzy...nawet gdybyś mieszkał w Warszawie...więc wiesz...DPFy to biznes...a nie ekologia...

 

Nie bądź świętszy niż ... :fajny

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak umrzesz to i tak w Twoich płucach będzie więcej toneru drukarskiego niż sadzy...nawet gdybyś mieszkał w Warszawie...więc wiesz...DPFy to biznes...a nie ekologia...

 

Nie bądź świętszy niż ... :fajny

 

:) a to dobre...

A wszystkich swietych "pseudo ekologow" zapytuje :

jak to mozliwe ze stary 1.9tdi ARL po zamontowaniu "pseudo DPF" czyli po prostu drugiego katalizatora dostaje zielona wlepke moze do Berlina wjechac?

Przeciez tam nie ma czujnikow cisnienia spalin, czujnikow temp niczego co by moglo wplywac na proces wypalania sadzy.

Skoro jej nie wypala to MUSI WYDALAC bo inaczej by sie w koncu zapchal..

 

Wiec jak to jest? Place 2tys eur i mam starego merca beczke o spalinach najnowszego CR :fajny ???

 

W papierach sie zgadza....

 

Tyle w temacie EKOLOGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Robert...to właśnie miałem na myśli...

Z ciekawostek to Fiat Dukato Euro 4 taki z ok 2009/2010....nie ma DPFa...

 

Eh...można by tak długo rozmawiać...to temat w stylu "co lepsze diesel czy benzyna"...nie rozpętujmy znowu burzy :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tom powtarzam - brak kontrolki oznacza że funkcja DPFa jest WYŁĄCZONA, jak kontrolka się zapala nawet na chwilkę to znaczy że funkcja DPFa jest WŁĄCZONA...wszystko jest OK bo program w Twoim aucie działa na zasadzie emulatora....

 

Po odłączeniu czujników temperatury, różnicy ciśnień czy sondy lambdy nie ma błędów bo zostały one wycięte z softu...czujniki nadal DZIAŁAJĄ(dawka paliwa nadal jest wyliczana w funkcji wskazań przepływomierza) a nie ma jedynie sygnalizacji że coś z nimi jest nie tak.

 

Problem jest taki że nie da się takiego programu zrobić bez efektów ubocznych...z reguły wycinane jest za dużo błędów...może być tak że po odłączeniu jakiegoś innego czujnika nie pojawi się w ogóle błąd albo się pojawi...z tą różnice że tylko jak czujnik zostanie wypięty ale nie w sytuacji gdy np. pokaże jakąś złą wartość...no chyba że ktoś robił to dobrze i wyselekcjonował odpowiednie bajty....zajmuje to naprawdę duuużo czasu i wymaga wielu programowań...

 

W przyszłym tygodniu zamieszczę kilka screanów jak wyglądają bloki pomiarowe itd po poprawnie przeprowadzonej modyfikacji.

 

Jeśli chodzi o 2.0 170KM to mamy nasze autorskie rozwiązanie zapełnienie filtra w grupie 068 wynosi 0%(a nie jak u innych 15-20%).....dotryski są wyłączone, diagnostyka jak w serii...wszystko działa....kontrolka DPFa jest aktywna...no ale to siemens duuużo trudniejszy niż bosch

Czlowieku albo jestes XZIelony czyli ekolog albo chwalisz tylko swoj wlasny ogonek,i sie cenisz jak glupi za matke,chcesz wywalic DPF-a bez problemowo i bez stresowo z wirusem w bonusie to dzwon do chlopakow z rybnika,numerek na priv....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kmink- nie chcę być świetszy od papieża a ekologię mam w doopie, mowie tylko że w de jak i w pl i na całym świecie są kombinatorzy i odstawia się wałki.

Na niemieckim forum passata czytałem temat o usunięciu dpf i jasno wynikało z niego że "normalnie" po usunieciu dpf, przeglądu nie przyjdziesz, ale można łatwo wykombinować jak go przejść.

Ja na szczęście kombinować nie muszę bo dpf mam nowy, a to że jest uciążliwy, spala więcej paliwa i zabiera moc - to muszę z tym żyć.

A całe te naklejki euro to tylko i wyłącznie zabieg mający na celu napchanie komuś kieszeni grubą kasą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm

masz moze jakies namiary na kolesi z berlina? by sie z nimi skontaktowac? albo jeszcze lepiej jakies wykresy emisji z DPF i bez?

kuzyn rozmawial w zeszlym roku z gosciem z dynosoftu w katowicach i co do przegladu w D nie powiedzial nic konkretnego. na niemieckim forum passata nikt nie "wycina" tylko jeden patrzy na innego, co to wyjdzie na tüv, dekra, gtü, küs, itd...

te informacje by mnie intersowaly - ale nie bede wywalal swojego dpfa bo mam mechanika co ten zasrany additiv za 25€ dostaje a filtr to sam regeneruje karcherem ;) (2. w garazu lezy i czeka na zamiane za 60kkm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiliśmy A6 2.7TDI właśnie z Berlina, jak dokładnie wygląda przegląd tego nie wiem mówił że jeśli nie przejdzie to przyjedzie zamontować filtr...przegląd miał mieć jakoś 2tyg po wycince...do tej pory nie dzwonił.

 

Co do reszty aut z DE o których wspominałem to jednym z nich jeździ mój kolega, kupił takie auto w DE...2.0 140KM BKD...w Briefie wpite euro4 a DPFa ani śladu, chipowałem A3 i Octavie z tymi samymi silnikami oba bez DPFa i w Briefie euro4...auta z innych rejonów i wątpię żeby każdy z nich kombinował...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A3 i Octavie z tymi samymi silnikami oba bez DPFa i w Briefie euro4...auta z innych rejonów i wątpię żeby każdy z nich kombinował...

Sa auta z emisja spalin euro4, ktore byly seryjnie bez dpfa, jak np. VW Turan z 2004 roku, z tykim silnikiem jak ja mam, 2.0TDI 136 KM, tylko ze inny kod silnika, kumpel ma takiego i tez zastanawialismy sie dlaczego niema filtra, dowiedzielismy sie ze ta norme spalin spelnia katalizator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naczytają się ludzie tego, co chcą usunąć dpf/fap a potem jak przyjeżdza taki klient to opowiada 15min jak to czytał na forach że fura przeglądu nie przechodzi. I jak tu mu wtedy wytłumaczyć. Są mniejsca gdzie bez oglądania samochodu wbijają przegląd:) Ale to jest przecież Polska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sa auta z emisja spalin euro4, ktore byly seryjnie bez dpfa, jak np. VW Turan z 2004 roku, z tykim silnikiem jak ja mam, 2.0TDI 136 KM, tylko ze inny kod silnika, kumpel ma takiego i tez zastanawialismy sie dlaczego niema filtra, dowiedzielismy sie ze ta norme spalin spelnia katalizator.

 

no właśnie też tak myślałem...a to jest dokładnie taki sam KAT jak miałem w moim starym BKC...mam takiego KATa z BKD jota w jote to samo...

 

po prostu ściema...a jednocześnie dowód na to że auta bez DPFa przejdą przegląd w Niemczech ponieważ będą się mieściły w normach tak jak te z Euro4 bez seryjnego DPFa...bo skoro BKD przechodzi TUV - emituje jakieś tam cząstki sadzy a mimo tego przechodzi przegląd to auto w którym usuniemy DPFa przejdą ten sam TUV ...bo emisja będzie taka sama...'(KAT na ilośc sadzy nie ma wpływu!)....tak na logike...

 

W Polsce na szczęście nie mamy żadnych problemów z przeglądami i nie trzeba nikomu dawać w "łapę" żeby go przejść...no chyba że ktoś ma coś innego niesprawnego w aucie(ale to chyba musiałby być kamikadze) :dobrze

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie. w niemczech nigdy nie wiadomo co odwali. bylem 2 tygodnie temu to zaraza nawet olej i plyn hamulcowy sprawdzal

 

ale dobrze wiedziec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezu....

Na tuvie facet wchodzi pod auto, patrzy, nie ma dpfa, i mówi verfluchte szajse, wo ist dpf? A ja, ze w doopie. A on, gut, podbijame tuv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezu....

Na tuvie facet wchodzi pod auto, patrzy, nie ma dpfa, i mówi verfluchte szajse, wo ist dpf? A ja, ze w doopie. A on, gut, podbijame tuv.

 

Dlatego jak auto jest w Niemczech zarejestrowane to usuwamy tak DPFa że wizualnie wszystko wyglada jak w serii, w srodek wspawujemy rurkę, wszystkie czujniki na miejscu(mimo że są wyłączone) i tyle.

Diagnosta jak zaglądnie to widzi pięknego DPFa :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok

to jakby mi teraz jeszcze ktos pokazal wykresy (z dpf i z wycietym - w bgw) to bym byl przekonany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania kilka screenów, pierwsze trzy to seryjny soft z DPFem, kolejne to nasze modyfikacje.

 

 

a) seryjny 1.9TDI DPF

 

[ATTACH=CONFIG]69247[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]69248[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]69246[/ATTACH]

 

 

b) modyfikacja wstępna, kontrolujemy parametry i jeśli wszystko jest OK robimy moda ostatecznego.

 

[ATTACH=CONFIG]69253[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69254[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69252[/ATTACH]

 

 

c) mod ostateczny, bloki pomiarowe wyłączone

 

[ATTACH=CONFIG]69250[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]69251[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]69249[/ATTACH]

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm

jest sobota wieczorem i mam wypite pool butli schotcha z cola, ale nic mi te screeny nie möwia. sorry alle ale vcdsem (mam tez ) w tym wypadku nic dla mnie konkretnego nie widac. chodzilo mi raczej o konkretne dane ile tego syfu wychodzi. niby sa te diagnozy u nas robione przez obd ale jednak sonda jest tez w uzyciu. wlasnie o te dane mi chodzi, co ta sonda "na zywo" wyczytuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oskar1979 te screeny nie są dla Ciebie tylko dla tych co sobie DPFa wywalili żeby skontrolowali jak u nich to wygląda...akurat miałem chwilkę to wrzuciłem na forum...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to właśnie też mnie ciekawi. Załóżmy ze koleś"widzi" dpfa, ale co, jak włoży sondę do rury wydechowej (bez skojarzeń proszę) i zacznie gazowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to właśnie też mnie ciekawi. Załóżmy ze koleś"widzi" dpfa, ale co, jak włoży sondę do rury wydechowej (bez skojarzeń proszę) i zacznie gazowac?

 

W Polsce sam jeździłem na stacje diagnostyczną samochodami bez DPFa aby robić przegląd, diagnosta nawet nie szuka DPFa, chyba ze zauważy gdzieś po chamsku wspawany byle jaki kawal pordzewiałej rury to może się coś "pultać" , wszystkie parametry spalin mieściły się w normach, nie trzeba dawać "w łapę", badane jest zadymienie a jak wiadomo zdrowy diesel nie kopci...jak to wyglada w Niemczech? nie byłem na takim przeglądzie osobiście więc nie wiem...mogę komuś podesłać pusta puszkę bez DPFa - najlepiej do B5fl bo w tym aucie wymiana zajmie chwilkę,ktoś sobie tego DPFa na pusta puche zamieni podjedzie zrobić przegląd i zobaczymy...tylko żeby w czasie przeglądu nie zaczął wypalać DPFa którego nie ma :devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram argumentację kol. kminka. Miałem DPF-a, pojechałem, zapłaciłem, po 24 godz. odebrałem wynalazka i mam święty spokój. W końcu to ja mogę decydować jak mam jeździć, gdzie i ile czasu-żaden sterownik i kontrolki nic mi nie nakazują-JESTEM WOLNYM CZŁOWIEKIEM. Żadne wypalania filtra czy to inicjowane przez sterownik czy serwisowe (realizowane we własnym zakresie przy pomocy VCDS czy innych ustrojstw) mnie nie interesują. W dynamice nie straciłem nic, chyba nawet zyskałem (jak przybutuję to opony bardziej na asfalcie piszczą). Z komina żaden czarny dym mi nie wylata niezależnie czy to obroty jałowe czy pod obciążeniem-znaczy silnik jeszcze niezbyt chorowity. Zyskałem jedno - w jeździe tylko miejskiej (średnia 27km/h) zużycie paliwa spadło z 11,4 na 8,7 l/100km. Niewiarygodne. Być może. Ale prawdziwe. Fakt, że końcówka rury z siwej zrobiła się na mniej siwą ale mi to nie przeszkadza. Przeglądy techniczne. Owszem, być może kłopot dla tych którzy mają samochody na rejestracjach innych niż PL. Ale coś za coś. Wszystkiego mieć nie można. A jak się sytuacja z przeglądami i normami emisji w PL zmieni to zróbmy krucjatę przeciwko ekoterrorystom lub przejdźmy na benzynę, która jest już tańsza od ON.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności