adams Zgłoś #281 Napisano 8 Kwietnia 2020 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #282 Napisano 8 Kwietnia 2020 5K0953569R - o to chodziło. Czyli jednak ma obsługę tempomatu, jeżeli można wierzyć tabelce z ross-techa. To było 1% mojej niepewności... Skoro tak, to drugim błędem jaki się popełnia przy takiej przeróbce to niedopchnięty konektor kabelka który dokładałeś w kostce przy ECU. A kodowanie modułu kierownicy zrobiłeś? Jakie masz teraz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #283 Napisano 8 Kwietnia 2020 Jak właśnie mam ustawić zakodować modul kierownicy ? Bo możliwe że tam popełniłem błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #284 Napisano 8 Kwietnia 2020 W bajcie 2 (liczone od zera) ma być np 21 - ja tak mam. Reszta bajtów zależy od innego wyposażenia... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #285 Napisano 8 Kwietnia 2020 Udało się! Tempomat działa. Wpisałem od nowa kodowania i tym razem wszystko zatrybiło Dziękuję za pomoc. Teraz kolejne pytanie. Mam za zadanie dołożenie kierownicy multi-funkcyjnej do tego auta. Czy owy tempomat może zostać? czy będę musiał go zmienić? Przy okazji opiszę co i jak: Passat B6 2010rok. 2.0 140km CABB. Najbiedniejsza wersja wyposażenia. Dołożyłem pająk z tempomatem. Zakupiłem dwa metry przewodu elektrycznego o średnicy 0.35 oraz dwa piny o numerze 000979009E (6zł na allegro za 10 sztuk) i połączyłem Pająk wtyczka 16 pin / 5 pin do sterownik silnika wtyczka 94pin / do pinu 64 Do tego zmiana kodowania silnika (jeśli dobrze pamiętam 11463) oraz zmiana kodowania kolumny kierowniczej z 1980070002 na 1980270002 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #286 Napisano 8 Kwietnia 2020 15 minut temu, adams napisał: Teraz kolejne pytanie. Mam za zadanie dołożenie kierownicy multi-funkcyjnej do tego auta. Czy owy tempomat może zostać? czy będę musiał go zmienić? No tym razem na pewno musisz zmienić moduł kierownicy, bo twój "R" tego nie obsługuje. Pająk który masz może zostać - tylko wspomniany moduł, kierownica z poduszką i wiązką do wymiany. Dla porządku proponuję kontynuację tematu w Kierownica multifunkcyjna a zwykła 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekR2 Zgłoś #287 Napisano 20 Kwietnia 2020 (edytowane) Cześć, (Na gościnnych występach tutaj z moją Skodą). Panowie, skąd bierzecie przewód, który ma piny pasujące do sterownika silnika? Myślałem, że potrzebny jest pin 000 979 030 E (000979030E) Kupiłem chińskihttps://www.aliexpress.com/item/32807868734.html i kupa, bo nie pasuje - zbyt wąski. Bo jak widać na poniższym zdjęciu, akurat pin 45, do którego trzeba zrobić podłączenie do tempomatu, jest szeroki. I przy okazji, czy ta wtyczka ECU (drugie zdjęcie) da się jakoś rozbroić, żeby dołożyć kabel czy trzeba jakoś wiercić? Dzięki Edytowane 20 Kwietnia 2020 przez TomekR2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #288 Napisano 20 Kwietnia 2020 5 godzin temu, TomekR2 napisał: czy ta wtyczka ECU (drugie zdjęcie) da się jakoś rozbroić, żeby dołożyć kabel czy trzeba jakoś wiercić? Jasne, że da się rozebrać, a poza tym jesteś pewien, że w dobrej wtyczce grzebiesz? Jaki tam masz ECU? Jaki silnik? W Passacie to w tej większej jest pin do tempomatu. Poniżej przepis na rozebranie wtyczki i wysunięcie blokady konektorów - kolejność: pomarańczowy, czerwony, zielony: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekR2 Zgłoś #289 Napisano 20 Kwietnia 2020 dzięki nTomek za zdjęcia i uwagi. Faktycznie, chyba w złej wtyczce szukam, zmyliła mnie ta litera A w mniejszej kostce (a nie mam żadnego diagramu, żeby zobaczyć, które to jest T94a). Jutro pogrzebię zatem w dużej. Dzięki ? ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #290 Napisano 20 Kwietnia 2020 34 minuty temu, TomekR2 napisał: T94a 94 to liczba pinów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jsik66 Zgłoś #291 Napisano 22 Kwietnia 2020 Passat B6 3c BKP 2008r Zamontowałem zespół przełączników z tempomatem i komputerem pokładowym (pierwotnie nie było tempomatu). Po jego aktywacji kodem "11463" W momencie przełączenia dźwigni na "ON" w grupie "01 - Silnik" pojawił się kod błędu: 001384 - Przełącznik ukł.utrzymywania zadanej prędkości jazdy (E45) P0568 - 008 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny Ponadto w chwili włączenia tempomatu na wyświetlaczu konsoli wskaźników w dolnej części na "sekundę" pokazuje się pole ustawień tempomatu oraz brak zielonej kontrolki w polu obrotomierza.Na stronie "wiki ross-tech.com" widnieje:Możliwe objawy - Tempomat nie działa Możliwe przyczyny - Uszkodzony przewód sygnałowy z modułu sterującego kolumny kierownicy (J527) LUB uszkodzony moduł sterujący elektroniki centralnej (J519) do modułu sterującego silnika - Moduł sterujący kolumny kierownicy (J527) Błędne kodowanie - Uszkodzony wyłącznik tempomatu (E45) W "Blokach pomiarowych - 08" grupa "06"(2 okno) jest wartość: 11001000 oraz (okno 4) - 00000000. Przy sprawdzaniu działania tempomatu wszystkie przyciski tempomatu oraz naciskanie pedałów działają co pokazuje zmianę wartości w tych oknach z "0" na "1". Wnioskuję że manetka tempomatu jest sprawna a przyczyną tego błędu może być pierwsze dwie "11" w 2 okienku czyli "zablokowany ACC". Nie wiem skąd ten błąd i jak go usunąć, ponieważ moje auto nie posiada radaru odległości a i manetka tempomatu jest bez regulacji odstępu odległości.Kodowanie kierownicy - 0000013 czyli z włączonym zwykłym a nie aktywnym tempomatem. Czy ktoś z Was miał taki przypadek i zna rozwiązanie lub ktoś może doradzić jak się z tym uporać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #292 Napisano 23 Kwietnia 2020 Czytałeś post numer 295 w tym temacie? Opisuje tam jak to wyglądało u mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jsik66 Zgłoś #293 Napisano 23 Kwietnia 2020 Post 295? A który to jest bo ten twój to ma nr 292. Edit mkpol ślepy w karty nie gra .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #294 Napisano 23 Kwietnia 2020 11 godzin temu, jsik66 napisał: Możliwe przyczyny - Uszkodzony przewód sygnałowy z modułu sterującego kolumny kierownicy (J527) U ciebie brakuje tego przewodu, bo: 11 godzin temu, jsik66 napisał: pierwotnie nie było tempomatu I tyle... Załóż przewód i będzie działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jsik66 Zgłoś #295 Napisano 23 Kwietnia 2020 Chodzi o ten przewód pin5 ze złączki T20 podłączonej do modułu kierownicy ? Jeśli się nie mylę to w tej wiązce są wszystkie piny zajęte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #296 Napisano 23 Kwietnia 2020 Chodzi o ten przewód. Upewnij się... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jsik66 Zgłoś #297 Napisano 23 Kwietnia 2020 Dobrze. Postaram się dzisiaj to sprawdzić i dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jsik66 Zgłoś #298 Napisano 23 Kwietnia 2020 Sprawdziłem wtyk T20 i wygląda to tak, że pin5 jest niewykorzystany a wg ETKA w opisie ma oznaczenie: 5 - magistrala CAN napędu, ekranowanie i w rzeczywistości wygląda to tak jak na zdjęciach. 1. strona pin 1-9 2. strona pin 10-16 Pytanie: jak się dostać do wtyczki ECU i z której strony mam jej szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #299 Napisano 23 Kwietnia 2020 21 minut temu, jsik66 napisał: Sprawdziłem wtyk T20 W tej wersji (moduł 3C0) to nie jest pin 5 tylko 16. W silniku BKP też jest inaczej niż w silnikach Cxxx - połączenie B441. Dostęp do ECU jest po zdjęciu ramion wycieraczek i plastikowej osłony podszybia i pewnie jeszcze metalowej blokady wtyczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jsik66 Zgłoś #300 Napisano 23 Kwietnia 2020 Czyli w moim BKP muszę wpiąć pin16 modułu i pin20 w ECU? We wcześniejszym poście pisano o potrzebnych pinach : "Do sterownika pod kierę idzie 000979009E, A do ECU idzie 000979030E" Takich pinów mam szukać? Ajki typ kabla 0,35mm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach