k_piotr99 Zgłoś #41 Napisano 24 Maja 2010 ale zbieznośc była zrobiona juz i mam wydruk. myslisz ze moze byc zle ustawiona??i troche sciaga w lewo jak zauwazylem.ale to moze byc wina opon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #42 Napisano 24 Maja 2010 (...) a tak na marginesie to takie auto jak B3 ma prawo delikatnie pływać po drodze Nie no, nie pisz takich bzdur. Jak wszystko jest jak należy to napewno nie będzie pływać ani ściągać i nie ma co zwalać na drogi. BTW: mam zabytkowe 31-letnie auto które także idzie jak po sznurku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #43 Napisano 24 Maja 2010 (edytowane) Zbieżność do korekty..po tylu wymianach dopiero po jakimś czasie wszystko sie "układa", a tak na marginesie to takie auto jak B3 ma prawo delikatnie pływać po drodze,dochodzi jeszcze kwestia polskich dróg,kiedyś też walczyłem z geometrią a...pojechałem za zachodnią granicę i....auto szło jak po sznurku i jeszcze uczucie przy 140 km/h jak by sie jechało 80 km/h jak najbardziej korekta zawieszenia prod moze ustawili ale tyl pewnie nie ruszali Passat B3 Zawieszenie przód Niezależne, kolumny typu MacPherson, stabilizator poprzeczny Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony) zbieżność:0 ± 1 mm (0° ± 10¢) pochylenie koła: 1°20" ± 20" dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym: 30" wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: 1°40¢ ± 30" dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym: 30" ---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 21:42 ---------- a ten cytat znalazlem na forum odnosnie kol tyl Rodżer, rzeczywiście w B3 regulacja zbieżności jest tylko na prawym kole. Z lewej strony drążek powinien mieć ustawioną stałą długość i przy regulacji zbieżności kręci się kierownicą tak, żeby połówkowy kąt dla tego koła wyniósł 0° ±5' i reguluje się drugie koło aby uzyskać taką samą wartość. Stad po regulacji kierownica może być nieco przekrzywiona mimo, że samochód jedzie prosto (bo np. ktoś ją wcześniej ustawił "na wprost" przy rozregulowanej zbieżności). Jak mnie jeden mechanik ustawił kierownicę "na wprost" i zaczął z kluczami zabierać się do lewego drążka to go pognałem, zabrałem auto i pojechałem do innego choć ten pierwszy teoretycznie "robił passaty i się na nich znał". nie robilem nigdy paska zbierznosci wiec moze ci to pomoze Edytowane 24 Maja 2010 przez wojta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #44 Napisano 24 Maja 2010 Nie no, nie pisz takich bzdur Wyciągnięte z kontekstu.... To załóż 205/50 i .... momentalnie idzie wyczuć koleiny których niby nie widać.... Rodżer, rzeczywiście w B3 regulacja zbieżności jest tylko na prawym kole. Z lewej strony drążek powinien mieć ustawioną stałą długość i przy regulacji zbieżności kręci się kierownicą tak, żeby połówkowy kąt dla tego koła wyniósł 0° ±5' i reguluje się drugie koło aby uzyskać taką samą wartość. Stad po regulacji kierownica może być nieco przekrzywiona mimo, że samochód jedzie prosto (bo np. ktoś ją wcześniej ustawił "na wprost" przy rozregulowanej zbieżności).Jak mnie jeden mechanik ustawił kierownicę "na wprost" i zaczął z kluczami zabierać się do lewego drążka to go pognałem, zabrałem auto i pojechałem do innego choć ten pierwszy teoretycznie "robił passaty i się na nich znał". Kidyś tak zrobiłem i co.... w jedna strone zwracał na miejscu a w drugą potrzebował autostrady....moze w fabryce tak ustawili ...ma byc tak ustawione aby i w lewo i w prawo było tyle samo obrotów kierownicą.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #45 Napisano 25 Maja 2010 To załóż 205/50 i .... momentalnie idzie wyczuć koleiny których niby nie widać.... Tu powinieneś dopisać od razu że przy takim rozmiarze problem będzie występował nie tylko w B3-ce, więc to nie jest argument że takie auto może pływać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misieek86 Zgłoś #46 Napisano 25 Maja 2010 Cytat:Napisał lebow Zobacz post To załóż 205/50 i .... momentalnie idzie wyczuć koleiny których niby nie widać.... Tu powinieneś dopisać od razu że przy takim rozmiarze problem będzie występował nie tylko w B3-ce, więc to nie jest argument że takie auto może pływać. coś w tym jest u mnie kółka 205/50/16 i czuc każdą nierównośc a zawieszenie jest po remoncie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hatakeka Zgłoś #47 Napisano 25 Maja 2010 a czy jak jedziesz prosto to jego ściąga ,czy rzuca momentalnie bo jak rzuca to prawdopodobnie pękła guma na poduszce albo masz poduszkę poluzowaną na silniku i po prostu przy niewielkiej nierówności rzuca silnikiem na boki wraz tym autem ponieważ masa jest ruchoma na osi przedniej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #48 Napisano 26 Maja 2010 rzeczywiście w B3 regulacja zbieżności jest tylko na prawym kole. Z lewej strony drążek powinien mieć ustawioną stałą długość i przy regulacji zbieżności kręci się kierownicą tak, żeby połówkowy kąt dla tego koła wyniósł 0° ±5' i reguluje się drugie koło aby uzyskać taką samą wartość. Miałem tak w golfie I. Lewy drążek nie miał gwintu do regulacji, zbieżność regulowało się tylko prawym. Szybko to przerobiłem żeby było "po ludzku" Passat ma regulację i na lewym i na prawym drążku. pochylenie koła: 1°20" ± 20" Taka sama wartość tylko na minusie a nie na plusie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal9119 Zgłoś #49 Napisano 26 Maja 2010 poprostu auto było bite i zle wyciagniete . bo tu nic innego nie wymyslisz jak wszystko powymieniane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwy Zgłoś #50 Napisano 1 Listopada 2010 Podepnę się pod temat bo także mam problem z rzucaniem auta po drodze. Mianowicie, podczas przyśpieszania auto odchodzi w prawo, po puszczeniu gazu w lewo. Miałem podobnie w Toledo 1L i był to poluzowany przegub wewnętrzny, ale w Passacie przeguby są dokręcone i nie czuć na nich luzu. Ostatnio wymieniłem drążek kierowniczy bo miał duży luz na jabłuszku. Wyregulowałem zbieżność i nic to nie dało. Jeden z simmerbloków wahacza także został wymieniony i bez zmian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #51 Napisano 1 Listopada 2010 Witam ja ze swoim staruszkiem mam podobnie pływa skurkobaniec po jezdni jak są koleiny a jak złapie szczególnie kolem od pasażera jakąś łatę asfaltu (krawędź łaty) to zaczyna go ciągnąc do osi jezdni, przy tym stuka jak opętany na byle dziurce czy nierówności. Amortyzatory nowe, poduszki, zawieszenie przód, sprężyny wszystko wymienione w lecie. Zauważyłem że jak na postoju bujam przodem góra dół to słychac delikatne postukiwania w rejonie przednich kielichów. Tak było też po wymianie zawieszenia w lecie czy powodem może byc wyrobiona maglownica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #52 Napisano 27 Listopada 2010 pytanie z innej bajki, zawieszenie wporzadku na letnich kołach tego nie było, załozyłem zimówki nowe z przodu tego roczne tył tamtoroczne, i jak jade 50-60 to auto tak podkakuje zdaje mi sie ze to ktores koło z tyłu tak jakby było jajowate, czego to wina moze byc opony czy felgi? gdzie najpierw szukac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #53 Napisano 27 Listopada 2010 Jedź na kapciarnię, aby sprawdzili Ci na wyważarce. Możesz też sprawdzić czy jest jajo tak: podnieść podejrzane koło na aucie, tak aby oderwało się od ziemi na tyle mało, żeby można było rękami obracać kołem. Gdy przerwa między kołem a podłożem będzie się zmieniać razem z obrotem koła (możesz lekko opuścić, żeby opona ocierała o podłoże), to znaczy, że jest jajo - tylko kwestia jak duże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #54 Napisano 28 Listopada 2010 mam na nie gwarancje jeszcze wiec poszukam serwisu dębicy i pojade moze mi to zrobią? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
egon290 Zgłoś #55 Napisano 29 Listopada 2010 Witam. Ja też przyłączam się do tematu, lecz niestety nie jestem w stanie powiedzieć co było robione a co nie w moim aucie, ponieważ mam go od czwartku. Ponawiam oczywiście wszystko to co piszecie w tym wątku, lecz u Mnie objawy są takie: -jadę na wprost , ściąga go w lewo -dodaję mocno gazu to ściąga w prawo -na zakręcie (w prawo) gdy wcisnę mocno hamulce to ciągnie gada w lewo i to mocno! -dziurki i byle łatki czuje wszystkie na kierownicy -co dziura to odskok w prawo lub lewo Amorki są roczne, oryginalne VW, z tego co widzę w książce Ostatnio robiłem przegub lewy zewn. i wymieniałem klocki na nowe Opony wyważone i niby ok Dziś pojadę na zbieżność Kolejną rzeczą jest to, że wczoraj, gdy wracałem z trasy, jechałem spokojnie czyli 90-100 Zaczęło mi sie śpieszyć i mały kawałek 30-40km leciałem 110-120max trasą E7 Gd-Wwa Nagle zaczęło mi coś stukać dość głośno w okolicy nagrzewnicy za skrzynią.... Stuki są takie, jak by ktoś młoteczkiem coś szybko wbijał... Puk,puk,puk,puk... Tak z kilka uderzeń w czasie 1sek! Pojawia się i znika najczęściej na jakimś wybrzuszeniu na asfalcie, na dziurach itp. Na prostej, równej mniej. Puka na luzie, i na biegu... Od 20 do 50km.h ciszej, od 70-90 bardzo głośno... Poduchę urwałem? Tylko, przyznam, że jeszcze pod swojego Paska nie zaglądałem ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammerbial Zgłoś #56 Napisano 29 Listopada 2010 Jeżeli chodzi o te ściąganie to zmienic trzeba któryś drązek kierownicy lub końcówkę(najlepiej oba bo to koszt nie duży a po co ustawiać dwa razy zbiezność jak sie cos po drugiej stronie rozbije) z tym sciaganiem w lewo to do sprawdzenia zawias, a te odskoki spowodowane sa wlasnie złą zbierznościa. Stukanie z taką częstotliwoscią to chyba któryś zawór ale tego nie jestem pewien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #57 Napisano 29 Listopada 2010 co do stukania to mogą być tuleje na stabilizatorze, u mnie objawiały się delikatnym stukaniem w podłogę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #58 Napisano 29 Listopada 2010 -jadę na wprost , ściąga go w lewo-dodaję mocno gazu to ściąga w prawo -na zakręcie (w prawo) gdy wcisnę mocno hamulce to ciągnie gada w lewo i to mocno! -dziurki i byle łatki czuje wszystkie na kierownicy -co dziura to odskok w prawo lub lewo Zawieszenie do sprawdzenia na szarpaku. Najprawdopodobniej tylne tuleje wahaczy do wymiany, lub zgnite sanki w miejscu mocowania przedniej tulei. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #59 Napisano 30 Listopada 2010 I jak pojedziesz na ustawianie, to nie samej zbieżności, tylko najważniejsze kątów pochylenia kół, mają nawet większy wpływ na tor jazdy niż zbieżność. Zbieżność oczywiście też ustaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
egon290 Zgłoś #60 Napisano 30 Listopada 2010 Tak, właśnie... chciałem zacząć właśnie od kątów pochylenia i zbiezności, to w 5 warsztatach chyba im sie robic nie chce... Nie chcą ustawić !!!!! Odpowiedź brzmi : w tym roczniku nie ma co ustawiać! Jeździć i się cieszyć że sie jeździ!!! Poj...ny kraj! Niestety, w Warszawie na wszystko sa zapisy! Najbliższe szarpaki za tydzień! ale, gdzie ustawić np.dziś zbieżność z pochyleniem to nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach