anderllh Zgłoś #301 Napisano 9 Stycznia 2014 Witam.Mam pytanie do fachowców w tym dziale. Czy możliwe jest, że źle usunięty programowo DPF będzie wywoływał w ECU permanente wypalanie filtra i non stop dymienie na siwo oraz żrący zapach z tłumika? Poprzedni właściciel w rozmowie telefonicznej powiedział, że auto zaczęło dymić po usunięciu DPF. Kontrolka DPF zapala się i gaśnie po przekręceniu zapłonu, auto jak w podpisie Jak najbardziej jest to możliwe,szczególnie w przypadku 2.0TDI BMR, który sprawia tunerom wiele problemów w tej kwestii. Musisz poszukać dobrej fimry tuningowej/elektronika w Twojej okolicy i zrobić kompletną diagnozę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Japass57 Zgłoś #302 Napisano 13 Stycznia 2014 Nie wiem jak jest w innych samochodach ale w moim pasku po usunięciu filtra DPF mechanicznie i założeniu kostki elektronicznej oszukującej komputer samochodu wszystko działa super już od 2,5 roku ale czasem [raz na pół roku] trochę pokopci tak jak by wypalał filtr. Namiary mogę podać na Zieloną Górę tam gdzie usuwali mi filtr. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów w Nowym 2014 Roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtasan Zgłoś #303 Napisano 16 Stycznia 2014 Witam. Mam nareszcie w Poniedzialek termin na wyiagniecie srodka od DPFa i tuning softu lecz problem jest w tym iz dzis bylem zmuszony jechac doVW by mi wypalili DPF ale juz jest tak pelny ze nic nie umieli zrobic i tu mam pytanie :moge przejechac na trybie awaryjnym 700km?,w VW powiedzieli ze ryzykowne dla turbo lub w najgorszym wypadku silnika. Na 5ce pociagnie 110KM/h na prostej pod gorke masakra redukowac trzeba. W Niemczech mam najblizej 250km do takiego warsztatu ale w sumie tylko POLAK POTRAFI NAJLEPIEJ. Jutro mial byc wyjazd a tu niespodziewanka. ---------- Dodano o 18:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:20 ---------- Witam.Mam nareszcie w Poniedzialek termin na wyiagniecie srodka od DPFa i tuning softu lecz problem jest w tym iz dzis bylem zmuszony jechac doVW by mi wypalili DPF ale juz jest tak pelny ze nic nie umieli zrobic i tu mam pytanie :moge przejechac na trybie awaryjnym 700km?,w VW powiedzieli ze ryzykowne dla turbo lub w najgorszym wypadku silnika. Na 5ce pociagnie 110KM/h na prostej pod gorke masakra redukowac trzeba. W Niemczech mam najblizej 250km do takiego warsztatu ale w sumie tylko POLAK POTRAFI NAJLEPIEJ. Jutro mial byc wyjazd a tu niespodziewanka. Przed chwila dostalem odpowiedz z Niemieckiej firmy B&R Chiptuning by wyslac im tylko komputer oni wykasuja DPFa wysla spwrotem mam wsadzic na swoje miejsce i gotowe koszt 1000ZL. Co wy na to,da sie tez tak? ---------- Dodano o 18:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:33 ---------- ---------- Dodano o 18:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:20 ---------- [/color] Przed chwila dostalem odpowiedz z Niemieckiej firmy B&R Chiptuning by wyslac im tylko komputer oni wykasuja DPFa wysla spwrotem mam wsadzic na swoje miejsce i gotowe koszt 1000ZL. Co wy na to,da sie tez tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krichm Zgłoś #304 Napisano 16 Stycznia 2014 (edytowane) Witam.Mam nareszcie w Poniedzialek termin na wyiagniecie srodka od DPFa i tuning softu lecz problem jest w tym iz dzis bylem zmuszony jechac doVW by mi wypalili DPF ale juz jest tak pelny ze nic nie umieli zrobic i tu mam pytanie :moge przejechac na trybie awaryjnym 700km?,w VW powiedzieli ze ryzykowne dla turbo lub w najgorszym wypadku silnika. Na 5ce pociagnie 110KM/h na prostej pod gorke masakra redukowac trzeba. W Niemczech mam najblizej 250km do takiego warsztatu ale w sumie tylko POLAK POTRAFI NAJLEPIEJ. Jutro mial byc wyjazd a tu niespodziewanka. ---------- Dodano o 18:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:20 ---------- Przed chwila dostalem odpowiedz z Niemieckiej firmy B&R Chiptuning by wyslac im tylko komputer oni wykasuja DPFa wysla spwrotem mam wsadzic na swoje miejsce i gotowe koszt 1000ZL. Co wy na to,da sie tez tak? ---------- Dodano o 18:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:33 ---------- ---------- Dodano o 18:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:20 ---------- [/color] Przed chwila dostalem odpowiedz z Niemieckiej firmy B&R Chiptuning by wyslac im tylko komputer oni wykasuja DPFa wysla spwrotem mam wsadzic na swoje miejsce i gotowe koszt 1000ZL. Co wy na to,da sie tez tak? Co do trybu awaryjnego spokojnie dojedziesz. Ja jechałem z Essen na śląsk +/- 1000km i tylko problemy były pod górkę trza było redukować, a na prostej spoko 120 na 6 biegu no i zapomnij o wyprzedzaniu. Przy okazji zajmuje się dpf'ami i 1000zł za sam program to zdecydowanie za dużo. Sam komp możesz do nich wysłać ale i tak musisz wkład z dpf wyciągnąć bo wóz tryb awaryjny powinien złapać jak mu nikt DTC nie usunie Edytowane 16 Stycznia 2014 przez krichm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtasan Zgłoś #305 Napisano 17 Stycznia 2014 Jaka miałeś temperaturę oleju? W PL u mechanika za wszystko 1800-2000 mnie wyniesie. Takrze mocno się zastanawiam co by tutaj na miejscu tego nie zrobić bo do mechaniki mam swojego tutaj sprawdzonego mechanika w PL przy komputerze też będzie ktoś obcy grzebać. Dokładnie tez tak mi potem napisano ze trzeba środek z PDF samemu wyciągnąć. Dzięki za podpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtasan Zgłoś #306 Napisano 23 Stycznia 2014 Przed wczoraj odebralem mojego i jak narazie jestem happy. Jak by troszke szybciej sie zbieral mi sie wydaje a i pali tez chyba troszeczke mniej bo dzis srednia przy -2°C na autostradzie 130-150km wyniosla 5.1L/100km(odcinek700km). Po wlaczeniu zaplonu kontrolka DPF i Swiecy Zarowej troszke szybciej gasnie niz inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HARNAS Zgłoś #307 Napisano 16 Lutego 2014 (edytowane) Witam, podpinając się pod temat czy ktoś z kolegów usuwał lub coś robił w Radwanicach pod Wrocławiem (chodzi mi o DIAGNOSTIC CAR) z DPF nową mapą zwiększająca kucyki? Ceny mają zdecydowanie dobre, korzystają z hamowni w JETRONIKU. Edytowane 16 Lutego 2014 przez HARNAS doprecyzowanie pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
donalberto Zgłoś #308 Napisano 25 Kwietnia 2014 Koledzy forumowicze proszę doradźcie jak usunąć mechanicznie DPF - silnik CR CBA - wyciągam puszkę rozcinam wywalam DPF ale co z katalizatorem? czy mogę go zostawić, czy po usunięciu będzie bardziej czuć spalinami? No i nie wiem jeszcze jednego - wstawiać strumienicę czy zostawić pustą puszkę (pytam bo w Pasacie to nie jest chyba prosta rura tak jak nap w Oplu Vectra) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #309 Napisano 28 Kwietnia 2014 KATa zostawiasz, wywalasz DPF a w środek wspawujesz rurkę :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #310 Napisano 22 Maja 2014 Koledzy czy ktoś czyścił DPF'a płynem Wurth lub Liqui Moly ew. jakimś innym? Czy to się sprawdza i po jakimś czasie/ przebiegu dalej jest OK? Ew. może wiecie gdzie to zrobić i macie godne polecenia miejsce? Muszę szybko albo go wyczyścic bo już totalnie zapchany albo go wyciąć - zastanawiam się nad płynem i daniem mu jeszcze jednej szansy Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtasan Zgłoś #311 Napisano 22 Maja 2014 Poczytaj bylo gdzies o czyszczeniu plynami ale nikt nie poleca bo drogo niby i niebezpiecznie a i zalezy od kultury jazdy,wrzuć lub wyciagnij go z obudowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Japass57 Zgłoś #312 Napisano 26 Maja 2014 Ja zastosowałem emulator DPFa plus jego mechaniczne wycięcie jak w poście nr 307. Zrobiła mi to firma w Zielonej Górze. Polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziolo2005 Zgłoś #313 Napisano 5 Czerwca 2014 ja jestem po usunięciu dpfa i z rury wychodzi czarny czasem siwy po dododaniu gazu czy to normalne usunołem filter fizycznie i systemowo i nie wiem czy on powinnien kopcic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #314 Napisano 6 Czerwca 2014 A jak to wygląda ze strony programowej - podobno VCDS -em idzie wypalić filtr - czy sprawdza się to , w jakim stopniu może być zapełniony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diavol Zgłoś #315 Napisano 12 Czerwca 2014 Osobom z Krakowa i okolic polecam zakład znajdujący się na ul. Półłanki - ŁG Autoserwis gdzie szybko i fachowo pozbędą się tego ustrojstwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #316 Napisano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Po usunieciu DPF jak u Was jest...spada troszke spalanie ,czy utrzymuje sie na takim samym poziomie jak przed??...Bo nie wiem dlaczego..troszke mnie to dziwi ale u mnie tak jakby spalanie troszke wzroslo?? Jezdze do pracy codziennie 30 km w jedna strone i mialem zawsze spalanie przed usunieciem DPF srednio 6.2 a teraz mam 6.7....czemu tak sie stalo...?? Jezdze tak jak zawsze...Chyba ze mi cos sie wydaje...:noniebardzo A jak to wogole robia progamowo??Glupio tak troche pytam jak juz jestem po zabiegu..no ale coz... Zgrywaja moj stary program...wycinaja jakies czujniki z nigo od DPF w kanalach 68-75?? Czy jakas korekcje albo cos innego w wtryskach robia?? Bo mnie to dziwi ,ze przed usunieciem mialem mniejsze spalanie a po tak jakby ciut wieksze....zobaczymy narazie bede obserwowal.. Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez arek810316 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtasan Zgłoś #317 Napisano 27 Sierpnia 2014 Pytaj u tego co ci robil jak to zrobil. U mnie gosc jakis tam program swoj czy pisany przez siebie wgral,bebechy z PDF wyciagli przez mala dziurke i katalizator wymatowali. Rocznik 2010 model B6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #318 Napisano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Dzwonilem do firmy co mi robili..i niby mam program ten sam tylko jest okrojony czyli powylaczane funkcje DPF...wylaczyli tez sonde lambda ktora dawkowala pliwo...teraz paliwo dawkowane jest przez przeplywomierz..mozliwe ze moze byc to??Bede jeszcze jezdzil i obserwowal... Chociaz jakby przeplywomierz zle obliczal wartosc to auto zdecydowanie wiecej by palilo??i jakby winna byla przeplywka to tez by kopcil troche??..A wcale nie kopci ani dymka nie pusci.. Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez arek810316 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #319 Napisano 30 Sierpnia 2014 Generalnie to pierwsze słyszę o tym aby komuś auto paliło więcej Po wyłączeniu lambdy dawka paliwa jest liczona w funkcji wskazań przepływomierza - mimo tego nie słyszałem, żeby od tego fura paliła więcej Zawsze można lambdę włączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lgserwis Zgłoś #320 Napisano 17 Września 2014 Przesyłamtrzy przykłady jak kopcą samochody po wyrzuceniu DPF . 1)Mazda 6 ze zdrowym silnikiem - praktycznie nie kopci wcale lub tutaj : 2)Fiat Seidici - zauważ ,że równiez nie kopci : 3) Meganka , która bardzo kopci przez usterkę układu paliwowego .Usterka ta przyczyniła sie do uszkodzenia filtra i zapchania przy przebuegu ok 100 tys kilometrów zobacz tutaj film: tutaj zdjęcie filtra zaraz po wyjęciu : Dymienie na czarno nie powinno mieć nic wspólnego z usunieciem DPF . Dymienie na jasno - powodem może być niewłaściwie usuniety programowo DPF ja jestem po usunięciu dpfa i z rury wychodzi czarny czasem siwy po dododaniu gazu czy to normalne usunołem filter fizycznie i systemowo i nie wiem czy on powinnien kopcic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach