p.chmurzynski Zgłoś #4061 Napisano 23 Czerwca 2015 (edytowane) Witam. Jestem nowym użytkownikiem, wiec jeśli mój post nie spełnia regulaminu to proszę o korektę! Przez kilka dni czytałem forum na temat passat 2.8 fl b5 ponieważ byłem zainteresowany takim samochodem. Niestety rejestracja na forum sie przedłużała wiec nie mogłem nic pisać. Tak czy siak passat juz jest na moim podwórku, 2,8 v6, 2002 r, 4 motion, automat, sedan, na liczniku 136 tyś km, alcantara, solar szyberdach, duża navi, xenon, jeden własciciel w DE, oryginalne alu 16 plus koła z oponami zimowymi też 16 na stalowych felgach.Dzisiaj wziąłem próbne tablice i wreszcie mogłem pojechac na przegląd. Samochód chodzi równo, prowadzi się dobrze, automat chodzi bez zastrzeżeń. Na przeglądzie amory, zawieszenie , spód auta ok, spalone tylko żarówki z przodu postojowe. Chce go oddac do jakiegos mechanika na przegląd. Chce zalac do niego motul 5w40 i zmienic rozrząd to na początek. Może ktos mi doradzi co jeszcze powinienem sprawdzic??? PS podczas uruchamiania silnika pokazuje sie informacja jetz service! Czy oznacza to cos konkretnego ? np wymiana oleju? Edytowane 23 Czerwca 2015 przez p.chmurzynski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4062 Napisano 24 Czerwca 2015 podczas uruchamiania silnika pokazuje sie informacja jetz service! Czy oznacza to cos konkretnego ? np wymiana oleju? Tak. Poprostu ją skasuj Może ktos mi doradzi co jeszcze powinienem sprawdzic??? Czy silnik nie ma wycieków, odkręć dolną osłonę i sprawdź czy nie jest mokro. Jak nie to ( to fajnie ) idź do góry i sprawdź z tyłu silnika. Możesz także sprawdzić stan oleju w tylnym moście i mechanizmie różnicowym. Przy wymianie rozrządu wymień termostat,pompe wody i opasek wielorowkowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p.chmurzynski Zgłoś #4063 Napisano 24 Czerwca 2015 Dzieki juz byłem w warsztacie bo niestety sam tego nie bede mógł zrobić, pytałem także o wymiane rozrzadu i innych rzeczy a wiec: pas rozrz 175 pasek alt 75 rolka prowadz 153 rolka nap. 207 napinacz 332 jakis drugi napinacz do sprawdz 149 !! pompa 290 termostat 85 plyn ok 80 usługa 450-500 kilmatyzacja 190 filtr kabinowy 54 wymiana oleju 40 filtr oleju bosch 46 filtr powietrza bosch 39 olej mój motul 5w30 co powiecie na te ceny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4064 Napisano 24 Czerwca 2015 Ceny jak ceny, wszystko uzależnione od producenta podzespołów i marży sklepu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #4065 Napisano 25 Czerwca 2015 Witam posiadaczy i znawców 2,8 v6 Przymierzam sie do poszukiwań vw passat 3bg 2,8 4x4 kombi. 2004-2005 tip-tronic. Moje pytanie do was, silniki ATQ, APR, AMX, AQD, ALG czyli wszystkie jakie były montowane w 3bg, któreś są wiecej awaryjne? o jakim oznaczeniu wybrać?? zacząłem czytać pierwsze 2-strony ale ponad 200 zajmnie troche czasu i nie wiem czy znajdę odpowiedź która mnie interesuje. Czy wersję usa omijać z daleka czy wręcz przeciwnie?? Gdzieś kiedyś czytałem że były montowane różne skrzynie 4 i 5 biegów to prawda?? czy 4 biegi tyczyły sie wersji 3B? Autami jezdże dość długo i zależy mi na tym aby był to jak najmniej awaryjny model/egz. Czy wersje 4motion i Synchro różniły sie wersją przeniesienia napędu?? I ostatnie ogólne pytanie czy napęd 4x4 torsen vw i audi to te same stałe napędy?? z góry dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p.chmurzynski Zgłoś #4066 Napisano 25 Czerwca 2015 (edytowane) Jestem tu nowy ale przeczytałem wiele stron z tego wątka. Z tego co wyczytałem to passat b5 fl ma blachy ocynk, 4motion to identyczny napęd quatro torsena z audi,powinno sie omijac wersje usa, a jesli chcesz troche pojezdzic to powinno sie kupic auto z jak najmniejszym przebiegiem. Jesli chodzi o skrzynie automat to prawdopodobnie silnik jest mniej umeczony jak i napędy. Może sie mylę ale takie wyciągnąłem wnioski ze wszystkich komentarzy. Ceny na alledrogo oscyluja koło 10 a 13 tysiecy zł. Ja kupiłem w niemcowni rok 2002 z przebiegiem 136 tys km i zapłaciłem 3500 , plus opłaty to daje juz 17500, wiec sam widzisz co to musza byc za klamoty jesli opłącone mozna juz kupic za 12 tysiecy. Do tego wszystkiego musze jeszcze zmienic rozrząd płyny itd wiec wyjdzie 20. To tylko moje zdanie które moze byc nieobiektywne, opisałem sytuacje na swoim przypadku ps zeby miec jako taki pogląd wejdz na mobilede i zobacz na ceny Edytowane 25 Czerwca 2015 przez p.chmurzynski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek_gsii Zgłoś #4067 Napisano 27 Czerwca 2015 (edytowane) Zgadzam się co do ceny,za 10000tysi to raczej do doinwestowania autko kupisz.Ja jestem właścicielem paska od niecałego roku moja historia wygląda podobnie jak opisujesz czyli....Zakup auta z holandi(przez komis) 7500zł,opłaty jakieś 1000zł,niepamiętam....inst gazowa 2800zł,wymiany wachaczy,uszczelnianie silnika,wymiany rozrządu,nowa chłodnica,nowe sprzęgło(bez dwumasy)itp. 5500zł,nowe opony geometria 1200zł,wymiana szyby przedniej 400zł,teraz w kartoniku czekają nowe poduchy pod silnik po 160zł sztuka SWAG-a...więcej nie pamiętam ale by się znalazlo jeszcze...także jak ktoś mi da 20.000zł to sprzedaje od ręki....hahahhahaha. Dodam że przejechałem 25000 tysięcy km,przebieg obecny to 262.000 km.auto w manualu. Edytowane 27 Czerwca 2015 przez sylwek_gsii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #4068 Napisano 27 Czerwca 2015 Dzieki panowie za inf. Chyba będę musiał rozszerzyć zakres rocznikowy poszukiwań ze wzgledu na dość małą ilość takich wersji Dalej nie wiem o jakim oznaczeniu silniki ominąć czy wszystkie są tak samo bezawaryjne\awaryjne? Poza wersją usa Napiszę co ustaliłem jak gdzieś błąd proszę o poprawienie inf. W 3bg tipy byly tylko 5biegowe zmyliły mnie w sieci wersje multi, ale te byly w tych latach tylko a audi Wersje 4motion guarrto synchro xdrive itp. To tylko nazwy handlowe jak jest silnik wzdłużny to jest torsen. Czy napęd torsen audi vs vw z tych samych lat produkcji to ten sam nadęd? Raczej tak, ale prosiłbym o potwierdzenie jakiegoś mechanika. Trochę nie pokolei ale.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hakirim Zgłoś #4069 Napisano 9 Lipca 2015 Witam mam pytanie odnośnie filtra paliwa, mianowicie gdzie się on znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #4070 Napisano 10 Lipca 2015 Od spodu auta w okolicach progu, jeśli mnie pamięć nie myli, od strony pasażera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_GT Zgłoś #4071 Napisano 11 Lipca 2015 (edytowane) Witam Powiedzcie ileż ten mój pasio może posiadać czujników poziomu paliwa...? Bo ni cholerę nie mogę rozkminić... dwa czy trzy? Jeśli się nie mylę to jeden. W jednej części zbiornika masz pompę a w drugiej czujnik Na schemacie jest jeden czujnik Edytowane 11 Lipca 2015 przez Kris_GT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_GT Zgłoś #4072 Napisano 12 Lipca 2015 Jeśli do pompy dochodzą dwa przewody to nie będzie czujnika, jeśli cztery to jest czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_GT Zgłoś #4073 Napisano 12 Lipca 2015 Etka pokazuje 2 czujniki i pompę paliwa, przynajmniej tak to wygląda i taki jest opis jak się najedzie na poszczególne elementy na rysunku (oczywiście w programie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hakirim Zgłoś #4074 Napisano 13 Lipca 2015 Dziękuję za odpowiedź co do filtru paliwa BONK. Kolejne jest takie, bo oglądałem ten filtr i patrząc w necie są 2 typy tych filtrów albo taki gdzie z dwóch stron wężyk jest montowany na gwint albo takie (te tańsze) co są tylko nasuwane na szlaufik, bez żadnych gwintów. Przykład: http://e-katalog.intercars.com.pl/?search=filtr%20paliwa%20passat%20b5%202.8&utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=filtr%20paliwa%20passat%20b5%202.8&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/1713181313130-0_450_905_906-O5728-filtr-paliwa.html. Chyba kupię taki sam jak jest u mnie, chociaż z takimi dziwnymi filtrami się nie spotkałem, ale ciekawe jest to, że są 2 inne typy do tego samego samochodu. Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa? No takie, że miałem problemy z odpalaniem na zimnym silniku, szarpanie osłabiona moc na beznynie (gaz ok). Przekręcając rozruch łapie tylko na sekundę zapłon a dalej sobie można kręcić wieczność już nie złapie. No i w końcu stało się tak, że nie mogę odpalić ani używać auta na benzynie. Szukając problemu natknąłem się na rozpięty szlaufik od podciśnienia na zaworku zwrotnym (strzelam , że to zwrotny ale nie wiem). Połączyłem to do kupy ale lipa. Nic to nie dało. Czy owy zaworek mógł się uszkodzić i to może być przyczyną, że na benzynie nie chce pracować? Próbowałem w różnych konfiguracjach przestawiałem go stronami ale nic to nie dało. Odpalając auto na beznynie na ciepłym silniku odpala na 2-3 sekundy po czym obroty sukcesywnie się obniżają i gaśnie. Nie nie pomaga dodanie gazu. Dodam, że odpalając na gazie wszystko jest ok tak jak i sama praca silnika. Jeździ normalnie. Dajcie jakiś pomysł co mogę jeszcze sprawdzić. Mechanik twierdził, że jest to wina czujnika położenia wałka rozrządu, który pokazała po podłączeniu kompa, ale wymieniłem ten czujnik na używany oryginalny, odpiąłem klemy na pół h i nic to nie dało. Pomocy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_GT Zgłoś #4075 Napisano 16 Lipca 2015 Dodam, że odpalając na gazie wszystko jest ok tak jak i sama praca silnika. Jeździ normalnie. Dajcie jakiś pomysł co mogę jeszcze sprawdzić. Mechanik twierdził, że jest to wina czujnika położenia wałka rozrządu, który pokazała po podłączeniu kompa, ale wymieniłem ten czujnik na używany oryginalny, odpiąłem klemy na pół h i nic to nie dało. Pomocy! Kolego wymień filtr paliwa a później zmierz ciśnienie na listwie wtryskowej, bo może to być padająca pompa paliwa. Co ma czujnik wałka skoro na gazie chodzi ok. Pewnie zapisał się jakiś błąd po odpięciu czujnika i tak wisiało do wizyty u mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hakirim Zgłoś #4076 Napisano 17 Lipca 2015 Filtr wymieniony. Zero zmian. Odryłem jeszcze jedną rzecz, że podczas jazdy na gazie przełączam na benzynie to tak jakby nie przyśpiesza oraz jedzie swoje ale jak tylko dodam gazu to przestaje jechać, po kilku minutach jazdy na benzynie już myśłałem, że wszystko ok pomimo, że dalej jest przymulony i szarpie na obrotach między 1 a 2k, ale wreszcie się da jechać na benzynie, jednak jak postał zimny to dalej to samo co przed wymianą filtra. Dzięki za pomoc i prosiłbym jeszcze o podpowiedź jak zmierzyć te ciśnienie? Nie dysponuję żadnym przyrządem do takich pomiarów, może da się to zrobić mniej więcej na oko? Jeżeli chodzi o ten czujnik to dwa razy byłem na kompie i wywalało go kilka sekund po kasowaniu go. Wymieniłem ten czujnik ale nic się nie zmieniło, jednak na kompie nie byłem. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_GT Zgłoś #4077 Napisano 17 Lipca 2015 Dzięki za pomoc i prosiłbym jeszcze o podpowiedź jak zmierzyć te ciśnienie? Nie dysponuję żadnym przyrządem do takich pomiarów, może da się to zrobić mniej więcej na oko? Jeżeli chodzi o ten czujnik to dwa razy byłem na kompie i wywalało go kilka sekund po kasowaniu go. Wymieniłem ten czujnik ale nic się nie zmieniło, jednak na kompie nie byłem. Tylko zegarem podpinając go pod listwę wtryskową zmierzysz ciśnienie. Dodatkowo sprawdzić kompem czy coś nie generuje błędów. Jeśli powracał po kasowaniu to jest to usterka stała, ale może być winna instalacja a nie sam czujnik (przetarty bądź skorodowany przewód). Prawidłowe ciśnienie w układzie to 3,5 bara natomiast z odłączonym podciśnieniem 4.0 bary. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hakirim Zgłoś #4078 Napisano 18 Lipca 2015 (edytowane) Czyli nie obędzie się bez mechanika... A szkoda. Zajadę na kompa zobaczę czy dalej wywala ten czujnik po jego wymianie. A komputer pokaże, że układ paliwowy/pompa jest niesprawna? Czytałem też o regulatorze ciśnienia paliwa, że mógł paść, Objawy tak jakby pasują. Gdzie go szukać? Mam nadzieję, że nie przy baku. Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Edytowane 18 Lipca 2015 przez hakirim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_GT Zgłoś #4079 Napisano 20 Lipca 2015 A komputer pokaże, że układ paliwowy/pompa jest niesprawna? Czytałem też o regulatorze ciśnienia paliwa, że mógł paść, Objawy tak jakby pasują. Gdzie go szukać? Komputer może nie pokazać niesprawności bo pompa chodzi tylko najprawdopodobniej jest za niskie ciśnienie, ale może i być regulator. Znajduje się on na listwie wtryskowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hakirim Zgłoś #4080 Napisano 20 Lipca 2015 Znalazłem ten regulator, jest na wierzchu samym. Wymienię na jakiś oryginał używkę i dam znać. Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach