Skocz do zawartości
rosek11

szarpanie na zimnym silniku.. mechanik mówi że remont silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy po wymianie świec było chwilę spokoju tzn 2-3 dni teraz ponownie szarpie zaraz po odpaleniu. Juz nie mam planu gdzie szukac rozwiązania. Vga nie wykazuje błędów. Co jeszcze można zmienic, naprawic itd ????

 

Kolego ja mam to samo , jak temp. spadnie poniżej zera też mi szarpie parę sekund i pierwsze odpalanie jest cięższe , potem już idealnie . Przyzwyczaiłem się już i mam to gdzieś , wspomnę tylko że świeczki , filtry ,olej , czujnik temp. cieczy wymienione i nie ma poprawy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być wiele, nie wiadomo co się działo wcześniej z samochodem .Jak wyglądają korekty wtrysków na vag-u? Można by wyklóczyć wine modyfikacji i wgrać mu oryginalny soft na próbe , miałem dwa takie przypadki że auto ciężko paliło po czipsie po wymianie na sprawdzony program przeszło ,ale szarpania nie było. Pompki były nowe czy używane, kto je zakładał??????

Edytowane przez misiek 528

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Przyczyna jest tylko jedna pompowtryski,wyjąc posprawdzać uszczelnienia jeżeli to nie da efektu to szukać używek bądź regeneracja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyczyna jest tylko jedna pompowtryski,wyjąc posprawdzać uszczelnienia jeżeli to nie da efektu to szukać używek bądź regeneracja.

 

No nie koniecznie , bo ja mam nówki pompowtryski , głowica jest zplanowana, nowe uszczelnienia , dotarte zawory jednym słowem wszystko zrobione ( była walnięta uszczelka pod głowicą ) , do tego wgrana mapa pod te pompki . Dzisiaj zauważyłem, że jak podgrzeje świece dwa razy , to zapala normalnie bez szarpań .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj zauważyłem, że jak podgrzeje świece dwa razy

Klego to może przekaźnik świec (o ile takowy istnieje) ma przypalone styki i tracisz troszkę prądu na nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pompki były założeone używane z tego co mi mówił poprzedni wlaściciel. Mam pytanie czy moża sprawdzić stan pompek bez ich wyciągania czy Vga moża dokłądnie sprawdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sprawdzić bez wyciągania, wystarczy podpiąć VAG i sprawdzić korekty dawek w bloku 013 i bipy w bloku 023-te wartości dają odpowiedź na temat kondycji twoich pompek. Najlepiej zrobić logi wg. instrukcji opisanej na forum i wrzucić do oceny dla osób w tym temacie mądrzejszych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odpiąłem kostke od czujnika temperatury, i w dalszym ciągu sytuacja jest taka sama. Zrobie logi i dodam do oceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rosek11 jakieś ruchy w temacie?? Udało się cokolwiek zrobić? Mam taki sam problem jak Ty i nie można znaleźć przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak samo - pojawiło się niby zeszłej zimy, albo zeszłej zimy zacząłem zwracać na to uwagę ... przy dużych mrozach ... też wymieniłem wtedy świece, filtr paliwa oraz czujnik temperatury, chociaż szwankował tylko obwód podający wartości na deskę ... i nic to specjalnie nie dało, mój akumulator jest nadal wraz z samochodem od nowości więc ponad 8 lat i może on jest przyczyną ... mam drobną nieszczelność układu podciśnienia ale to między serwem a pompą gdzieś - będę szukał i wymieniał przewody na wiosnę ... ale jak pisałem w innym wątku zmierzyłem korekcje i zapodałem STP do czyszczenia wtrysków i jest lepiej ... gdzieś na forum jest wątek o passku c6 170 ps co stracił moc i zaczął klekotać i nierówno palić po paru tkm przebiegu i okazało się że czyszczenie pompowtrysków maszyną ultradźwiękową dało znakomity efekt ... paliwo było z markowych stacji więc pozostaje pytanie czy komuś poniżej -10 C nie telepie i od

razu motorek pracuje płynnie i równiutko ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie działałem w temacie do tej pory nic,bo jak to święta, ale swego czasy przy obecnych temp czyli około 5 stopni to szarpał, teraz już jest dobrze. Natomiast przy temp -20 to szarpał. Juz rozkładam ręce ... W Nowym Roku cos bede dalej szykał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem logi, zamieszczałem je na forum http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=67356 i już powoli się poddaje.. Podobno mam błędy w bloku 018 ale ja sam nie wiem o co chodzi. Ja nie wymieniałem tylko czujnika g2 bo on nie ma wpływu na odpalanie samochodu a tak to wszystko.. Auto mam z Włoch może tam były jakieś inne ustawnienia strerownika:confused: albo to może już wina przebiegu 390tkm...:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja miałem to samo w swoim pasku tylko, że w AFN-ie(jeszcze model na wtryskach).

Najpierw obstawili pompę... Pompiarz tez stwierdzi, że już słaba. Swoją sprzedałem na allegro jako uszkodzoną i kupiłem regenerowana. Dalej to samo... Kasa wydana w błoto... a po kilku dniach dzwoni klient który kupił pompę i dziękuje mi bo wsadził ją do swojego passka i chodzi mu silniczek jak ta lala!!!

 

,,No to jak nie pompa to wtryski" kupiłem drugie które przed kupnem sprawdziłem u pompiarza - igiełki!!! Wsadziłem, dalej to samo... Poprosiłem kolege który miał identycznego passata - przełożylismy wtryski. Jego silnik dalej chodził bez zarzutu a mój się telepał.

 

W końcu jeden mechanik poradził mi żebym odkręcał rurki do poszczególnych wtrysków jak się zacznie telepać i wtedy chociaż będzie wiadomo który cylinder.

No i miał racje - odkrecenie rurki od pierwszego wtryskiwacza wpływało ni jak na parce silnika. Dalej telepotal się tak samo. odkręcenie rurki od innych wtryskiwaczy powodowało większe telepotanie silnika.

 

Żąglowanie wtryskami nic nie dawało - dalej działo się to na pierwszym cylindrze.

 

Diagnozy były dwie:

- uszkodzony popychacz który napełnia się za długo i nie otwiera poprostu zaworu, dlatego silnik się telepocze,

- przycinający się zawór

 

Popychacze wymienione i dalej to samo...

 

Także albo była walnięta głowica, albo przycinał się zawór.

W związku z bezsilnoscia sprzedałem samochód handlarzowi i niech sobie radzi :) Ja miałem dość tego!!!

 

Co do VAG-a to nie można mu zbytnio ufać w tym przypadku.

U kolegi wtryski na VAG-u w bloku 13 były cacy. Po przekładce do mnie podczas telepotania VAG pokazywał bardzo dziwne wskazania - na trzech cylindrach np około 0,5 na na tym jednym -3.

Także VAG nie zawsze prawdę powie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie,gdzie w benzyniaku 1,8 T znajduje się czujnik temperatury paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załaduj do autka lepsze paliwko ostatnio też tak miałem. Myślałem że to świece a gdy zatankowałem w Niemczech diselka silniczek pracuje jak nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Załaduj do autka lepsze paliwko ostatnio też tak miałem. Myślałem że to świece a gdy zatankowałem w Niemczech diselka silniczek pracuje jak nowy
ja tankuję tylko na shelu, problem mam odkąd auto kupiłem i wystepuję tylko w temperaturze od +5 st w dół.. Stosowałem już preparaty STP i nic nie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też zalewam V-Power. Shell ma tę wadę że poniżej 5 stopni czasami są problemy (Polskie paliwo) za granicą zdecydowanie jest lepsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam takie pytanie,gdzie w benzyniaku 1,8 T znajduje się czujnik temperatury paliwa?

szczelam ,że pewnie w baku lub w pompie paliwa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na pompę wtryskową która sie kończy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z szarpaniem ciąg dalszy ...:( Przed ostatnie dnie gdy temp na zewnątrz było w nocy ponad 10 stopni to rano przy odpaleniu szarpanie było większe i dłuższe. Dodam ze przy temp około 0 to szarpanie jest znikome. Może ktoś ma pomysł, gdzie jest przyczyna tego że im niższa temp tym większe szarpanie.

Edytowane przez rosek11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności