Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Moje nie było zapieczone także nie musiałem grzać palnikiem, śruby tez poszły ładnie bez większego wysiłku, ale pech chciał ze dostał wirnik i ugięło ośkę delikatnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy mam problem ale nie chce dać się zaciągnąć mampassata 2004 r 1.9 TDI 130 km a mianowicie turbo chodziło dobrze po jakimś czasie zaczęło się ciąć ok wymienionej zawór n75 i znowu się zrobiło ok. Teraz mam problem turbina chodzi ale ciągnie do pewnego momentu ale się nie zacina po prostu nie ma więcej mocy jedzie stałym tepem na każdym biegu jest tak samo ciągnie do 120 i do tego momentu ciągnie dobrze .pojechał em do mechanika podpiol pod kompanii żadnego błędu ale jak już ruszylismy z podjętym komputerem okazuje się że turbina daje tylko 1.5 a powinna dawać 2.5 atmosfery tak zrozumiałem mechanika i mówi turbina do roboty jakiś wałek w turbo i przy okazji wymiana oleju a że ja się w ogóle na tym nie znam co wy na to czy to naprawdę już turbo do roboty nadmieniam iż czujnik n75 jest ok .autko ma przesmigane 250.000 na tej turbinie od nowości nie było ruszane pomocy panowie czy mechanik mówi prawdę i turbo do roboty z wymiana oleju krzyknął 1050 zł polskich ok zapłacenia tylko czy aby na pewno to jest ten problem proszę koledzy napięcie na priv.podaje namiary [email protected] z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba ponownie przyjrzeć się podciśnieniu i N75, sprawdzić czy turbina nie ma zaciętej geometrii. Jak by był ,,wałek,, do roboty to turbo by rzygało olejem i z wydechu leciał dym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do bochen

Auto wchodzi w tryb awaryjny a to już komputer wykarze. Albo mechanik robi Cię w konia że komp nic nie wykrywa albo ma słabe pojęcie o robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogladalem turbo jest czysciutkie i suche a zadymi tylko przy rozruchu i teraz koledzy jestem w kropce co robić czy wstawiać na niby turbinę czy może komponować z czymś innym n75 wymienione jakiś czas temu turbo nie leje olejem ma moc do jakiegoś momentu ale się nie zacina to zawór n75 chyba odpada i teraz w czym tkwi problem bo na silnik 130 konny ma trochę mało mocy

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

OgladalemOgladalem turbo jest czysciutkie i suche a zadymi tylko przy rozruchu i teraz koledzy jestem w kropce co robić czy wstawiać na niby turbinę czy może komponować z czymś innym n75 wymienione jakiś czas temu turbo nie leje olejem ma moc do jakiegoś momentu ale się nie zacina to zawór n75 chyba odpada i teraz w czym tkwi problem bo na silnik 130 konny ma trochę mało mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ma ktoś fotki jak wymontować i wyczyścić turbo w AVB 101km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w AVB ale ja do AVF drukowałem opis z neta.Parę godzin dłubania jak za pierwszym razem krok po kroku z instrukcją.Teraz turbo wyciągam w pół godziny-najlepiej we dwie osoby.Wskazówki-musiałem dorabiać klucz płaski 17 do odkręcenia przewodu metalowego od smarowania turbo.Przyda się rówież cos ala wd-40 no i palnik jakby turbo nie chciało się rozpołowić po wyjęciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie dodam u mnie turbina blokowała się na wyszyszch obrotach i wchodziła w tryb awaryjny

Więc wracając do tematu zdjąłem wąż od turbiny od strony zimnej i wężyk przepchalem między łopatkami do strony cieplej i tam prysnolem parę razy szczykawką z nafta, potem trochę przepadnie na podwórku i pojechałem się przejechać i juz się nie blokowała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdjąłem wąż od turbiny od strony zimnej i wężyk przepchalem między łopatkami do strony cieplej i tam prysnolem parę razy szczykawką z nafta,

 

Świetny sposób na uszkodzenie rdzenia turbo. Nie polecam stosować takiej bezmyślnej "technologii". Wyjąć turbo, wyczyścić jak trzeba i ma być OK a nie rzeźbić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem temat i koleś właśnie mówił ze nic się nie stanie i tez tak robił

Jak tak to działa to słabo :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytałem temat i koleś właśnie mówił ze nic się nie stanie i tez tak robił

Jak tak to działa to słabo :/

 

Może Ci się udać, że nie pokrzywisz łopatek ale może być też na odwrót :) Po prostu lepiej tak nie robić i zrobić tak jak napisałem wcześniej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość napewno tak zrobię a teraz pożyjemy zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co będę potrzebował z części zamiennych do avb jak wymontuję turbo z auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co będę potrzebował z części zamiennych do avb jak wymontuję turbo z auta?

 

4 uszczelki między kolektor wydechowy a głowicę

1 uszczelkę między turbo a rurę wydechową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak uda mi się odkręcić od kolektora to jest tam jakaś uszczelka? a olejowe? w motoryzacyjnym będą wiedzieli o co chodzi czy trzeba numery?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w motoryzacyjnym będą wiedzieli o co chodzi czy trzeba numery?

 

Będą wiedzieć o co chodzi. Co do olejowych możesz zmienić tą od spływu oleju ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo wyczyszczone, 6h w dwa dni z ojcem. Od razu różnica w mocy i ciśnieniu przy logach;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbo wyczyszczone, 6h w dwa dni z ojcem. Od razu różnica w mocy i ciśnieniu przy logach

 

No i dobrze, że się udało :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności