Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jak długo może sie wypalać olej zalegający na głowicy który wyciekł przez zużyte uszczelki? Uszczelki i wszystkie zaślepki są wymienione na nowe

 

 

 

Właśnie wypala mi się 2 dni, dziś to miejsce umyłem na myjni i jest dużo lepiej, ale muszę jeszcze raz umyć bo ciężki dostęp i nie domyłem. Myślałem, że zaraz się wypali ale to nie tak szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam opony na zime w rozmiarze 205/55/16 i nie wiem ile dokladnie napompowac opony przod i tyl przy aucie wazacym 1599kg. Podpowiecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz naklejki na klapce wlewu paliwa? Z tego co pamiętam przód 2,5 a tył 2,3 pompuję u siebie ale za każdym razem przed kompresorem muszę kuknąć bo nigdy nie jestem pewien.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie potrzebuje pilnie pomocy. Mianowicie cieknie mi olej z silnika. Wyciek namierzyłem na kanale od spodu auta, cieknie z takiego czarnego jakby "korka" (około 3-4 cm średnicy) który jest w tej głowicy od filtra powietrza od strony ściany grodziowej. Ten "korek" jest nad kolektorem wydechowym i na nim spala się ten olej. Co to jest i jak to naprawić??

 

 

Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów i ten dekielek, dodatkowo wszystko na silikon WURTH-a, a dalej cieknie olej. Co może być przyczyną, czyżby ciekło pod napinaczem(ustalaczem) łańcuszka wałków. Pomóżcie Koledzy. :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak może cieknąć. a Wymieniłeś ezektor? przeczyściłeś odmy? Bo mogło Ci znowu wydmychać uszczelki. ale z którego miejsca dokładnie CI cieknie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu kupiłem paska 2.8 4x4 silnik ACK 1998 automat,gaz na linkę.Wszystko gra oprócz tempomatu.I teraz pytanie,czy ktoś dołożył samą manetkę i nie ma tempomatu,czy jest uszkodzony.Manetką nie załącza się kontrolka na liczniku,przy logowaniu vagiem 11463 wywala jakiś komunikat-error.Według wlepy nie ma tempomatu,ale rozkręciłem trochę obudowę przy kirownicy i widać wtyczkę z okablowanim przy manetce.Przy hamulcu jest dwa czujniki a jeden dolny z gumowym wężykiem-czy to do tempomatu?Nie wiem jak wyglądają te " pompki"wężyki przy silniku.W której grupie na vagu sprawdzę tempomat ,w 6,22i44 nie ma nic.Czytam ten temat ale jestem dopiero na 40 stronie,a opisy tempomatów w innej wersji silnikowej nie pasują.Jak to ruszyć.Pozdrawiam.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak może cieknąć. a Wymieniłeś ezektor? przeczyściłeś odmy? Bo mogło Ci znowu wydmychać uszczelki. ale z którego miejsca dokładnie CI cieknie?

 

Uszczelka pokrywy jest cała, odma i ezektor sprawne. Włąśnie nie wiem dokładnie, z którego miejsca, na pewno od strony grodzi i leje strasznie bo dym pod maską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej polecacie 5W40 do AMX'a? filtr oleju jakiej firmy? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HuMaXFiltry manna.

situ82 może masz pokrywy krzywe i gdzieś jest wieksza szczelina i olej wycieka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozdejmuj wszystkie plastikowe osłony, wyczyść dokładnie silnik (w motoryzacyjnych sklepach znajdziesz do tego odpowiednie środki), odpal i niech pyka sobie na wolnych obrotach a Ty zaglądaj wszędzie gdzie się da aby zobaczyć skąd się pojawią pierwsze krople. Jeśli przeciek masz tak duży że śmierdzi olejem spod maski, to nie będziesz musiał długo czekać na pojawienie się oleju.

 

Przynajmniej ja bym tak zrobił.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki olej polecacie 5W40 do AMX'a? filtr oleju jakiej firmy?

 

Ja używam Motul 8100 X-Cess oraz oraz wszystkie filtry Mann-a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, rowniez posiadam passata b5 z tym silniek i napedem 4motion. Jestem z niego bardzo zadowolony, silnik jest elastyczny i znakomicie sie sprawuje pod lpg.

 

Mam do was male pytanko, jak ostatnio wymienialem uszczelke pod gorną kopuła od strony pasazera demontujac uklad dolotowy aby miec wiecej miejsca pod maska zauwazyłem cos jakby pompke, ktora jest bardzo nisko i od niej idzie rurka ok. 2cm srednicy do dolotu do filtra powietrza, czy wiecie co to jest i za co jest odpowiedzialne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w którym dokładnie miejscu jest ta "pompka"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zdemontujesz filtr powietrza to widac ja na dole, jest schowana mniej wiecej za prawym dolnym halogenem. od niej idzie pionowo w gore ta rurka do filtra powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak zdemontujesz filtr powietrza to widac ja na dole, jest schowana mniej wiecej za prawym dolnym halogenem. od niej idzie pionowo w gore ta rurka do filtra powietrza

 

 

Witam! też się zastanawiam od czego jest ta "pompka" jak odpalam auto z rana to wyje jak stary odkurzacz. chwile pózniej jest oki.

 

---------- Post added at 00:57 ---------- Previous post was at 00:40 ----------

 

Sorki że zmieniam temat ale mam problem z odpaleniem auta. mianowicie popełniłem błąd i umyłem silnik:dupablada i się zaczeło.

na początku nie palił na jeden gar. wysuszylem przewody i przez dwa dni było wszystko ok. dzisiaj rano odpaliłem paska ale po chwili obroty na chwile podskoczyły do 4000 po czym spadły na 900 (norma) i zaczol się dławić, zgasiłem go i już nie odpalił poczułem smród spalonych kabli. nie wiem co teraz zrobić. czytalem posty na ten temat ale nie znalazłem nic konkretnego. może ktoś miał podobny problem???

 

 

Proszę o pomoc:dolamam:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Orientuje się ktoś czy VAG-iem da się w naszych silniczkach sprawdzić ciśnienie oleju, jeśli tak to którym kanale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie,

 

W tym wątku na forum kilkukrotnie padło słowo, lub jakaś nieduża wzmianka na temat amortyzatorów i sprężyn do naszych pasków, ale tak na prawdę nie zostało na ten temat powiedziane prawie nic. Właśnie zabieram się do przeprowadzenia całkowitego remontu zawiechy w kombi, w tym wymiany amortytzatorów i sprężyn, a specyfika tego auta jest taka, że nie mamy dużego wyboru szczególnie jak chodzi o tył.

 

Czytałem wątki dotyczące zawieszenia 4motion na forum, ale nie zawierają one zbyt dużo konkretów, a już na pewno w temacie sprężyn do 2.8 V6. Generalnie z tego, co odnalazłem, mamy trzech producentów robiących amortyzatory na tył do 4motion, a są to: Sachs ( jaki jest wie większość z nas, bo to fabryczne amory ), sportowo-cywilne Bilsteiny - w tym najbardziej popularne B6, znane większości, cieszące się dobrą opinią. Dziś słyszałem o może nie żadnej wielkiej nowości, ale dość świeżym temacie amortyzatorów KONI, w tym serii STR.T, która cec***e się zdecydowanie najniższą ceną ze wszystkich. Wedle moich aktualnych rozeznań można je mieć za 1050zł komplet, co stanowi 60% aktualnej ceny Bilsteinów.

 

Tu mam do Was pytanie. Generalnie nie interesują mnie fabryczne Sachsy, Bilstein B6 to znany mi osobiście, bardzo dobry amortyzator. A wiecie coś o tej serii KONI ? Na pewno zwraca uwagę ze względu na cenę. Nie za bardzo interesują mnie ich prospekty reklamowe, chciałbym wiedzieć, jak będzie to hulać w naszych autach i czy jest to jakkolwiek porównywalne trwałością i możliwościami regeneracji do Bilsteina ?

 

Następny temat, to temat sprężyn.

W tej kwestii poruszanie się po katalogach firm bywa kłopotliwe, ponieważ co poniektórzy producenci przewidują takie same sprężyny do wszystkich wersji silnikowych Passatów 4motion, niezależnie od tego, czy mowa o 1.9 TDI, 1.8, czy 2.8 V6, a samochody te różnią się wagą i to często dość znacznie, więc charakterystyka sprężyny musi być inna ! Reasumując, proponuje mówić o dedykowanych kompletach.

Następna sprawa, to obniżenie. Większość naszych pasków jest fabrycznie obniżona względem klasycznego zawieszenia, pytanie tylko o ile ? Zastanawiam się jakiej wysokości kupić sprężyny, nie chce schodzić na glebę, ponieważ naszę auta i bez tego posiadają bardzo dobre walory trakcyjne, a w Polsce i tak nie bardzo jest gdzie lecieć 200 km/h w zakręcie. Poza tym nie dość że zdarza mi się wieźć gromadkę pasażerów, to wkrótce wrzucam ciężką butle LPG, przez co auto na pewno trochę przysiądzie z tyłu i nie chciałbym przy sporym załadunku szorować po ziemi.

 

Jaką wysokość sprężyn proponujecie w takim wypadku, jakiego producenta i jaki model ?

 

Myślę, że warto wspomnieć coś o tym w naszym wątku, bo to niewątpliwie jedna z droższych i ważniejszych spraw eksploatacyjnych w 2.8 V6, a nie było o tym nic ciekawego do tej pory. Także zachęcam do dyskusji i z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Pozdr.

Edytowane przez JotEm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Mój Passat to 2.8 V6 z sekwencyjna inst gazową.

Ostatnio odkryłem pewien problem.

Podczas jezdy autostradą z prędkością 120 i w dół temperatura spada mi na około 70 - 80 stopni.

Gdy jadę koło 140 to mam normlanie 90 stopni.

Jazda po mieście to bez problemu 90 stopni i spokojnie tego nie przekroczy. więc się nie przegrzewa.

 

Po ostattniej jeździe autostradą zajechałem na parking i odrazu otworzyłem maskę i spokojnie mogłem dotknąc silnika (żebra i osłony letnie). I tutaj pytaanie bo niby wskazuje mi 80 - 90 stopni a silnik mogę spokojnie sobie dotknąc, przytrzymać rękę i czułem delikatnie chód.

 

I kolejna sprawa to wskaźnik poziomu paliwa, normlanie w świecie wskazówka powoli opadała na zero, pomyślałem że może brak paliwa i szybko stacja i zalałem 15 litrów ale wskazówka się nie podniosła i cały czas leży na rezerwie.

 

Auto użytkowane jest we włoszech obecne temperatury to koło 7 stopni i bardzo duże mgły.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust padł Ci termostat - nie zamyka się do końca i wychładza silnik. Przy wyższej prędkości silnik ma co robić więc temperatura nie spada. W mieście nie ma takiego pędu powietrza więc też nie spada.

 

Co do wskaźnika paliwa to temat był już chyba poruszany - autka z tym napędem mają tak jakby dwa zbiorniki paliwa i z tego powodu jakiś zrąbany motyw ze wskaźnikiem stanu paliwa - jedyne co można zrobić to sprawdzić styki na wtyczce przy baku czy przy pompie paliwa (dokładnie nie pamiętam). Na pewno za chwilę ktoś podpowie dokładnie.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. okazało się że mam spalony komputer szukałem wszędzie ale nie mogę trafić na taki sam. może ktoś wie ile kosztuje nowy, albo gdzie bym mógł znaleść używany??? numer kompa to 3bo907551ba 0261206646 silnik ATQ VIN: WVWKH63B81E002309 Jak by ktoś wiedział to proszę o odpowiedz:mlask Dzięki i Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności