Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

A może to być z nieszczelności któregoś węża??? ... nie bij co to PSJ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Powolny Styl Jazdy" czyli zmiana biegów przy prędkościach obrotowych silnika rzędu 1800-2000 obrotów (wtedy zmienna geometria nie ma szans na otwarcie i kierownice spalin będąc ciągle w pozycji maksymalnie przymkniętej, zapiekają się w takim położeniu powodując następnie tryby awaryjne podczas dynamicznego przyspieszania powyżej 3000 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Powolny Styl Jazdy" czyli zmiana biegów przy prędkościach obrotowych silnika rzędu 1800-2000 obrotów (wtedy zmienna geometria nie ma szans na otwarcie i kierownice spalin będąc ciągle w pozycji maksymalnie przymkniętej, zapiekają się w takim położeniu powodując następnie tryby awaryjne podczas dynamicznego przyspieszania powyżej 3000 obrotów.

 

Mój styl jazdy jest zróżnicowany i daję mu w pi..de i jeżdżę spokojnie, ale każdego dnia gonię co by go nie zamulić. A co do tego dziwnego warkotu o którym wcześniej pisałem to wydaje mi się, że chyba gdzieś jest przedmuch, dzieje się tylko na łuku w prawo jak docisnę więcej gazu to warczy. Sprawdzałem na łuku w lewo i takiego dźwięku nie ma!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam mały problem, otóż w moim aucie została zregenerowana turbosprężarka, jezdze dopiero 3 dzien i zaobserwowałem delikatne drgania silnika przy gwałtownym przyspieszaniu... Dodam że cały środek turbo jest nowy, uszczelka pod kolektorem wymieniona bo poprzedni partacz-mechanik nie dokręcił kolektora. Co to może być? I czy regenerowana turbina musi sie jakoś dotrzeć? Bo auto nie ma niestety takiej mocy jak wcześniej, tzn. kiedy je kupiłem i było wszystko ok. Prosze o podpowiedż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I czy regenerowana turbina musi sie jakoś dotrzeć?

Nie. Zregenerowana turbina jest gotowa do pracy.

 

 

Bo auto nie ma niestety takiej mocy jak wcześniej, tzn. kiedy je kupiłem i było wszystko ok. Prosze o podpowiedż.

Trzeba podpiąć pod VAG i zrobic logi dynamiczne Wtedy wyjdzie co jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tylko jak to sie robi? Mam kabelek i laptop ale nie bardzo łape jak to wykonac. Ogólne błedy sprawdzam i dodam ze niestety nie jestem mechanikiem... Jakaś podpowiedz z Twojej str. kolego, zebym mogł to sam zrobić i czegoś nie spaprać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko jak to sie robi? Mam kabelek i laptop ale nie bardzo łape jak to wykonac

ten temat powinien pomóc http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowac-w-silnikach-TDI

 

Ogólnie podpiąć VAG sprawdzić błędy i je ewentualnie spisać jesli występują.

 

kolejny krok rozgrzać silnik do temp roboczej.

podpiąć VAG

bloki pomiarowe i logować grupy: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011 oraz 023

każda grupa osobno. wymagana jest druga osoba zeby było bezpiecznie. później zapisane pliki przerabiasz w excelu i wrzucasz na forum do działu ANALIZA LOGÓW to tak mniej wiecej w telegraficznym skrócie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za podpowiedż. Bede próbował. A czy mozliwe jest tez ze jakis wezyk od turbo jest zniszczony (nie szczelny) lub sie zsunął?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy mozliwe jest tez ze jakis wezyk od turbo jest zniszczony (nie szczelny) lub sie zsunął?

Tak. Zwłaszcza ten od gruchy idący do zaworka n75

Zasadniczo przy wymianie/ naprawie Turbosprężarki powinno się wymieniać gumowe wężyki od podciśnień na nowe.

 

napisz czy w ogóle są jakieś błędy w silniku bo to już może trochę rozjaśnić sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze. Odezwe sie ponownie za pare minut...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Zadnych błędów nie wykryto w silniku... Poza takimi w elektryce:

00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00913 - Shareware Version. To Decode all DTCs

27-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość woszczyoo

Witam ! Chciałem opisać mój problem prawdopodobnie z Turbiną i liczę na Wasza pomoc lub podpowiedzi! Dzisiaj odebrałem autko z naprawy (padła pompa oleju i najprawdopodobniej przez nią załatwiłem sobie turibinę) i jadac wyrażnie słychac jakby "wycie"wyrażnie przy depnieciu w pedał!Mechanik twierdzi ze to turbina zreszta na to wygląda bo wyje jak stara ku...! Moze komuś z Was drodzy Forumowicze też sie cos podobnego przytrafiło? Co robić czy czeka mnie regeneracja czy moze jakiś mały zabieg? Można jeżdzic czy lepiej nie ryzykowć i odrazu leczyć ? Chciałbym podkreslić ze auto moc ma i sie zbiera jakby było wszystko ok tyle ze słychać to "wycie" =/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro rano będę czyścić turbinkę w golfie 1.9tdi afn więc możę zrobię jakieś małe foto story. Jak ktoś czyści turbo lub wymienia na nowe to polecam kupić zestaw uszczelek do turbo firmy elring ;-) jak coś to pisać na pw

http://motofocus.pl/technika/6482/fachowy-montaż-turbosprężarki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jest ktoś w stanie mi pomóc, wyłącza mi turbinę przy trzecim biegu (TYLKO PRZY TRZECIM BIEGU), gdy obroty przekroczą 3000 czasami 3500. Nie żebym cały czas katował auto, ale czasami Dieslowi depnąć trzeba.

 

Wtedy pomaga odpalenie i zgaszenie auta, turbo dalej chodzi. Aha i nie zawsze wywala mi turbinkę, bywa tak, że depcze i depcze a turbo działa bez zarzutu. Zauważyłem dzisiaj też, że gdy depnę i jest ponad 3000 obrotów, wtedy puszczę raptownie gaz - turbina się wyłącza. Wszystko to tylko na trzecim biegu, na 1,2,4,5 mogę deptać ile wlezie.

 

Dzisiaj przy wyprzedzaniu (z naprzeciwka jechało auto) na trzecim biegu znów wywaliło turbine, wstyd jak cholera bo ten którego wyprzedzałem jednak pojechał pierwszy, byłem prawie równo z nim i turbo padło, na razie odpuszczam wyprzedzanie, bo jest to ryzykowne w moim przypadku. Zawsze przy wyprzedzaniu ryzykuje, często nieodpowiednie momenty i taki spadek mocy (wyłączenie turbiny) może się skończyć kiepsko. Dzisiaj było już blisko.

 

Później gdy byłem blisko domu postanowiłem przydeptać i znów na 3 biegu turbina padła, zapaliła się żółta kontrolka emisji spalin. Świeciło mi się to kiedyś czasami i jakieś 2-3 tygodnie temu - myślałem że to wina rurki EGR, która pękła, a po wymianie kontrolka zgasła. Sprawdzałem rurkę EGR i jest cała więc co jest przyczyną?

 

Może to coś pomoże, turbo u mnie powoduje rwanie silnika i kosmiczne przyspieszenie dopiero przy około 3200 obrotów, na niższych czuć turbo ale nie jest to samo co przy 3200 obr ;D

 

Proszę o pomoc. Ta kontrolka się świeci, myślę, że jak zejdę do auta i odpalę to będzie ona nadal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pok komputer i odczytaj błędy, zacznij od tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moj passat po wymianie zaworu N75 i sprawdzeniu układu podciśnienia dalej wpada w notlauf. W załączonym filmiku pokazuje pracę sztangi(sory za słaba jakość). Uważacie, że pozostaje ona do czyszczenia a jak nie to co w takim razie? Czy uszkodzony przepływomierz może powodować notlauf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś wie co to się dzieje..kopci na czarno, lekko mułowaty a cos tak jakby turbo wydawało dźwięk przypominajacy do terkotania czy jak to nazwac..po zaslepieniu egr zwykla blacha.. lekko poprawa w dynamice nie czuc takich szarpniec jak bez zaslepiania i wydaje sie ze nie dymi(moze juz byla szarówka i nie wychwyciłem w lusterku)ale dalej słyszalne dosc glosny terkot.. pomoże czyszczenie turbo czy tylko regeneracja albo nowe turbo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może ktoś wie co to się dzieje..kopci na czarno, lekko mułowaty a cos tak jakby turbo wydawało dźwięk przypominajacy do terkotania czy jak to nazwac..po zaslepieniu egr zwykla blacha.. lekko poprawa w dynamice nie czuc takich szarpniec jak bez zaslepiania i wydaje sie ze nie dymi(moze juz byla szarówka i nie wychwyciłem w lusterku)ale dalej słyszalne dosc glosny terkot.. pomoże czyszczenie turbo czy tylko regeneracja albo nowe turbo ?

 

Sciągnij wąż dolotowy na turbinie i zobacz jaki wirnik turbiny ma luz.

Zobacz też czy nie obciera od obudowę oraz czy nie ma śladów na łopatkach.

po Twoim opisie można wnioskować ocierający wirnik o muszlę turbo.

Ostatecznością jest ukręcenie wirnika i abrakadabra w silniku oraz kupę oleju w układzie wydechowym.

podpiąc VAG i zrobić logi dynamiczne ciśnienia doładowania.

 

Jeśli masz zaślepiony EGR a turbo juz pada to wtedy będzie poprawa w dynamice bo silnik zamiast spalin dostaje trochę wiecej powietrza. Przy silnikach na PD-kach zaślepienie EGR nie jest wskazane gdyż EGR wpływa na szybsze nagrzewanie się silnika do temperatury roboczej.

 

Trudno określić co pomoże. Na pewno w pierwszej kolejności sprawdzenie czy wirnik nie obciera o obudowę i VAG.

później można myśleć co dalej.

 

W moim przypadku gdy turbo siadało to miałem turbo dziurę. popuszczanie gazu pomagało, silnik nie wkrecał sie na obroty a gdy był rozpędzony na postoju do 4 tyś i puszczałem pedał gazu aby obroty spadły na bieg jałowy słychac było jak w turbinie wirnik wpadał w rezonans i terkotał jak traktor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłącz pok komputer i odczytaj błędy, zacznij od tego

 

Problemem jest tylko to, że nie mam komputera. Orientuje się ktoś ile kosztuje podpięcie pod komputer w warsztacie samochodowym i sprawdzenie tego?

 

Obawiam się, że bez świecącej kontrolki żadnych błędów komputer nie pokaże.

 

@edit:

Nie wiem czy to pomocne, ale silnik strasznie zaczął drgać od wymiany tej Rurki EGR, jak otworzę maskę to się telepie strasznie. Siedząc za kółkiem czujesz jak całą budą targa. Mi to wygląda jakby jakiś cylinder nie działał prawidłowo.

Edytowane przez Mlody993

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problemem jest tylko to, że nie mam komputera. Orientuje się ktoś ile kosztuje podpięcie pod komputer w warsztacie samochodowym i sprawdzenie tego?

 

Obawiam się, że bez świecącej kontrolki żadnych błędów komputer nie pokaże.

 

Jak masz laptopa to koszt interfejsu jest nieduży

50-100zł zależności jaki i od kogo

na forum masz opisy co i jak diagnozować.

 

Zaświecona kontrolka informuje o błędzie, jednak błędy tez występują nawet gdy kontrolka się nie zapali.

Sztuką jest umieć odczytać wartości mierzone na żywo w silniku i analizować co niedomaga i co powoduje dany objaw.

Błędy są zazwyczaj skutkiem niedomagań jednej lub kilku rzeczy.

 

Nie wiem czy to pomocne, ale silnik strasznie zaczął drgać od wymiany tej Rurki EGR, jak otworzę maskę to się telepie strasznie. Siedząc za kółkiem czujesz jak całą budą targa. Mi to wygląda jakby jakiś cylinder nie działał prawidłowo.

 

zapaliła się żółta kontrolka emisji spalin

 

Ale jak ta kontrolka wyglądała ?

jeśli Spirala świec żarowych to zazwyczaj jest to spowodowane przeładowaniem turbo. czyli zapieczona zmienna geometria kierownic spalin w jakimś stopnu uszkodzony obwód (elektryczny lub podciśnieniowy) sterowania turbosprężarką.

 

Jeśli zapaliła Ci się kontrolka wyglądająca jak katalizator (układ wydechowy) z takimi kropeczkami to jest to kontrolka symbolizująca Filtr Cząstek Stałych (FAP lub DPF)

Ikonka ta zapala się gdy filtr czastek stałych jest zapchany i/lub gdy jest wypalany.

Istotną rzeczą jest to, że gdy ten filtr się zapcha samochód traci moc, telepie budą, trudniej przyśpiesza jak również ogranicza moc i działanie turbiny. Tak samo gdy filtr jest wypalany (tzn oczyszczany) takie objawy występują.

 

Widze ze Twoje autko jest z 2004 wiec może takowy filtr posiadać.

Podobnie samochód się zachowuje jeśli ma uszkodzony czujnik temperatury spalin na turbosprężarce (ten czujnik występuje tylko w przypadku gdy posiadasz w samochodzie Filtr czastek stałych) , wtedy komputer ciśnienie doładowania zeby chronić turbo przed uszkodzeniem.

 

niestety w obu przypadkach pasuje podpiąć samochód pod komputer i patrzyć w wartościach mierzonych co jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności