Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Szukaj u siebie tego co w czerwonej ramce.

4593739800_1332240763.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luzik znajdę w sumie to jedyny kabelek zakończony oczkiem z tego co widzę?wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź sobie ten wąż co idzie od intercoolera do rury plastikowej u mnie była ta rura dziurawa i jak dodawałem gazu to tak jakby za licznikiem wiał wiatrgo950_3.jpg

 

 

No i jednak to był ten wąż :) nie kupowałem używanego bo to nie ma sensu w ASO niestety 470 zł za niego zapłaciłem ale wymieniłem i jest spokój :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy mogę się opierać w 100% na instrukcji z pierwszej strony przy czyszczeniu turbiny w silniku awx?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Różnica jest tylko w wylocie powietrza doładowanego - u Ciebie jest na szybkozłączkę zamiast na wcisk węża zabezpieczonego sprężystą opaską metalową. Poza tym wszystko jest to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Owszem. Różnica jest tylko w wylocie powietrza doładowanego - u Ciebie jest na szybkozłączkę zamiast na wcisk węża zabezpieczonego sprężystą opaską metalową. Poza tym wszystko jest to samo.

Dokładnie tak jak pisze Tomek wczoraj czyściłem ojcu w fl 04r bo już wogóle niechciał jeżdzić :) teraz łeb urywa brak notlaufów czas pracy 1dzień klucz 12mm w kształcie C i zabezpieczenie cięgna gruchy sobie przygotujcie bo lubi pękać :) P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za konkretną odpowiedź;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie rozpołowiłem moje turbo.Mam dwa pytania.Ta metalowa podkładka koło wirnika częsci gorącej lata u mnie luźno.U Was też tak jest?

Boje się że podczas składania będzie latać we wszystkie strony i będzie można przekosić wirnik.

 

I pytanie drugie. Dmuchnęłem w otwór gdzie wlatuje smarowanie i zatkałem palcem wylot oleju.mimo to słychać syczenie w częsci zimnej i gorącej.Powinno być kompletnie szczelne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ta duża podkładka lata luzem, przy składaniu trzeba ją odpowiednio umiejscowić w muszli. Jest ona o ile pamiętam lekko wygięta i da się to łatwo zrobić. Co do szczelności wirnika, to niestety nie mam wiedzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ile takie czyszczenie jest bezpieczne? Tzn jeżeli zrobi się wszystko krok po kroku? Bo kuzyn bardzo mi odradza rozkręcanie turbiny i mówił coś o odłączeniu/zatkaniu egr-a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Nawstepie chcialem zaznaczy ze jestem nowy i nie krzyczcie jesli nie tu to wpisuje mianowicie:

POsiadam od niedawna paska kombi 1.8t z lpg 99r poruszam sie nim po hamburgu caly czas i mam od jakiegos czasu mam problemy z odpalaniem tzn za kazdym razem jak go odpalam musze krecic go ze 4 5 sekund zeby odpalil i jak odpali to strasznie kopci pozniej na cieplym silniku jest ok przy odpalaniu lapie jak by chcial a nie mogl co moze byc tego objjawem? nastepny problem nie dziala mi temperatura czy to moze miec jakis zwiazek? dodam jeszcze ze jak chcialem go sprawdzic na autobanie totak nie zaszybki sie zbiera a jak mu zredukuje i dam gazu na maxa to szarpie na plg i paliwie takze odkad go kupilem to wedlog mnie nie ma takiej mocy jak powinien a i bym zapomnial mam zalany olej 10w60 castrola ale po zrobieniu 4000km od wymiany dolalem juz pol litra i niepokoi mnie jego spalanie po miesci nigdy mu nie cisne spala 14 15 lpg czy to normalne na trasie 12 13 a jak jezdze czasami na paliwie to wskazowka maleje w oczach wymienilem wszystkie filtry i swiece pomocykoledzy bardziej doswiadczeni

Edytowane przez mariuszj324
zapomnialemdodac jeszcze jednej informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik temperatury silnika, lub zrób diagnostykę w blokach widać temperaturę i wiele innych parametrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myslisz takie objawy sa spowodowane zepsutym czujnikiem temperatury to jest mozliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mariuszu324 o takie kwestie powninieś zapytać na forum silników benzynowych bo tu jak widać, piszą tylko posiadacze TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na co szczególnie uważać przy czyszczeniu turbinki?? Nigdy tego nie robiłem, a coraz poważniej zaczynam o tym myśleć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę, że tylko na wirnik przy ściąganiu muszli trzeba równo muszle ściągnąć po za tym nic tam nie da się popsuć :) miłego rozkręcania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Kolegów właśnie jestem po demontażu i czyszczeniu kierownic w turbinie. wszystko poszło w miarę gładko, tylko jedna nakrętka od wydechu była bardzo oporna. Mam jedno pytanko, a mianowicie na wirniku jest minimalny luz, niecały milimetr. czy taka turbinka jeszcze polata czy nie ma co już jej montować i oddać do regeneracji trzeba? dodam ze łopatki są w stanie idealnym, żadnych uszkodzeń ani innych niepokojących rzeczy nie widać. Proszę od podpowiedz bo autko stoi rozebrane i nie wiem czy składać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na wirniku jest minimalny luz, niecały milimetr. czy taka turbinka jeszcze polata
Montuj ja z powrotem do auta.

Polata :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz bo juz myślałem ze będzie trzeba wybulić kafla na regeneracje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Potrzebuję konkretnej odpowiedzi.

Czy można źle złożyć turbinę?

1.części gorącej i zimnej nie można inaczej złożyć (nie wejdzie do auta)

2.układu VNT też nie da się obrócić o 120stopni (nie wejdzie bolec centrujący od dźwigni przestawiania VNT)

3.Można obrócić pierścień ,ale z tego co widzę jest symetryczny (poza tym jest na nim punkt gróry powinien być "od góry")

 

Pytam dla tego że po wyczyszczeniu (na lustro !) i złożeniu wcale nie jest dużo lepiej.

Co prawda nie mam przeładowania ,ale logi z grupy 11 są tragiczne.Od 3000 obr. zawór pracuje na 94% a ciśnienie jest większe o 0,3 bara.Nawet po odpięciu wężyka "gruszki" (sztanga na samym dole) w okolicach 3500 obr. mam przeładowanie 0,2 bara.

Oczywiście "geometria" całkiem zamknięta!

Czy ktoś z Was ma pomysł o co chodzi?

Log (8 - 011)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności