Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Co oznacza że błędów w VCDSie brak? Ja bym napisał że w sterowniku klimatyzacji nie ma błędów a w pomiarze parametrów wszystkie silniczki (te od temp. lewej i prawej) chodzą tak jak powinny, są zawsze na pozycji zadanej i chodzą od pozycji max do minimum która też jest podana w tabelkach. Sprawdził bym jeszcze w pomiarze parametrów jakie są temperatury w wylotach powietrznych (kratki nawiewu) bo też są podane (miałem kiedyś auto które pokazywało że kratka kierowcy daje 70 stopni więc strona kierowcy próbowała zmniejszyć temp. a leciało zimne). Jak wszystko było by w normie łącznie z parametrami to sprawdził bym wszystko mechanicznie, może ułamało się ramię między silniczkiem a klapą. Może też nie grzać połowa nagrzewnicy, tak też bywało. Ja miałem przypadek ale w B5 że pękła klapa wewnątrz obudowy nagrzewnicy i z zewnątrz wszystko się kręciło jak powinno a wewnątrz po prostu stało na zimnym. Myśleliśmy że nagrzewnica a po rozbiórce niespodzianka, nagrzewnica stara była ok. Testy, testy i jeszcze raz testy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po wizycie u specjalisty jest diagnoza: walnięta uszczelka pod głowicą. Podobno to jest główny powód tego mojego niedogrzania.

Płynu ubywało przez walnięty wąż od nagrzewnicy który idzie chyba do egr , Nowy w ASO koszt 220zła ja zakupiłem 0,5m węża i jedno kolanko działa.

Jest jeszczde jedna opcja którą zaproponował mi inny mechanik: padła a raczej kończy się wirnik w pompie wody, dlatego muszę go mocno gazować żeby pompa dała obroty cieczy. Czy ktoś słyszał o takiej przypadłości. (opisana sytuacja zdarzyła sie w passacie b5)

NO ale teraz czeka mnie większa naprawa więc ja narazie z tematu sie wypisuje. Pochwalę się czy wymiana uszczelki coś pompgła i nie wiem co z tą pompą wody -był wymieniana 25000 km temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będziesz miał ściąganą głowicę, silnik będzie bez płynu, rozrząd będzie ściągnięty więc co szkodzi mechanikowi odkręcić pompę wody i to sprawdzić..? Wątpię aby wirnik kręcił się luźno na pompie, albo się kręci albo się rozsypał. Zależy jaką pompę jeszcze wkładałeś, jak był metalowy wirnik wprasowany na metalową oś to nie ma szans by stał a oś się kręciła. Robiłem jakiś czas temu Punto 1.2 i tam był wirnik z tworzywa. Auto się moment grzało i nie było obiegu, węże były zimne/chłodne/letnie wokół silnika a w silniku się gotowało. Wyjmując pompę wypadł za nią kawałek wirnika, resztę musiałem "palcami" szukać wewnątrz bloku. Poskładałem na stole wszystkie kawałki (były po kilka cm. ) i dopiero wkładałem nową pompę. Nowa była cała metalowa. Wszystko wróciło do normy. Odnośnie Twojego auta to jak już będzie bez głowicy to ja bym jeszcze nagrzewnicę "przedmuchał", wodą z jakimś odkamieniaczem raz w jeden wąż raz w drugi. Wlać ciepłą poczekać i dmuchnąć, później zmiana rurki i powtórka aż zacznie czysta lecieć. Uratowałem tak znajomemu w sharanie, tam lałem wrzątek z odkamieniaczem prosto z czajnika, pół dnia walki i takie farfocle wylatywały ze szok. Na końcu czysta woda tylko. Po zmontowaniu wszystkiego z kratek po odpaleniu poleciało w końcu cieplutkie powietrze. Wcześniej nawet nie leciało letnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Moze ktos juz mial podobny problem - brak ogrzewania po stronie pasazera. Poczatkowe nastawy zrobione, brak bledow w VCDS (oprocz czujnika jakosci powietrze do wymiany) i nadal problem wystepuje- czasami grzeje a czasami po jakims czasi przestaje.

 

Powtarzam, vcds nie pokazuje zadnych bledow silniczka regulacji klap, co moze byc przyczyna i jak to wykryc? W vcds w AUTo HVAC mozna odpalic jakies testy szczegolowe ogrzewania? ktos to juz robil?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli macie klimatronik dwustrefowy i silniczek sprawny to do wymiany nagrzewnica 2 tygodnie temu tez z tym walczylem po wymianie nagrzewnicy z lewej i prawej strony leci gorace powietrze jak z farelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Papaj - dzieki za info, czy mozesz sie podzielic jak do tego doszedles? Ja mam klimatronik dwustrefowy, zero bledow w kompie a cieple powietrze leci tylko ze strony kierowcy...

 

Jak doszedles ze to nagrzewnica i jak sobie poradziles z wymiana? kupiles nowa? Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wymienilem silniczek klapy z prawej strony bo mialem walniety niestety lipa! Plukalem nagrzewnice octem troszke syfu wylecialo juz sie cieszylem ze to jest to niestety lipa! Rozebralem 2 plastiki z lewej strony aby dotrzec do nagrzewnicy odpalilem auto i sprawdzalem czy rurki od nagrzewnicy robia sie cieple no i rureczki robily sie bardzo szybko cieple wniosek tylko jeden zasyfiona nagrzewnica a wymiana bardzo prosta jest gdzies na forum opis wymiany ja musialem niestety sam do tego dojc deski na szczescie nie trzeba zwalac zajelo mi to godzinke nagrzewnice kupilem nowa denso za 2 stowki w sklepie na allegro chyba okolo 3 stowek teraz bardzo szybko robi sie cieplo i nie sklamie jezeli napisze ze z kratek leci prawie gorace powietrze

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

http://allegro.pl/nowa-chlodnica-nagrzewnica-vw-passat-b6-3c0819031a-i5983221473.html

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

U mie dokladnie taka siedziala.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

IMG_3861_www.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj dzieki Papaj, pomogles bardzo, zrobie to samo. Czy kojarzysz moze jak sie do niej dobierales i co trzeba bylo demontowac? Jest od strony kierowcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jeden z moich mechaniorow, znany zaklad w Gdyni upiera sie ze do wymniany potrzeba jest sciagniecie calej deski rozdzielczej. Po opisanych symptomach stanowcza sie upiera ze to nie jest kwestia nagrzewnicy, tylko sprawy elektryczne... Koszt wymiany gdybym sie uparl - 1200zl , czas roboty - 3 dni :) Mowie mu ze komp nie pokazuje zadnych bledow silniczkow klapy, nastawy porobione bez bledow, a ten ze trzeba pol samochodu rozebrac...

Edytowane przez ellah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro kolega wyżej wymienił bez ściągania to znaczy że się da. Wcześniej jak wymieniałem silniczki regulacji temperatury to patrząc na nagrzewnicę wody i łączenie rurek też pomyślałem że wymiana musi być prosta, może trochę tunel wysunąć może trochę rozebrać ale powinna wyjść w bok. Skoro elektryczna wychodzi w bok to dlaczego nie wodna. Tak samo jak pisano że wymiana silniczków to tragedia że się wieszać a wyszło że to prosta robota. Pewnie z nagrzewnicą tez tak jest. Gdyby nie było łączeń rurek to wtedy tak, wyciągać trzeba by było wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ellah pisz mi numer na priv wszystko ci wytlumacze przez tel. ale musisz obiecac ze zrobisz focie i zamiescisz na forum dużo jest osób którzy maja z tym ogrzewaniem problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Suchajta pany tutaj macie fajny filmek jak sie dostac do nagrzewnicy. Gosciu akurat wymienia silniczek ale fajnie wszystko widac, nie powinniscie miec problemow z wyjeciem nagrzewnicy. patrzcie do konca bo gosciu nie nagral jak rozbiera oslony ale jest jak wszystko sklada. A wiec nagrzewnice wyjmujecie od strony kierowcy. wywalacie oslone tunelu 1 srubka pod zaslepka. Oslona pod kolanami na 3 srubki. nawiew 1 srubka. oslona nagrzewnicy 3 srubki. Dalej zrobilem tak- uszykowalem sobie miske nawiercilem dziurke na dolnej rurce tak zeby caly plyn zszedl wiertlem chyba 3 mm. Odkrecacie korek zbiorniczka wyrównawczego zaczyna leciec plyn ladnie do miseczki 1 litr moze 2. mozna zwalic od sciany grodziowej waż ale i tak nie zleci calosc z nagrzewnicy. Gdy juz strumien plynu opadl i zaczelo tylko siapic wkrecilem wkreta. przecinacie np. brzeszczotem rurki od strony nagrzewnicy oczywiscie! Tak okolo 2 centymetry za opaskami. Wysowacie nagrzewnice. odkrecacie opaski i je odsowacie na bok. Teraz mozna w latwy sposob wyciagnac reszte obcietych rurek. Uwaga odnosnie nagrzewnicy ja kupilem bez nakladek plastikowych z przodu i z tylu. Nalezy je przelozyc . oraz brakowalo pianki na górze i na dole. kubilem w briko taka uszczelke samoprzylepna z pianki do okien. jezeli nie dacie takich uszczelnien bedzie wam dmuchalo na boki. oringi gumowe zostawilem stare. przy montażu nasmarowac troche tawotem rurki i oringi zeby lekko weszlo. Nie ma panowie z tym takiej tragedi wbrew pozorom to latwa operacja dacie rade spokojnie a wiec do roboty. na spokojnie 2 godzinki i bedziecie mieli cieplo jak w kotlowni. A tym mechaniorom to podziekujcie bardzo za takie rady ze trzeba deche zwalac jezeli macie taka nagrzewnice jak na filmie to na tysiac procent wychodzi bestia bez najmniejszego problemu. Ja mam 2005 rok i chyba sie tam nic nie zmienilo nawet po lifcie. NIECH MOC BEDZIE Z WAMI

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja kupilem dokladnie taka http://allegro.pl/nagrzewnica-golf-v-passat-b6-octavia-ii-denso-i6215501900.html widac na zdieciu ze brakuje tych nakladek jest tylko 1 uszczelka.

Gotowa do zalozenia powinna wygladac tak http://allegro.pl/nowa-nagrzewnica-vw-golf-v-vi-passat-b6-b7-cc-eos-i6182476510.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Papaj - nagroda miesiaca dla Ciebie! Dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj znac ellah jak ci poszlo z wymiana. Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema

 

widze że nie jesteś z pierwszej łapanki jak mechanicy u których ostatnio próbowałem uzyskać pomoc.

Mój problem polega na tym że nie mam ogrzewania nie zależnie jak ustawie nadmuch. Gdy silnik nabierze temp ciepłe delikatnie ciepłe powietrze leci przez okolo 2-3 min a potem przestaje. Dzisiaj dolałem płynu do chłodnicy, bo jakimś cudem po wymianie egr-a po 15 minutach jazdy poziom plynu spadł do mininimum i po tym zabiegu chwilowo pojawoło sie ogrzewanie na 10 minut a potem całkowicie znikło, poziom płunu nie zmienił sie. Proszę o pomoc bo nikt nie wie o co chodzi.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Siema

 

widze że nie jesteś z pierwszej łapanki jak mechanicy u których ostatnio próbowałem uzyskać pomoc.

Mój problem polega na tym że nie mam ogrzewania nie zależnie jak ustawie nadmuch. Gdy silnik nabierze temp ciepłe delikatnie ciepłe powietrze leci przez okolo 2-3 min a potem przestaje. Dzisiaj dolałem płynu do chłodnicy, bo jakimś cudem po wymianie egr-a po 15 minutach jazdy poziom plynu spadł do mininimum i po tym zabiegu chwilowo pojawoło sie ogrzewanie na 10 minut a potem całkowicie znikło, poziom płunu nie zmienił sie. Proszę o pomoc bo nikt nie wie o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, i u mnie niestety ogrzewanie wysiadło. Zrobiłem skan VCDSem, ale nie potrafię tego rozszyfrować i chciałem was prosic o pomoc z rozwiązaniu zagadki.

 

Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: 5K0-907-044.clb

Part No SW: 3AA 907 044 BT HW: 3AA 907 044 BT

Component: Climatronic H05 0505

Revision: 00001K02

Coding: 061100C803

Shop #: WSC 00015 115 00001

ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010

ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod

VCID: 031C9F8FDB15E19A0242F11-8056

 

5 Faults Found:

9473138 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!

- 72 [009]

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 230

Mileage: 347399 km

Date: 2017.01.09

Time: 12:47:58

 

9473394 - Unlicensed Version. Not all DTCs

- 72 [009]

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 230

Mileage: 347399 km

Date: 2017.01.09

Time: 12:47:59

 

13701376 - Unlicensed Version. Not all DTCs

- 00 [009]

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 2

Reset counter: 230

Mileage: 347399 km

Date: 2017.01.09

Time: 12:47:59

 

13701424 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!

- 30 [009]

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 2

Reset counter: 230

Mileage: 347399 km

Date: 2017.01.09

Time: 12:47:59

 

9481988 - Unlicensed Version. Not all DTCs

- 04 [009]

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 2

Reset counter: 230

Mileage: 347399 km

Date: 2017.01.09

Time: 12:47:59

 

Dacie radę coś z tego rozszyfrować? Dodam że zmieniłem panel na ten z B7 3AA i końcówka BT. Nie wiem czy ma to znaczenie bo zmieniałem w lecie i wtedy ogrzewania nie używałem. U mnie wygląda to tak że nawet po nagrzaniu do 90st nie leci ciepłe powietrze, nie ważne jakie ustawienie. raz tylko udało mi się poczuć trochę ciepłego powietrza jak puściłem nawiew na szybę przednią, ale po chwili znowu leciało zimne. Tak że prosiłbym o pomoc w miarę możliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porada Papaja jest ok.Ale trochę bym się obawiał wiercenia a potem odcinania rurek.Na ile wióry wewnątrz układu mogą zaszkodzić?Skoro nagrzewnica się w dziwny sposób zamula, to wióry mogą ten proces przyspieszyć.

I jeszcze jedno.Gumowe rury w samochodach powinny być z natury olejoodporne, mimo to towotem bym ich nie smarował.Bardziej smarem silikonowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Porada Papaja jest ok.Ale trochę bym się obawiał wiercenia a potem odcinania rurek.Na ile wióry wewnątrz układu mogą zaszkodzić?Skoro nagrzewnica się w dziwny sposób zamula, to wióry mogą ten proces przyspieszyć.

I jeszcze jedno.Gumowe rury w samochodach powinny być z natury olejoodporne, mimo to towotem bym ich nie smarował.Bardziej smarem silikonowym.

 

Ale On to robi na zgaszonym silniku i bez płynu, wierci na samym dole i jak tylko wyjmie wiertło to zapewne leci płyn do jakiejś miseczki, nie ma krążenia płynu więc wiórki nie pójdą na silnik lub w układ. Jak tnie piłką rurki to tnie te które zostaną usunięte razem z opiłkami i samą nagrzewnicą. Główne rurki idą od góry więc małe szanse na zasyfienie silnika i układu opiłkami. Lepsze to niż ściąganie deski, wysuwanie obudowy nagrzewnicy i rozbieranie tak żeby nic nie ciąć. Można zawsze je uciąć jakimiś szczypcami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BociekCC- lepiej bym tego nie opisal! Nie ma szans zeby wiory dostaly sie do obiegu. Pozdro.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

IMG_20161228_130506.jpg Tak wygladala po rozcieciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się z czego ten syf? Jeżeli robi się tak jak fabryka kazała, czyli co dwa lata wymienia się płyn i zalewa koncentrat z wodą destylowaną, to czy zasyfi się tak układ? Czy jest może to spowodowane brakiem wymian płynu i dolewaniem wody żeby rozcieńczyć koncentrat? Płyny z natury mają czyścić i chronić.... to gdzie to czyszczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności