Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na forum, więc chcę przywitać wszystkich forumowiczów. Mam pytanie może nie wprost dot. turbiny ale czy jakość tankowanego oleju napędowego może mieć wpływ na żywotność turbiny? Mam tu na myśli oleje ultimate, verwa, itp. Czy tankując tylko takie paliwo, można zafundować turbinie dłuższy przebieg? Pozdrawiam.

 

wątpię! Turbina jest smarowana olejem a nie paliwem. Więc dobry olej i przestrzeganie podstawowych zasad dotyczący silników doładowanych!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to zależy tylko i wyłącznie od stylu jazdy! Czyściliśmy turbo w Octavi 110KM i po może 2tys km występowało ponownie przeładowanie! Ostra reprymenda i przegonienie auta pomogło

 

Ja swojego AWX juz troche przegoniłem i lubię jak autko ładnie sie na obroty wkręca.

Jednak niedawno tzn 3 godziny temu wracając do domu zauważyłem ze zamulenie sięgneło zenitu. Powiedzmy że jadę 90kmh na III biegu. Na dolnych partiach obrotów przy maksymalnym wciśnięciu gazu przyspiesza nawet dobrze (porównywalnie jak AVB mojego Ojca) ale przy przekroczeniu 3000 obr wyraźnie słabo przyśpiesza jakbym auto na gumowej linie miał przywiązane.

 

Wiec doszedłem do wniosku ze skoro wystąpił notlauf i autko jest zamulone to trzeba zająć się turbiną i z rana biorę się za robotę.

Do tego żeby mieć juz pewność odnośnie układu podciśnienia pozmieniam wszystkie gumowe wężyki od podciśnień. Ostatnio tak patrzyłem na ten górny idący od gruszki i nie wygląda on zbyt dobrze (poobcierany bawełniany oplot).

Sprawdze od razu tez zawór N75.

 

Popołudniu lub późnym wieczorem zdam (foto) relację odnośnie efektu i postępów prac z czyszczeniem kierownic.

 

 

EDIT:

 

Właśnie skończyłem pracę z turbiną.

Wiec odnośnie wyjęcia turbo nie było większych problemów. Śruby szły całkiem dobrze.

Problematyczne było odkręcenie rurki olejowej (górnej), dlatego musiałem wyjąć turbo razem z górną rurką olejową. Po prostu odkręcał się krociec na turbinie a nie ten od rurki.

 

Kolejnym problemem były śruby od gruszki i te 3 pozostałe na obwodzie.

Były przepalone tak że nasadka 10mm przeskakiwała.

Problem rozwiązany za pomocą Migomata i wszystkie śruby zostały odkręcone.

 

Następną przeszkoda, to rozpołowienie turbiny. Jednak i to się udało rozwiązać.

 

Kierownice były brudne ale nie zapieczone ruchem palca dało się je przesuwać. Jednak skoro wszystko było na wierzchu to wymyłem to porządnie, Wszystko zrobiłem jak w powyższym opisie.

 

Ogólny stan turbiny:

 

Oleju nie wywala, węże do IC są suche. jednak martwi mnie to, że posiada spory luz na wirniku od ssania powietrza. Na tym wirniku widać tez kilka malutkich ubytków coś na wzór rysek na krańcach łopatek.

 

Wirnik na części spalinowej bez jakichkolwiek ubytków.

 

 

Złożyłem ją do kupy i zamontowałem. Uszczelki wymienione.

Zalana olejem żeby na sucho nie kręciła.

wszystkie węzyki od podciśnień zmienione na nowe wiec nie ma mowy o nieszczelnościach.

Kolektor ssący był wyciągniety i wyczyszczony z nagaru.

EGRka tak samo wymyta i wyczyszczona na błysk.

 

 

Odpalanie i jazda próbna:

 

Ogólnie powiem że wcześniej było słychać turbo. Czasmi było słychać jakies dziwne dzwięki. teraz jest podobnie. Efekt taki, że auto jest dalej mulaste.

 

np: wrzucam 1 bieg ruszam delikatnie i daje gaz do oporu ...

zero przyśpieszenia. jak zwykły wolnossący diesel.

 

Jadę na 2 biegu około 30 kmh i wciskam gaz do oporu.

na początku jest zamulone i dopiero od 2800 obrotów dostaje kopa i wciska w fotel

 

Nie ma możliwości zeby ruszyć na 1 biegu ze zrywem kontrola trakcji się nie włączy.

 

Wcześniej tzn przed czyszczeniem było troche zamulone ale na jedynce wciskało dobrze w fotel praktycznie od początku obrotomierza.

 

Czy mogłem coś spieprzyć przy tej robocie ?

Logi i kontrolę VAGiem zrobie z rana bo teraz juz nie mam siły na to.

 

Proszę o jakieś kreatywne sugestie.

Edytowane przez widmoxxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gumka116

Witam wszystkich czy możecie mi powiedzieć jak się nazywa ten zawór przy turbinie i ile może kosztować ta część z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich czy możecie mi powiedzieć jak się nazywa ten zawór przy turbinie i ile może kosztować ta część z góry dziękuję

 

Jesli chodzi o to:

 

zawor-regulacyjny-cisnie_399_m.jpg

Jest to zawór N75 Sterujący pracą gruszki turbiny

cena ok 130-150zł

 

a jeśli chodzi o to:

d14d5ec103119be4med.jpg

jest to gruszka turbiny cena około 150zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja jak wiekszosc tutaj piszacych mam problm z przeladowaniem turbiny blad 17965 i tryb awaryjny po przeczytaniu tutaj i dotyczacych tego bledu postow wszystko wyglada na to iz turbinka potrzebuje czyszczenia lub regeneracji ale zanim przystapie do tej operacji chcialem zadac pytanie czy ktos mial takze taki objaw jak ja a jest on nastepujace w trakcie jazdy przy predkosci pomiedzy 95 a 105 km/h (dotyczy raczej tylko 4 tego i 5 tego biegu) od czsu do czsu (nizbyt czesto) mam dziwne szarpniecia jakby mnie ktos za tyl samochodu na gumie pociagal jest to doslownie sekunda ale szarpniecia sa o roznej sile czasami nawet tak mocne az sie esp zalacza a przy jezdzie wieczorem zauwazylem ze przy tym szarpnieciu to i swiatla przygasaja a w tryb awaryjny wtedy nie przechodzi tylko jedzie dalej. Wszystko to sie zaczelo mniejwiecej w tym samym czasie jak przejscia w tryb awaryjny i wyswietlanie powyzszego bledu. Zauwazylem ze na poczatku tego wątku ktos wspominal o jakis szarpnieciach ale wydaje mi sie iz mialy one troszke inny charakter. Postaram sie zrobic logi bo jak to niektorzy pisza one ci prawde powiedza ale to niestety dopiero okolo soboty a moze w miedzy czasie komus cos sie nasunie na mysl co moze byc nie tak.

 

Za jakiekolwiek sugestie z gory dziekuje!

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

objawem przycinania się turbiny jest nagły spadek mocy gdzieś przy obrotach 2500 - 3000 . Ja miałem taki objaw i było to bardzo uciążliwe , szczególnie podczas wyprzedzania. Wyczyściłem sam ponad pół roku temu i jak ręką odjął. Niektórzy piszą o uszkodzeniach zaworu N75 - jednak z tego co słyszałem od kolegów z podobnymi problemami ten zawór bardzo rzadko się uszkadza - zresztą łatwo go sprawdzić czy jest szczelny. Co do samej turbiny to najwyraźniej szkodzi jej zbyt niska temperatura i odkładanie się jakby czegoś w rodzaju grafitu na powierzchniach kierownicy . Pierwszy raz to robiłem i cała operacja demontażu czyszczenia i montażu ok 5godz. (z tego demontaż najwięcej). 1.9TDI 99' 175.000 km.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie abc1603 , a czy te spadki mocy u Ciebie tez sie objawialy jakimis szarpnieciami czy odrazu przechodzil w tryb awaryjny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wchodził w tryb awaryjny to auto momentalnie traciło moc i robiło się mułowate (tak jakby dostawało większe obciążenie). Nie można było wejść w ogóle na obroty, ale szarpnięć nie było czuć. Pod niewielkie wzniesienia to na dwójce wjeżdżałem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja właśnie jestem po zabiegu czyszczenia turbiny (1.9TDI 101KM 2003r). Miałem takie same kłopoty, tzn. tryb awaryjny podczas przyśpieszania, błędy turbiny. Zalecano mi regenerację lub wymianę na nową turbinę. Lecz problem nie był u mnie cały czas, tzn. takie przejście w tryb awaryjny zdarzało się około 3-4 razy w miesiącu.

Teraz jak odebrałem auto to idzie bardzo ładnie i póki co się jeszcze nie zawiesił. Pojeżdżę i zobaczę jak to wyjdzie, ale chyba będzie dobrze.

Facet który mi to robił, mówił, że wyczyścił tak sporo już turbin (VW, Skoda, Seat) i jeszcze nikt nie wrócił z reklamacją.

 

Także ja jestem za czyszczeniem.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Także ja jestem za czyszczeniem.

Mi pomógł ten filmik nabrać odwagi oczywiście i pewności siebie że dam rade sam

 

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I[/ame]

 

Polecam i dziękuje pomysłodawcy za realizacji tegoż filmiku dobra robota. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie to już przyjemność. Najwięcej trudności sprawia demontaż z silnika. Ja przygotowywałem sie do demontażu w ten sposób że moczyłem wszystkie śruby mocujące WD-40 kilkakrotnie aż puściły. Kiedy wszystkie były już do odkręcenia wtedy zdemontowałem turbinę. Demontaż przeprowadziłem w garażu bez kanału .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja również jestem po czyszczeniu turbo ..jęśli się ma troche pojęcia śmiało można to zrobić samemu i oszczedzic grosza .. u mnie wszystkie śruby poszły beż żadnego problemu, ( wcześniej potraktowałem troszke WD i rozgrzałem trochę silnik )...zajęło mi to około 6 godz, jak narazie jest ok, nie wchodzi w tryb awaryjny ..ładnie się zbiera...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to klasyczny przykład niedomagania zaworu n75,turbina raczej jest ok warto sprawdzić zawór,wiesz o jakim zaworze mowa?

 

---------- Post added at 20:52 ---------- Previous post was at 20:51 ----------

 

objawem przycinania się turbiny jest nagły spadek mocy gdzieś przy obrotach 2500 - 3000 . Ja miałem taki objaw i było to bardzo uciążliwe , szczególnie podczas wyprzedzania. Wyczyściłem sam ponad pół roku temu i jak ręką odjął. Niektórzy piszą o uszkodzeniach zaworu N75 - jednak z tego co słyszałem od kolegów z podobnymi problemami ten zawór bardzo rzadko się uszkadza - zresztą łatwo go sprawdzić czy jest szczelny. Co do samej turbiny to najwyraźniej szkodzi jej zbyt niska temperatura i odkładanie się jakby czegoś w rodzaju grafitu na powierzchniach kierownicy . Pierwszy raz to robiłem i cała operacja demontażu czyszczenia i montażu ok 5godz. (z tego demontaż najwięcej). 1.9TDI 99' 175.000 km.

Pozdrawiam

Klasyczny objaw uszkodzenia zaworu n75,turbina raczej jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość S.T.A.L.K.E.R

Witam, ostatnio w swoim Passku zauważyłem takie cuś. Gdy chciałem ostatnio wyprzedzać po redukcji na 3 przy predkosci ok.65-70km/h samochód wogóle nie odjeżdżał ;/ pedał miałem w podłodze i nic, po zmianie na 4 powoli, powoli sie rozpedzał. za jakis czas robiłem to samo i było juz okej, odskakiwał błyskawicznie, i co jakis czas to sie tak zdarza. jest to zwiazane z turbiną ? co może sie z nim dziać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Miałem w sobote podlaczyc moj samochodzik pod vaga u kolegi bo swojego jeszcze nie posiadam lecz nie wypalilo :-( ale zamiast tego nadazyla sie okazja aby podmienic zaworek N75 i tutaj mila niespodzianka wszystkie niedomagania zniknely :-) wiec na jutro mam zamowiony nowy zawor i miejmy nadzieje po zamianie bedzie dalej bez niedomagan.

Dziekuje za wszelkie sugestie i pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie! w związku z tym iż jestem świeżakiem jeszcze na tym forum i nie za bardzo mam jeszcze do powiedzenia, to chciałbym się podłączy to wątku z zapytaniem. Czy jest w Gdańsku lub okolicach dobry warsztat, który dokonałby przeczyszczenia mojej turbiny gdyż mam chyba zapieczone kierownice. Wlałbym odda tą pracę jakiemuś specjaliści bo sam wszystko psuję. Więc czy jest w Gdańsku ktoś taki i ile mniej więcej to kosztuje. Za odpowiedź serdecznie dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Co prawda jestem ze śląska, ale w okolicach Gdańska powinno kosztować podobnie:

Ja znalazłem INTER-TURBO ze Świerklańca:

- wyjęcie/włożenie turbiny ok 200zł (nie wiem, bo sam wyjąłem)

- czyszczenie 200zł

- w przypadku wymiany łożysk i wyważenia + ok. 400zł.

 

Jak napisałem wyjąłem sam turbinę z silnika AVB (ok. 2-3h), ale nie umiałem odkręcić praktycznie żadnej śruby w turbinie, więc dałem to do zakładu, gdzie się tym zajmują profesjonalnie.

Panowie tak wyczyścili turbinę że z zewnątrz wygląda jak nowa :), pomierzyli luzy wirnika i powiedzieli że jeszcze pojeżdżę. Sprawdzili także działanie gruszki i stwierdzili że gruszka ma jakieś niedomagania i nadaje się do wymiany, więc na moje życzenie wymienili ją na nową.

Założyłem turbinę wczoraj, i działa prawidłowo, ale na ocenę ostateczną muszę tochę poczekać i po-testować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś umówiłem się z firmą Tune-Up w Gdańsku celem sprawdzenie i ewentualnego czyszczenia turbiny. O efektach poinformuję niezwłocznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie, gdzie w Olsztynie mogę przeczyścic turbinę. Chodzi mi o jakiś warsztat godny polecenia. Jak kształtują się ceny tego zabiegu w Olsztynie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanko odnośnie czyszczenia kierownic czy Łopatki wirnika też czyścić czy zostawić tak jak jest ?

Edytowane przez lancer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności