Skocz do zawartości
hotair

słabe światła+nowa solucja na przekażniki

Rekomendowane odpowiedzi

Przekaźnik to przekaźnik. Jaki nie założysz to będzie działał. Trzeba tylko pamiętać o napięciu cewki - 12V i o obciążeniu styków. Dla żarówki 60W przy 12 V będzie to 5A. Biorąc pod uwagę napięcie instalacji ok 14V, prąd będzie deczko większy. Jak dasz styki 10A to będzie świat. Co do jakości wykonania to się nie wypowiadam. wiadomo tanie, chińskie = częsta wymiana. Jak kupisz przekaźniki samochodowe to możesz podłączyć na podstawki lub konektorki. Z innymi będziesz musiał się pobawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś z kolegów którzy mają założone przekaźniki zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnim stykiem żarówki a klemą dodatnią akumulatora na zapalonych światłach?? (wystarczy trochę wysunąć konektorek z żarówki -tak by żarówka dalej świeciła ale dało się przyłożyć miernik) - ciekawy jestem jaki spadek napęcia tworzy się na oryginalnych kablach i bezpiecznikach.. będę BARDZO wdzieczny za tą informację

 

Dotychczas byłem zwolennikiem przerobienia instalacji (kabli i zasilania) ale to więcej roboty i może takie rozwiązanie wystarczy.

U mnie na oryginalnej instastlacji jeszcze bez ulepszeń spadek napięcia wynosi 1.2V.

Po przeróbce instalacji zazwyczaj udaje się uzyskać finalnie około 0,2V - światła świecą o niebo lepiej bo żarówki są bardzo wrażliwe na spadki napięcia w okolicach znamionowego napięcia zasilania- bo ilość światła nie zmienia się liniowo w funkcji napięcia zasilania

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabieram się do tego pomiaru już od kilku tygodni, ale teraz szybciej się ściemnia więc chyba się za to wezmę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów i muszę powiedzieć że po przeczytaniu tych postów wszystko mi się pomieszało i może ktoś mi poda konkrety podłączenia przekażników , bo z tymi schematami piszecie że jest coś nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czego tu nie rozumiec? przekazniki wysterowane sa napieciem, ktore obecnie zasila lampy. nowe zasilanie podpina sie z aku/altka i ciagnie przez bezpiecznik albo nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jajek

pytanie odnosnie samych swiatel mijania - czy w B3 warto regenerowac lustra swiatel? to prawda, ze w B3 sa zrobione z jakiegos cud-plastiku i ze nie matowieja?

 

jakies sugestie odnosnie piaskowania - z czym to sie je wogole? jak to ewentualnie zrobic? i czy szkla same w sobie tez idzie jakos czyscic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie odnosnie samych swiatel mijania - czy w B3 warto regenerowac lustra swiatel? to prawda, ze w B3 sa zrobione z jakiegos cud-plastiku i ze nie matowieja?
. Boże uchowaj, ja u siebie wpadłem na pomysł wyczyszczenia luster, wziąłem szmatę i wyczyściłem razem z lustrem :), do plastiku. Tak więc nie polecam tej metody. Kiedyś na jakimś forum czytałem o zalewaniu reflektora wodą z ludwikiem i mieszaniu. Podobno efekty niezłe. Ja u siebie ostatecznie wymieniłem lustra. Kupiłem połamany reflektor Helli i przełożyłem.
U mnie na oryginalnej instastlacji jeszcze bez ulepszeń spadek napięcia wynosi 1.2V.
Małe uzupełnienie. Dziś pomierzyłem spadki napięcia na żarówkach i "kopara" opadła mi ze zdumienia. 2,4 V spadku napięcia. Gdzie to się podziało? Dodatkowo połączyłem na "krótko" + akumulatora z żarówką i wyraźnie jaśniej zaświeciły reflektory. Tak więc nie ma odwrotu i w wolnej chwili zakładam przekaźniki. Edytowane przez slawekm65

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Boże uchowaj, ja u siebie wpadłem na pomysł wyczyszczenia luster, wziąłem szmatę i wyczyściłem razem z lustrem :)

 

Potwierdzam, nie da się wyczyścić lustra, lepiej wymienić z innego reflektora...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i wreszcie ja się zabrałem za przekaźniki:-)

Wszystko ładnie bangla, koszt 20 zł,J Wkrótce zrobię automatyczny włącznik świateł po zapaleniu samochodu.

pozdrowienia Wiesław

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B3 jest trochę inna instalacja, tam mijania i długie nie świecą razem, niestety nie mam schematu do B3 więc nie pomogę.

Tom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam - nie podjemuję wątku, czy sensowne jest zastosowanie przekaźników, bo zostało to już wyjaśnione.

Chciałbym wykorzystać fakt, że mój B4 (1Z) jest tzw. golasem (brak klimy, elektrycznych szybek) i w jego tablicy bezpieczników i przekaźników są wolne miesjca. Upatrzyłem sobie, jako potencjalne miejsce na przekaźniki do świateł.

Ponieważ użytkuję, szczęśliwie (tzn. bezawaryjnie) 1/2 roku mojego bolida, za dużo też w nim nie grzebałem i praktyki jeszcze nie mam.

Mam takie pytanie do kolegów, którzy widać znają każdy "kącik" w Passkach:

- czy tablica przekąźników/bezpieczników, jest w łatwy sposób "wyjmowalna", bez konieczności odłączania wszystkich podłączeń do niej - czy jest tak ciasno i przewody krótkie ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy tablica przekąźników/bezpieczników, jest w łatwy sposób "wyjmowalna"

 

Jest uchylana do dołu, po bokach masz dwa zabezpieczenia. Oczywiście na "kablach" bedzie wisiała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest ciasno i są krótkie :P unieś ją do góry i pociągnij do siebie. Tych gniazdek na przekaźniki raczej nie wykorzystasz, możesz dokupić podstawkę pod przekaźnik którą mocujesz u góry jak oryginalny przekaźnik od dodatkowego wyposażenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest forum ! - pytasz i masz ! - dzięki !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby wsadzić przekaźniki w tą płytę musiałbyś ją całą przerobić - te miejsca są przygotowane pod konkretne sprawy- skórka nie warta wyprawki - kup podstawiki i zrób na zewnątrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekonaliście mnie. Tak też zrobię - dotyczy zamocowania przekaźników. Czy analogicznie dodatkowe bezpieczniki montować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gniazda bezpieczników też można przypiąć sobie tam na górze. Ja mam to zrobione pod maską żeby kable były jak najkrótsze, można kupić takie gumowane wodoszczelne gniazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się mieści bez problemu za reflektorami, dobrze jak masz przekaźniki z uchwytami na śrubki a podstawki przekaźników z możliwością łączenia ich ze sobą oraz jak przewody puścisz w peszlu po np. pasie przednim u góry i oczywiście fachowo wykonasz połączenia elektryczne i dobrze zaizolujesz to będzie estetycznie,bezpiecznie i prawie niewidoczne ;).

Właśnie przyszłem z garażu gdzie montowałem przekaźniki w pasku kuzyna :D.Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja moje umieściłem przy zbiorniczku płynu używając śrubki która go trzyma ;) przydadzą się konektorki samochodowe, koszulki termo, cyna, lutownica. Jak nie zapomnę to cyknę zdjęcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

choć wcześniej (w innych autach) też robiłem układy przy lampach to w moim pasku przekaźniki zrobiłem za skrzynką bezpieczników a bezpieczników użyłem standartowych tylko przelutowywując złącza kabli.

wcześniejsze konstrukcje w komorze silnika są wrażliwsze na czynniki atmosferyczne - trzeba zabezpieczać elementy - a z moich pomiarów wynika że największe spadki napięcia są na złączkach elektrycznych (złacze kabel-złaczka - ja przelutowałem wszystkie) a nie na kablach.

stosunkowo duży jest np spadek napięcia na samej kostce reflektora - lepoiej by było ją wyeliminować- ale jak by to wygladało ;) trzeba by uszczelniać reflektor a to już partyzantka

oczywiście zrobisz jak zdecydujesz - pamiętaj o wszystkich bezpiecznikach - żeby przy ewentualnym zwarciu w zarówce nie stracić wszystkich świateł na raz (każda żarówka powinna mieć swój bezpiecznik), albo nie wywołać pożaru przy nie daj Boże stłuczce - kabel zasilający powinien tez mieć bezpiecznik główny ( tak jak mają wszystkie nowsze auta)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności