Skocz do zawartości
kemot_p

Reset komputera po wyjęciu akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Co trzeba zrobić po wymianie akumulatora, żeby komputer sterujący silnikiem prawidłowo się ustawił? Czy może lepiej udać się na wymianę akumulatora z potrzymaniem prądu do serwisu ? Co radzicie? (bo nie wiem czy można sobie od tak wyjąć akumulator). Wcześniej miałem Corse i robiłem to kilkakrotnie, więc podejrzewam, że w tym przypadku mogę postąpić podobnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie, jedynie z zeruje Ci się zegarek i przebieg dzienny i czasami ale nie zawsze będziesz musiał podać kod do radia jak masz firmowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KOmp pokładowy ( spalanie itp) tez sie zresetuje. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest jakaś sekwencja czynności po pierwszym rozruchu po wymianie aku żeby się dobrze komp ustawił. Czytałem gdzież kiedyś, że w deawoo (chyba) trzeba najpierw odpalić silnik bez gazowania, potem zgasić na ileśtam sekund, potem zapalić i gazować itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytałem gdzież kiedyś, że w deawoo (chyba) trzeba najpierw odpalić silnik bez gazowania, potem zgasić na ileśtam sekund, potem zapalić i gazować itp.

to czasem jest przy silniku benzynowym, chodzi o przepustnicę, coś takiego ;)

a tu śmiało wymieniaj, tylko tak jak pisali koledzy wyżej: radio, informacje z kompa pokładowego.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi padł akumulator i jedyne co po włożeniu nowego nie działało to radio które się domagało kodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wyjęciu aku nawet radio chodzi bez podawania kodu. Ale co ja zaobserwowałem u siebie - jak podłączyłem znów aku to przez jakiś czas tylne szyby jak je otwierałem (są automatyczne) nie miały tego hamulca na samym dole czyli otwieram szybę, a ona jedzie w dół tyle ile może i nawala w mechanizm, słychać takie łuppppp. Również przez parę chwil nie działa dwustopniowe otwieranie szyby kierowcy czyli pomimo, że przycisnę przycisk do końca to szyba sama nie pójdzie tylko muszę trzymać wciśnięty przycisk cały czas. Tak trwa dosłownie parę minut i później wszystko wraca do normy. To tyle co u mnie ;-) Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki chłopaki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mnie po wyjęciu aku nawet radio chodzi bez podawania kodu. Ale co ja zaobserwowałem u siebie - jak podłączyłem znów aku to przez jakiś czas tylne szyby jak je otwierałem (są automatyczne) nie miały tego hamulca na samym dole czyli otwieram szybę, a ona jedzie w dół tyle ile może i nawala w mechanizm, słychać takie łuppppp. Również przez parę chwil nie działa dwustopniowe otwieranie szyby kierowcy czyli pomimo, że przycisnę przycisk do końca to szyba sama nie pójdzie tylko muszę trzymać wciśnięty przycisk cały czas. Tak trwa dosłownie parę minut i później wszystko wraca do normy. To tyle co u mnie Pozdr.

 

trzeba zaadaptowac szyby na nowo, otworzyc i domknąc trzymajac przycisk cały czas przez pare sekund ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast po odpięciu akumulatora na 15 minut silnik miał problemy z utrzymanie równych obrotów na postoju. Podejrzewam że komputer sie zresetował i musiał na nowo sie zaprogramować bo po przejechaniu ok 200km objaw ustąpił.

Słyszałem że pomaga jesli po podpięciu akumulatora odpalimy silnik i zostawimy na wolnych obrotach aż osiągnie temperature 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że pomaga jesli po podpięciu akumulatora odpalimy silnik i zostawimy na wolnych obrotach aż osiągnie temperature 90 stopni.

 

dokładnie tak jak napisałeś ja robię i wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez byl ten sam problem silnik na luzie nie pracowal rownomiernie, szyby tez trzeba bylo nauczyc zamykania :P radio mam nie firmowe wiec bez kodu a na climatroniku pojawily sie bledy ale reset i jest ok. Na poczatku silnik potrafil zgasnac na parkingu gdy sie bieg zmienialo ale po ok 50km komputer zrobil auto adaptacje ustwien i juz jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reset komputera wymuszony po zdjęciu klemy (nie odpuszczał elktroniczny hamulec ręczny) po zdjęciu owszem hamulec odpuścił i mozna jechać dalej ale.... zapliła sie lampka od wspomagania kierownicy (zółto) oraz wyłączył się ESP i niechce się właczyć co robić czy czeka mnie ASO i wykasowanie tematu czy są jakieś sposoby Passat B6 1,9 TdI a może ponownie zdjąć kleme i zobaczyć co to da ?

Edytowane przez allosza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Piotrze,i jak doszłeś już coś z tym Esp???Bo mam ten sam problem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielokrotnie w b6 odpalalem kablami od innego auta(max rozladowane aku) i nie bylo problemu.raz tylko awaryjne swiecily non stop i ponowne zdjecie klemy pomoglo.poza tym nic innego sie nie dzialo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam 2 pytania po przejechaniu 4 km b6 zaczeła mi przerywać i zgasła dodam że jest dzisiaj -12C czy mogło zamarznąć paliwo w przewodach? A drugie pytanie oczywiście w zwiąsku z tą awarią kręciłem chwile i padł prawie akumulator czy moge go wyjąć bez obawy o kompa bo nie mam gzie naładować auto pod chmurką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po przejechaniu 4 km b6 zaczeła mi przerywać i zgasła dodam że jest dzisiaj -12C czy mogło zamarznąć paliwo w przewodach?

Jesli stal pod chmurka a miales jakies kiepskie paliwo to moze w przewodach zamarznac paliwo. Musisz odczekac troche i pozniej sprobowac wlaczyc silnik.

w zwiąsku z tą awarią kręciłem chwile i padł prawie akumulator czy moge go wyjąć bez obawy o kompa bo nie mam gzie naładować auto pod chmurką.

Jesli padl Ci aku to oczywiscie bez obawy wyciagnij i naladoj go czy w piwnicy czy w domu. Zakladam ze masz aku bezobslugowe wiec podlacz go pod prostownik i naladuj. Potem mozesz go spokojnie zamontowac w aucie i nic sie nie powinno stac. jedynie zegarek i komputer ci sie wyzeruje. Ale to zaden problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja właśnie wczoraj musiałem odłączyć aku zeby go podładować. zdjołem kelmy i pod prostownik dziada:D i teraz po podłączeni akumulatora na nowo i mam następujący objaw. Gdy wrzucę luz w czasie jazdy(gdy dojeżdżam do świateł z 3 beigu na luz) to obroty zaczynają falować zeby po chwili się ustabilizować. Z tego co zaobserwowałem dzieje się tak i na benzynie i na LPG. Czy to można podpiąć pod opisy i rady z wcześniejszych postów? Czy objaw powinien ustąpić? czy zacząć sie martwić?

 

za wszelkie sugestie dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy objaw powinien ustąpić? czy zacząć sie martwić?

A adaptację przepustnicy zrobiłes ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karol jak i czym się adoptuję przepustnicę i czy po jakimś czasie ona sama się nie zaadoptuje (mam Polski Vag 2.5 czy tym się da) jak tak to mógłbyś mi podpowiedzieć jak.

Silnik AWT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności